De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:52

Zizipicoleo schreef:
@Ilora: hoop dat ook inderdaad, dat ze gewoon snel weer te koop worden gezet! En dan krijg je waarschijnlijk dat soort advertenties als waar jij het over had :')


Ik hoop ook altijd dat die paarden dan snel worden,doorverkocht en hopen dat ze bij een,goede eigenaar komen.

Soms denk ik dat het probleem is dat eens mensen beslissen om een paard te kopen dat het niet snel genoeg kan gaan. En dat ze vooral op uiterlijk kijken in plaats van of het paard geschikt is. Heb het bij mijn haflinger ook gehad. Niet geschikt voor beginners wegens hevig zijn en ,durven bokken en Kon absoluut niet op stal staan want ontsnapte dan en,brak de stal af. Stond duidelijk in de advertentie. Komt er iemand kijken en zegt paard komt op een poepchique stalling staan. En twee keer per week een uurtje of twee op de wei. Ik zeg dat gaat niet want paard breekt de stal dan af. Krijg je als antwoord dat krijgen we er wel uit. We krijgen die wel onder de knoet.
Zelfde als je een pony gaat testen. Zeggen ZE bomproef. Dan vlieg je is enthousiast de pony rond zijn nek, je duwt is tegen de pony. Je pakt zijn voetje op en trekt er is een beetje aan, je betast hem overal. Trekt is zachtjes aan de staart. Klopt is met je hand op de poep. Maakt is wat geluiden en dan vragen de mensen wat doe je nu? Ik zeg dan ik test hem uit. Kinderen zijn nu eenmaal iets bruter en,enthousiaster met pony's dan wij. Kreeg ik te horen dat mijn kinderen halve wilde moesten zijn. Maar het is de realiteit kinderen zijn anders in omgang met pony's dan volwassenen. Gewoon enthousiast en de mijn hangen rond de pony zijn nek.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:24

Zo kreeg ik afgelopen week een PB dat mijn oude paard te koop stond in Engeland. Deze is 6 a 7 jaar geleden via een tussenhandelaar verkocht. De handelaar bood mij 5000,- ondanks dat het paard spat en kissingspines had. Dier had wel een super instelling, kon fenomenaal springen, was behandeld en door de DA fit to compete verklaard. Afijn paard verkocht want die spat en KS gaat ooit weer een keer parten spelen.

Paard paar maanden later verkocht via die man naar Engeland. 50.000 euro had hij gebeurd. Dan denk je, hoe dan? Wie koopt er een paard (ongeklasseerd maar wel goed springen) voor 50k terwijl hij gebreken heeft?

Meisje gevonden via facebook en ze was er heel blij mee. Tijdje gevolgd via FB. Heeft met 2 ruiters succesvol 1.35 gesprongen.

Hij moest nu helaas weg ivm echtscheiding. Aangeboden via een tussenhandelaar. Ze vroegen 15.000 pond. Paard is inmiddels 12. Ik heb gevraagd aan de handelaar of het paard schoon was op de foto. Kreeg als antwoord dat hij nooit op de foto geweest is maar dat ze open stonden voor een keuring.

Heb haar een pb gestuurd dat ik de eigenaar van het paard geweest ben vanaf zn 3e levensjaar tot aan zijn export naar de UK en dat het paard dus niet schoon is op de foto.

Mevrouw: "So you are telling me my client bought a 35.000 pound horse with no clean xray?"
Ik: "Yes i just did"
Mevrouw: "She is really upset now"

No sh*t Sherlock.

2 dagen later is de advertentie aangepast. "Drastically reduces to 6.750 pounds because of no clean xray. Had an injury as a 3 year old but never effected the horse"

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:28

Zow, jeetje, dat is ook geen kattepis zeg!!!

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:39

Wij hadden eens een jong paard te koop staan. Geïnteresseerde heeft proef gereden met haar dressuurzadel met glimrandje, ging erg goed. Fijn paard volgens deze persoon. Alles leek goed. Krijg je vervolgens een berichtje dat ze het paard niet neemt, reden: het paard past niet onder haar dressuurzadel met glimrandje.....
Ach ja, verkoop aan particulieren kan hilarisch zijn, maar de bekende heren paardenhandelaren/ruiters (in het hogere segment) kunnen ook heel vermakelijk zijn ;) Ik denk dat ze allemaal citeren uit het "Algemeen boek met smoezen om het aangeboden paard te devalueren".

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:43

Haha ts stond dat letterlijk zo in de advertentie?
Ik heb inmiddels ook wel wat verkoopervaring en moet zeggen dat ik dat wel typerend vind voor paardenlui, denken alles te weten en tegelijkertijd niet door hebben hoe weinig te weten (en hoe dom de vragen zijn) en zich helemaal klem banketstaaf.

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:45

Ik bemiddel nog wel eens in een aan/verkoop en soms ook wat eigen diertjes te koop. Ik kom echt bizarre verhalen tegen.
3 jarig groen paard verkocht aan gezin, dochter veel ervaring etc. 2 dgn later telefoontje, paard onhandelbaar, dochter bang, moeder bang. Drama alom. Heb ze een optie geboden en ben benieuwd wat ze gaan doen. Paard staat sinds we d'r gebracht hebben al daar op stal zonder buiten geweest te zijn.
Ontzettend lief dier, dus hoop dat ze de optie aanpakken.

Gister een mail met een bod, ruim 2/3 lager als de vraagprijs, want ze heeft kanker en daardoor weinig te besteden. Ja heel sneu en zielig maar daar gaat het dier niet voor weg.

Paardenhandel blijft sowieso rare handel.

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:46

hoogendroog schreef:
Wij hadden eens een jong paard te koop staan. Geïnteresseerde heeft proef gereden met haar dressuurzadel met glimrandje, ging erg goed. Fijn paard volgens deze persoon. Alles leek goed. Krijg je vervolgens een berichtje dat ze het paard niet neemt, reden: het paard past niet onder haar dressuurzadel met glimrandje.....
Ach ja, verkoop aan particulieren kan hilarisch zijn, maar de bekende heren paardenhandelaren/ruiters (in het hogere segment) kunnen ook heel vermakelijk zijn ;) Ik denk dat ze allemaal citeren uit het "Algemeen boek met smoezen om het aangeboden paard te devalueren".


Daar wil je niet eens een dier aan verkopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:49

Toen ik op zoek was naar een paard, zag ik een leuke jonge merrie te koop staan. Er stond geen prijs bij de advertentie, de eigenaar vroeg gewoon om een bod te doen. De afstamming klonk me totaal niet bekend in de oren, dus deed ik een bod volgens de prijzen die ik bij vergelijkbare paarden van die leeftijd en dat niveau zag. Kreeg van de eigenaar het boze bericht dat zijn merrie geen rommel was. Tja, zet daar dan een prijs of hogere prijsklasse bij hé.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:51

Heel herkenbaar sommige verhalen....
Recent heb ik mijn paard verkocht en wat een apart volk komt er toch op af...

Het ergste was nog wel mensen die drie keer zijn komen kijken en uiteindelijk het paard niet kochten, omdat ze het geld er niet voor hadden. Toen voelde ik me heel erg gebruikt.

En het paardje was een pony / paard ze was net aan pony qua gemeten stokmaat maar verder was het echt een paard en dat had ik iedere keer heel duidelijk gemaakt bij mensen die zouden komen kijken. Kwam er 1 langs met een dochtertje van 9. (Ze hadden niet van te voren gezegd dat het meisje zo jong was). Gingen ze voor me paardje staan: oh dit is niet echt een pony hè? Ik denk dat die toch echt te groot is.

Joh... :+

Selina

Berichten: 14348
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:03

hoogendroog schreef:
Wij hadden eens een jong paard te koop staan. Geïnteresseerde heeft proef gereden met haar dressuurzadel met glimrandje, ging erg goed. Fijn paard volgens deze persoon. Alles leek goed. Krijg je vervolgens een berichtje dat ze het paard niet neemt, reden: het paard past niet onder haar dressuurzadel met glimrandje.....
Ach ja, verkoop aan particulieren kan hilarisch zijn, maar de bekende heren paardenhandelaren/ruiters (in het hogere segment) kunnen ook heel vermakelijk zijn ;) Ik denk dat ze allemaal citeren uit het "Algemeen boek met smoezen om het aangeboden paard te devalueren".


Vind ik heel logisch, mijn paard moet later ook mooi onder een roze dekje staan. :Y)
Nee zonder gekheid, deze wint het.

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:08

Ja dat is inderdaad weleens bloedirritant als er geen richtprijs bij staat.
Andersom heb ik eens gehad dat ik vroeg om de richtprijs van een leuke Haflinger voordat ik ging kijken.
Ja tussen de 2000 - 2500...
Geinig paard, ik netjes bod gedaan van 2300.
Ging hij ineens niet voor minder dan die 2500 weg :\
Toen heb ik het paard ook echt uit principe voorbij laten gaan (was ook stug in de mond en wat korte gevoelige hoeven).
Maar zeg dan gewoon 'vaste prijs'.
Dan had ik mijn tijd niet verspeeld.

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:13

Zelfs al zet je een foto of video van het dier in de advertentie vragen ze nog naar de kleur van het dier. Of inderdaad komen niet opdagen of pas na 2 uur als het al bijna donker is en dan nog verwachten dat het dier wordt gezadeld. Of hun rijkunst is inderdaad minder dan ze zelf denken. Zelfs al zeg je dat het dier met hele lichte hulpen te rijden is, dan nog het presteren om met harde hard en klapperende benen te rijden. Merrie was gelukkig doodbraaf maar ja begrijpelijker wijs erg in de war.

of ze bieden nog geen kwart van de vraagprijs.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:23

Ik heb soms het gevoel dat mijn advertentie in het Chinees staat. Moet wel,ergens want de mensen lezen het altijd precies verkeerd. Of stellen de vragen waarvan de antwoorden in de advertentie staat. Dus denk ik altijd ofwel kan de helft van de bevolking niet lezen ofwel staat mijn advertie echt in het Chinees.

Kan,natuurlijk ook aan mijn schrijfstijl liggen. :D
Laatst bijgewerkt door llora op 03-09-15 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:24

llora schreef:
Ik heb soms het gevoel dat mijn advertentie in het Chinees staat. Moet wel,ergens want de mensen lezen het altijd precies verkeerd. Of stellen de vragen waarvan de antwoorden in de advertentie staat. Dus denk ik altijd ofwel kan de helft van de bevolking niet lezen ofwel staat mijn advertie echt in het Chinees.

Soms zou je inderdaad denken dat je advertenties in een onbegrijpelijk taal staan

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:27

Jaren geleden op zoek geweest naar een jonge, goed aangereden drie/vierjarige. Ongeveer vijftien paarden uit geprobeerd en van die vijftien waren er toch heel veel die goed zadelmak anders zagen dan wij het deden. Eentje weet ik me nog goed te herinneren , prachtige merrie maar toen dochter ging rijden werd ze van te voren al gewaarschuwd dat mocht ze de hoek door willen dat ze zelf even helemaal naar binnen moest gaan hangen. Tja, of diegene met een ander paard, aantal keren nagevraagd of hij goed zadelmak was, ja hoor, wij halve dag in de auto en inderdaad, goed zadelmak maar niet ruitermak. Kun je weer naar huis. Later op een goed bekend staande handelsstal gewoon een aantal dieren uitgeprobeerd en daar eentje gekocht. Was met de particulieren even helemaal klaar ondanks dat we in de auto heel veel lol hebben gehad.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:21

Abercrombie schreef:
Zo kreeg ik afgelopen week een PB dat mijn oude paard te koop stond in Engeland. Deze is 6 a 7 jaar geleden via een tussenhandelaar verkocht. De handelaar bood mij 5000,- ondanks dat het paard spat en kissingspines had. Dier had wel een super instelling, kon fenomenaal springen, was behandeld en door de DA fit to compete verklaard. Afijn paard verkocht want die spat en KS gaat ooit weer een keer parten spelen.

Paard paar maanden later verkocht via die man naar Engeland. 50.000 euro had hij gebeurd. Dan denk je, hoe dan? Wie koopt er een paard (ongeklasseerd maar wel goed springen) voor 50k terwijl hij gebreken heeft?

Meisje gevonden via facebook en ze was er heel blij mee. Tijdje gevolgd via FB. Heeft met 2 ruiters succesvol 1.35 gesprongen.

Hij moest nu helaas weg ivm echtscheiding. Aangeboden via een tussenhandelaar. Ze vroegen 15.000 pond. Paard is inmiddels 12. Ik heb gevraagd aan de handelaar of het paard schoon was op de foto. Kreeg als antwoord dat hij nooit op de foto geweest is maar dat ze open stonden voor een keuring.

Heb haar een pb gestuurd dat ik de eigenaar van het paard geweest ben vanaf zn 3e levensjaar tot aan zijn export naar de UK en dat het paard dus niet schoon is op de foto.

Mevrouw: "So you are telling me my client bought a 35.000 pound horse with no clean xray?"
Ik: "Yes i just did"
Mevrouw: "She is really upset now"

No sh*t Sherlock.

2 dagen later is de advertentie aangepast. "Drastically reduces to 6.750 pounds because of no clean xray. Had an injury as a 3 year old but never effected the horse"

Vind het wel eerlijk van de verkoper dat zij hun advertentie hebben aangepast op basis van jouw mail, of ze moeten hem wel heel snel geröntgend hebben.
Maar had je dit niet zien aankomen? Als een handelaar je 5000 bied ondanks zulke problemen zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:31

-geadverteerd met mijn vosruin destijds, komen proefrijden, nog eens terug geweest... Uiteindelijk namen ze hem niet want ze wilden geen vos. :+
- hetzelfde paard, andere kopers. Het paard moest wel iets mankeren want ik had hem alleen voor op ijzers, en ijzers had je niet of rondom. -:)

De zoektocht naar een kinderpony was ook hilarisch.
Die waar we voor kwamen was net verkocht maar hij had nog wel iets geschikt. Prachtige staalgrijze pony met zilveren glans <3 maar het was een driejarige hengst en hij steigerde zo hoog dat ie me bijna mijn tanden uit mijn bek klauwde :\ Leuke kinderpony joh!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:33

@anneliesdj mij boeit het ook niet dat hij het paard verkocht heeft voor het 10-voudige. Dat is zijn geluk.
Wat mij wel verbaasd in dit verhaal is dat men A. een paard koopt voor dat geld zonder te keuren en B. vervolgens op basis van een facebook chat het paard halveert in prijs.

Ik heb toen der tijd een overweging gemaakt, hou ik het paard zelf met het risico dat hij over een half jaar weer last krijgt van zn spat/KS. Of verkoop ik het nu (met een eerlijk verhaal) aan deze man voor dat geld. Ik vond het risico dat hij weer last zou krijgen te groot en pakte het geld. Ik heb geen connecties om een paard voor dat geld te verkopen plus hij was ongeklasseerd.

Dat hij vervolgens de connecties daar heeft om het dier zo te verkopen. Chapeau. Dat Carlos vervolgens nog op zn 12e rond springt zonder problemen. Super fijn voor het paard en de persoon die er zoveel voor betaald had.
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 03-09-15 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Elienee

Berichten: 804
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Hamme, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:35

Wie koopt er nu in godsnaam een jong paard voor een onervaren ruiter. Ik verkoop zelf een pony , 4 jaar, enkele maanden onder het zadel, zet geen pas verkeerd en geeft geen kick. Maar als iemand mij stuurt of deze geschikt is voor een echt beginner zeg ik ook nee.

Word ik elke dag gemaild door mensen met kinderen die 10 lessen hebben gehad. beginners die zelfs nog nooit op een paard hebben gezeten. Denk toch eens na...
het is niet omdat een paard braaf is dat deze dan ook direct goed is voor een beginnende onervaren ruiter.

Werd onlangs ook gebeld door iemand, hallo, is de pony beleerd?
nouja, als je mijn nr hebt via de advertentie waar foto's instaan en filmpjes van de pony onder het zadel....

oh! of mensen die mailen wat de stokmaat van de pony is wanneer dit duidelijk in de categorie staat van marktplaats én extra vermeld is in de titel en in de tekst :')

**frustraties**
Laatst bijgewerkt door Elienee op 03-09-15 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Berichten: 3271
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:37

Heb nu een paar keer een advertentie geplaatst dat ik een paard te koop had staan.
Duidelijke tekst erbij dat ze niet geschikt waren voor mijn doeleinden (heb een kleine lesgeefstal), duidelijk erbij gezet dat ze te koop stonden.
Krijg ik allemaal mailtjes van ik wil haar wel verzorgen / leasen, mails terug gestuurd dat ik ze verkoop en niet verleast etc.
Nog hardnekkig terug antwoorden, van als je haar hier neerzet dan heb jij je stal leeg en kun je een andere kopen, maar stallingsgeld moest ik betalen.
Terug gereageert, van ben gekke henkie niet, zoek maar een andere idioot die hier in wil stinken.

Werkelijk je hebt echt hondsbrutale mensen erbij.

Misschien niet helemaal bij dit topic horend maar, ook wel deels wel is het volgende verhaaltje.

Zocht een bijrijder voor 1 van mijn paarden, krijg ik een berichtje van ik koop je paard wel, want jij hebt er toch geen tijd voor.
Watblief..... Had toch effe dat WTF momentje.
Ach ben maar 5 dagen per week bij de paarden, soms alle dagen als het zo uitkomt, naast mijn lessen met de paarden heb ik geen tijd om eventjes de paarden te rijden die de desbetreffende dag niet gelopen heeft. Daar heb ik mijn bijrijders voor.
Heb die persoon een niet zo lief berichtje terug gestuurd, hihihihi

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:37

Kletskousz schreef:
Ik bemiddel nog wel eens in een aan/verkoop en soms ook wat eigen diertjes te koop. Ik kom echt bizarre verhalen tegen.
3 jarig groen paard verkocht aan gezin, dochter veel ervaring etc. 2 dgn later telefoontje, paard onhandelbaar, dochter bang, moeder bang. Drama alom. Heb ze een optie geboden en ben benieuwd wat ze gaan doen. Paard staat sinds we d'r gebracht hebben al daar op stal zonder buiten geweest te zijn.
Ontzettend lief dier, dus hoop dat ze de optie aanpakken.

Dat heb ik ook eens gehad maar bij een pony, ding was superbraaf en heel werkwillig, vrolijk dier maar pas een halfjaar onder het zadel en wel een gevoelig type.
Meisje met aardig wat ervaring (had M dressuur gereden geloof ik) heeft 3 keer proef gereden, helemaal weg van hem. Meisje was wel tikje 'harder' met rijden dan pony gewend was, haar erop gewezen, geen probleem ging ze goed mee om, pony vond het geen punt. Mensen waren goed op de hoogte van het feit dat het nog een jong ding was, kon ze wel aan en ik vermoedde niets anders want ze had de ervaring en het ging gesmeerd bij alle 3 keer proefrijden.
Kwamen ze 3 maanden later dat het dier staatsgevaarlijk was, kind was eraf gemikt had de arm gebroken op 3 plekken geloof ik en helemaal boos want het was mijn schuld. -O-

Heb ook een hengst te koop gehad, superbraaf maar duidelijk in gezet dat hij alleen naar iemand ging met veel ervaring. Komt er iemand die eerst een halfuur naar hem heeft staan gapen (wauw hij is zo mooi), schoorvoetend dichterbij kwam om te aaien en pas na mijn aandringen wilde ze proefrijden :o? . Ze had geen cap bij dus mijne geleend, moest ik haar een knietje geven om erop te komen en ik moest meelopen en hem vasthouden bij het hoofdstel. Volgens mij had ze hooguit 5 lessen gehad op de manege en vond ze 't gewoon wel intressant een hengst van dichtbij te zien.
Toen ze weg was bleek mijn cap vol te zitten met een enorme lading mega grote luizen :r

Maar wat voor mij de kroon spande was een paard aan de andere kant van het land, uitgebreid getelefoneerd want je wilt niet voor niets rijden. Komen we daar, blijkt dat paard echt stokkreupel van achter. Snel eigenaar gezegd dat hij moest stoppen met longeren, reageerde nog heel dom ook, volgens hem had het paard zich verstapt. Wat flauwekul was want het kwam duidelijk uit het bekken, was ook goed te zien aan de bespiering. Verkoper reageerde nogal lauwtjes op onze boze vraag waarom hij dat niet gemeld had aan de telefoon. 8)7

Abercrombie: maar het is niet in je opgekomen dat de handelaar hem voor veel geld zou doorverkopen zonder te melden wat eraan mankeert? Dat is de enige reden waarom een handelaar je zulk geld bied.
Van die koper ook niet slim idd, zeker bij zulke bedragen zou je toch een uitgebreide keuring verwachten.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:38

Zoo herkenbaar sommige dingen!

Ik heb een tijd mijn toen 19 jarige ruin te koop gehad. Had zelf weer een jonge gekocht en eigenlijk geen tijd voor 2 paarden. Verder was hij in topconditie dus ik vond het ook zonde om hem al met pensioen te doen. Ik dacht wie weet vind ik een goed iemand.

Nou wat ik allemaal gehad heb...

* mensen die hem gratis wilde, omdat hij al zo oud was... ze zouden hem een goed huis bieden!
* een man, is zelfs bij de les komen kijken en kwam toen aanrijden in een splinternieuwe landrover.. belde de dag erna op dat hij hem toch wel iets mager (?) vond en er eigenlijk niks voor wilde geven, maar wel een goed huis!
*een vrouw, net een half jaar aan het rijden op de manege, helemaal enthousiast, kwam kijken. zag hem op stal staan en haar eerste reactie was dat hij niet zo mooi was als op de foto. Maar goed haar zelf laten opzadelen en ik heb even voorgereden. Toen ging zij er op. Echt na 5 minuten had ze de pijp leeg.. ja het is nu eenmaal geen manegepaard die braaf vanzelf loopt, je moet er wel aan werken. Paard heeft geen stap verkeerd gezet en nog was hij niet goed genoeg. Hij liep niet genoeg door vond ze, dus ze hoefde hem niet. Ik heb vreselijk gelachen toen, paard liep met mij op L2 niveau en is een echte werker. Uit voorzichtigheid liep hij zo, daar ben ik van overtuigd.
* Familie kak. Kwam aangereden in een dikke Mercedes, helemaal op en top met glimmertjes op de rijkleding. Vader vond het jammer dat hij maar 3 witte benen had (ja dat staat ook op de verkoopfoto dacht ik) en hij had een wat te groot hoofd... wtf? Ze zijn weer ingestapt en weggereden. Ik heb nog nooit zo verbaasd staan kijken geloof ik.

Na vele van dit soort reacties en mensen over de vloer die een 19 jarig paard afschrijven alsof hij zwaar bejaard is en niet meer mee kan waren ik en mijn ouders er zo klaar mee dat we hem uit de verkoop hebben gehaald. Nu staat hij mooi als gezelschap voor mijn jonge en word hij 1/2 keer per week gereden door mijn moeder en een vriendin.

7ofhearts

Berichten: 2852
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:43

Wat een ervaringen hier over te verkopen/ te kopen paarden.
Hier heb ik geen ervaring mee......wel met een advertentie omtrent een papegaai.

Tijdens mijn zoektocht naar een grijze roodstaart man, heb ik ooit eens een dame gehad die haar vogel te koop had staan en in mijn buurt woonde.
Na een gezellig telefoon gesprek hoe lief de vogel wel niet was en wat hij wel niet allemaal kon vroeg ik de dame of dat de vogel "gesext "was, omdat het voor mij toch van groot belang was dat het ook echt een mannelijke roodstaart zou zijn.

Schiet ze helemaal in de stress om daarna in mijn oor te tetteren dat er met haar vogel niet gesext werd!!!
Waar ik het lef vandaan had gehaald om haar zo een oneerbaar voorstel te doen over de rug van de vogel!!!
Het enige positieve dat het verhaal opgeleverd heeft is dat ze tóch besloten heeft de vogel te houden.....
Stel je voor wat er allemaal wel niet kon gebeuren.......... :D

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:49

x_Irisje_x schreef:
Zoo herkenbaar sommige dingen!

Ik heb een tijd mijn toen 19 jarige ruin te koop gehad. Had zelf weer een jonge gekocht en eigenlijk geen tijd voor 2 paarden. Verder was hij in topconditie dus ik vond het ook zonde om hem al met pensioen te doen. Ik dacht wie weet vind ik een goed iemand.

Nou wat ik allemaal gehad heb...

* mensen die hem gratis wilde, omdat hij al zo oud was... ze zouden hem een goed huis bieden!
* een man, is zelfs bij de les komen kijken en kwam toen aanrijden in een splinternieuwe landrover.. belde de dag erna op dat hij hem toch wel iets mager (?) vond en er eigenlijk niks voor wilde geven, maar wel een goed huis!
*een vrouw, net een half jaar aan het rijden op de manege, helemaal enthousiast, kwam kijken. zag hem op stal staan en haar eerste reactie was dat hij niet zo mooi was als op de foto. Maar goed haar zelf laten opzadelen en ik heb even voorgereden. Toen ging zij er op. Echt na 5 minuten had ze de pijp leeg.. ja het is nu eenmaal geen manegepaard die braaf vanzelf loopt, je moet er wel aan werken. Paard heeft geen stap verkeerd gezet en nog was hij niet goed genoeg. Hij liep niet genoeg door vond ze, dus ze hoefde hem niet. Ik heb vreselijk gelachen toen, paard liep met mij op L2 niveau en is een echte werker. Uit voorzichtigheid liep hij zo, daar ben ik van overtuigd.
* Familie kak. Kwam aangereden in een dikke Mercedes, helemaal op en top met glimmertjes op de rijkleding. Vader vond het jammer dat hij maar 3 witte benen had (ja dat staat ook op de verkoopfoto dacht ik) en hij had een wat te groot hoofd... wtf? Ze zijn weer ingestapt en weggereden. Ik heb nog nooit zo verbaasd staan kijken geloof ik.

Na vele van dit soort reacties en mensen over de vloer die een 19 jarig paard afschrijven alsof hij zwaar bejaard is en niet meer mee kan waren ik en mijn ouders er zo klaar mee dat we hem uit de verkoop hebben gehaald. Nu staat hij mooi als gezelschap voor mijn jonge en word hij 1/2 keer per week gereden door mijn moeder en een vriendin.

Bij een 19 jarige vind ik het eerlijk gezegd nog niet eens zo gek om er heel weinig voor te willen geven.
Maar ik heb het serieus aan de hand gehad met piepjonge talentvolle paarden. Of zet 'spoed' in de advertentie, dan denkt ook ineens iedereen dat hij gratis is, of te lease of weet ik wat.

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:55

Hier ook al het een en ander meegemaakt maar deze spande de kroon: man, veertiger kwam kijken voor het paard, een sportpaard. Had geen rijkleding mee want kwam van een of andere afspraak.

Mijn dochter heeft het paard voorgereden en hij was er helemaal weg van en zou bellen om een afspraak te maken om te komen rijden.

Toen bleef het stil.............. nou ja, het zal dan wel, toen kreeg mijn dochter telefoon. Was de vrouw van de betreffende man. Man had paard te duur gevonden en inmiddels een ander paard gekocht maar hij blijf het maar over die van ons hebben, hij was zo weg van haar.

Dan denk je bij jezelf "waarom heeft hij dan niets over de vraagprijs gezegd" maar goed. Vrouw wilde haar man nu verrassen op zijn verjaardag door hem ons paard te geven. Dat is nog eens lief dachten wij totdat ze weer belde met de vraag aan mijn dochter of ze er nu echt centjes! voor wilde hebben want ze kon het paard niet meer kopen omdat ze die andere gekocht hadden maar als we hem nu aan haar gaven kon zij haar man de grote verrassing geven 8)7