De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
7ofhearts

Berichten: 2843
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:59

petraaken schreef:
RaafSmits schreef:
Wat een ervaringen hier over te verkopen/ te kopen paarden.
Hier heb ik geen ervaring mee......wel met een advertentie omtrent een papegaai.

Tijdens mijn zoektocht naar een grijze roodstaart man, heb ik ooit eens een dame gehad die haar vogel te koop had staan en in mijn buurt woonde.
Na een gezellig telefoon gesprek hoe lief de vogel wel niet was en wat hij wel niet allemaal kon vroeg ik de dame of dat de vogel "gesext "was, omdat het voor mij toch van groot belang was dat het ook echt een mannelijke roodstaart zou zijn.

Schiet ze helemaal in de stress om daarna in mijn oor te tetteren dat er met haar vogel niet gesext werd!!!
Waar ik het lef vandaan had gehaald om haar zo een oneerbaar voorstel te doen over de rug van de vogel!!!
Het enige positieve dat het verhaal opgeleverd heeft is dat ze tóch besloten heeft de vogel te houden.....
Stel je voor wat er allemaal wel niet kon gebeuren.......... :D

_O- _O- _O- Nu lig ik echt plat. Die was duidelijk niet thuis in de vogelwereld of in die van sierhoenders en duiven. Daar is dat normale taal. :D


Nee, niet bepaald :D
Uiteraard spreek ik over jaren geleden, omdat een DNA tegenwoordig het toverwoord is, maar als ik er aan terug denk schiet ik nog steeds compleet spontaan in de lach :D

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:00

KirstenChes schreef:
Haha, van zo'n gesprek zou ik helemaal tierelier worden.

Zo heb ik mijn vorige paard op internet te koop zien staan.

- Eerst voor 10.000 euro inmiddels voor 7950
- Hij heeft al in de '' weekend'' aanbieding gestaan
- Hij heeft al in de '' bouwvak'' aanbieding gestaan voor 6500
- Hij heeft al in de '' zomer '' aanbieding gestaan
- Hij was M2 geklasseerd en voert Z oefeningen feilloos uit ( niet dus hij was M1) en 1.70 groot (officieel gemeten 1.68, niet dat dat zo uitmaakt maar goed)
- Eerst was hij niet voor beginners, daarna was hij ineens geschikt voor de onzekere ruiter en topbraaf, en nu is hij weer betrouwbaar maar niet voor de beginner (en geloof mij hij is absoluut niet voor de beginner)

Helaas heb ik een filmpje van hem gezien en is hij ondertussen echt niet meer M2 waardig, hij loopt nu nog net B proefje rond. En het geld wat ze ervoor vraagt is nog veel te veel.

En ondertussen staat hij zo al 4 maand te koop :Y) arm dier.


En t was een schimmel?

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:00

Oh god, nacht merries heb ik ervan. Ik had ooit een dame die 2x p.w onze verkoop paard(en) kwam uitproberen. Na 2 maanden toch gevraagt welke ze leuk vond. Daarna nooit meer wat van gehoord??

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:07

Wat ik sowieso al vervelend vond: wanneer ze met de hele familie komen. Opa oma vader moeder enzovoort.

En het allerergste als er dan nog een eigenwijze kennis mee is die er zoveel verstand van heeft.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:25

Ook een mooi verhaal, had 3 jaar geleden mijn ruintje te koop, was 2 jaar.
Vroeg er meende ik 900 euro voor, kwamen er mensen kijken, waren helemaal verliefd op hem.
Ze wilden hem kopen, maar ze had het geld op dat moment niet, na het weekend zou ze mij laten weten. En of het ook op afbetaling kan, dat was prima, maar hij zou totdat de laatste cent was betaald bij mij op stal blijven staan.

Weekend ging voorbij, geen reactie gehad.
Omdat ik toch twijfelde om hem alsnog zelf te houden of toch te verkopen. Heb ik hem na ruim 3 weken op antwoord gewacht te hebben uit de verkoop gehaald.

Nu komt het, ruim een half jaar later bellen ze mij, of toevallig het ruintje nog had en of ie nog te koop stond.

Werkelijk huh watblief, wattes, na een ruim half jaar nog vragen, nadat je totaal niets meer van je heb laten horen.

Nou nee, heb besloten om toch zelf te houden. Ben nog steeds elke dag blij, dat ik dat gedaan heb.


Afbeelding

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:41

Toen ik m'n pony verkocht, kwam er een dame proefrijden. Stond met m'n vriendin te kijken, pony met kop in de lucht.. Dus m'n vriendin zegt dat hij heel makkelijk nageeft waarop de dame zegt: Oh, geen idee wat al die dressuurtermen zijn :D Wij moesten toch wel even onze lach inhouden!

Uiteindelijk wel naar die dame gegaan waar hij het prima heeft!

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:00

Een vriendin van mij had ooit een 6-jarige C-pony ruin te koop staan. Z springen en M2 dressuur. Ook nog eens een brave kinderpony.
Kwamen er mensen met een enorme Aston Martin, achteraf opgezocht; gelimiteerde opgaven, zo een die je in de James Bond film ziet. Meisje stapt op, gaat superfijn. Wouden hem heel graag hebben voor de vraagprijs maar moesten nog heel even wachten want pas 2 week daarop kwam de stal vrij, op een super deluxe stal! :P
, Goed, na 2 weken wouden ze hem wel ophalen, maar ze hadden een goedkopere pony gezien echter wilden ze nog heel graag die van ons. Alleen voor de helft van de prijs! 8)7 En dat was ook geen 1000 euro er af, maar wat meer. :+
Geweigerd, pony is een dikke week erop alsnog verkocht voor de vraagprijs!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:01

Een aston martin kan ook zomaar geleend of gehuurd zijn :+

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:08

Wat een verhalen hier. Heb mijn pony momenteel te koop staan, valt mij vooral op dat mensen zelf niet goed weten wat ze kunnen en wat bij hun kunnen past.
Oja en daarnaast zijn er tijdens een bezichtiging ook nog spullen van mij verdwenen...

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:19

O wat erg dat ze ook nog je spullen meenemen Niezzz!

Ik had 23 jaar geleden mijn Friese hengst van 5 jaar te koop staan, wegens chronisch tijdgebrek door chronisch moederschap. Vaste prijs 10.000 gulden.
Belt een man op, dat ie in de buurt was en of hij voor 5000 gulden mocht komen kijken.
'Natuurlijk. En als u nog een keer voor 5000 euro komt kijken, mag u het paard meenemen' was mijn reactie.
De man zei nog iets van 'nee, u begrijpt het niet' maar ik begreep het helemaal! Niks meer van gehoord en een supertehuis gevonden voor mijn prijs. De keurend dierenarts zei dat hij nog nooit eerder zo'n goeie Fries had gehad. :D

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:34

Oh, als je mij vijfduizend biedt mag je alles op stal komen bekijken :))
Meenemen niet hè. Kijken.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:51

Nou kijken kijken en niet kopen maar wel jatten hahh.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:00

Ik vind dat hier wel erg veroordelend wordt gedaan over 't soort auto waarin gereden wordt :=
Mercedes, bmw, landrover het is allemaal niet goed.
Watvoor auto je rijd zegt toch eigenlijk maar weinig (of niets) over je financiele situatie.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:01

en daar gaan we nog een keer ...

mijn haf. heeft een HB. verleden en is er gevoelig voor staat zeer duidelijk vermeld .
(ze is super braaf maar ondanks haar 14jr. nog vrij groen).

Wij zijn op zoek naar een pony voor onze dochter van 8 jaar.
ze heeft geen rij ervaring, daarom zoeken wij een lieve pony (knuffelbaar) en zadelmak.
de pony zal alleen in de wei komen te staan.

Graag horen wij of uw pony eventueel geschikt is voor onze dochter?


heb haar vriendelijk verzocht verder te kijken .

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:02

Daarnaast kan het zijn dat ze door zuinigheid op andere gebieden juist zo'n auto kunnen rijden.
En als je veel geld hebt wilt niet zeggen dat je dus alles zomaar uit wilt geven.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:09

Een auto kan ook vanuit de werkgever komen, of aangeschaft zijn omdat er grote afstanden gereden moeten worden voor het werk. Of gewoon geleend zijn...
De mensen met de simpelste auto's hebben vaak de dikste bankrekening.

Safrou

Berichten: 163
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:29

Wat een verhalen komen dr voorbij :')

Ik werk op een handelstalletje. Tijdje terug reed ik een 7jarige San Remo merrie, braaf dier. Kon soms wat ongeduldig zijn.
Zou er een man komen kijken, was ik alleen op stal, nouja prima. Man kwam, paard in de stal laten zien :
Ik: wilt u m even los in de bak zien?
Hij; ja graag
Paardje liep zich netjes uit te sloven
Hij; kun je m onder het zadel laten zien?
Ik; tuurlijk
Paard opgezadeld, gedroeg zich voorbeeldig
Hij; wat is ze rustig, fijn paard of niet?
ik op het paard, liep ontzettend fijn ontspannen
Hij; draaf eens aan
Heb serieus een half rondje gedraaft (20m)
Hij: stop maar, het is niet het type dat ik zoek
Ik; pardon?
Hij; ja ik zoek meer zon type ( wijst naar zwaar gebouwde fokmerrie in de wei ernaast)

Alsof hij dat niet eerder heeft gezien ..

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:36

Een paar maanden geleden had ik mijn toen 3 jarig paard helaas te koop staan.
Ik had het volgende in de advertentie staan:

Ze is heel gevoelig, een echte spiegel. Daarnaast is ze nog jong en moet wel consequent doch rustig opgevoed worden. Daarom heeft ze een rustig en stabiel baasje nodig. Het is geen beginnerspaard.

Ook had ik er nog bij staan dat ik haar niet verkocht aan maneges.

Kreeg ik een berichtje, allemaal leuk en aardig. Deze jonge meid kon een fijne plek bieden en ze zou er fijne bosritten mee maken.
Toen ze kwam kijken had ze haar instructrice mee.
Instructrice springt zonder te vragen gelijk in de wei op mijn paard, zonder eerst even kennis te maken en ook zonder cap.
Ze gaf mijn paard een harde trap toen ze niet binnen 1 seconde haar hoef optilde.
In de bak haalde ze allemaal rare capriolen uit zoals zonder handen rijden en rondjes draaien met de armen.
Vervolgens vraagt ze of mijn paard geschikt is voor meerdere mensen. Euhm, dat had ik toch in mijn advertentie staan?
Zegt ze dat het de bedoeling was dat mijn paard, naast de jonge meid die bosritten zou maken, zou worden ingezet voor rijlessen voor gehandicapten.

Gelukkig toen besloten om mijn paard te houden, wat achteraf maar goed is ook.
Laatst bijgewerkt door Shiawase op 03-09-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:37

Abercrombie schreef:
Een aston martin kan ook zomaar geleend of gehuurd zijn :+


Kan, mijn broer zijn groot autofans dus hebben het kenteken opgeschreven en daar stond dat 'ie van een particulier was. Maakt mij verder ook niet uit maar mán, we stonden er met zijn allen wel heel verbaasd bij. :')
Ze woonden in Drenthe en de kijkers kwamen uit België dus moesten ook wel een stuk rijden.

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:41

Felicity2511 schreef:
Ze gaf mijn paard een harde trap toen ze niet binnen 1 seconde haar hoef optilde.

Die had ik bij kop en kont gepakt en m'n weiland uitgegooid.. Zo iemand laat je dan toch niet nog op je paard rijden ook?

Sommige mensen hebben wel echt lef.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:42

Laten we het zo zeggen dat ik op mijn handen zit vanwege een advertentie :+
Hoop iig dat de kijkers die komen, toch enige rijervaring hebben voor deze braaaaaavve pony :/

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:44

Froukje schreef:
Felicity2511 schreef:
Ze gaf mijn paard een harde trap toen ze niet binnen 1 seconde haar hoef optilde.

Die had ik bij kop en kont gepakt en m'n weiland uitgegooid.. Zo iemand laat je dan toch niet nog op je paard rijden ook?

Sommige mensen hebben wel echt lef.


Ja echt, ik stond flabbergasted. Dit was de eerste keer dat ik te maken had met kijkers, dus ik wist toen niet goed hoe te handelen.
Maar dom inderdaad dat ik haar nog heb laten rijden ook.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:04

Ik ben wezen kijken bij een paardje van 5 jaar net zadelmak die er zoiezo anders uitzag als op de (wazige) film waarin ze 4 witte bandages droeg en dus de aftekeningen niet goed kon zien. :n
Los in de bak een erg stijf paardje, van de ruime draf op t filmpje was niets te bekennen. :O
Toen met voorrijden nog minder spektakel. Via de mail werd verteld dat ze onder t zadel en los 1.35 had gesprongen, dat veranderde de eigenaresse naar alleen los springen.
Toch maar een rondje gereden, paardje was niet vooruit te branden, beter stuurbaar en rijbaar dan de eigenaresse vertelde.
Ik was op zoek naar een heter paardje met mooie beweging en minder beleerd. " dan moet je volgende week maar terugkomen, geef ik meer voer en dan heb je het paard wat je zoekt " %) :? |o Uiteraard ben ik vertrokken en niet meer teruggekomen..

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:10

Een verhaal wat ik niet weer vergeet. 30 jaar geleden was ik op zoek naar een paard. In In de strengen werd een 4 jarige ruin met een top afstamming aangeboden. Ik bellen en natuurlijk vragen wat de vraagprijs was. Dat wilde de man niet zeggen. Ik heb gezegd dat ik echt niet meer dan 5000,00 gulden voor een paard wilde geven, dus als hij daar boven zat wilde ik niet komen kijken. Nou dan kon ik gerust komen zei hij. Ik daar samen met een vriendin naar toe. Zo'n Staphorster boertje (echt) keek al vreemd dat 2 jonge meiden een paard kwamen kijken. Hij troonde ons mee naar een weitje, waar een kameel van een paard stond. Echt heel lelijk en ik wilde hem nog niet kado hebben. Ik vragen wat de vraagprijs was Hij heel serieus "10.000,00 gulden". Ik "man ! ik hoef het land er niet bij." Mijn vriendin lag op knieen van het lachen, de man was zwaar beledigd.

Marijke80
Berichten: 192
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:11

Heb ook al veel varianten die hier genoemd zijn, maar het toppunt was een paar weken terug:

's Nachts om 00:30 uur gaat mijn telefoon. Anoniem nummer. Ik schrok, dacht dat er bijv. met een familielid iets erg gebeurd was. Dus ik neem op en dan: 'U heeft een pony te koop?'
'Ja, dat klopt, maar moet u daar midden in de nacht over bellen?'
'O, is ik heb geen idee hoe laat het is. Zal ik dan morgen terugbellen?'
'Ok'

Vervolgens nooit meer wat van gehoord...