Tos heeft het licht gezien

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Twinklebel

Tos heeft het licht gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:28

Mijn paard Toscana is nu ongeveer twee maanden onder het zadel en tot voor kort een onvervalste sterrenkijker. De eerste paar weken hebben we haar lekker laten lopen zoals ze zelf wil, maar nu sinds een week of twee is het toch de bedoeling dat ze wat ronder gaat worden. Dus ik ben begonnen met touwtjes te longeren. Dat pakt ze redelijk braafop, helemaal er mee eens is ze het nogniet. Maar afgelopen maandag met mijn les moest ik er ook onder het zadel wat meer aan gaan werken. Nou, de hele trukendoos werd opengetrokken. Proberen te staken, flink trekken en na een tijdje gewoon niet meer linksom willen lopen. Als ik linksom een volte wilde maken, pakte ze het bit vast en liep gewoon naar rechts Boos! . Uiteindelijk liep ze wel weer normale voltes (niet nageeflijk) dus zijn we gestopt. Ik moest van mijn instructrice deze week twee keer gaan rijden, gewoon met een lang teugeltje en twee keer longeren met touwtjes. Maar ja, Koning Winter gooide roet in het eten, door een bevroren bak kon ik er heel de week niet op.
Vandaag was de bak weer ontdooid, dus eerst even vijf minuten gelongeerd met touwtjes en toen er op. Nou, ze liep dus als een zonnetje. OK dan! Hele stukken aan het nageven en braaf voltes lopen. Dus ze heeft blijkbaar nu door wat de bedoeling is. Ik ben maar niet te lang doorgegaan en heb haar uitgebreid beloond, voelde echt dat het haar veel moeite kostte. Maargoed, het ziet er weer positief uit, ben weer helemaal trots op haar. Ben benieuwd hoe ze het morgen doet als ik les heb.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015, mis je....
[VN] Esmeralda en Eclipse; Boktveulens 2009

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:33

Klinkt erg goed! Fijn dat het zo ontzettend goed ging na een weekje niets hebben te kunnen doen door het weer.
Succes verder!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:39

Jammer dat je een weekje niets hebt kunnen doen, maar misschien is het alleen maar beter ! Nu snapt ze het in ieder geval beter +:+

Succes nog, en ben benieuwd naar de les Haha!

Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie