Na 3 weken wil bijrijdster stoppen ;0(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:37

Jammer dat ze het niet meer ziet zitten inderdaad, maar wat de rest ook al zegt: 'het is haar keus'. Maar ik wil nog wel even zeggen dat het wel voor je pleit dat je nog aanbiedt om haar te willen helpen waar dat kan.
Ben benieuwd of ze nog reageert, maar als ze echt bang is na die val zou ik het me voor kunnen stellen als ze er niet meer aan wil beginnen Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 10:32

Ze is echt definitief gestopt!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:35

oh dat is wel heel jammer!!
wat zei ze als argument?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 10:54

Dat ze bang is, dat hij steeds gaat rennen en bokken bij haar. Ik heb gister gereden, geen vuiltje aan de lucht. Heb ook ergens het idee dat het om het geld gaat, ze gaat nl. weer terug naar school...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:55

ik zou die meid ook niet pushen en ik vind het eingelijk al heel knap van haar dat ze het kan toegeven dat ze hem niet aankan en niet een banketstaaf verzint!!

Als ik zou bang worden van mijn verzorgpaardje dan kap ik erook gelijk mee wat de eigenaresse dan me ook nog zegt, bang is gewoon bang, kijk, je heeft het niet gelijk op maar als ik merk na veel proberen dat ik mijn angst niet overwin dan hou ik de eer aan mezelf en zou ik zeggen, meis, met de beste wil ter wereld ik durf niet meer en ik denk dat je dan tegen iedereen rechtvaardig bent!!

maar ipv rijden is het voor haar niet leuk om dikwijls te longeren en te poetsen, misschien vertrouwen terug winnen??

na 3 weken opgeven vind ik opzich wel heel snel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:56

Als het verder de ideale match zou zijn, hoe belangrijk is het voor jouw dat een bijrijder in de kosten bijdraagt?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 11:04

Nee, dat wil ze niet. Ze heeft in het begin al heel duidelijk gemaakt dat ze kwam om te rijden en niet om te poetsen of te verzorgen. Ik heb heel duidelijk verteld dat het een moeilijke pony is. Maar op de 1 of andere manier wil niemand mij geloven... Ze zei gister dat ze geen zin heeft om die strijd aan te gaan, dat ze gewoon lekker wil rijden. Nou, dan val ik toch bijna om van verbazing. Ze had afgelopen dinsdag wéér niet uitgemest en tot overmaat van ramp was ze vergeten zijn dekens op te doen... Ergens ben ik er dus niet zo heel erg triest over dat ze ermee stopt!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 11:05

Cassidy schreef:
Als het verder de ideale match zou zijn, hoe belangrijk is het voor jouw dat een bijrijder in de kosten bijdraagt?


Het is me grotendeels te doen om de bijdrage. Niet alleen doordat ik nare ervaringen heb met mensen die 'geen stok achter de deur' hebben, ook omdat in november mijn paard naar stal komt en de keus dan is: Stan (gedeeltelijk) verhuren of verkopen.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:37

ff misschien een stomme vraag hoor maar hoe kun je je pony toe vertrouwen die vooraf al aanheeft van het gaat me om het rijden en verzorgen en de rest van de tierlantijd interesseerd me niet????

dus met andere woorden, ff goedkoop komen sjokken en verder als ie dood valt ook goed Verward

want paardrijden is toch niet alleen ff op het paard zitten, het gaat toch ook om liefde geven, andere dingetjes meedoen, ik zit soms met orsini alleen maar te tutten, gewoon van,m was ie maar van mijn...zucht

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 15:00

isabelle schreef:
ff misschien een stomme vraag hoor maar hoe kun je je pony toe vertrouwen die vooraf al aanheeft van het gaat me om het rijden en verzorgen en de rest van de tierlantijd interesseerd me niet????

dus met andere woorden, ff goedkoop komen sjokken en verder als ie dood valt ook goed Verward

want paardrijden is toch niet alleen ff op het paard zitten, het gaat toch ook om liefde geven, andere dingetjes meedoen, ik zit soms met orsini alleen maar te tutten, gewoon van,m was ie maar van mijn...zucht


Ik ben ook meer een tut-type dan een rij-type. Ik hoorde dit dus van mensen op stal. Bij mij gaat verzorgen absoluut boven rijden!!!