Wat nu? Toch niet weer verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:04

Die van mij moesten ook geen bietenpulp tot ik het gemengd heb met hun granen, toen hadden ze het wel graag Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:08

ik denk dat het voer idee nog zo slecht niet is!

en verder paarden komen in een fase van testen, let eens op als hij ontploft was je er dan even niet bij met je gedachten?

Dag lieve mama...

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:52

Momenten vinden dat je net niet helemaal oplet ofzo zijn paarden erg goed in inderdaad Knipoog
En het feit dat hij opeens schrikt van iets waar je al tig keer langs bent geweest... hij vindt het dan heus niet eng hoor Knipoog maarja, is wel erg makkelijk om zo onder het werk uit te komen he... hoewel mijn ervaring is dat ze het ook wel doen als je gewoon met losse teugel stapt, even uittesten Knipoog

Druk druk druk... Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:08

aan dat voer idee dacht ik eigenlijk meteen al toen ik zag wat ie te eten kreeg.
Bij ons krijgen ze 2x per dag stro en basisbrok.
Nou daar zijn ze vaak zat al fris genoeg van.
Ik wil niet zeggen dat jij er geen verstand van hebt wat je voert hoor Knipoog maar misschien valt het te proberen?

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:22

Ik kan je HEEL goed begrijpen!!!! Van de ene kant helaas... Ik zou echt waar ZELF dit kunnen schrijven!!! Advies geven kan ik je niet, ik kan alleen zeggen dat je niet de enige bent!!!!
Zelf heb ik weer een eigen paardje en het explosieve plotselinge gedrag wat jij beschrijft over jou paard doet die van mij ook! Wat ik ook van te voor doe, longeren, wandelen, ineens ontploft hij! Dan weer 4 dagen niet, soms als ik er nog geen 5min op zit dan weer na een half uur.....
Ik word er zooo onzeker door, wat hij natuurlijk ook weer voelt...
Van de week heb ik er een dierenarts bij gehaald, gewoon om alles uit te sluiten en.... hij is KERN gezond, geen last van zn rug,mond of benen...
Maar wat moet ik nu...??? Weer verkopen...??? Misschien zijn we toch niet DE perfecte combinatie....
Ik zit nog erg in twijfel maar ik wil ook het beste voor hem!!! En ik kan hem dat op dit moment niet geven.....
Heel veel succes ermee!!! Ik leef met je mee... Knipoog

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:43

Tja, het kan natuurlijk ook gewoon in het karakter van het beessie zitten...

Druk druk druk... Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:14

Ik zou echt eens goed naar het voer kijken.
Mijn merrie krijgt alleen ruwvoer, maar dan wel voldoende!
Met havertjes en dingetjes zou ze ook een bommetje worden Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Rocamor

Berichten: 10822
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:57

Tjee, balen zeg.

Waar ik zelf aan zit te denken, min of meer door ervaring.

1 het voer, vooral de combinatie brok met haver. Je gaf al aan dat je dit misschien wilt veranderen.

2 hij komt elke dag uit zijn stal. Hoe lang en waarvoor. Alleen om te rijden, mag ie hele dagen in de wei, staat ie hele dagen alleen (als hij in wei of paddock mag?).

Waarom mogen ze er bij jullie niet uit als het vriest? Bij ons komen de paarden ALLE dagen van 9 tot 5 buiten. Als het heel nat is, komen ze eerder naar binnen. Staan ze allemaal te zielepieten aan de draad. Ze komen er ook uit als het vriest. Omdat ze die regelmaat hebben, zie je dat ze zich aan de bodem aanpassen. Bij ons is nog nooit een paard kreupel geraakt omdat ie zich verstapte tijdens harde grond. Ze passen zich aan, maar komen wel buiten.

Die van mij had ongeveer dezelfde kuren. Liep altijd (van smorgens vroeg tot savonds laat) samen met een shettie buiten. Ik dacht dat ik daar goed aan deed. Sinds ik van stal verandert ben, is mijn paard ook 180 graden omgedraaid. Het shettie moest ik verkopen en nu staat het paard samen met 4 anderen. Hij heeft de grootste schik en voelt zich prima.

Als hij in de stal staat, kan hij dan contact leggen met zijn buren? Of staat ie (heel aso genoemd) in een vierkant kil donker hok?

Valt dit niet te bespreken met jullie stalhouder?

Succes

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:44

Op zich is het natuurlijk opvallend dat je steeds tegen hetzelfde probleem aanloopt. Ik vind dat er hierboven een aantal goede tips word aangedragen en ik zou zeker proberen om daarmee te proberen om je probleem te verhelpen.

Aan de andere kant: soms heb je gewoon pech en past een paard je echt niet. Soms groeit een jong paard anders uit dan je gehoopt had. Je kunt daar gewoon heel weinig aan doen, behalve je conclusies trekken en op zoek gaan naar een paard dat je beter past.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:56

heey

ik zou als ik jou was testjes door de dierenarts laten doen ofzo, om te kijken of jouw paard geen ziekte heeft waar hij druk van wordt.

als je dit paard verkoopt zou ik nu een paard nemen die je sowiezo ong 2 maanden op proef hebt, moet je soms wel voor betalen, maar dan weet je of dit paard bij je past...

ik snap dat je nu ook van dit paard houdt, probeer dan (als je hem verkoopt) hem in de buurt te houden, zodat je soms bij hem kan gaan kijken.

nou, dit zijn mijn tips... Liefs van ilse (en succes *LOL* Lachen Knipoog )

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:22

Idd, ik zou ook aan de kou in combinatie met voer denken, als je zeker weet dat hij nix met zijn rug heeft.
Is hij misschien van heel veel arbeid naar minder gegaan? WAardoor hij nu veel te veel energie heeft?

Hoewel ik geen voorstander ben van eindeloos experimenteren met voer, zou ik in jou geval toch proberen of het krachtvoer niet minder kan. Met zwarte haver is helemaal niets mis en met biks ook niet, alleen misschien niet bij jouw paard. Geef je overigens veel wortels o.i.d?

Wat je ook zou kunnen proberen is om er een homeopaat bij te halen om er zo achter te komen welk voer het beste bij jouw paard past.

Succes en doorzetten hoor!!!

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:26

ps: je paard krijgt nog meer dan die van jou, terwijl mijn paard toch echt 1.72 meet....ody krijgt naar rato. Veel arbeid is meer voer dan weinig arbeid.

Overigens, bij ons op stal was een super druk paard. Het dier kreeg gewoon stibro biks. Ze hebben toen een ander onderhoudsbrok gegeven, en het paard werd dus echt veeeeeel rustiger..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:27

he vervelend zeg Kim!ik zou het gewoon proberen met voer, ik ben niet zo van al die verschillende voer, die van mij krijgt gewoon basisbrok en daar doet ie het maar mee, daarnaast gewoon hooi

lucerne komt bij hartog vandaan(abbekerk) waar ik ergens woon!(eindje weg he hihihi) maar zal in heel Nederland toch wel te koop zijn?!

wat ik verder zou doen: gewoon houden, oke ben dan wel iemand die van actie houd....maar ik zou hem niet zomaar wegdoen, en misschien heeft ie toch last van de herfst-winter, Tobias wordt in die tijd juist langzaam en in de zomer zit er weer vollop pit in!
he succes ermee!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:06

ik denk dat je de haver toch echt moet weglaten!! en wat minder brok.
i.p.v. dat wat meusli zonder haver en weinig eiwit(van de havens)

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:56

Ik heb wel een gehoord dat paarden super heet worden van zwarte haver Verward .
Ik zou idd het paardje is een tijdje zonder krachtvoer zetten .
Last hebben van de herfst-winter kan zeker een oorzaak zijn, is waarschijnlijk ook de reden waarom de vorige eigenaares Moos heeft verkocht Schijnheilig .
Zou je niet eens naar het bos kunnen gaan met hem of naar het strand? Misschien vindt hij dat wel superleuk en gedraagt hij zich een beetje.
Iig nog veel succes en niet zomaar opgeven hoor. Ik zou dan iig wachten tot het voorjaar, om te kijken of hij dan veranderd. Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:20

Taygalover schreef:
Ik heb wel een gehoord dat paarden super heet worden van zwarte haver Verward


Echt niet!! in combi met brokken ja..... maar van de haver zelf niet hoor, dit is een wijd verbreide misvatting.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 14:38

hey
alvast allemaal al bedankt voor de reacties. Ik heb raad gevraagd aan de voerleverancier. Volgens hem moet ik enkel nog stibro voeren, dat doe ik nu al sinds enkele dagen, maar het betert niet.
Hij kan momenteel niet op de wei, omdat het niet mag van mijn baas. Hij huurt de weides (allemaal verdeeld in kleine stukjes) en hij zegt wanneer er paarden op mogen en wanneer niet. De mijne mag niet omdat hij dan gek doet en alles stuk loopt en omwoelt Boos!
Hij kan wel andere paarden zien op stal, maar heeft vrijwel geen contact met ze. Het is zo'n "industriële bouw", dus overal 3 muren en aan de voorkant hout en hek.
Ik ben gisteren op wandeling gegaan. Had al een sterker bit ingedaan (met zacht mondstuk) maar dat heeft niks opgebracht. Een of andere eikel gooide een stok naar de paarden, waarop zijn honden naar ons toe kwamen gerend. Lutin dacht dat hij aangavellen werd en begoin weer gek te doen natuurlijk. Ben er dan afgevallen.. Gelukkig is hij terug gekomen. Voor hetzelfde geld kan hij over straat teruglopen...
Ik wil nog wel verder proberen, maar als ik er elke keer afval is het ook niet leuk meer.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:32

Jeetje wat balen, sommige mensen snappen ook niks van paarden (of willen het niet snappen Boos!)
Nu is een hond die keihard op je af komt rennen misschien nog wel een reden om van te schrikken... Je moet in ieder geval doen wat je denkt dat goed is, maar geen overhaaste beslissingen nemen natuurlijk...

Druk druk druk... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:37

Hoe was hij bij zijn vorige eigenaar.
Braaf of ook een uitprobeerder?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, DenieesB, Donderwolk55, Gaabje, herous, ikkedus, janneke_S, Poldermenner, Robin_Rikkie, Tieme, WendyKtH, xSannee en 95 bezoekers