Stomme boswachters!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:01

Als anderen het doen wil dat toch nog niet zeggen dat jij het ook kan doen?

Zelf schuld hoor, je meot ook niet langs de paden rijden.
Ze hebben die dingen neit voor niks gemaakt.

Enne, dan ook nog zeuren ofzo als er mountainbikers op het ruiterpad rijden?

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:53

Zo Miranda,

zouden ze de laatste keer klachtjes over ons Schijnheilig hebben gehad?
Maare een jeep op een voetpad is wel goed voor de weg zeker?
En kinderen die de ruiterpaden niet kapot maken? Nou moet je bij ons eens kijken wat voor blikjes ed ze op het ruiterpad achter laten. Of picknicken naast (1 meter) een ruiterpad is wel gezond zeker? En dan nog die stoere Koe op hun fietsjes mogen wel ons pad verstoren zeker?
Nou ja we zullen even tijdelijk weer braaf op het ruiter (modder) pad blijven rijden Schijnheilig , maare zullen we de volgende keer maar een Cheese! meenemen om de fietsers op de foto te zetten!! En waarom vernieuwen ze wel de wandelpaden en moeten wij in de blub rijden?

Doegie

Lourenza

Wanneer gaan we weer (netjes) rijden? Wow! moeten maar een keer iets afspreken goed?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:11

Tja als we allemaal maar gaan rijden waar het ons uitkomt, zal dat alleen maar averechts werken. Ga zo door en straks is er geen ruiterpad meer te vinden omdat je gewoon niet meer welkom bent. Ik zal het je echt niet in dank afnemen Boos! . Zijn de ruiterpaden te blubberig, ga dan maar op de weg of in de bak.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:36

Tja, ik ben het eens met de boswachter. Wandelpaden zijn er voor wandelaars en ruiterpaden voor paarden. Het is gewoon niet fijn als je als wandelaar of fietser over de mest moet slalommen. Paarden lopen nu eenmaal paden kapot, zeker als ze beslagen zijn. En dat de boswachter er met zijn jeep rijdt is jouw zaak niet. Jij moet je aan de regels houden! Als de ruiterpaden erg slecht zijn kun je dit melden aan de beheerder zodat die ze eens kan egaliseren. Doen ze hier ook een paar keer per jaar. En inderdaad een andere route kiezen als de paden heel erg slecht zijn.

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:56

Wij hebben al zeker 20 keer gebeld de afgelopen maand over de afgrijselijke toestand van de ruiterpaden hier.
Enorme kuilen, idiote greppeltjes, als het heeft geregend krijg je (gratis dat wel!;) ) zwemles, er lopen mensen met honden op het pad de hele dag, pas heeft er 3 (!!!!!) weken lang een omgevallen boom gelegen waar we al 5 keer voor hadden gebeld..
Ze doen er gewoon NIETS aan.
Prima.
Zolang zij er niets aan doen, ga IK er niet meer rijden.
We hebben geen keus verder, tenzij ik een uur ga rijden voor het dichtsbijzijnde park, en to be honest, dat durf ik gewoon niet aan.
Ik ben al met paard en al gevallen op een van die geweldige paden, en ik durf niet meer.
En het argument van ga dan maar in de bak rijden is natuurlijk ook nie echt een ijzersterk argument Haha!
Zodra de paden (redelijk) begaanbaar zijn, ga ik op de paden rijden.
Totdat die tijd gaat mien met haar knol mooi over de fietspaden, met een vuilniszak en een strontscheppie bij zich voor de ongemakken onderweg (die ik daarna in de dichtsbijzijnde vuilnisbak drop, neem het niet mee als troffee Knipoog )!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 02:21

Paarden "verslepen" het zand/de grond (kijk maar eens op de weide als ze een paadje hebben gemaakt, en die is ook nog eens zo ongelijk/hobbelig als wat)
Bij ons is ook een zandpad met fietspad ernaast (met blubber reed ik altijd over het fietspad, zag er geen kwaad in) een schoolvriendje woonde aan dat zandpad en vroeg mij eens of ik eens over het fietspad wilde fietsen...crisis wat een verschrikkelijk pad om over te fietsen, mede dankzij mij...vanaf die tijd rijd ik of door de blubber of om...
En daarbij een auto die in een aangepast tempo rijd en geen haalse bochten maakt beschadigd de grond minder dan een paard die stapt...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:07

En die jeep van hem maakte de grond zeker niet kapot....en als die grond van de ruiterpaden zo modderig was wat boeit het dan om ff op die paden te rijden Scheve mond

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:18

Liesje_Lover schreef:
En die jeep van hem maakte de grond zeker niet kapot....en als die grond van de ruiterpaden zo modderig was wat boeit het dan om ff op die paden te rijden Scheve mond


Omdat het verboden is om met een paard op een fietspad te komen...
Als iedereen te paard gebruik gaat maken van het fietspad zal dat pad ook veranderen in een modderbende, zullen ze eerder geneigd zijn om het fietspad te herstellen en blijft het ruiterpad een modderbad.....
Je zou dus ook een andere route kunnen kiezen, je tempo aan passen als je door de blub moet rijden en als je thuis komt je paard schoon moeten maken.....
Regels worden niet gemaakt om gebroken te worden.....

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:28

Bekijk het maar zo: wij ruiters zijn in verre de minderheid vergeleken met wandelaars en fietsers die ook van het gebied gebruik maken. M.a.w. zijn wij erg kwetsbaar, want waarom zouden ze nog voor een handvol ruiters de paden openhouden. Denk DAAR maar eens over na.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:40

Heb ik in Kootwijk ook 2x gehad. Toen was het ook zulk vies weer en lag er veel modder en was ik met me vriendin aan het rijden. De eerste keer waren we betrapt door de boswachter omdat we in de berm van een wandelpad reden en de tweede keer door soldaten Verward Dat was ook in kootwijk en dat waren 2 auto s met soldaten Bloos! Toen moesten we gelijk t bos uit... Bloos

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:15

Jullie hebben wel gelijk, maar net als een tijdje terug was het bos één streep met water! Daar kan je dan toch niet doorheen gaan brassen en lopen scheuren en weet ik veel wat? Herman komt daar amper doorheen! Ik kan trouwens ook niet altijd gebruik maken van een bak! En merendeels bij ons is bos, dus moet je bijna wel door het bos, en hij moet tohc beweging, zeker in de winter, anders word ie veel te fris en gaat ie loopjes met je nemen en lig je er binnen de kortste keren vanaf!

Lourenza, we spreken zeker nog wat af! En dan zullen we idd maar over het ruiterpad rijden! Met ook die omgevallen boom, die gevaarlijk is om te springen en waar je nu ook amper langskan enz...

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:22

Ik ben het met je eens dat de ruiterpaden slecht onderhouden worden en dat ze giga erg blubberig zijn. Maar ik vind niet dat je dan het recht hebt om op het wandelpad te gaan lopen. Ik bedoel het is waar dat je het dan voor de voetgangers bederft en dat ze stuk gaan. En zeker als je geen toegangskaart moet kopen! Dus ik vind eigenlijk dat je gewoon op het ruiterpad had moeten blijven, of ergens anders had moeten rijden, maar ik vind niet dat je het recht hebt om het pad van de wandelaars nu ook nog blubberig te maken!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:33

Citaat:
Een keer raden hoe wij ruiters een slechte naam krijgen?


Ja en dat merk ik dus bij ons heel erg.
Een bepaald type volk rijd alleen maar over de voetpaden omdat ze daar zogenaamd beter kunnen trainen. Bullshit, dan ga je maar op de openbare weg en niet op het voetpad.

Sinds kort dachten ze een oplossing gevonden te hebben tegen de paarden nl een beter hek. Maar helaas die kleintjes gaan er nog steeds lang. Al jaren wordt er naast het fietspad gereden omdat het eerste stuk gewoon niet te rijden is. Ik rijd dan zelf ook wel eens naast het fietspad.

En verderop ook soms een klein stukje omdat daar gewoon niet te rijden is.

Ik vind ook dat er best wat aan gedaan mag worden, maar de boswachter heeft wel gelijk.
En hij heeft ook gelijk mocht hij me betrappen op het rijden waar het eigenlijk niet mag. Langs het fietspad doen ze niet moeilijk denk ik, maar in het bos wel en terecht.

Als je nou last hebt van fietsers en wandelaars op het ruiterpad moet je gewoon elke keer de boswachterij bellen. Misschien dat er dan eens wat vaker gecontroleerd word.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:56

opala schreef:
Bekijk het maar zo: wij ruiters zijn in verre de minderheid vergeleken met wandelaars en fietsers die ook van het gebied gebruik maken. M.a.w. zijn wij erg kwetsbaar, want waarom zouden ze nog voor een handvol ruiters de paden openhouden. Denk DAAR maar eens over na.


jullie mogen je in nederland dan nog in de handjes wrijven dat er zoveel ruiterpaden zíjn! vergeleken met ons zijn jullie wat dat betreft al vreselijk verwend.
als je door op deze manier te gaan rijden de niet-paardenmensen massaal tegen gaat krijgen zal je merken hoe leuk het is zonder ruiterpaden, en met overal bordjes: verboden toegang voor ruiters/paarden : NOT dus!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:41

De ruiterpaden hier zijn ook vrij slecht. Je moet echt uitkijken dat je paard niet over de boomwortels struikelt. Vaak zijn het blubberpaden die veel te smal zijn om een beetje te galloperen. Er liggen nu ook enorme boomstammen overheen met allerlei takken, omdat er nogal wat gekapt wordt. Daar ga ik dus echt niet overheen, als ze de paden beter onderhouden wel natuurlijk. Ik rij meestal over het brede pad ernaast, niemand die er wat van zegt. Er is hier ook een zeker huifkarrenbedrijf dat de paden gebruikt, vandaar denk ik Haha!