De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:46

Hahahah ik heb me nu toch een grijns! Echt leuke verhalen meer graag :D

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... je paard op MP:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:47

_O- *ligt strijk*

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:48

Brainless schreef:
sigrid1182 schreef:
Zo had ik 10 jaar geleden advertentie, en ik had er ingezet.

Paard licht aangereden. Dus daar bedoelde ik mee, ik had er 10 keer opgezeten, wat stappen en draven..

Toen kreeg ik email , of hij door een auto aangereden was oid...

Nou die heb ik niet beantwoord....whaha

Oeps dat vroeg ik ook altijd voor de gein... :+



Maakt niet uit.....iedereen zn eigen lol ...haha

Muronia

Berichten: 19641
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:50

Omdat er een lopend topic is over marktplaats advertenties: [LZP] Rare mensen op marktplaats deel 6! is het voor het overzicht prettiger om daarin verder te gaan. Om die reden plaats ik hier een slotje.

Muronia

Berichten: 19641
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... je paard op MP:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:01

Na overleg is besloten om dit topic te heropenen omdat dit topic specifiek over paarden gaat, en ook niet enkel marktplaats advertenties betreft. Houd wanneer je hier een bericht plaatst in het achterhoofd dat het niet is toegestaan om gebruikers te bespreken of advertenties met een link.

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 08:40

Ah hij is weer open! leuk!! :D

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:49

-.-" Jup...

Zo had ik 2 jaar geleden onze fjordenruin te koop staan (heeft een topbaas gevonden hoor!)
Duidelijk en uitgebreid opgezet, want ik heb geen zin in handelaars, en ook geen zin in maneges.
Het is een schat van een beest (nogsteeds) en die hoeft niet verpest te worden door mensen die er geld uit willen slaan.

Kreeg ik eerst een mailtje "Ik bied je er 600 euro voor, en kom hem vandaag halen."
Stuurde ik. "Dat is de helft van de prijs, succes met de zoektocht verder."
Kreeg ik terug. "Dus het gaat door?"
Gewoon genegeerd, ik dacht, als je niet kan lezen, prima.

Wel twee dagen later.
"Hallo, ik ben een mevrouw, met 2 hele lieve kinderen. Vader is ineens spoorloos verdwenen en als troost voor de kinderen zoek ik een pony.
Nu heb ik geen geld er voor, om de pony te kopen. Maar ik zorg er echt heel erg goed voor. Hij krijgt een stal, voer, een zadel, hoofdstel en alles wat hij nodig heeft.
Ik hoor het wel als het door kan gaan."
Heb mevrouw erg vriendelijk verteld, dat dit niet kon doorgaan.
Kreeg ik terug "Jij bent geen kindervriend!!!"

Ook weer genegeerd, en wachten op de juiste mensen.

Kreeg ik een telefoontje.
"Bied je er 700 euro voor, hoef het paard niet eens te zien."
Klaar dat ik er mee was, heb ik hem gewoon weg gedrukt.
Misschien erg onfatsoenlijk maar hallo... niet eens een goedenavond?

Pony heeft 2 weken te koop gestaan, en toen kwam er een meisje met ouders om de bocht, die de verhalen wél waar konden maken, en die gewoon met de gevraagde vraagpijs akkoord gingen.

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:49

_merel_ schreef:
Ik werd zo verdrietig van;
"ik heb geen geld om uw paard te kopen, maar als u haar nou aan me geeft zal ik er echt heel goed voor zorgen hoor!"

Ik kreeg minstens 3 keer per week een bericht als deze.


Oeff.. Moet je vragen: en als ze een blesure krijgt.. Mag hopen dat ze dan een dierenarts krijgt die hoog in de kosten kunnen lopen.. En geen kommetje groentensoep?? :')

Qat een geweldig topic :P

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:52

Herkenbare zaken komen hier voorbij zeg!

Jaren geleden een 2 jarige haflinger hengst te koop (vp 500 euro).
Gewoon simpele advertentie gemaakt met wat hij kende aan vaststaan/voetjes enz en dat hij natuurlijk verder nog groen was en gezien het hengst zijn, de leeftijd en zijn karakter niet voor beginners.

Reacties te over:
* Man belt (schattend op een jaar of 40), ja hij bood 150 euro en dan was het klaar. Zo'n beest was toch niets waard :n
Vriendelijk bedankt voor het bod en maar snel afgewimpeld.

* tig mails inderdaad van meiden die wel wouden 'verzorgen' of hem gratis wouden hebben, want ze hadden alle ervaring, tijd en plek maar geen geld en zielige verhalen

* 1 meisje leek heel serieus maar had naar mijn idee niet voldoende ervaring, wou hem als hengst zijnde op een manege stallen om een jaar later te beleren. Duidelijk een aantal vragen gesteld en uiteindelijk tegen haar gezegd dat ze haar ouders moest laten bellen om een afspraak te maken als alles zo serieus was (moeder zou ervaring in de paarden hebben en begeleiden), je raadt het al, nooit gebeld en uiteindelijk voor niet zulke nette dingen uitgemaakt door het meisje per mail |o

Uiteindelijk is hij verkocht aan een liefhebber die wel wist wat hij deed en kwam ik hem een aantal jaren terug hier op Bokt nog weer tegen.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:16

Wat een hilarisch topic! Zelf nog niks vreemds meegemaakt, behalve dat mensen heel vaak serieus komen vragen als mijn paard te koop staat en prijzen erop beginnen te plakken >;)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:21

Paar maanden terug mijn draversruin verkocht.
Eerste mensen die kwamen kijken dachten haast een Grand-Prix paard te kopen.
Stond duidelijk in, groen en heeft voor de sulky gelopen en verdere duidelijke uitleg.
Maar dat hadden ze blijkbaar niet gelezen :').
Stonden ook voor het paard te kijken of ie recht liep enz..
Toen begonnen ze dat het veeeeeel te veeel geld was voor zo'n paard, lees nog niet eens 1300 euro ...

Paard is uiteindelijk verkocht naar een schat van een meid waar hij op roze wolkjes word gedragen :)

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:23

Ik had laatst mijn jaarling te koop staan.
Hele mooie aparte kruising (inmiddels ook tophuis gevonden).
Echt heel uitgebreid verteld in de advertentie:
Hele leven in kudde gestaan, 24/7 buiten...
Krijg ik mail: heeft hij ook stalgebreken???
Nou nee, nooit op stal gestaan dus... :')

En inderdaad die zielige verhalen!
Ik heb ze genegeerd, maar je hebt de neiging terug te sturen:
Halloooo ik heb hem ook niet cadeau gekregen hoor!
Waarom mensen dat dan wel van jou verwachten?
Vraag mij af of die mensen weleens succes hebben met zulke mailtjes? :D

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:25

kimberley82 schreef:
Ik had laatst mijn jaarling te koop staan.
Hele mooie aparte kruising (inmiddels ook tophuis gevonden).
Echt heel uitgebreid verteld in de advertentie:
Hele leven in kudde gestaan, 24/7 buiten...
Krijg ik mail: heeft hij ook stalgebreken???
Nou nee, nooit op stal gestaan dus... :')

En inderdaad die zielige verhalen!
Ik heb ze genegeerd, maar je hebt de neiging terug te sturen:
Halloooo ik heb hem ook niet cadeau gekregen hoor!
Waarom mensen dat dan wel van jou verwachten?
Vraag mij af of die mensen weleens succes hebben met zulke mailtjes? :D


Ja... dat hebben ze.
Iemand in de buurt was zo stom om er in te stinken.
Maar dan op een ander vlak.
"Kheb maar 150 euro bij me. Als ik thuis ben, dan maak ik het direct over."
Tja, het was ook zo sneu om hen heen en terug te laten rijden. Dus paard opgeladen, paspoort hier laten liggen en daaaaag paard.
Over de grens, chip er uit, andere er in, en weg paard. Dag centen.

Erge is nog? Dat de mensen die belazerd waren? Familie van mij is.

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:36

Heerlijke (en spijtige) verhalen hier.

Mij is eens aangeboden of ik mijn paard wilde ruilen voor een oude, gammele en verroeste vrachtwagen. Afgezien van het feit dat hij niet te koop was toen leek het mij niet zo'n goede deal. Ik heb vriendelijk bedankt.

Later naar aanleiding van de advertentie ook leuke reacties gehad. Natuurlijk heel veel zielige mensen aan wie ik hem cadeau moest doen, en maneges die niet goed konden lezen.
Ik had meteen in de advertentie gezet dat hij wat betreft dressuur een beperking had (max M2) maar wat betreft springen onbeperkt. Gezellige mensen aan de telefoon die mij wel even gingen uitleggen hoeveel hij waard was. 'Meer dan de slachtprijs ga je er echt niet voor krijgen hoor, dus je kan hem meteen voor dat geld aan mij verkopen.' Uhu, dus daarom wil je hem hebben. :')

Gelukkig binnen twee weken een super lieve baas gevonden die gewoon de vraagprijs betaald hebben.

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:37

maralyn schreef:
Ja... dat hebben ze.
Iemand in de buurt was zo stom om er in te stinken.
Maar dan op een ander vlak.
"Kheb maar 150 euro bij me. Als ik thuis ben, dan maak ik het direct over."
Tja, het was ook zo sneu om hen heen en terug te laten rijden. Dus paard opgeladen, paspoort hier laten liggen en daaaaag paard.
Over de grens, chip er uit, andere er in, en weg paard. Dag centen.

Erge is nog? Dat de mensen die belazerd waren? Familie van mij is.


Ik bemiddel wel eens voor de mensen in mijn omgeving. Zo ging ik voor een stel uit het dorp op zoek naar een paard voor hun (beginnende) dochter. Het mocht vooral niet te veel kosten.
Uiteindelijk een superleuk paard gevonden op 2 uur rijden van het dorp af. Wij erheen, komen ze halverwege ermee dat ze maar 150 euro bij zich hebben, want ze hebben met een kennis gesproken en die had aangegeven dat ie had gehoord dat het normaal was in de paardenwereld om een deel aan te betalen, en de rest na de proefperiode te betalen.

Gelukkig hadden we nog een uur in de auto om ze duidelijk te maken dat ze voor 150 euro geen paard mee zouden krijgen. Ik stond bijna op het punt om ergens de trein naar huis te pakken, totdat ze uiteindelijk toch de rest van het geld gingen bijpinnen.

Overigens op lokatie hebben ze alsnog geprobeerd om het trucje uit te halen, werd niet zo gewaardeerd door de verkoper. (En door mij)

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:42

Tjah, helaas gaat dat niet overal zo...

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:42

Ik ben ooit zo "dom" geweest om bij een advertentie voor een 2,5-jarige niet expliciet te vermelden dat ze nog niet zadelmak was. Dan krijg je dus kijkers die stomverbaasd staan te kijken als ze in rijkleding aankomen op een stoffig weitje zonder bak. En dan nog kwaad zijn ook :+

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:47

Wij hebben het meestal andersom gehad. Wij hebben lange tijd gezocht naar een geschikte pony voor de kinderen. Staat erin de advertentie bomproef, ervaring en ideaal voor jonge kinderen. Dan mail,je ermee en vraag je wat de pony allemaal,Kent en gewoon is en dat het voor,twee jonge kindjes is. Blijkt dan soms dat de pony maar juist ingereden is. En dat er al is een,kindje van drie jaar eventjes in halt heeft opgezeten maar dat hij niets deed. Dus bomproef. Of krijg,je soms als antwoord dat de pony van 9 jaar en 1.18m nog meegroeit met de kinderen en dat ze er tot hun 16 mee,kunnen rijden. Of als de mensen dan vragen waar ga je hem zetten want ze zoeken een goed thuis met vriendjes en regelmatig buiten. En ik zeg mee op de,wei bij de andere paarden en waar een fries tussenzit. Met grote inloopstallen en 24/7 buiten op de wei. Dan,ineens gaat de verkoop niet door want flupje kan niet s nachts buiten want dan heeft hij schrik en hij is heel gevoelig en snel ziek en zon groot paard bij flupje dat gaat niet hoor want dan krijgt hij zoveel schrik dat hij nog wel iets aan,zijn hartje krijgt. Staat dan wel bij de advertentie sterke, stoere, ervaren brave kinderpony. Fries is dan de grootste badsloef die we kennen naar andere paarden toe.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:50

Aan de ene kant zijn die weinig- tot nietswetende kopers echt hilarisch 8)7 Maar ik maak me ook altijd zorgen omdat ze er soms uiteindelijk wèl in slagen een paard te kopen, van bijv. een handelaar die het allemaal niet veel interesseert... en wat moet er dan van zo'n beestje worden? -O-

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:59

Zo stond er op FB een zwart shetlander hengst veulentje te koop van 3,5 maand voor €50,-. Waarop ik en nog een meid reageerden dat dit veel te jong was. Hengstje was 7 Mei. Er volgde nog meerdere reacties en ook reacties van de eigenaar met 'de dierenarts zei....' en toen zei ze 'Ja maar hij eet al zelfstandig'. Nog meer reacties en toen vroeg iemand heel droog 'Zadelmak?' en de verkoper reageerde bloedserieus 'Nee, nog niet zadelmak.'

Dat was het laatste wat ik gelezen heb, toen brak mijn klomp.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:02

Zizipicoleo schreef:
Aan de ene kant zijn die weinig- tot nietswetende kopers echt hilarisch 8)7 Maar ik maak me ook altijd zorgen omdat ze er soms uiteindelijk wèl in slagen een paard te kopen, van bijv. een handelaar die het allemaal niet veel interesseert... en wat moet er dan van zo'n beestje worden? -O-


Ik vermoed dat die paarden dan soms heel snel terug te koop staan omdat sommige onervaren kopers echt niet beseffen wat een paard of pony in onderhoud kost. Hebben het bij ons op de manege is voorgehad. Mensen hadden,een paard gekocht voor dochterlief en een redelijk goed en
In de tuin gezet.ZE konden de kosten niet meer betalen. En hebben het terug te koop gezet. Ze hadden een advertentie gezet met braaf paard te koop voor niet teveel geld. Ze wilden er blijkbaar snel vanaf. De eigenaar van de manege was gaan,kijken voor een nieuw lespaard en heeft het gekocht Paard stond mager en,niet goed verzorgd. Eens een week op de manege bleek dit paard enorm goed te zijn en kon dit paard oefeningen van M niveau lopen. Natuurlijk loopt dit paard geen manege lesjes meer.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:11

Oh heerlijk topic weer, maar zo herkenbaar.

Ik had toen mijn 3.5 jarige te koop staan als zadelmak zijnde, moest nog verder doorgereden worden.
Ze was hardstikke braaf daar niet van, en kende stap, draf, galop en sturen/halthouden. Maar meer niet.

Nou daar kwamen de reactie's:
Of de geschikt was voor beginners..... Uh nee
Of ze gratis weg mocht, hadden geen geld voor aanschaf wel voor onderhoud...... uh nee
Of ze al was uitgebracht op wedstrijd..... uhhh nee

Toen kwamen de mensen die hun afspraken niet nakwamen (lees niet op komen dagen).
Ongezien willen kopen, maar we moesten haar wel kosteloos brengen (andere kant van het land).

De eerste kijkers.
Ze belde of ze nu direct mocht komen kijken. Want haar dochter was zo uit school. Sorry dat gaat niet lukken ivm met mijn eigen kinderen.
Na wat duidelijke vragen vanaf mijn kant kwam het verhaal: ze is dan voor onze oudste dochter die al wat jaren rijd. Maar is nu uit haar pony gegroeid. Zou nooit meer weg gaan want daarna kon ze voor haar andere dochter.
Ze gaf duidelijk te kennen dat er voldoende begeleiding was en oudste dochter ook ervaren genoeg voor een groene pony.
Afspraak gemaakt, dat werd de dag erna.
Jeetje wat een gezeur was dat. Pony was niet voor de oudste maar voor de jongste. Meisje mocht niks doen, niet borstelen, niet in de stal, helemaal niets.
Pony moest eerst aan de longeerlijn alleen met halster. (alle gangen en links en rechtom)
Toen moest we worden voor gereden, in alle gangen, linksom en rechtsom.
Na 15 minuten longeren en 20 voorrijden was de pony al aardig moe geworden (logisch in mijn ogen) mocht uiteindelijk dat meisje erop van haar moeder.
Pony was hardstikke braaf, alleen uiteindelijk wat minder voorwaarts.

Toen kwam bij moeders het hoge woord eruit. Pony leek een eigen wil te hebben omdat ze aangaf dat ze moe was. De pony die ze nu hadden deed dat niet, die liep naar haar zeggen met zijn hoofd tegen de muur als haar kinderen dat vroegen.
Ik heb aan deze dame aangegeven de pony niet aan haar te willen verkopen. Mevr was niet blij, want dat had ze nog nooit meegemaakt. Hoe we durfde te zeggen de pony niet aan haar wilde verkopen.
Heel gezeur en gestalk van die betreffende dame gehad.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:19

@Ilora: hoop dat ook inderdaad, dat ze gewoon snel weer te koop worden gezet! En dan krijg je waarschijnlijk dat soort advertenties als waar jij het over had :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:25

Hilarische en spijtige verhalen in dit topic!

Zo had ik m'n paard te koop staan omdat wij als combi onder het zadel niet samen konden (in a nutshell)

Kreeg ik een ontzettend aanvallende mail dat ik maar eens les moest gaan nemen en wat ik wel niet dacht m'n paard zo als een zakdoek weg te gooien, mevrouw kende mij niet eens en de hele situatie ook niet :n ik heb maar niet gereageerd

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:49

Ik was eens niet de verkoopster maar koper.

Leuk beest. De prijs.. 10.000 beetje hoog maar oke. Ik de advertentie door gelezen. Alleen als fokmerrie want ze had brongitus en spat. Daarnaast weefte ze gigantisch en tijdens de hengstigheid kreeg ze geen box omdat ze alles kort en klein sloeg...

Ik gebeld en gevraagt wat nou echt de vp was.

"Verkooper' : kan je niet lezen ofzo.
Ik heb hem gevraagt of er goud in die merrie gespoten is.

Uiteindlijk is die merrie van de kaart 'verdwenen'.