Criminele zooi die TPG

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:53

Lieke schreef:
Ik ben dus die andere bokker, ga vanmiddag ook even een klacht indienen, belachelijk dat die dingen gejat worden, en zowiezo ik vraag me af wat een postbode met een kinbeschermer moet...


Ik vind jullie hard van beschuldiging. Ik vind dit gewoon iedereen over een kam scheren!!!!!!!!!
Ik weet heus wel dat niet iedereen even eerlijk is maar dan hebben we het over een desbetreffende persoon en niet over postbodes.

Natuurlijk is het niet normaal dat dit gebeurd maar het hoeft persee gejat te zijn en kan zoveel mee gebeurd zijn. Daarom is het aangetekend versturen ook uitgevonden!

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ze met jouw klacht toch niet veel doen. Heb zelf bij klacht en kwaliteit gezeten binnen de TPG. Dit is een geval met te weinig feiten. En aangezien de TPG wel vertrouwen heeft in zijn mensen doen ze er alleen wat mee als ze weten wie en waarom ze moeten "beschuldigen".

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:59

Aangetekend versturen heeft weinig zin, dat is alleen maar een bewijsje dat de adresseerde het ontvangen heeft, het kan even goed opgemaakt worden of helemaal niet bezorgd worden. TPG hoeft in het geval van kwijtraken maximaal slechts een bedrag van zo'n 11 euro uit te keren.

Ik heb verder al 2x gehad, dat een pakketje bij me voor de deur achter gelaten werd. De voordeur dus en wij gebruiken alleen de achterdeur. Na een paar dagen is de buurman het pakketje maar even achterom komen brengen, want hij vond het een beetje vreemd. Wel een klacht ingediend natuurlijk, maar daarop krijg je alleen een standaardbrief terug: wij zullen de bezorging van uw post de komende tijd beter in de gaten houden en wij zullen de betreffende postbode erop aanspreken.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:15

Tessebes schreef:
Aangetekend versturen heeft weinig zin, dat is alleen maar een bewijsje dat de adresseerde het ontvangen heeft, het kan even goed opgemaakt worden of helemaal niet bezorgd worden. TPG hoeft in het geval van kwijtraken maximaal slechts een bedrag van zo'n 11 euro uit te keren.

Ik heb verder al 2x gehad, dat een pakketje bij me voor de deur achter gelaten werd. De voordeur dus en wij gebruiken alleen de achterdeur. Na een paar dagen is de buurman het pakketje maar even achterom komen brengen, want hij vond het een beetje vreemd. Wel een klacht ingediend natuurlijk, maar daarop krijg je alleen een standaardbrief terug: wij zullen de bezorging van uw post de komende tijd beter in de gaten houden en wij zullen de betreffende postbode erop aanspreken.


Ten eerste wordt een aangetekend stuk anders vervoerd dan een gewoon stuk dus er zit wel degelijk verschil in.

In het tweede stuk van het pakje voor de deur is de postbode (zou bij ons gebeuren) wel degelijk aangesproken omdat ze weten wie het is geweest. Maar wat kan je meer doen dan aanspreken dat dit niet gewenst is???

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:21

Ik zag 2/3 dagen geleden nog op OOK DAT NOG! heel toevallig wat over TPG post!!!

Dat er daar zoveel pakketjes verdwenen en brieven die nooit aankwamen!!
Zelfs aangetekende pakketjes die niet aankwamen, en waar de TPG dan maar max. 15 euro als excuus voor wilde geven, ook al was de waarde van het pakketje veel meer!

Belachelijk.....

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:23

Nou, de postbodes die bij mij de post bezorgen zijn of toe aan een bril of kunnen helemaal niet lezen. Ik woon op no. 55 maar krijg geregeld post voor de buren 20 huizen verder, of de post van 53 en ga zo maar door. Dan denk ik, lees gewoon ff goed!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:25

Taaclover"]
[quote="Lieke schreef:
Ik ben dus die andere bokker, ga vanmiddag ook even een klacht indienen, belachelijk dat die dingen gejat worden, en zowiezo ik vraag me af wat een postbode met een kinbeschermer moet...


Ik vind jullie hard van beschuldiging. Ik vind dit gewoon iedereen over een kam scheren!!!!!!!!!
Ik weet heus wel dat niet iedereen even eerlijk is maar dan hebben we het over een desbetreffende persoon en niet over postbodes.

Natuurlijk is het niet normaal dat dit gebeurd maar het hoeft persee gejat te zijn en kan zoveel mee gebeurd zijn. Daarom is het aangetekend versturen ook uitgevonden!

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ze met jouw klacht toch niet veel doen. Heb zelf bij klacht en kwaliteit gezeten binnen de TPG. Dit is een geval met te weinig feiten. En aangezien de TPG wel vertrouwen heeft in zijn mensen doen ze er alleen wat mee als ze weten wie en waarom ze moeten "beschuldigen".
[/quote]
Tja je hebt wel gelijk, ik weet niet wie het gedaan heeft, maar de envelop is overduidelijk door een mens opgemaakt en niet beschadigd door iets anders...
Het briefje wat cowgirl erin had gedaan zat er nog wel in trouwens.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:35

Dit heb ik op mijn werk ook gehad.

Toen ging het echter om een hele mooie Alfa Romeo sleutelhanger.
Echter was ddeze ook in een envelop gedaan.

Ik moet zeggen dat we met pakjes weinig last hebben maar bij enveloppen Bloos!

Je zou het beter per pakket kunnen sturen, de inhoud helemaal opvullen met opgepropte kranten, zodat je niets kan horen.

En dan de buitenkant helemaal ondertapen, zodat ze een hoop moeite moeten doen om hem op te krijgen.

Ik geef geen garantie dat dit werkt, maar nederlanders kennende hebben ze weinig zin om veel moeite te doen voor iets Haha!

Misschien iets voor de volgende keer.

P.S. we kregen de sleutelhanger ook niet vergoed Boos!
Want de envelop was gescheurd door het sorteerapparaat en de inhoud is waarschijnlijk gevallen en verdwenen. Jeh Wright

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:35

biepp schreef:
Ik zag 2/3 dagen geleden nog op OOK DAT NOG! heel toevallig wat over TPG post!!!

Dat er daar zoveel pakketjes verdwenen en brieven die nooit aankwamen!!
Zelfs aangetekende pakketjes die niet aankwamen, en waar de TPG dan maar max. 15 euro als excuus voor wilde geven, ook al was de waarde van het pakketje veel meer!

Belachelijk.....


Brr.... Hoop wel dat ik men digitale goed terug krijg! Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:59

Taaclover schreef:
Ten eerste wordt een aangetekend stuk anders vervoerd dan een gewoon stuk dus er zit wel degelijk verschil in.


Ja, maar weg = pech, of het nou aangetekend is of niet.

Citaat:
In het tweede stuk van het pakje voor de deur is de postbode (zou bij ons gebeuren) wel degelijk aangesproken omdat ze weten wie het is geweest. Maar wat kan je meer doen dan aanspreken dat dit niet gewenst is???


Nou, ik snap niet dat zo'n postbode het in z'n hoofd haalt op een pakketje voor de deur achter te laten. Kijk, als is het nou de telefoongids of zo, dan vind ik het wat anders, maar een pakketje waar spullen inzitten waar je voor betaald hebt! Wat is het nou voor moeite om een briefje in de brievenbus te stoppen dat het pakketje op het postkantoor opgehaald kan worden?!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:01

Ik krijg ook regelmatig post wat voor een andere straat is (dus wel mijn huisnummer) of van iemand anders in de straat!
Dacht in het begin "zal wel over gaan" (nieuwbouwwijk) maar nu na 3 jaar gebeurt het echt nog steeds (zeker wel elke twee weken!).

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:26

NoaC schreef:
Ik krijg ook regelmatig post wat voor een andere straat is (dus wel mijn huisnummer) of van iemand anders in de straat!
Dacht in het begin "zal wel over gaan" (nieuwbouwwijk) maar nu na 3 jaar gebeurt het echt nog steeds (zeker wel elke twee weken!).


hebben wij hier ook bijna dagelijks.
Dan is meneer "te lui?" om nog even het zijstraatje van de buren in te lopen, dus dumpt hij t maar bij ons.
waarschijnlijk onder het motto van "dat komt wel goed, brengen hun dan wel naar de buren"

(zo hebben wij al heel veel leuke blaadjes van onze buren mogen aanschouwen Schijnheilig )

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:35

biepp"]
[quote="NoaC schreef:
Ik krijg ook regelmatig post wat voor een andere straat is (dus wel mijn huisnummer) of van iemand anders in de straat!
Dacht in het begin "zal wel over gaan" (nieuwbouwwijk) maar nu na 3 jaar gebeurt het echt nog steeds (zeker wel elke twee weken!).


hebben wij hier ook bijna dagelijks.
Dan is meneer "te lui?" om nog even het zijstraatje van de buren in te lopen, dus dumpt hij t maar bij ons.
waarschijnlijk onder het motto van "dat komt wel goed, brengen hun dan wel naar de buren"

(zo hebben wij al heel veel leuke blaadjes van onze buren mogen aanschouwen Schijnheilig )
[/quote]
Weet je....ik breng het wel naar de buren, maar brengen zij het ook naar mij?? Verward Dat is dus het erge, mijn verhouding met de buren is niet zo OK dan! daar baal ik echt van! (dat ze he niet naar mij brengen, ff voor de duidelijkheid)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 18:16

Citaat:
Ik vind jullie hard van beschuldiging. Ik vind dit gewoon iedereen over een kam scheren!!!!!!!!!


Vind je jezelf nou niet een beetje overdrijven?

Niemand scheert het bedrijf over 1 kam, ik zeker niet.
Maar je hoort zoiets gewoon te melden. Rotte appels heb je idd overal en als je het niet meld zal er ook nooit wat aan gebeuren.

Er was idd geld over de post verstuurd, een eigen keuze aangezien ik altijd vraag of ze over de post willen of overmaken.
Maar al stuur ik 20 goudstaven over de post men hoort gewoon van het pakketje af te blijven.

Het was ook duidelijk te zien dat de brief open gemaakt was, de hele zijkant lag tot 3/4 open. Dat zal dus niet door de machine zijn gekomen.

Ik heb mijn envolopen voor de WAO aanvraag ook maar goed dicht getaped . Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:21

het zijn meestal niet de postbodes die dingen kwijtraken hoor... denk eerder rond de sorteercentra...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:58

Sannie1980 schreef:
Nou, de postbodes die bij mij de post bezorgen zijn of toe aan een bril of kunnen helemaal niet lezen. Ik woon op no. 55 maar krijg geregeld post voor de buren 20 huizen verder, of de post van 53 en ga zo maar door. Dan denk ik, lees gewoon ff goed!


Als postbode ben je niet altijd verantwoordelijk voor het zetten van de wijk die je besteld (rondbrengt)

het zetten gebeurt soms (met name grote postkantoren) door anderen, en die hebben daar een speciale groep voor. Die zetten alles op volgorde, wanneer de daadwerkelijke postbode het rond brengt.
Het wordt van klein naar groot gezet, jij kijkt dus naar je stapeltje, en na de grootste begint het volgende huisnr.

Ik snap het wel, ben zelf cassiere geweest, en dan ben je ook altijd de banketstaaf, omdat jij het visitekaartje bent, het communicatie middel, wordt jij erop aangekeken dat ze er op de kaasafdeling een zooitje van maken (bijv)
Met postbodes precies hetzelfde

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:17

stef"]
[quote="Sannie1980 schreef:
Nou, de postbodes die bij mij de post bezorgen zijn of toe aan een bril of kunnen helemaal niet lezen. Ik woon op no. 55 maar krijg geregeld post voor de buren 20 huizen verder, of de post van 53 en ga zo maar door. Dan denk ik, lees gewoon ff goed!


Als postbode ben je niet altijd verantwoordelijk voor het zetten van de wijk die je besteld (rondbrengt)

het zetten gebeurt soms (met name grote postkantoren) door anderen, en die hebben daar een speciale groep voor. Die zetten alles op volgorde, wanneer de daadwerkelijke postbode het rond brengt.
Het wordt van klein naar groot gezet, jij kijkt dus naar je stapeltje, en na de grootste begint het volgende huisnr.

Ik snap het wel, ben zelf cassiere geweest, en dan ben je ook altijd de banketstaaf, omdat jij het visitekaartje bent, het communicatie middel, wordt jij erop aangekeken dat ze er op de kaasafdeling een zooitje van maken (bijv)
Met postbodes precies hetzelfde
[/quote]
Maar de postbodes kunnen toch wel kijken of het stapeltje bestemd voor nr 55 ook echt wel voor nr 55 is, zou ik wel doen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:20

idd Stef!! Amen!

Ook al heb je het zelf gezet... je kunt nog zo goed je best doen, die fouten zijn onvoorkomelijk.. Het gebeurd mij ook nog steeds Bloos Soms zie je het gewoon niet, soms zit het aan elkaar vastgeplakt...

En die verschillende straten, dat gebeurd mij ook wel eens.. bv weidemaad en westermaad... lijkt zo op elkaar, dat je het tijdens sorteren in t verkeerde vakje doet enzo...

Als je zoveel post door de handen krijgt dan maak je gewoon weleens een foutje. Vind het altijd een beetje banketstaaf als mensen boos doen, ik doe het verdorie ook niet express. Ga het zelf maar eens doen, dan merk je dat er meer bij komt kijken dan je denkt en dat het best nog wel zwaar is!! En hou nog even vol, over een tijdje wordt de post grotendeels AUTOMATISCH gesorteerd (al zullen daar wel weer mankementen inzitten)

En over dingetjes kwijtraken... dat gebeurt HOOGSTwaarschijnlijk in het sorteercentrum. Daar zal waarschijnlijk ook wel een depot zijn van achtergebleven stukken, dus probeer dat eens te contracteren... met zoveel mogelijk uitleg over wat je kwijtbent.

En die envelop, hoe weet jij nou zeker dat dat opengescheurd is door iemand? Een machine kan het ook flink toetakelen!!

En tuurlijk zitten er overal wel rotte appels, maar deze worden zeker aangesproken!! *bij ons wel tenminste*

Groeten van een zaterdagpostbode...

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:21

Sannie1980 schreef:
Maar de postbodes kunnen toch wel kijken of het stapeltje bestemd voor nr 55 ook echt wel voor nr 55 is, zou ik wel doen.


Kom maar eens een dag meedoen.. .Dat kun je toch niet bij IEDER stuk doen, dat is gewoon niet mogelijk

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:27

Elan"]
[quote="Sannie1980 schreef:
Maar de postbodes kunnen toch wel kijken of het stapeltje bestemd voor nr 55 ook echt wel voor nr 55 is, zou ik wel doen.


Kom maar eens een dag meedoen.. .Dat kun je toch niet bij IEDER stuk doen, dat is gewoon niet mogelijk
[/quote]
Ik zie de postbodes bij mijn ouders ALTIJD voordat ze iets in de brievenbus doen, of onderweg naar de brievenbus, even gauw de stapel doorlopen. En tuurlijk, kan altijd dat het een keer mis gaat maar bij mij is het de laatste tijd steeds dat ik dus post van weet ik veel hoeveel huizen verderop krijg! (das een eind lopen want onze straat is errug lang gaat tot nr 450! en ik woon op 55, het begin dus)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:13

Sannie, postbodes zijn nog steeds mensen hoor, en geen voorgeprogrameerde robots. Ben jij dusdanig geweldig dat jij nooit fouten maakt? Fouten maken blijft menselijk!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:50

Heb laatst ook alleen het adresgedeelte gehad van een proefpakketje hondebrokken. Dit was aan de buitenkant duidelijk te zien omdat het merk er groot op stond. Envelop was netjes opengescheurd en de brokjes waren spoorloos. Verdenk er ook iemand van tussen het afgeven van de post en het bezorgen hier thuis.
Wij kregen in ons vorige huis ook regelmatig post van een andere straat. Een keer over gebeld, is ons aangeraden dat iedere keer te doen, de postbode die het had bezorgd moest het op komen halen en op het goede adres bezorgen. Dit hoefde maar 1 keer, daarna werd er niets meer verkeerd bezorgd.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:10

stef schreef:
Sannie, postbodes zijn nog steeds mensen hoor, en geen voorgeprogrameerde robots. Ben jij dusdanig geweldig dat jij nooit fouten maakt? Fouten maken blijft menselijk!

Ik schreef ook dat het best een keer kan voorkomen, maar bij mij is het nu al aan de gang, nou...ik denk zeker sinds de zomer dus dat vind ik niet kunnnen!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:11

En wat er hier ook wordt gezegd, ik blijf het iig schandalig vinden dat mensen post open maken wat niet van andere is! En al helemaal dat ze gewoon inhoud meenemen wat er in zit.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:23

Citaat:
Dat is dus het erge, mijn verhouding met de buren is niet zo


ik hang als ik een pakje verwacht een briefje op de deur bij welke buur ze het kunnen afgeven en dan sein ik die buur in. Als ze het bij mijn benedenbuurvrouw af zouden geven, krijg ik het nooit, daar heb ik namelijk enorme ruzie mee Verward

Als je bij de Postbank zit, is het enorm duur en omslachtig om buitenlandse betalingen te doen, ik heb wel eens iets van een Belgische bokker gekocht en toen heb ik het geld ook gewoon opgestuurd, idem met Ebay Duitsland. Ik doe het dan in alu-folie in een kaart in een envelop. Het is tot nu toe iedere keer goed gegaan.......heb ik ook es mazzel....

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:58

Sannie1980"]
[quote="Elan"][quote="Sannie1980 schreef:
Maar de postbodes kunnen toch wel kijken of het stapeltje bestemd voor nr 55 ook echt wel voor nr 55 is, zou ik wel doen.


Kom maar eens een dag meedoen.. .Dat kun je toch niet bij IEDER stuk doen, dat is gewoon niet mogelijk
[/quote]
Ik zie de postbodes bij mijn ouders ALTIJD voordat ze iets in de brievenbus doen, of onderweg naar de brievenbus, even gauw de stapel doorlopen. En tuurlijk, kan altijd dat het een keer mis gaat maar bij mij is het de laatste tijd steeds dat ik dus post van weet ik veel hoeveel huizen verderop krijg! (das een eind lopen want onze straat is errug lang gaat tot nr 450! en ik woon op 55, het begin dus)
[/quote]

Als je dat zo vervelend vind, kun je het voortaan gewoon in de rode brievenbus gooien, komt het ook wel weer terecht.

En dat van die post doorlopen, zou echt teveel tijd kosten! Meestal zet je het zo dat de kleinste voor en grootste achter is van een adres, en pak je zo dat stukje... en dat kan wel eens mis gaan...