Stomme boswachters!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Stomme boswachters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 17:08

Heey!
Ging de net na school naar Herman om ff te rijden, lekker naar buiten geweest, want het was gelukkig weer droog. Dus ik lekker naar het bos, maar het had best flink geregend en de ruiterpaden zijn heel snel modderig enz... Dus wat doe ik?! Ik ga lekker over het wandelpad ernaast rijden, kwam nog 2 ruiters tegen die hetzelfde idee hadden, maar die gingen al het bos uit, dus ik rijd lekker verder! Een deel heb ik wel gewoon op het ruiterpad gereden, dat is meestal wel een goed stuk...
Op de terugweg, ik rijd weer over de wandelpaden... Ik moest ergens fietspad oversteke, zie ik opeens 2 autolichten, ik dacht echt van, wat doet een auto op het fietspad of wandelpad Verward De auto stopt, er stapt een man uit! Wat denk je? Een boswachter!!! Heb ik weer!!! Hier ongeveer het gesprek:

Boswachter: Hallo
Ik: Hoi
Boswachter: Waarom rij je op het wandelpad?
Ik: Omdat hij met ze korte pootjes met moeite door al die blub komt Schijnheilig
Boswachter: Ja, maar de paarden rijden wel alle wandelpaden stuk...
Ik: Nou, ben niet de enige, en fietsers doen het net zo goed.
Boswachter: Niks mee te maken, er is een pad voor paden, is vorig jaar helemaal vernieuwd, nieuw zand enzo, en er komen steeds meer klachen van mensen over de paden van de mest enzo.
Ik: Ooh...
Boswachter: Wat is je naam?
Ik: Miranda
Boswachter: En verder?
Ik: v. Tillo
Boswachter: Nou, bij deze krijg je een waarschuwing en de volgende keer kan je €45,- betalen Bloos!

Het zit me ook niet mee!
Een eindje verderop kwam ik die 2 ruiters weer tegen die ook nog steeds op de wandelpaden reden, die heb ik maar ff gewaarschuwd, anders zo banketstaaf voor hun hé?!

Maar als ik ooit nog eens betrap word kan ik wel mooi gaan dokken!

Groetjes, Miranda
Laatst bijgewerkt door Heranda op 06-01-04 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

    If you can dream it, you can do it ...


_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:10

balen miran Knipoog jij stoute meisje mag ook niet op de wandelpaden he Knipoog Knipoog;)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:11

Oei Mir, da's niet zo best als je de volgende keer 45 euro moet betalen Knipoog
Maar wel grappig wat je zei over de blub Schijnheilig

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:11

hahaha nee het zit je niet mee wel lief dat je die andere gewaarschuwd had Tong uitsteken loll hoe je dat alemaal heel droog zij Tong uitsteken *LOL*

groetjes xxx melanie

#hoi Vork

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 17:11

Nou en, iedereen doet het... Schijnheilig
Ja als iedereen in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?

Maar let nu wel een beetje beter op Schijnheilig

    If you can dream it, you can do it ...

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:12

nou dat is idd poedersuiker gelukkgi bleef het bij een waarschuwing
heb je weer mazzel mee OK dan!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 17:15

Gelukkig wel, hij had me ook gelijk €45,- kunnen laten betalen...

    If you can dream it, you can do it ...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:17

je hebt geluk!!
Dat hij eerst een waarschuwing gaf!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:32

Je hebt hier om in het bos te mogen rijden een ruiterbewijs nodig + GooisNatuurReservaat kaart ( Geld, geld! ) en ik heb het allebei niet Schijnheilig

En ik kom heel vaak boswachters tegen, en ze houden mij gelukkig nooit aan! Dat is aan aantal mensen die ik ken wel gebeurd, en die hadden ook een boete Ach gut

Als ik een boswachter tegen kom zeggen ze meestal gedag (en ik heel blij terug smilen ofcourse Cool ) en rijden ze gewoon verder.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 17:38

Bij ons is er niks verplicht, ja alleen dat je niet op paden mag rijden buiten ruiterpaden!

Maar, ik kom eigenlijk ook nooit boswachters tegen, zeker niet in een jeep Verward Die met jeep en al over het wandelpad rijd! Zeg tie dat de paarden de paden stuk rijden, doet die lelijke auto van hem dat niet dan?! Verward

    If you can dream it, you can do it ...

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:38

Daar hebben wij hier geloof ik geen last van, althans, ik heb er nog nooit een gezien hier

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:39

Een keer raden hoe wij ruiters een slechte naam krijgen?

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:43

Gelukkig dat je alleen een waarschuwing kreeg!
Volgende keer wat beter opletten, 45 euro is toch best veel omdat je over het wandelpad rijdt Scheve mond

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 18:22

Ja best wel ja...

    If you can dream it, you can do it ...

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:36

Ik heb pas de paarden van onze boswachter gevangen, die waren losgebroken.
Dus ik kan verlopig niets verkeerds doen Schijnheilig

En anders heeeeel erg lief lachen wil ook nog wel eens helpen Schijnheilig Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:43

Ik rijd zelden naast de ruiterpaden,
ik heb er zelf een hekel aan als mountainbikers of wandelaars mij de weg versperren op mijn ( Knipoog ) ruiterpad, dus omgekeerd vind ik het ook wat aso.

Ik word nog wel eens aangehouden omdat ik mijn penningen zelden bij me heb, en als ik ze wel bij me draag dan zijn ze zelden goed zichtbaar.
Eén van de grondeigenaren eist iedere keer dat ik ze aan het hoofdstel vastmaak, of ze aan een losse riem om de hals hang maar dat weiger ik.
Het zijn net koeienummers dus aan het hoofd wil ik die troep niet hebben en aan een losse riem vind ik gevaarlijk, ik heb er 1 die nog wel eens de kop tussen de knieën gooit en het lijkt me nogal eng als hij in die riem stapt. Komt bij dat hij mij helemaal niet màg aanhouden, dat mag alleen de boswachter. Die doet niet moeilijk aangezien hij mij (maar vooral mijn familie) wel een beetje kent.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:19

sjee mir heb jij effe geluk gehad!

Eigelijk vind ik het achterlijk dat je alleen op de ruiterpaden mag, want de fietsers en wandelaars mogen ook overal komen...
Ik snap niet waarom paarden dan niet (die horen meer in de bossen dan fietsen... Schijnheilig )

en mss is het ook een idee dat ze zich meer bezig gaan houden met controleren van gillende kinderen op ruiterpaden, of zoals me vorige week overkwam, mensen met vuurwerk in het bos (!) Scheve mond

ach ja, het is gelukkig goed afgelopen en hopelijk kom je hem niet meer tegen Tong uitsteken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:24

Owh wat balen.....Dat ik en mijn vriendin hadden dat ook de vorige keer bijna haha maar ja die boswachter had lekker pech want hij kon niks doen......dat mijn vriendin was op haar fjord en had de heenweg en de terugweg niet op de ruiterpaden gereden haha en toen we terug gingen zagen we een auto en heel schijnheilig ging ze het ruiterpad op haha en die boswachter kijken, maar ja die kon niks doen haha

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:31

Eigenlijk vind ik die boswachter wel gelijk hebben.
En dat wandelaars wel op het ruiterpad mogen vind ik een slechte smoes.
Wandelaars lopen het ruiterpad niet kapot.
een paard wel het wandel pad.
En als iedereen nu op dat wandelpad gaat met zijn/haar paard, is simpelweg het bos een keer niet meer toegangkelijk voor paarden.
En dan heb je het gewonnen.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:54

Weet ik, hij heeft ook wel gelijk... Maar toch, er zijn kinderen die op ruiterpaden gaan spelen, maken kuilen, ook gevaarlijk, gaat wel niet stuk, maar toch! Er rijden ook fietsers bij ons op de wandelpaden, dan gaat het toch ook stuk? En die zware, brede, auto (jeep) van die boswachter dan?! Die reed ook gewoon over het wandelpad, kan je beter over het fietspad gaan! Met auto vind ik nog wel schandaliger, is misschien wel boswachter, maar vind dat dan ook niet kunnen!

    If you can dream it, you can do it ...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:33

Heb ik ook een keer meegemaakt. Alleen toen moesten wij iets uitleggen aan mensen dus we stonden 5 meter op een wandelpad. Komt de boswachter eraan zei hij zo. Als ik jullie weer betrap dan neem ik jullie paarden in !!! Stoom uit je oren
Zieke vent dat het was. Wij snel weggegaan en helemaal boosnatuurlijk. Reed hij ons de heletijd achterna :S Echt ons in de gaten houden Boos!
ZOOOO irri

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:48

Ik kwam laatst ook de boswachter tegen toen ik aan t wandelen was op t fietspad (ik liep er dus naast), toen kwam de boswachter ook dat ik op t ruiterpad moest gaan wandelen..
Dus ik heb maar gezegd dat mn paard kreupel was, en toen zei ie oh ok, naja je moet wel even weg hier want er mogen geen paarden op t fietspad, en sterkte met zn been Schijnheilig

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:50

Ja je kan moeilijk zelf naast je paardop het ruiterpad gaan lopen, ook zo irritant hé! Knipoog

    If you can dream it, you can do it ...

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:53

Weet je wat je moet doen! Heeft bij mij in ieder geval goed gewerkt! Je moet gewoon op een dood normale werkdag naar de boswachter bellen en ik klacht indienen m.b.t. de ruiterpaden! Ik heb een keer precies zo iets mee gemaakt als jij! En hij wilde mij wel een bekeuring schrijven! Ik heb hem eerlijk gezegd hoe ik er over denk als het ruiterpad niet begaanbaar is! Uiteindelijk gaf hij mij gelijk! Het werkt echt en anders schrijven! Tot nu toe heb ik altijd een reactie gekregen!

..........................................................


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout, overzee2, shaddy82, Sheeltje2 en 7 bezoekers