Mijn "gevaarlijke" paard. Tsss sommige mensen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:27

Ik ben wel een klein beetje jaloers op jouw lef!!! Haha!
ik hoop dat je die ook behoudt als je wat ouder wordt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:53

Als de buitenbak niet te rijden is (nu dus...) en er is vrij rijuur voor de manegekids, dan mag je daar als pensionklant niet bij rijden bij ons op stal, om dit soort dingen dus te voorkomen.

Ik heb ook wel is met een gipsenpootje gereden, maar toen had ik niet een gebroken pootje dat zou ik dan weer niet durven, (stel dat je er afvalt...) bovendien reed ik toen op de oudste en braafste pony van de manege en niet op zo'n spring in het veld knol.

Als jezelf dan geen tijd hebt tussen je 2 banen door en je weet dat het druk is het komende uur in de bak maar je hebt zelf geen tijd om te wachten, kun je dan niet voor die keer iemand anders regelen die je paard rijd of longeert als het rustig is?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 18:54

Natasha schreef:
Ik ben wel een klein beetje jaloers op jouw lef!!! Haha!
ik hoop dat je die ook behoudt als je wat ouder wordt.



hihi, dat heb ik al sinds ik begon.
Toen ik nog in de halfuurtjes reed (ergens in het verleden Haha! ) vonden ze mij altijd een ramp omdat ik altijd hard wilde en op de moeilijke pony's wilde rijden. (lag er bijna elke week wel een keer naast Haha! )


Maar als ik er iemand ander op wil laten rijden moet ik daarvoor betalen en dat is nou juist wat ik niet kan. Kom nu al bijna niet uit met het geld.
En ik mocht daar gewoon rijden, heb het achteraf nog even nagevraagd voor de zekerheid.
Vandaag was ze weer net zo, als een rodeoknol door de bak heen en toen ze klaar was met bokken heeft ze heel braaf gelopen. *LOL*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:52

gijsenkim"]
[quote="Billy schreef:
sorry zonnebloem, maar dat jij met een gipspoot op een jonge frisse pony gaat zitten vind ik nog stommer dan dat gezeur van die mevrouw.
je zou toch beter moten weten, stel je voor dat je eraf gevallen was en je andere pootje ook nog gebroken had?



sterker nog, stel dat het verkeerd gaat!.... Ik zou het ook op zn minst onprettig vinden als er bij sanne in de bak een ronddartelende pony rondsjeesd......... stel he dat je eraf pleurt en die pony gaat rennen.... met die kinderen in de bak......... leed niet te overzien..... Ik denk dat je er verstandiger aan had gedaan om te laten zien dat je een hoop verantwoordelijkheids gevoel hebt en dus even te wachten met rijden totdat de kids eruit waren
[/quote]

Inderdaad.. Kan me die reactie van die moeder goed voorstellen... Die stond waarschijnlijk sowieso al te bibberen langs de kant omdat dochterlief zonodig een pony'tje moest huren.
Je had idd beter kunnen wachten tot die kids weg waren of klaar waren geweest met rijden..
En mensen die die vrouw nu als dom wicht uit liggen te schelden... Hoezo kort door de bocht? Niet verder kijken dan je neus lang is??? Begrijpelijke moedergevoelens hoor....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:03

Een "ontploft" paard tussen kleine, onervaren kids IS gevaarlijk. Levensgevaarlijk zelfs!
Ik weet niet hoe groot jou paard is en hoe groot de pony's zijn, maar ik heb het eens gehad dat zo'n ontplofte reus zowat mijn verzorgster van mijn shet af mepte. Nee, tuurlijk richte hij niet op dat meisje, ook niet op de pony, hij gaf een mega bok, en het meisje kreeg de pony niet optijd weg.
De kids waren al aan het rijden, dan moet je zelf de wijste zijn. Dan maar niet rijden, gooi dat ding los, kan ie ook zijn ei kwijt, zonder dat je jezelf of andere in gevaar brengt.
met zulk weer als gister is mijn haf ook niet de makkelijkste, ik zal toch gek zijn om dan tussen van die ukkies te gaan rijden! NEVER!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:33

je weet zelf toch of je m,et je paard tussen die kinderen kan rijden? ik neem aan dat je je eigen paard kent toch? ik neem niet aan dat je als een idioot tussen die kinderen doorcrost voor je lol. toch? jij kan er toch ook niks aan doen dat je paard fris is? wat een zeikwijven wat ben ik blij dat ik niet op een manege sta maar gewoon op een pensionstal!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:42

Natuurlijk ken je je eigen paard........ ik heb marca 2 jaar gereden zonder dat ze ooit een pas verkeerd gezet heeft onder het zadel........
Ben er twee weken geleden toch echt enorm afgekletterd omdat ze ineens uit het niks een gigabok gaf.........

Het blijven dieren, en dieren blijven onvoorspelbaar........... Ik ben nog steeds van mening dat de optie buiten rijden ook geen optie was hoor..... l en dat moeders het zeker anders aan had kunnen kleden... zeker!!

Topicstartster heeft 80 % gelijk, maar had zich ook moeten realiseren dat ze kleine kinderen eventueel in gevaar brengt...... maar dat realiseert ze zich ook, dus niks meer aan het handje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:43

over het algemeen merk je of je paard fris is op het moment dat je hem uit zijn stal trekt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:10

stef schreef:
over het algemeen merk je of je paard fris is op het moment dat je hem uit zijn stal trekt


Hmm dan is Arti denk ik toch een uitzondering... Schijnheilig

(sorry kon het niet laten.. Haha! )

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 00:08

Luna is altijd fris als ze uit haar stal komt.
Maar zodra ze klaar is met bokken is het een heel fijn paard kunnen zelfs beginners op maar eesrt moet die frissigheid eruit.
Met longeren kan dat op het moment niet.
Maar ik blijf erbij dat dat mens ook NORMAAL kan reageren.
En zeker niet een paar ddat je niet kent gevaarlijk noemen. Ik kan haar bokken heel goed uitzitten en er liepen geen hele kleine pony's rond.
Ik weet heus wel wat er kan gebeuren als ik eraf donder en met mijn gipsvoet kan ik haar ook niet 1 2 3 pakken. Maar nu lagen we bijna in de sloot, rende ze over beton heen dat aan de kant lag en schrok ze voortdurend van wapperende lintjes. Je kan mij niet vertellen dat dat binnen ook gebeurt was. Daarbij kennen de meeste kinderen mijn paard en weten dus ook dat ze rustig is na haar bokken en ze vinden het zelfs leuk om te zien bahalve dat mens.
En inderdaad graciaxxx da tdoe je niet voor je lol.
Als er niemand in de bak is vind ik het wel leuk maar niet als er ander paarden rijden. Maar ik kan er ook niks aan doen dat ze jong en fris is.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 04:37

Citaat:
Er reden daar onervaren kinderen zonder zadel

En jij gaat daar met je frisse paard tussen lopen? Ik zou die bak niet eens ingegaan zijn, niet voordat ze uitgeraast was. Tuurlijk vinden de meeste kids dat prachtig, maar jij als oudere (en verstandigere) zou dan toch meer verantwoordelijkheid moeten tonen; zij zien het gevaar niet. Ik snap ook wel dat je het niet voor de lol doet en dat ze toch beweging moet krijgen, maar misschien kan je het voortaan zo regelen dat je bijvoorbeeld van tevoren belt, zodat je op een tijdstip rijdt waarop je (tijdens het losrijden) de bak voor jezelf hebt?

Natuurlijk is het vervelend dat zij op zo'n manier reageert, maar ik denk nog steeds dat het gewoon een moederlijke schrik reactie is geweest. Het zou mooi zijn geweest als ze gewoon om uitleg had gevraagd, maar op dat moment wilde ze waarschijnlijk Luna zo snel mogelijk uit de buurt van haar dochtertje krijgen, omdat ze in haar ogen gevaarlijk was.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 15:46

Guinevere schreef:
Citaat:
Er reden daar onervaren kinderen zonder zadel

En jij gaat daar met je frisse paard tussen lopen? Ik zou die bak niet eens ingegaan zijn, niet voordat ze uitgeraast was. Tuurlijk vinden de meeste kids dat prachtig, maar jij als oudere (en verstandigere) zou dan toch meer verantwoordelijkheid moeten tonen; zij zien het gevaar niet. Ik snap ook wel dat je het niet voor de lol doet en dat ze toch beweging moet krijgen, maar misschien kan je het voortaan zo regelen dat je bijvoorbeeld van tevoren belt, zodat je op een tijdstip rijdt waarop je (tijdens het losrijden) de bak voor jezelf hebt?

Natuurlijk is het vervelend dat zij op zo'n manier reageert, maar ik denk nog steeds dat het gewoon een moederlijke schrik reactie is geweest. Het zou mooi zijn geweest als ze gewoon om uitleg had gevraagd, maar op dat moment wilde ze waarschijnlijk Luna zo snel mogelijk uit de buurt van haar dochtertje krijgen, omdat ze in haar ogen gevaarlijk was.



Maar ik heb al een paar keer uitgelegd dat ik niet op een andere tijd kon. En dan ook echt niet !!! Maar na dat ze klaar was met bokken en rennen was ertoch nix meer aan de hand?
Waar maak je je dan druk om. En als je dan toch per se er wat van wil zeggen doe dat dan op een normale manier.