hoe is je paard bij jullie gekomen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:04

Geruild voor een bos bloemen en een doos Leonidas bonbons Haha! ...
En toen in de trailer mee naar huis......

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:05

Tinker is na een bezoek op een melkerij en een bezoek bij een invoerder importeur waar we niet vonden wat we zochten gevonden. De invoerder had een twee merrie's verkocht met veulen aan de voet en beide hengstveulens waren nog van hem voor de verkoop, zijn we dus van daar naar Nederland gereden en ... Die twee waren echt Lovers Na lang twijfelen tussen de voor mij ideale kleur vos/bont of HAAR(sokken) zijn we voor HAAR gegaan, een hengst Achteraf de juiste keuze, want het andere veulen met de voor mij ideale kleur had als vader een hafje.

Fjord gespot in de koopjeskrant, helemaal niet wat we zochten, toch gekocht, en achteraf gezien niet de juiste keuze voor het doel wat we hem voor gekocht hebben, wel een vreselijke lieverd.

Shetlander via het internet op Kapaza, gaan kijken en hij was wél wat we zochten in een kinderpony

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:17

de pony die ik nu heb heb ik al bijna 4 jaar.

we zage een advertentie en zijn gaan kijken hij was supermooi, braaf, talentvol, jong, eigenlijk had hij alles om een echte topper te worden maarrr.....

zijn achterhoef was afgebrokkeld dus kochten we hem nog niet, hij was ook erg duur. toen zijn mijn vader en moeder en opa en oma nog een keer gaan kijken de hoef was bekapt en hebbe ze m gekocht

toen mijn opa en oma een keer kwamen eten hebben ze het verteld ik stond te janken van blijdschap en zo is hij dus bij ons gekomen Haha!
en we hebben egt superveel geluk met hem gehad, t is egt een toppertje hij is heel veelzijdig en super braaf *LOL* Pling

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:05

CarS schreef:
Geruild voor een bos bloemen en een doos Leonidas bonbons Haha! ...
En toen in de trailer mee naar huis......


uhhh? u zei Verward Verward ???

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:25

Mja, kan best hoor Knipoog. Ik heb er ook één laten gaan tegen een symbolische ruil.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:08

Ik ging kijken bij een vriendin wiens vriend (kunnen jullie nog volgen Tong uitsteken) een kudde halfwilde paarden achter zijn huis had staan die verkocht moesten worden, om er eentje te kiezen.
Ik had me voor genomen een 2 jarige merrie te nemen, daar kon ik meteen mee aan de slag en daar kon ik later nog eens een leuk veulentje uit fokken en juist, wat is het geworden, een hengstveulen Haha!
Ik was meteen verliefd op z'n lieve snoetje en z'n prachtige kleur (valk), ik kon hem niet weerstaan, dus heb ik hem gekocht, voor mijn eigen verjaardag Lachen

Mijn Shetlandhengstje stond zwaar verwaarloosd bij mensen achterin de tuin, die moest naar de slacht en dat kon ik niet over mijn hart krijgen, dus heb ik hem meegenomen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:18

Ilindra hadden we als jong ding al bij de fokker zien lopen en we hebben een paar keer goed geld voor haar geboden, ze was echter niet te koop.
Toen hij haar echter wilde beleren was ze dusdanig eigenwijs (zeg maar rustig gevaarlijk Extreme duivel ) dat we haar voor weinig op mochten komen halen met als voorwaarde dat hij er nog een veulen van kreeg en dat als we er weer vanaf wilde hij haar voor hetzelfde lage bedrag terug kreeg.
Het beleren heeft idd heel wat zweet gekost en ze heeft nog wel haar kuren maar het is een fantastische merrie, op de keuringen staat ze altijd bovenaan en ook haar nakomelingen doen het super.
In het tandem kan je geen beter voorpaard wensen.

Ustinov is bij ons geboren, hij is het eerste hengstveulen van Ilindra.
Ze had al 4 merrieveulens gekregen maar die hebben we allemaal verkocht.
Ustinov gaat Händell vervangen.

Lisavivera zagen we op Marktplaats staan, omdat ze een unieke afstamming heeft (Loek x Goudsmid) hebben we haar ongezien gekocht en een paar dagen later opgehaald.
Er liep opdat moment een veulen bij en ze was drachtig dus we wisten zeker dat ze voor de fokkerij geschikt zou zijn.
Er was al heel lang niets meer mee gedaan en ze was nogal verwend en drakerig.
Momenteel zijn we weer volop met haar aan het werk en ze pakt het weer lekker op.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:31

ingeo"]
[quote="CarS schreef:
Geruild voor een bos bloemen en een doos Leonidas bonbons Haha! ...
En toen in de trailer mee naar huis......


uhhh? u zei Verward Verward ???
[/quote]

Ja je hebt nog mensen die helemaal gek zijn van hun paard(en er ook nog gek van worden Knipoog )alles wat in hun macht ligt hebben gedaan,het beste voor hebben maar niet meer weten wat te doen(behalve slacht)...........
Haar instructrice mocht hem zo hebben maar bedankte ervoor........het was dus gewoon een gestoord kreng dat nooit meer een zadel op zou kunnen.
Door heel veel geduld(consequent zijn)en een heel erg goede instructeur( ) is het helemaal goed gekomen.......

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:41

CarS"]
[quote="ingeo"][quote="CarS schreef:
Geruild voor een bos bloemen en een doos Leonidas bonbons Haha! ...
En toen in de trailer mee naar huis......


uhhh? u zei Verward Verward ???
[/quote]

Ja je hebt nog mensen die helemaal gek zijn van hun paard(en er ook nog gek van worden Knipoog )alles wat in hun macht ligt hebben gedaan,het beste voor hebben maar niet meer weten wat te doen(behalve slacht)...........
Haar instructrice mocht hem zo hebben maar bedankte ervoor........het was dus gewoon een gestoord kreng dat nooit meer een zadel op zou kunnen.
Door heel veel geduld(consequent zijn)en een heel erg goede instructeur( ) is het helemaal goed gekomen.......
[/quote]

mmm, dan had jij die bos bloemen en leonidas eigenlijk zélf wel verdiend! Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:25

ik ben echt tegen buddy aangelopen!
ik zag toevallig de advertentie van biepmiep op bokt en was nieuwschierig, omdat ze in de buurt woonde en ik ahd het een en ander gelezen op bokt over haar problemen met hem.


Ik ben toen wezen kijken, ik vond hem niet mega lelijk, maar een mooie fjord vond ik hem toen zeker niet.. maar hij had echt iets! hij keek me op zo een manier aan dat ik op slag verliefd was!
op een 1 of andere manier voelde ik me gelijk verbonden met hem!

Met mijn ouders overlegd, nog een paar keer geweest en gereden en toen gekocht!

Nu is ie stukken aangekomen, gegroeid en is het echt mijn maatje
ik zou hem voor geen goud meer willen missen!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:33

CarS"]
[quote="ingeo"][quote="CarS schreef:
Geruild voor een bos bloemen en een doos Leonidas bonbons Haha! ...
En toen in de trailer mee naar huis......


uhhh? u zei Verward Verward ???
[/quote]

Ja je hebt nog mensen die helemaal gek zijn van hun paard(en er ook nog gek van worden Knipoog )alles wat in hun macht ligt hebben gedaan,het beste voor hebben maar niet meer weten wat te doen(behalve slacht)...........
Haar instructrice mocht hem zo hebben maar bedankte ervoor........het was dus gewoon een gestoord kreng dat nooit meer een zadel op zou kunnen.
Door heel veel geduld(consequent zijn)en een heel erg goede instructeur( ) is het helemaal goed gekomen.......
[/quote]

Dat heb je goed gedaan dan . Ik heb in je profiel gekeken en ik vind het een erg leuk beestje.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:45


Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:40

nou dit word een lang verhaal denk ik..Haha!
Maarja, me zus had een paard, een jaarling dacht ik. Ze heette Sanne. Om Sanne gezeldschap te houden had me zus ook een shetveulentje erbij gekocht. Ze stonden op een boerderij die stallen verhuurden. Ik ging toen wel eens mee om me zus te helpen en gewoon kijken wat ze allemaal deed enzo, ik was toen ook nog maar 6/7 jaar ofzo. Ook mocht ik toen de shet (Tommy) vaak poetsen, wat ik ook heel leuk vond. Toen leek het me eigenlijk wel heel leuk om ook een eigen pony te hebben.. *LOL* Dus me zus mij ook even helpen om een leuke pony te vinden. Toen vonden we Christa. Ik ging toen ook meteen op les, omdat ik natuurlijk wel een beetje moest leren rijden anders kon ik niet eens op me eigen pony rijden Knipoog . Toen is het een tijdje zo gebleven en de stallen bij ons thuis waren af. Dus hebben we de paarden naar ons eigen huis verhuisd. Me zus miste toch wel het rijden en dus kocht ze toen nog een KWPN'er genaamd Joska erbij. Na een tijdje werd het eigenlijk toch wel teveel 2 van die grootte paarden verzorden dus werd Joska verkocht. Toen Sanne 3 werd ging me zus Sanne inrijden. Dat ging niet zo heel goed omdat me zus gewoon te weinig tijd had om Sanne goed in te rijden en ze viel er toen ook vaak af. Dus werd Sanne ook verkocht. Toen bleven Tommy en Christa over. Omdat ik natuurlijk ook een vriendin heb die paarden leuk vind zijn we Tommy ook gaan inrijden toen hij 3 was, zodat we met z'n 2'en konden rijden. Dat ging hartstikke leuk en we gingen vaak met z'n 2 rijden. Toen werd Christa kreupel...En ik kon er niet meer op rijden. Dus gingen we voor een nieuwe pony kijken waarmee ik dan ook op les weer ging, want van die andere manege was ik al af. We gingen naar een handelaar want die had waarschijnlijk nog wel een leuke pony. Daar aangekomen lieten ze de pony's zien die ze voor me uitgekozen hadden. Eerst lieten ze een bonte vrij stevige ponyruintje zien. Maar die vond ik niet zo leuk, hij was me te stevig. Er zat ook wat Tinker in dus daarvan. Maar me zus vond die wel weer heel leuk dat bonte vond ze ook heel leuk.. Maar we gingen dus verder kijken en dat was een NRPS schimmeltje; Irma dus en na een proefritje werd die het. Toen hadden we thuis weer 3 pony's Irma, Christa en Tommy. Maar me zus vond die bonte pony van die handelaar zo leuk dat ze vaker is gaan kijken en ook op hem een proefritje heeft gemaakt. Toen is ze bij me ouders gaan smeken en vertellen of ze die pony wouden kopen. En dat gebeurde, alleen 4 pony's vonden me ouders toch echt te veel dus moesten we Tommy weg doen Huilen Huilen . Dat vond ik eigenlijk echt helemaal niet leuk. Toen kwam de bonte pony dus bij ons genaamd Luck. Na een tijdje deed me zus er niks meer mee ivm vriendjes, werk enzo je weet wel. En ik vond hem gewoon nog steeds niet leuk, en het was ook wel een moeilijke pony en hij had helemaal geen leuk karakter, schagerijnig enzo. Dus werd Luck weer verkocht aan de handelaar terug. Toen hadden we dus weer 2 pony's Irma en Christa die doen we nooit weg want ik ben gewoon zoveel aan het beestje gehecht van vroeger enzo want ze is ook me 1ste pony. Maar nou dacht ik vast vooruit en dat ik later te groot voor Irma zou worden want ze is maar 1.43 cm. En als ik 18 ben zou ik ook bij de paarden moeten rijden. Dus ik vragen aan me ouders wat ze van een nieuw paardje vonden (erg ben ik he Scheve mond ). Het zou dus wel een E-pony, klein paardje worden anders had ik er nog niks aan, dan zou er later toch nog 1tje weg moeten, waar ik helemaal niet van houd . Dus we hadden de handelaar waar we Irma van hadden eens gebeld en gevraagt wat hij nog allemaal in de stallen had staan. Maar hij had alleen maar grote paarden en kleine pony's. Dus gingen we gewoon verder kijken. Ook zijn we ook nog wezen kijken bij een andere handelaar maar die had alleen maar hele dure paarden van wel 12.000 Euro ofzo en dat vond me vader toch echt te veel dus daar waren we ook niet geslaagd. Toen ging ik maar eens op marktplaats kijken. Heel veel leuke paardjes en E-pony's gezien maar toch echt ook te duur Scheve mond . Toen zag ik een jaarling te koop voor maar 550 Euro OK dan! ik echt zo--> Pling Dus ik liet de advertentie aan me vader zien en hij had opgebelt, diezelfde middag konden we nog even kijken en dat zijn we ook nog wezen doen. Ik was meteen verliefd Lovers op Magic, zo heette ze Haha! dus die hadden we gekocht OK dan! en nou staan de stalletjes bij ons weer vol....
zo dat was mijn verhaal Lachen

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:16

Ik he geen paard Verdrietig

Lekker zielig doen Bloos

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:03

Mijn eerste shetlander Blancie is van mij en mijn zus geworden toen we 9 en 11 jaar waren. We waren naar ponypark collendoorn (naast ponypark slagharen) geweest en daar helemaal verliefd geworden op een shetje. Helaas verkochten ze daar geen pony's Huilen
Dus mijn moeder was zo gek om een brief te schrijven naar het radioprogramma 'Heb je een wens' van de VARA gepresenteerd door Jack Spijkerman. Dus we zijn op de radio geweest en toen mochten we hem wel kopen
Fleurtje was gezelschap voor Blancie, haar hebben we via de Viavia gekocht van een particulier. Later weer verkocht via internet...
Jasmin, die heb ik nu sinds juli 2003, gekocht bij een handelaar. We zijn een paar handelstallen afgeweest en zij werd t gewoon. In september bleek ze drachtig en sinds 28 december 2003 heb ik dsu nog een pony, Yaro, hier gekomen via Jasmin's buik OK dan!