Teken petitie tegen vervoer slachtpaarden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:47

Ophelia"]
[quote="Jippie schreef:
Ik wil iedereen die zijn handtekening heeft gezet vragen om goed de ingredienten lijst te lezen op de verpakking van:
- hamburgers
- kroketten/bitterballen
- nasi en bamiballen
- frikandellen
- kant en klaren gehaktballen
- knakworstjes
etc etc.

Hier wordt heel vaak paardenvlees in verwerkt. Zo lang we dit blijven consumeren zullen de slachtpaarden op een schandalige manier vervoerd blijven worden.


Vind dit een beetje kort door de bocht. Dus als het van koeien of varkensvlees of what ever gemaakt is, die op de zelfde schandalige manier vervoerd worden is het oké???
Het is gewoon belangrijk dat er wat aan het slachtvee vervoer in het algemeen gedaan wordt, niet alleen aan het vervoer van slachtpaarden.

Tot nu toe heb ik al heel wat petities getekend tegen het huidige vervoer van slachtvee, maar er is nog bar weinig veranderd. Ja misschien op papier wel, maar de praktijk leert anders. In ieder geval zal ik deze ook weer tekenen en blijven hopen op een (veel) beter vervoer van dieren die hun laatste reis maken.
[/quote]

misschien erg cru(ik vervoer ook slachtvee), maar ik ben het hier helemaal mee eens, ook varkens en koeien worden niet altijd netjes behandeld, en zo'n rit naar spanje of italie,om daar dan geslacht te worden, dat vind ik ook triest
het komt allemaal door die roteconomie, als de slachtprijzen in nederland goed waren, dan hoefden we die arme beesten niet zo'n lange lijdensrit te bezorgen, konden ze gewoon in nederland worden geslacht Boos! maar helaas, die ambtenaren die hier in nederland de baas zijn *kots* die zorgen er wel voor dat hier in nederland de prijs zo laag blijft !

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:52

Eigenlijk zou je die ambtenaren eens moeten "UITNODIGEN" om zo'n ritje te ondergaan, zodat ze kunnen voelen en zien hoe er met deze arme dieren wordt omgegaan.

Ik ben van nature een zeer vredelievend persoon maar als ik dit soort dingen zie, lees, hoor dan krijg ik toch lichtelijk moordneigingen.

MENSEN LAAT DIT TOCH AUB STOPPEN.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:31

getekend

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:02

Ik heb ook getekend.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:58

ik heb hem ook getekend! OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:28

Eigenlijk vind ik dat geen een levend dier internationaal vervoerd mag worden voor de slacht. Want dat kan kennelijk nooit op een beschaafde manier: geld is belangrijker en dat moet ten koste van.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:49

yep heb hem ook getekend.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:34

ik ga ook tekenen!
weet je waarom? het paard waar ik op rij komt van een slachttrein!
Niks mis mee, alleen maar gefokt voor de slacht. per trein waar ze:
- niet kunnen draaien, bewegen, etc.
- geen eten krijgen.
- geslagen worden.
brrr verschrikkelijk gewoon. als ik er bij nadenk zie ik kelvin al helemaal voor me Verdrietig niet goed!!!!!

stephje

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:44

heb direct getekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:00

Ik heb getekend

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:14

goed dat je dit doet! Haha!