Arreslee rijden zonder sneeuw?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buuf

Berichten: 188
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Eelde

Arreslee rijden zonder sneeuw?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 23:35

Vanmiddag na de menles toen mijn oom en ik naar huis reden kwam hij op het idee om de arreslee maar eens even op scherp te zetten. Er was tenlotte nog een beetje sneeuw voorspeld! Hij had eerder deze week al een slapeloze nacht gehad...voorspelling sneeuw....sneeuw sneeuw!! Het bellentuig had hij al gepoetst en de bontmuts lag al klaar!! *LOL* Eerst ruimte gemaakt omdat de arreslee achter in de schuur stond. Hij staat vast op een speciaal daarvoor gemaakt onderstel zodat je uit nood ook nog gewoon met de arreslee de weg op kunt als het nodig zou zijn. Eerst hebben we de bandjes opgepompt en daarna de slee rijklaar gemaakt! Er zou tenslotte nog wat sneeuw vallen.....Toch benieuwd hoe het allemaal zou gaan kwam mijn oom op het idee om maar eens even een testritje te maken op de weg! Dus....paard opgetuigd.....bellen bevestigd....bellentuig over de rug en Valdo had er zin in!! We zouden even de laan op en neer rijden. Eers een stukje in stap en daarna een drafje...tsjing, tsjing, tsjing, wat mooi klinkt dat bellentuig!! We hadden bekijks genoeg omdat natuurlijk iedereen met dit weer gaat wandelen. Cheese!. Voor in de laan zijn we gekeerd en toen hoorde ik ineens krak...Ik zei dat het lamoen kraakte in het hout, dus wij zijn even gestopt en hebben gekeken wat er aan de hand was. Valdo bleef keurig staan (iets wat hij niet altijd wil) Wow!
Het klopte dat het niet helemaal goed zat (een klein schuurtje in het hout)Gelukkig was het niet ernstig, maar we waren al op de terugweg...dus weer een klein drafje en weer tsjing, tsjing, tsjing... Toen we weer moesten keren had ik er al niet zoveel vertrouwen meer in en zei al tegen mijn oom. Ik ga er wel even naast lopen en ga maar rustig stappen want als er wat knapt, kan ik Valdo tenminste grijpen voordat wij straks met z'n tweeen nog in de slee zitten en Valdo al in galop naar huis is.. Bloos!
En toen...............
Natuurlijk raad je het al...ik had het nog niet gezegd of krak...lamoen geknapt van de slee!, Valdo schrok, ik pakte hem vast en hij stond als een huis!! OK dan! Wat dat betreft is het een superpaard!!. Wij hem uitgespannen en lopend (achter Valdo met de lange lijnen) weer het stukje laan af naar huis gegaan!. Onderwg kwamen we mensen tegen die vroegen of we het paard aan de belletjes lieten wennen....(was wel grappig) Toen we weer thuis waren hebben we Valdo lekker met een warme deken op stal gezet en zijn daarna met de auto + aanhanger de slee gaan halen. Gelukkig is het wel te repareren...ik heb een hele technische vader....maar ja als er vannacht sneeuw mocht vallen.....Dan wordt het dus niet rijden in deze arreslee......!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:42

jammer! lijt me idd wel heel gaaf, met rinkelende bellen door de sneeuw rijden, je boft maar dat je paard en slee tot je beschikking hebt! tenminste, als die weer is gemaakt Haha!