paarden moeten binnen bij vriesweer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:21

overigens, bedankt leentje Haha!
en idd, tis weer niet de SPA. nu weer ik alweer waarom ik nooit voor ze zou stemmen (niet alleen omdat sterpolitieker steveart voorheen cafebaas was en nooit een fatsoenlijke opleinding genoten heeft Haha! grapje... Lachen )...
belachelijk, echt belachelijk, ik hoop van harte dat 't is als teigetje zegt en het een stille dood sterft. dat zal ook wel, eens het zomer is Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:50

Volgens mij zou het zowiezo geen kwaad kunnen op een recht van antwoord (:)*goede optie!) te proberen te krijgen en om zo voor het publiek duidelijk te maken dat dit onzin was! Ik ben er nu al diverse malen op aangesproken geweest Boos! Je doet het niet goed hoor met je pony's, ze moeten binnen staan in de winter Boos! En je moet niets terug zeggen, want ze hebben het op de tv gezegd en die weten alles Boos! Boos! ... jij bent FOUT bezig Boos! Boos! Boos!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:57

maar ach, hoeveel mensen interesseren zich daar nu voor, buiten de paardeneigenaren? en als er dan al zo'n leek voorbijkomt die zegt dat het niet mag, wat kan hij jou maken? geen enkele diereninspectie zal je daarop aanspreken. (mag ik hopen, tegenwoordig weet je nooit).
of gewoon heel wijs antwoorden dat de paardjes ziek worden als ze binnen staan en zich doodvervelen... ("waarom komt u langs mijn weide lopen?"), de hele uitleg... druipen ze al snel af geloof ik Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:06

Teigetje, ik denk dat je volkomen gelijk hebt. Dat één of andere onwetende niet-paardenmens en geitenwollensok om een wet roept, zal helemaal geen consequenties hebben. Het is gewoon pure media-sensatie. En in de "strijd om het nieuws" doet de Openbare Omroep gewoon vrolijk mee met de Vlaamse Media Maatschappij.
Het is trouwens al verboden om dieren zonder eten, drinken en beschutting op de wei te laten staan, een stap verder zullen ze echt niet gaan imo.
En de SPA heeft hier niet zo veel mee te maken denk ik. Een wetsvoorstel moet langs een politieker worden binnengebracht, sowieso, het kon evengoed iemand van een andere partij geworden zijn. GROEN heeft nog niet erg veel te zeggen, dus daarom wschlk de SPA. En ja, ik stem wèl voor rood Haha!. Beter dan op incapabele Verhofstad of het Vlaamse Blok.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:09

Oh ja: nog wat over VRT-VTM. Bij de VRT hebben ze stagiaires (zoals ik Haha!) om (rot)klussen op te knappen als websites updaten enz, bij de VTM weigeren ze stagiaires om 1 of andere vage reden.... Dus ook geen ge-update websites...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:09

ponyzotje schreef:
maar ach, hoeveel mensen interesseren zich daar nu voor, buiten de paardeneigenaren? en als er dan al zo'n leek voorbijkomt die zegt dat het niet mag, wat kan hij jou maken? geen enkele diereninspectie zal je daarop aanspreken. (mag ik hopen, tegenwoordig weet je nooit).


Ga je even op de site lezen?
Citaat:
"BLID" is de nieuwe organisatie rond dierenwelzijn, met de klemtoon op "welzijn" en "respect" voor dieren.
Een jonge ploeg idealisten staat in voor de werking van deze organisatie, die zich voornamelijk toelegt op "inspecties" en "acties".
"BLID" streeft naar een vernieuwing in de wereld van dierenbeschermingen en stelt zich professioneel op voor inspecties op het dierenwelzijn.
Dit is ook een dienst zijn waar asielen een beroep kunnen op doen.



Nu weet je, eigenlijk he, eigenlijk mag hij GERUST eens langskomen. Ik wil gerust eens van persoon tot persoon de discussie met hem voeren, dan kan hij er namelijk niet meer onderuit met zn standaardmailtje vol onzin en zal hij wel MOETEN antwoorden.

Let er vooral op dat ik geen antwoord heb gekregen op mijn vraag in hoeverre BLID officieel erkend is. Ik vraag me nog steeds af op welke autoriteit ze zich denken te beroepen als ze hun inspecties gaan doen. Mij lijkt dat wat zij "inspectie" noemen, niet meer officiële waarde heeft dan een doorsnee voorbijganger die dezelfde dingen komt zeggen. Ze hebben NIKS autoriteit.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:27

Toch vind ik dat een openbare reactie geen kwaad zou doen juist omwille van al die "niet paardenmensen" die de BLID-PIPO hebben zien l*llen. Ik ben er werkelijk al een vier/vijftal keer op aangesproken terwijl m'n hengst gewoon in de stal overnacht met staldeken op en tijdens de dag buiten loopt te banjeren, m'n shetje een schuilstalletje heeft waar hij ook deels in vast zit (anders vreet ie m'n huis ook nog op Haha!) en m'n fjord die buiten staat een waterdichte gevoerde regendeken op heeft ..... Eén dreigde zelfs om me te melden bij de dierenbescherming omdat m'n shetje geen deken op heeft .... Als die "arme pony" niet weg was tegen die avond zou ik het wel weten dreigde hij Boos! Boos! Boos! ook al had ik 'm al gewezen op de ellelange wintervacht ... In ieder geval niet fijn als je weet dat je juist je dieren straft door ze de hele dag binnen te houden. Denken die sukkels nu echt dat de paardeneigenaars voor de lol hun weilanden laten stuk walsen???

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:33

Ik heb mn tante er nog niet over gehoord dat mensen opmerkingen kwamen maken, maar zij woont nogal erg afgelegen, en de mensen die in de buurt wonen, weten hoe goed voor onze beesten gezorgd worden, zij houden zelfs overdag een oogje in het zeil voor ons!
Wandelaars ed passeren er wel veel, maar dan voornamelijk in de zomer. De eerste de beste wandelaar die er iets van durft te zeggen, krijgt van mij persoonlijk de wind vanvoren dat zij maar ns moeten ophouden met allerlei rotzooi in de wei te smijten. (vers brood ed) Onze paarden krijgen meer dan voldoende eten en mogen daarbuiten niks extra hebben, we hebben twee shetjes lopen, en mn pony is zelf ook n keer hoefbevangen geweest, en die jaagt de rest weg als er wat te bikken valt, dus die krijgt alles binnen. Da's pas gezond Boos!
(en we weten nog steeds niet wat die hoefbevangenheid toen veroorzaakt heeft, dus dat kan goed dankzij zo'n wandelaar die die "arme beestjes" voert geweest zijn!!)

Maar goed, voorstel dan van mijn kant uit, want door alleen hier erover te praten bereiken we niet veel. Heeft VTM niet zo'n programma waarin je kan reageren op de media? (ik kijk dus nooit vtm, alleen het nieuws omdat dat de enige zender is die zn nieuws online zet en ik heb geen tv op kot)
Kunnen we daar niet met een groep op inschrijven?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:38

ik wist niet dat het zo erg was sonja, dat ze zelfs durven dreigen, wat denken ze wel? Boos!
een openbare reactie zou idd niet mis zijn, maar zal wrs juist omgekeerd in beeld worden gebracht. ze denken toch dat ze het weten, en dat wij nu proberen te redden wat er te redden valt omdat we geen stal willen zetten enzo... pft Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:53

Correctie, geen stal MOGEN zetten ponyzotje. Ik zou maar al te graag twee volwaardige stallen bijbouwen, maar dat mag niet (het zou kwa materialen geen probleem zijn, je hebt vast wel gezien toen je hier kwam dat hier nog diverse pakken stenen staan Knipoog het zou juist netjes opgekuist raken dan). Ik mag een houten "bouwwerk" zetten van maximaal 6 vierkante meter zonder bouwtoelating. Dat is JIPPIE net genoeg voor m'n shet .... m'n fjord staat dankzij de regels van de overheid en het provinciebestuur buiten VERPLICHT Boos!

En inderdaad, die klojo meende dat dreigen op z'n plaats was Clown Ik heb 'm zelfs getoond dat m'n hand op z'n geheel verdwijnd in die wintervacht, maar nee hoor ... hij ZOU MELDING MAKEN ... "Doe maar meneer" heb ik hem geantwoord ... Haha! Haha! Overigens wel niets van gehoord hoor Knipoog

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:01

Ook wel zielig voor alle "wilde" paarden en alle andere wilde dieren die in de winter buiten lopen ... Haha!
Wat een onzin allemaal. Ze hebben toch een lekkere dikke bontjas van zichzelf ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:15

Dandy, voor al die zielige diertjes in het bos moeten we dan het bos wel overdekt maken, met verwarming Haha!
Kopen we meteen (BLID-verplicht?) laarsjes voor onze honden en katten, met bijpassend regenjasje

Wat een zagevent, die "meneer" B..
Zou ie kalkoen gegeten hebben met Kerst?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:44

Maarre speelt dit ook in Nederland af? Ik heb daar namelijk nog niets op tv ofzoiets gezien!

Zaza

Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:12

ik heb dr ook nooit wat van op tv gezien
maar ik denk dat een paardof pony met een enorme wintervacht best buiten kan blijven maar een schuilstalletje lijkt me toch ook wel fijn voor zo'n pony Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:43

Het gaat over apenland België

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:02

hé, deze discussie zou misschien wel eens interessant kunnen zijn voor het programma van Goedelie Liekens Recht van Antwoord of zoiets. Ofwel bellen we Jambers op kan hij mooi echt uitleggen aan de kijkers dat er wel goed voor onze beesten wordt gezorgd.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:03

leentje schreef:
Ik heb mn tante er nog niet over gehoord dat mensen opmerkingen kwamen maken, maar zij woont nogal erg afgelegen, en de mensen die in de buurt wonen, weten hoe goed voor onze beesten gezorgd worden, zij houden zelfs overdag een oogje in het zeil voor ons!
Wandelaars ed passeren er wel veel, maar dan voornamelijk in de zomer. De eerste de beste wandelaar die er iets van durft te zeggen, krijgt van mij persoonlijk de wind vanvoren dat zij maar ns moeten ophouden met allerlei rotzooi in de wei te smijten. (vers brood ed) Onze paarden krijgen meer dan voldoende eten en mogen daarbuiten niks extra hebben, we hebben twee shetjes lopen, en mn pony is zelf ook n keer hoefbevangen geweest, en die jaagt de rest weg als er wat te bikken valt, dus die krijgt alles binnen. Da's pas gezond Boos!
(en we weten nog steeds niet wat die hoefbevangenheid toen veroorzaakt heeft, dus dat kan goed dankzij zo'n wandelaar die die "arme beestjes" voert geweest zijn!!)

Maar goed, voorstel dan van mijn kant uit, want door alleen hier erover te praten bereiken we niet veel. Heeft VTM niet zo'n programma waarin je kan reageren op de media? (ik kijk dus nooit vtm, alleen het nieuws omdat dat de enige zender is die zn nieuws online zet en ik heb geen tv op kot)
Kunnen we daar niet met een groep op inschrijven?


Een groot bord aan de wei hangen met verboden te voeren.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:53

leentje schreef:
Het gaat over apenland België


O gelukkig. Maar waarom is deze discussie niet in Nederland? Of zijn ze hier wat slimmer Bloos!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:11

Petra, leuk geprobeerd, maar dat werkt dus NIET, echt.

Dacht je dat ze zich laten tegenhouden door een bordje? Ligt dat trouwens in de aard van de mens? Dacht het ook niet

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:12

LuvdaTossa"]
[quote="leentje schreef:
Het gaat over apenland België


O gelukkig. Maar waarom is deze discussie niet in Nederland? Of zijn ze hier wat slimmer Bloos!
[/quote]

Kans toe Knipoog

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:09

leentje schreef:
Petra, leuk geprobeerd, maar dat werkt dus NIET, echt.

Dacht je dat ze zich laten tegenhouden door een bordje? Ligt dat trouwens in de aard van de mens? Dacht het ook niet



Schrikdraad aan de buitenkant van het hek, voor het op afstand houden van niet gerechtmatigde voermensen Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:30

Dit is al het 2e jaar op rij dat ze er zo achterlijk over doen. Vorig jaar hadden ze een boer verplicht z'n koeien binnen te halen met de vorst. (was ook opt nieuws)
Stralend zonnige maar koude winterdag .... en die arme koeien die stonden te genieten in het zonnetje werden verplicht terug te keren naar de stal ....

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:06

petraaken"]
[quote="leentje schreef:
Petra, leuk geprobeerd, maar dat werkt dus NIET, echt.

Dacht je dat ze zich laten tegenhouden door een bordje? Ligt dat trouwens in de aard van de mens? Dacht het ook niet



Schrikdraad aan de buitenkant van het hek, voor het op afstand houden van niet gerechtmatigde voermensen Haha!
[/quote]

Ze gooien het er dus gewoon over. En we gaan echt geen 3 meter ofzo van de wei afknippen om een dubbele draad te zetten hoor.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:49

Als een paard een dek nodig had was hij er wel mee geboren.

Mensen verstadden teveel en weten niet meer hoe een dier in elkaar zit.

Onlangs hadden ze het hier in nederland erover dat de jeugd nog maar bar weinig van de natuur weet.


Ik merk het al met die jonge kinderen bij mij op stal.
Zodra het regent vinden ze het al zielig. Boos!

Ik ga mezelf maar eens aanmelden bij de DB denk ik.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:52

leentje"]
[quote="petraaken"][quote="leentje schreef:
Petra, leuk geprobeerd, maar dat werkt dus NIET, echt.

Dacht je dat ze zich laten tegenhouden door een bordje? Ligt dat trouwens in de aard van de mens? Dacht het ook niet



Schrikdraad aan de buitenkant van het hek, voor het op afstand houden van niet gerechtmatigde voermensen Haha!
[/quote]

Ze gooien het er dus gewoon over. En we gaan echt geen 3 meter ofzo van de wei afknippen om een dubbele draad te zetten hoor.
[/quote]


sorry, maar was als grap bedoelt. Tja gelukkig heb ik dat probleem niet ook al komen er aan mijn wei veel wandelaars en fietsers (vooral om effe uit te rusten en te picknicken, zitten dan vlak voor het hek). Gelukkig zijn mijn paarden ook geen bedelaars. Blijkaar is bij mij het gevoel genoeg dat elk moment de eigenaars langs kunnen komen. De paarden staan nl aan huis en wij hebben zicht op de weide. Als ik mensen zie rond de wei, hou ik wel alles in de gaten. Heb het bijna meegemaakt dat iemand wat bermgras aftrok om te geven aan de paarden. Normaal heb ik geen bezwaar maar nu was het net gesproeid tegen onkruid. Meneer en mevrouw eventjes uitgelegd dat dit op dat moment niet zo goed idee was. Gelukkig snapten ze het wel.