De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:26

Ik heb trouwens nog wel een leuke ervaring.

Wij waren op zoek naar een jong, nog niet ingereden dier. Sportpony.
Toen hebben we aan onze DA gevraagd of hij nog een goede fokker wist.

We zijn op die stal wezen kijken, stonden 8 merries (zochten een merrie) en er was er meteen 1 waar we verliefd op werden.
Onze DA kwam dus ook altijd op die stal dus dat kwam erg mooi uit allemaal.

Pony kwam met vlag en wimpel door de keuring en is met inrijden echt top braaf geweest. We hebben echt niks te klagen.

Echt mijn beste koop ervaring ooit. :j

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:28

@bruintje123 amen _/-\o_

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:32

Het ging over gedrag, niet over blessures. En dat is geheel afhankelijk van de blessure. Klap van een ander paard gehad, lijkt me totaal niet relevant. Hoefzweer bv ook niet, maar wel als dat maandelijks gebeurt. Fikse of terugkerende peesblessure dan weer wel. Het gaat mij er om dat je als verkoper een keuze maakt in wat maar vooral ook in hoe hoe je iets verteld. Ik wil een paard eerlijk verkopen en vertel altijd ook de negatieve punten. Maar ik ga niet iedere stap die hij ooit in zijn leven fout zette erbij halen. Daar heb je je als buitenstaander gewoon niet mee te bemoeien. Op basis van wat mensen mij vertellen over zichzelf en wat ze zoeken kan ik vaak echt een prima inschatting maken of het gaat passen of niet. Beter dan iemand die ooit in het verleden eens iets gezien heeft wat m niet beviel aan het betreffende paard.

Als jij gaat solliciteren en ik kom er even tussendoor om je toekomstige baas te vertellen over iedere fout die je ooit gemaakt hebt, laat alle mensen aan het woord waar je ooit problemen mee hebt gehad en haal er dan ook nog even die ene keer dat je je ziekgemeld had toen je eigenlijk alleen een beetje verkouden was op je 17e bij je bijbaantje...hoe eerlijk is jouw kans dan nog? Of mag dat gewoon onder het mom van je baas moet wel weten wat hij in huis haalt?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:47

aankoop van een paard is altijd een momentopname. Zelf ooit een super brave 5 jarige verkocht, was een plaatje, kon er een kind op wegsturen, maar het is wel een jong paard. Deze verkocht naar een super thuis, eerste maand alleen maar lof, daarna ging het 3 weken vriezen en kon ze er niet op, na die periode is ze meteen weer opgestapt. Hij was jolig, zij viel en een dwarslaesie. Heel naar ongeluk, dat gun je niemand, maar ik kreeg wel een horde advocaten achter mij aan en de beschuldigingen die ik kreeg waren zo misselijk daar lusten de honden geen brood van. Gelukkig hadden ze niets tegen mij, want ik had ook echt een braaf paard verkocht, had zelfs een maand extra garantie gegeven op zijn gezondheid want ze wilden alleen klinisch over overkeuren waar hij ook met vlag en wimpel doorheen kwam (hij was bij mij al rontgen & klinisch ggk). Ik ben nu nog steeds benieuwd hoe het met haar gaat, want een dwarslaesie gun je niemand en ik vind het ook heel erg dat het is gebeurd, maar het is niet mijn schuld. Ik durf alleen niet meer te bellen of te mailen hoe het gaat na alle beschuldigingen die ik naar mijn hoofd heb gekregen. Is overigens een paar jaar terug al gebeurd. Zit er nog steeds mee in mijn maag. Paard is nu trouwens goed terecht gekomen en loopt wederom braaf met een jonge ruiter zijn proefjes. Ik hoop oprecht dat zij ook weer gezond wordt....

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:58

Dat gun je idd niemand, maar natuurljjk ook wel beetje naief, om direct na 3 weken erop te stappen. Wij longeren ze dan toch altijd eerst weer een paar dagen, zodat ze weten dat ze weer aan het werk moeten. Zou je haar misschien op facebook kunnen vinden?

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:01

Toen ik op zoek was naar een paard kreeg ik een bericht van een meisje met een paard waar ik gelijk verliefd op was. Dus een afspraak gemaakt. Super lief en braaf paard, stond vast in een stand toen ik aan kwam want ze had hem al gepoetst. Nou zelf wat aan het tutten geweest en opgezadeld.

Zij zou hem voorrijden en daarna zou ik erop gaan. Naar de bak toe vond ik hem al raar lopen maar toen ze er op zat.. alsof ie ergens zo vast zat dat ie over zijn achterbenen geen controle had. Dit bleef zo in alle 3 de gangen.

Ik toch verliefd dus er zelf even op nou als je hem wat liet zakken met zijn hoofd ging hij achter wel beter lopen maar dan drukte hij compleet zijn rug weg. Ik vond het een beetje zielig dus overlegd met de osteopaat e.d. of het 'op te knappen ' zou zijn en eigenlijk besloten hem wel te willen mits de prijs gunstig was.

Nou de prijs was dus 3000 euro dat vond ik zelf vrij veel geld voor een paard waarvan je niet zeker weet of hij goed zou gaan lopen en je er ooit een wedstrijdje mee zou kunnen gaan rijden. Dus ik uitgelegd dat ik het wat veel vond en zelf aan een ander bedrag dacht. Toen kreeg ik toch een preek.. ze vond dat ik erg goed kon rijden maar haar paard was zeker wel 3000 euro waard en vroeger had hij wedstrijden gelopen dus dat kon ik nu ook gewoon (volgens mij mag je de ring niet in met een onzuiver paard maar goed). En ik mocht hem al niet eens meer kopen als het me alleen maar om wedstrijden ging. Nou gaat het me totaal niet om wedstrijden maar ik wil ooit wel eens een proefje kunnen rijden in de B als we er aan toe zijn.. Al was dat niet iets wat ik ooit zou willen ik wil ook niet thuis rijden met een paard die wel degelijk ergens last van heeft.

Al met al besloot ze maar verder te zoeken naar iemand die m wel wou voor 3000 euro dus ik heb der veel succes gewenst. Vond het in ieder geval best zielig voor het paard dat ie zo elke dag moest lopen en springen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:01

Mer ik zou er gewoon een berichtje na sturen mits je de gegevens nog hebt.

Bruintje ben het met je eens. Hier onlangs een merrie gekocht heeft ooits eens koliek gehad jaren geleden verkopers hebben het gezegd omdat ik er specifiek om vraag maar waren het zeker niet verplicht.
Handel kan vies zijn maar vergis je ook niet in de kopers.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:03

Dat is dus wat iedereen zou doen die wat weet van jonge paarden.
Nadeel elke beginner kan ook een jonkie kopen en hele verhalen ophangen dat ze ervaren hulp hebben en daarom wel een verstandige koop doen.
Maar vaak is het anders.
En dan is ineens het paard onbetrouwbaar en maar te zwijgen over hoe ze de verkoper zwart maken.
In zo'n geval is het natuurlijk verschrikkelijk in de ernst van het letsel. Maar als ik dan zie hoe erg mer er toch onder lijdt dat word veel te weinig meegenomen.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:12

StalNollie schreef:
Mer ik zou er gewoon een berichtje na sturen mits je de gegevens nog hebt.
.


Dat passeert nog regelmatig mijn gedachten, maar de beschuldigingen en de aanval van hun advocaten waren wel echt heel heel heel heel heel erg vals := ik kan best wat hebben, maar ze hebben er echt alles voor over gehad om mij te laten boeten. Gelukkig is juridisch aangetoond dat ik er absoluut geen schuld aan heb, maar contact zoeken na die maanden van proberen moedwillig kapot te maken doen ook wat met me.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:14

Ik zou het kort en zakelijk houden. Dan is verder aan hun

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:43

Mer1980 schreef:
StalNollie schreef:
Mer ik zou er gewoon een berichtje na sturen mits je de gegevens nog hebt.
.


Dat passeert nog regelmatig mijn gedachten, maar de beschuldigingen en de aanval van hun advocaten waren wel echt heel heel heel heel heel erg vals := ik kan best wat hebben, maar ze hebben er echt alles voor over gehad om mij te laten boeten. Gelukkig is juridisch aangetoond dat ik er absoluut geen schuld aan heb, maar contact zoeken na die maanden van proberen moedwillig kapot te maken doen ook wat met me.


Loslaten, jij kan er niks mee..heel naar hoe het gelopen is maar geheel buiten jou om en gelukkig is het paard nog goed terecht gekomen.

Wat Bruintje zegt kan ik me geheel in vinden qua rijniveau en paarden die daar "gebruik" van maken.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:46

Hier ook jaren terug een paardje aan kennis van me verkocht. Paard was L dressuur, 5 jaar werkelijk schaap en schaap mak. Ik vond hem te mak en beetje 'suf' eigenlijk, wilde iets met wat meer pit en het leek een goede match.
Maand of 2 later word ik gebeld dat ze haar achter de stal hadden gevonden, paard stond los, en zij met schedelbasisfractuur. Arme kind heeft jaar lang moeten revalideren, heeft er altijd last van gehouden. Paard is toen eerst in training gegaan en toen verkocht naar manege.
Arme paard ook... hij was echt zo'n lieve goedzak maar men heeft toch besloten dat er blijkbaar iets is gebeurd (wat zullen we nooit weten) wat hij heeft gedaan waardoor dit is gebeurd...
Enige wat hij wel eens deed, en wat ik had gezegd, is dat hij soms kon gaan hangen en dat ze hem dus niet vast moest zetten (hij stond altijd keurig stil als touw naar beneden hing van halster)....

Maar man man man heb me er jaren ellendig om gevoeld en als ik er nu weer aan terugdenk weer -O-

Daarentegen heb ik onderhand geloof ik 5 jaar terug een weidemaatje gekocht of beter gezegd overgenomen, dier was niet goed meer om op te rijden en makkelijk paard in de wei / stal etc aldus het verhaal. Wat een drama bleek dat want ze kon dus niet op stal staan en ook niet alleen staan. Dat is dus echt een ramp als je van pensionstalling afhankelijk bent. Heb dier gelukkig vorig jaar goede andere plek kunnen geven maar ben er dus ruim 3 jaar mee bezig geweest om een goede plek te zoeken en heb er denk wel 1000-den Euro's stalgeld en weet ik niet wat in gestoken....
En ja, ik ben een ervaren paardenmens }:0 en nee zo'n dier kun je vind ik niet met goed fatsoen zonder het juiste verhaal erbij doorverkopen/wegdoen/weggeven of wat dan ook...

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:50

DatBenIkNou schreef:
Esprit4 schreef:
Als iedereen het "verhaal" als buitenstaander over een paard zou verspreiden word niemand daar gelukkiger van denk ik paarden kunnen veranderen als ze veranderen van eigenaar.
Wij hebben een braaf paard van iemand gekocht die bij ons echt niet meer braaf was dan zou ik ook niet blij zijn als bij wijze van spreke stalgenoten of oude lesklanten haarfijn gaan vertellen hoe en wat

Maar als jij vervolgens dat paard als Braaf verkoopt, zou ik blij zijn als koper dat er mensen zijn die melden dat dit niet altijd het geval is.


Tuurlijk hij heeft een eerlijk verhaal meegekregen en kinderen kon ik der zo mee weg sturen no problemo
maar ik ga Een koper niet vertellen wat die exact allemaal geflikt heeft dat is voor niemand van belang het gaat om het gedrag wat die nu laat zien en hoe die geweest is word er ook wel bij vermeld maar de rest is imo overbodig

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:52

Maar als het paard eigenschappen heeft die hem gevaarlijk maken voor een onervaren ruiter,dan moet je dat er wel bijzeggen.Gelukkig staat dat ook vaak erbij in advertenties: niet voor beginners!Verder moeten ernstige medische problemen ook vermeld worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:57

Uiteraard dan wel. Maar net wat je zegt, dan staat er vaak al bij, niet voor de onzekere ruiter of niet voor de onervaren ruiter.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:57

Zullen we weer ontopic?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:00

Is dit niet ontopic dan?
Dit gaat toch over advertenties en wat mensen er inzetten, of juist niet.
En wat voor soort mensen er op af komen.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:19

Nee, deze discussie is echt niet ontopic meer.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:21

Het is ook niet altijd goed in te schatten of iemand echt beginner is of niet. Meestal wel, maar niet altijd.

Ik vind de discussie wel ontopic trouwens.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:26

Ik vind je best wel on topic?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:49

Ik ben hier eigenlijk voor de dramatische verhalen van de mensen die hun paard proberen te verkopen, maar goed :)
Als voldoende mensen het relevant vinden is t niet anders.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:01

De discussie gaat over wie wat wel en niet dient te vermelden bij een verkoop.. 2 pagina's
Dit topic is bedoeld voor ellendige, grappige en bijzondere (ver)koop verhalen en advertenties toch?
Een x reageren is prima maar dacht dat het geen discussie topic moest worden
Kan het mis hebben hoor...

Ik heb paard er inmiddels af gehaald. Druk met berichten via de mp chat, foto en filmpjes maken en sturen en dan toch niet komen omdat ie sensibel is. En ze toch angstig is.
Ja dat klopt. Dat stond ook in de advertentie dat ie sensibel is en niet voor een onzekere ruiter.
Ga het over een paar maanden wel opnieuw proberen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:07

Maar dat is wel precies waarom het fout gaat met advertenties.
En als mensen weer voorbeelden hebben komen die vanzelf weer en is daar reactie op.
Blijkbaar even rustig wat dat betreft. :)

Anoniem

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:57

Laten we er niet meer over doorgaan, ook ik lees hier mee voor de verhalen.
Dan moeten jullie dat lekker per pb doen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:59

Om weer even een verhaal te vertellen:

Ik hoorde vanavond het verhaal van een bekende die op zoek is naar een pony voor haar dochter. Ze waren wezen kijken bij een pony die volgens de advertentie heel braaf moest zijn. Kon hooguit op buitenrit een beetje kijkerig zijn. Meisje is gaan proefrijden en werd er door de pony behoorlijkhard afgewerkt in de bak. Volgens de moeder leek het aardig doelbewust. Tot zo ver de 'brave' pony :+