Wat vinden jullie partners van paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beverburcht

Berichten: 186
Geregistreerd: 12-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:26

Hallo allemaal,

dit is een topic dat voort komt uit een discussie over paarden tussen mij en mijn vriendin.

Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 8 jaar oud was, momenteel heb ik niet veel tijd voor deze hobby door een stageperiode, maar de droom over een eigen paard is altijd blijven bestaan. Ooit op een dag, koop ik een paard, al is het bij mijn pensioen. Mijn vriendin daarentegen kan zich naar helemaal niet in vinden. Zij heeft nooit paard gereden, wel is ze nu een aantal keer mee geweest. Ze vind het een hoop gedoe, maar de paarden zijn wel aardig.

Mijn argumenten voor zijn:
Een paard is leuk, je kunt ze veel leren, ze ruiken lekker, hebben een zachte neus en bovenal is het super tof dat zo'n sterk dier naar je luistert en je vertrouwt in het maken van beslissingen tijdens de rit.

Haar argumenten tegen zijn: Het is ontzettend duur, kost veel tijd, paarden hebben altijd wat en ze zijn eigenzinnig.


Nu vroeg ik me af: Hoe is het tussen jou en je partner?
Laatst bijgewerkt door Beverburcht op 07-10-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

annacyntje

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-10-14

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:30

mijn vriend vond het in het begin veel werk, maar nu hij vaker mee gaat vind hij het steets leuker worden *\o/* *\o/* en heeft hij meer aandacht voor de paarden en helpt veel meer mee :)
dus ik denk dat het wel komt! is bij mij ook gelukt hahaha

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:34

Die van mij heeft er niet veel mee, je merkt wel dat hij zonder dieren is opgegroeid...maar hij is nu wel een goede poezen-pappa :P

En hij wil gerust even een appeltje geven of een klusje doen ofzo, maar uit zichzelf zal je hem niet bij de knollies zien :=

Mariska_3

Berichten: 60
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:35

Mijn partner heeft er op zich niks mee maar ziet dat wij, mijn dochters en ik, er veel plezier aan beleven. Dus helpt hij met binnen zetten, rijd hij zo nodig de trailer en heeft 2 weken geleden op zijn vrije zondag ons paard verhuist. Dochters konden niet helpen en dus hebben we t gezellig samen gedaan. Hij steunt mij en helpt waar nodig en paard krijgt tussendoor gewoon een aai of een snoepje!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:35

Ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend. In het begin ging hij meestal niet mee als hij bij mij was. Hij vond het altijd een beetje saai en ook wel een beetje eng.
Het laatste jaar gaat hij vaak mee, bijna altijd als hij bij mij is. Twee weken terug heeft hij zelfs even op mijn paard gezeten!
Hij gunt mij de paarden echt en ziet hoe veel plezier ik er in heb. Hij wil nu ook af en toe op mijn paard stappen om er een beetje gevoel bij te hebben. Dat vind ik heel erg leuk,dit is ook echt zijn eigen initiatief. Maar hij zegt ook dat het niet zijn grote passie zal worden. Vind ik ook helemaal Prima!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:36

Mijn vriend heeft zelf niets met paarden, maar vind het vooral heel leuk dat ik het zo leuk vind. Hij komt geregeld kijken op stal en gaat ook met me mee op wedstrijd, waar die gerust een rondje met mijn pony loopt en helpt waar nodig :)

MissHollandx
Berichten: 108
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:37

Mijn vriend en ik delen dezelfde hobby, ideaal! Samen lekker paardrijden en met onze passie bezig zijn.

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:39

Je vriendin heeft ergens wel gelijk. Als jij een paard koopt, zal dat sowieso ook haar leven beïnvloeden. Praten praten praten, of naar een tussenoplossing zoeken.

Ik heb op dat vlak veel geluk, ik heb m'n vriend leren kennen dankzij de paarden :) In een vroegere relatie, met iemand die niets met paarden had, is het vaak een issue geweest. Hij vond dat ik te veel tijd in m'n paard stak, terwijl ik het gevoel had dat ik door m'n relatie minder tijd en energie investeerde in m'n paard dan ik zou willen. Dat werkte niet...
Laatst bijgewerkt door singa op 07-10-15 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:39

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:39

Bij ons is het wellicht anders omdat mijn vriend me niet kent zonder paarden. Ik heb twee pony's, waar ik elke dag heen 'moet'.
Mijn vriend had niets met paarden voor hij mij kende.

Nu zal hij niet uit zichzelf gaan paardrijden, maar hij snapt en respecteert mijn passie wel. Natuurlijk is het vervelend als ik eerder weg moet omdat ik nog wat met de paarden moet gaan doen. Maar als hij bij mij is gaat hij ook mee naar stal, en hij heeft er ook best gevoel voor dus neem hem gerust mee als groom op de wagen bijvoorbeeld.
Hij vraagt ook vaak hoe het met ze gaat als ik er zelf niet over begin.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik dusdanig paard verslaafd ben dat je het met een andere houding niet met me vol houdt. Wil de paarden uiteindelijk ook aan huis hebben.

Maar andersom is het ook belangrijk om te respecteren dat het niet zijn passie is. Ik zou hem ook nooit dwingen om op les te gaan oid en heb hem ook gevraagd of hij aan wil geven wanneer ik te veel blijf kletsen over de paarden.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:41

Hij vindt ze saai :+

Lukasje
Berichten: 11254
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:45

Ik heb mijn partner op een paardencursus ontmoet, hij was instructeur :o .
Zelf had ik toen 2 paarden. Inmiddels zijn we gehuwd en staan er momenteel 4 paarden thuis op stal. Ik rijd en men, mijn man ment. Bij ons is het een en al paard wat de klok slaat. In onze vrije tijd zijn we samen met de paarden bezig, gaan we beiden op wedstrijd en trekken er regelmatig met de paarden op uit naar de Veluwe.
Dat het enorm veel tijd, geld en energie kost is voor ons beiden de normaalste zaak van de wereld. Maar in onze vriendenkring zie ik wel vaak spanningen bij koppels waar niet beide partners paard-minded zijn. Vooral het financiële aspect is daar een hekelpunt.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:46

Mariska_3 schreef:
Mijn partner heeft er op zich niks mee maar ziet dat wij, mijn dochters en ik, er veel plezier aan beleven. Dus helpt hij met binnen zetten, rijd hij zo nodig de trailer en heeft 2 weken geleden op zijn vrije zondag ons paard verhuist. Dochters konden niet helpen en dus hebben we t gezellig samen gedaan. Hij steunt mij en helpt waar nodig en paard krijgt tussendoor gewoon een aai of een snoepje!



Hier ongeveer hetzelfde, het is mijn grote hobby en er blijft niet veel tijd voor andere dingen over. Hij zal niet uit zichzelf naar stal gaan maar voor een klusje op stal, het halen van hooi of een ritje met de trailer kan ik altijd een beroep op hem doen.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:47

Mijne vind het prima, zolang ik maar gelukkig ben. En zelf kan hij ook een beetje rijden :D .

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:48

Hij vind ze leuk, wel duur maar verder wel leuk.
Hij heeft er zelf niks mee maar vind het prima het Is mijn hobby. Dus hij accepteert het.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:50

Mijn vriend heeft helaas he le maal niks met paarden. Hij respecteert mijn hobby natuurlijk wel, maar ik krijg hem echt niet zo maar mee }:0

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:50

Een weldenkend mens koopt geen paarden. Dat is als je het puur met je verstand bekijkt gewoon een feit. :')

Mijn man heeft vroeger zelf gereden maar is er al 15 jaar helemaal uit en wilde er eigenlijk ook niet meer terug mee beginnen.... Maar zo lang ze mij gelukkig blijven maken vindt hij het allemaal prima. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:51

Mijn vriend rijdt er gerust 400 kilometer voor zodat ik ze kan zien. Onder andere dan.

We wonen in België en het is een weloverwogen beslissing geweest om paardlief in Groningen te laten. :+ Hij heeft er niet veel mee maar accepteert mijn passie en liefde voor t paard en de paardensport. Dat is voor mij voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:52

Mijn vriend heeft zelf gereden maar is bang geworden doordat hij eraf is gevallen. Hij vindt het heel erg leuk om te zien hoe ik met de paarden bezig ben en is ook oprecht geinteresseerd, aait, borstelt, kijkt, maakt foto's.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:53

Mijne vindt het prima, hij heeft er wel een aantal keer opgezeten en heel soms gaat ie mee. Verder is hij meer bezig met zijn hobby als ik, en ik vind dat ook prima :)
Allebij lekker ons eigen ding (al ga ik wel vaak met hem mee maar dat komt vooral door onze vriendengroep) . Al denk ik dat na het paard dat ik nu heb er geen nieuwe meer komt, puur vanwege het geld. Nu heb ik nog sponsorende ouders, dat is niet voor eeuwig zo, en paarden kosten nou eenmaal heul veul geld :D

AnSj
Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:55

Ik had al een paard toen ik mijn vriend leerde kennen, dat scheelt denk ik. Heb direct aangegeven dat zij altijd op nummer 1 zal staan bij mij. Inmiddels hebben we een huis gekocht samen waar mijn paarden (heb een veulen gefokt) bij staan. Mijn vriend is ze tot op zekere hoogte ook leuk gaan vinden, vooral sinds de geboorte van mijn hengst. Echt heel fijn.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:59

wij rijden beide, dus geen probleem:)

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:59

Mijn vriend is als de dood voor paarden :')
Als ik 't paard uit de wei haal blijft hij altijd op een veilige 5 meter afstand staan.
De shetlander durft hij ondertussen wel te aaien, voor hoever je het aaien kan noemen hahaha. (zolang de shet stilstaat, draait hij zijn hoofd even de andere kant op dan hupst m'n vriend zo 2 meter achteruit.
Ach ik vind het wel komisch, hij zijn hobby's, ik de mijne. :j

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:15

Toen ik mijn huisje, boompje, beestje echt in rook zag opgaan...(kids helaas niet gegund) gingen mijn man en ik ff door een dal. Ik heb emmers liefde, mijn man heeft na een kopje wel genoeg..
Dus toen ik mijn jeugdwens (eigen paard) uitsprak, schoot hij het niet gelijk af, wetende dat dat mij wel eens terug in de normale wereld kon trekken. (Wat overigens gelukt is!)
Beetje voor een blok zetten...denk ik nu wel eens.

Want laten we wel zijn, ik heb een baan van 40 uur, huishouden komt op mij (het meeste) en ben nu werkelijk geen avond thuis...en het kost ook nog eens bakken vol geld....

Lief als ie is, komt ie me soms op stal verrassen, en even bij mijn paard kijken, maar hij heeft er niks mee.
Hij vind mijn paard mooi, hij vind mijn paard ook lief, maar verder...neuh..niet zo veel.

Mijn man is vrachtwagen chauffeur, gelukkig een makkelijk mens, en zeurt nooit als ik stinkend thuis kom, of liever met paard naar strand ga, dan met hem...

Heb het wel getroffen dus :j

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:21

Hij vindt het een poedersuiker en niks aan, maar is blij dat ik er plezier uit haal :+