Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:05

Wij hebben eens een hengstje verkocht, en vroegen waar hij kwam te lopen en of hij bij andere ponys kwam, te staan; 'uhh ja bij 2 shetlandmerries, kan die gezellig kroelen en spelen met ze, zolang die maar niet dekt"

Nu vraag ik je, hoe hebben dit soort mensen....................&$#%^#$

We hebben de pony niet aan hun verkocht, toedele-dookie bekijk het maar, ze hoeven echt geen paardenexperts te zijn, maar dit gaat zeker fout en dan wordt toch weer doorverkocht, dan verkopen we hem liever zelf verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:30

Ik reed op een handelstal.
Daar stond een drachtige pony te koop.
er waren een paar mensen geïnteresseerd.
De eigenaar zei dat ze er rekening mee moesten houden dat de pony over een paar maanden zou veulen.
Ow, dat is niet erg zeiden de kopers.
En als je wilt mag jij wel de 1e keus uit het nest hebben Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:33

runningkawa schreef:
Ik reed op een handelstal.
Daar stond een drachtige pony te koop.
er waren een paar mensen geïnteresseerd.
De eigenaar zei dat ze er rekening mee moesten houden dat de pony over een paar maanden zou veulen.
Ow, dat is niet erg zeiden de kopers.
En als je wilt mag jij wel de 1e keus uit het nest hebben Ziek

WHAAAHAAHAHAHA!!! Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:01

Sammm"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik reed op een handelstal.
Daar stond een drachtige pony te koop.
er waren een paar mensen geïnteresseerd.
De eigenaar zei dat ze er rekening mee moesten houden dat de pony over een paar maanden zou veulen.
Ow, dat is niet erg zeiden de kopers.
En als je wilt mag jij wel de 1e keus uit het nest hebben Ziek

WHAAAHAAHAHAHA!!! Haha!
[/quote]

inderdaad WHAAAAHAAAAHAHAH Haha! deze is ook goed Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:56

Pismerrie die ik probeerde te plaatsen, krijg ik een telefoontje met de vraag of ze een "buitenboordzakje" had dan. Ik van "wat"?? Wel, zo'n zakje om de plas op te vangen *LOL*

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:05

cissie schreef:
We hebben de pony niet aan hun verkocht, toedele-dookie bekijk het maar, ze hoeven echt geen paardenexperts te zijn, maar dit gaat zeker fout en dan wordt toch weer doorverkocht, dan verkopen we hem liever zelf verder.


Waarom staat mijn naam hier? Tong uitsteken

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:19

Dookie"]
[quote="cissie schreef:
We hebben de pony niet aan hun verkocht, toedele-dookie bekijk het maar, ze hoeven echt geen paardenexperts te zijn, maar dit gaat zeker fout en dan wordt toch weer doorverkocht, dan verkopen we hem liever zelf verder.


Waarom staat mijn naam hier? Tong uitsteken
[/quote]

hahaha Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:14

LuvdaTossa schreef:
We vroegen er 6000 euro voor. Zijn reactie: WAT??? VOOR EEN PAARD?

Nee duh voor onze Mechelse herder........

haha die vind ik super Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:20

Jah en gaat nog verder.

Voormalig koper: U zei dat het een ruin was? Dus geen hengst?
Ik: Ja het is een ruin.
Vooramlig koper: Maar er hangt nog wel wat onder.
Ik: *had andere dingen bij m'n hoofd* Verward Hangt wat onder Verward
Voormalig koper: Jah een eeeehhhh
Ik: O dat ding Maar als uzelf gecastreerd wordt, halen ze het er toch ook niet af?
Voormalig koper: *liep rood aan* eeehhh nee. Maar dit wordt hem toch maar niet. Ik twijfel en neem nog wel contact met u op.
Ik: *stond daar alleen gelaten met Thunder het uit te proesten*

Nooit weer gezien Clown En hij is nog steeds aan het twijfelen.

Maar verkoop hem voor geen goud aan die man *LOL*

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:57

hahahahahaha, kawa, niet normáál!!!!!!!

maar nu deze: had een vierjarig ruintje te koop, voor géén geld, beestje was alleen recreatief bereden maar daarin ook voor de volle 100% betrouwbaar...
aan de telefoon: en is hij ook dressuurmatig gereden (op niveau bedoelden ze dan)
ik: neen, voor dié prijs, hoe zou dat nu kunnen?!
zij: ja, eigenlijk willen we toch iets in de lagere prijscategorie, en dan zelf verder aanrijden...
ik: daar is hij zéker voor geschikt (we spreken hier wel over 1100 euro....)
zij: we komen een keer rijden...

ok, komt ze rijden, ik kijk m'n ogen uit wat ze uit het (onervaren) beestje weet te krijgen, hij had 4 maand geen zadel opgehad (en dat wist ze) en hij liet zich geweldig braaf én soepel rijden...

zij: ja, héél leuk paard, mijn man en ik overleggen nog eens en bellen je dan zó terug...

belt ze een kwartier later uit de wagen: neen, gaan we het toch maar niet doen, WE VINDEN HET ZO ZONDE DAT DAT BEESTJE DAN ZO LANG OP DE TRAILER ZOU MOETEN STAAN ALS WE HEM OPHALEN...

Verward Wow! Blond

ze woonden 30 km verder..................................... Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:57

Missouri schreef:
Serieus waar... : "deze kleur is wel heel erg uit de mode" (koffievos)
En "deze is echt te klein, daar past ons zadel niet op"




Is dat zo raar? Je koopt toch zeker geen paard dat je zadel niet past?? En al helemaal niet als de kleur ook nog eens uit de mode is Duuuh Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:00

Wij hebben ook al eens gehad dat ze de trailer al meenamen om hem gelijk mee te nemen Verward Tja...... sommige mensen hebben idd zoveel contant geld op zak en gaan ff een paardje kopen Haha!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:12

Dat heb ik ook weleens gedaan hoor Luvdatossa Knipoog Ging om een paardje voor de handel en als hij niet kreupel was nam ik hem meteen mee terug *LOL*

Als je toch naar de andere kant van het land rijdt kun je dat maar beter één keer doen *LOL* (in zo'n geval dan)

En als je weet wat het paard kost kun je van tevoren even naar de bank Knipoog Ze hebben het vast niet altijd in hun binnenzak zitten

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:33

ook een uitspraak van een verkoper toen we achter een paard aan het zoeken waren:

ik was de staart aan het onderzoeken en kwam tot de conclusie dat die tot op het bloed opengeschuurd was.
ik: pap kom hier eens kijken
pap: schuurt hij zich
verkoper: nee echt niet hoor Clown
pap: nu dit ziet er toch wel niet gezond uit hoor Verward
verkoper: oh maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gisteren vergeten was zijn staartbandage af te doen... Dat doet ie echt nooit meer hoor..

Staart was compleet opengeschuurd met korsten en al tot bloedens toe, we hebben hem toch niet gekocht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:05

Heb wel een keer wat stoms met onze paarden meegemaakt, ze stonden niet te koop maar ik wil het jullie niet onthouden Haha!
Paarden staan in het land en de collega van mijn vader (=schaapsherder) is bij de schaapskooi bezig.
Komen er wandelaars aan en die vragen aan hem: Zijn dat tuigers?
Hij: Nee, dat zijn paarden Clown
Zij: Dat zien wij ook wel, maar zijn het tuigers?
Hij (pissig): Nee, dat zijn gewoon bruine paarden.
Even later kwam hij binnen met het verhaal over een stel stomme toeristen die niet eens weten hoe een paard er uitziet Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:09

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:30

Ik heb wel eens een buitenrit gemaakt met iemand met een palominokleurig paard, van 1.70 ong. Komen we ook een stel wandelaars tegen, zegt er een: Zo, leuke fjord heb je!

*proest*

Het waren geen kopers maar het was wel grappig *LOL*

Of toen reed ik een keer naast iemand met een ijslander. Haar benen kwamen iets onder het paard uit. Komen er 2 pennymeisjes aan (ja, in paardrijkleren, mét cap), zeggen ze tegen elkaar: Moet je kijken zo groot mens op een kleine pony, dat hij dat kan houden. Echt zielig!

Hallooo, het is een ijslander!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:33

Ik kreeg vandaag een vreemd telefoontje:

ik heb een stal te huur en er belde dus een meisje:

"ik las dat jullie hulp zoeken op stal?"
"Nee ik verhuur een stal"
"Oh...... wat voor een stal"? Voor wat voor paard?"
"Ik heb 2 kleinere en 2 grotere stallen, maar hoe groot is jouw paard dan?"
"Nou.. ik heb geen paard, ik heb cavia's"
"Cavia's?"
"Ja die zet ik dan in de stal. Ik verschoon zelf de kooien"
"Oh.. maar dit is echt een paardenstal"

En ze ging maar door en door whahahahhaha Haha! Uiteindelijk maar lief weg gebonjourt.

Ook nog iets meegemaakt met en pony die ik ondertussen al verkocht heb. Was een shetlandhengstje, geboren aug 2002. Aangezien deze pony van een goede kennis was en daar geboren is, weet ik ZEKER dat die pony in aug 2002 geboren is!!

Zegt de nieuwe eigenaar via de MSN: "Ja we zijn er alleen achter gekomen dat hij een klophengst is"

"Is dat niet een beetje te vroeg? Hij is niet gecastreerd en zijn balletjes kunnen nog niet ingedaalt zijn"

"Nee want hij is al 2 jaar"

"Nou hij is echt GEEN 2 jaar, hij is geboren aug 2002"

"Ja nou de veearts zegt dat hij zeker 2 jaar is want hij wisselt al"

"Ik weet toch echt ZEKER dat hij geboren is in aug 2002!!!!"

"Hhhmm, nou we houden maar gewoon aan dat hij in mei 2 jaar word"

"?????????????????????"

God wat had ik die pony graag terug gehaald! Stelletje debielen!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:42

verootjoo schreef:
Of toen reed ik een keer naast iemand met een ijslander. Haar benen kwamen iets onder het paard uit. Komen er 2 pennymeisjes aan (ja, in paardrijkleren, mét cap), zeggen ze tegen elkaar: Moet je kijken zo groot mens op een kleine pony, dat hij dat kan houden. Echt zielig!

Hallooo, het is een ijslander!


Dit heb ik ook een keer naar mijn kop gekregen door een stel van die huppelpennytutjes.. Tot het moment dat ik vroeg of ze het misschien beter konden en of ze dat ff wilden laten zien Clown Toen namen ze wel heel snel de benen.. }>

Ik heb godzijdank nog nooit een paard verkocht en ik heb met de verkoper van mijn paard ook geen gekke dingen meegemaakt, terwijl ik haar toch behoorlijk vaak heb gezien Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:59

Hihi heb smakelijk gelachen om dit topic. Ik koop en verkoop (en bemiddel bij verkoop) ook paarden...heb er ook nog wel een paar :

Komt een vrouwtje kijken bij een 6jr merrie, M1 dressuur, goed aan de maat...eerst in de box, helemaal bestuderen alles voelen en aanraken...toen moest ze maar los in de bak bewegen...dus hup merrie in de bak...zegt ze "draaft ze altijd zo gek" ik:"hoe bedoelt u, gek draven" waarop zei zegt :"nou het is net of ze een beetje danst" waarop ik zeg:"ja, dat is die schwung hè, dat is wat u nu ziet" waarop die koopster antwoord "volgens mij loopt ze gewoon kreupel" echt paard was 3dagen voor zij kwam volledig PROK positief gekeurd en liep niks kreupel...

Ouders komen met dochtertje kijken bij een 9jarige D pony, M dressuur L springen. Ze hadden een waslijstje met "eisen" bij zich (opgesteld door waarsch. instructeur/ise) waar de pony aan moest voldoen:
- stokmaat 1m20 ( Verward ze zochten een D pony)
- minimaal Z ( uhm, dressuur of springen, wisten zij ook niet)
- gekeurd met 40 foto`s ( Haha! waarom in hemelsnaam 40 foto`s?)
- prijs, niet hoger als € 900,-
Doei, doei

(hebben jullie nog even??)

2 meiden komen langs, voor een 5jarige merrie, L dressuur en kan leuk springen..leuk papiertje, normaal geld. Die meid waar het paard voor was heeft haar gereden, helemaal dol enthousiast, dit moest hem worden! Of ze de volgende dag mocht langs komen met haar paps, dat was totslot de Geld, geld! (sponsor)...volgende dag, dikke BMW op het erf, paps kon niet dus mams was mee. Type: alles stinkt naar paard en vooral niks durven aan te raken (zo`n moeder die op een afstandje met een zuur gezicht naar dochterlief roept "euh ja leuk schat"). Meid nog een keer gereden, mams met een filmcamera filmen. Na 3bakken koffie werd er besloten, toch maar met paps terug te komen...dag 3, weer diezelfde dikke BMW, en ja hoor dit keer was paps mee...in pak Verward Dochterlief weer rijden, dol enthousiast, pa foto`s maken...na 3bakken koffie, zegt haar pa, wat moet die merrie kosten..ik zeg...€ 3000,- zegt die man "3.000? 3.000? 3.000?" ik denk, zeg ik wat raars? of hoor ik een echo? Ja zegt die man, haar instructrice moet ook maar even komen kijken want ik weet niet of dat beest gezond is (klinisch en rontgen helemaal oke). Dus dag 4 (zucht), meid met instructrice, ook die enthousiast. Zij zegt tegen die meid (waar ik bij sta), dat haar vader gewoon 2500 moet bieden ( Verward ) dan komt het wel goed...dag 5, komt paps met dochter en moeders...meid weer rijden, nog steeds helemaal Haha!, vraagt haar vader "wat is de prijs die u wilt hebben?" dus ik antwoord € 3.000 (jullie raden het al, man herhaalt dat weer 3x). Waarop dochterlief paps lief aankijkt, hij lacht, en zegt "sorry lieverd, maar € 3.000 vinden jou mama en ik echt te duur....werkelijk waar, 5dagen werk voor niks en dan rijden ze weg in die BMW...vervolgens koopt die meid 6wkn later bij een kennis van mij een 2,5jarige groene hengst voor 4.500

Aantal korte reacties van kopers:
"goh wat leuk een schimmel, ik dacht dat hij toch meer bruin was" Verward

"wat apart zo`n vlek op zijn hoofd, hoe noemt u dat? een bles? nee ik zoek een rijpaard" Verward

"ik ben helemaal verliefd op die ruin, dit is het paard wat ik zoek, hoe heet hij? Rinki?Nee sorry, die naam vind ik niet mooi, toch maar verder zoeken"

"In uw advertentie stond een bonte merrie, maar deze heeft helemaal geen sokken!!!" (vrouw zocht tinker ipv bonte samber Cool )

"ik wil graag mijn haflinger veulen inruilen tegen uw 3jarige ruin van Havel, hoeveel betaald u mij toe?" (euhm, ik u toebetalen?)

"Vraagt u 5.000 voor die merrie, denkt u dat ik hem voor 10.000 snel door kan verkopen?" (als dat zo was, verkocht ik hem niet aan u).

"ik kan het paard heel veel liefde geven, elke dag borstelen en een hele mooie ruime stal met uitzicht op wei, maar ik heb slechts 1000euro gespaard, daarvoor doet u hem zeker niet weg hè " (ging om een 9jarige Z1 merrie die helemaal gezond was voor een hogere prijsklasse).

Nou ik denk dat ik jullie zo wel weer met voldoende info heb voorzien, mocht me nog wat binnen schieten....

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:15

RUBYWHITE schreef:
"ik ben helemaal verliefd op die ruin, dit is het paard wat ik zoek, hoe heet hij? Rinki?Nee sorry, die naam vind ik niet mooi, toch maar verder zoeken"

Hahahahahaahahahahahahahahaha, moet me nu toch wel effe trug op mn stoel heisen Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:17

Whoehahahahaha, ik ga zwaar aan de inlegkruisjes bij het lezen van deze verhalen!!!!

Maar ik leer er ook van...... we blijven doorzoeken naar een geschikte ruiter voor onze haf, want dit wil ik hem echt niet aan doen!! En onszelf ook niet!!!! Hoewel ik dan wel weer leuke verhalen voor hier heb!!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:21

Henk en ik hebben nog even zitten graven in ons geheugen. Dit hebben we ook meegemaakt. Haha!

Toen wij hier net woonde wilde we een fries veulen kopen. We hadden al een friese ruin. Wij hebben bij kennisen een mooi merrie veulen gekocht, met ongeveer dezelfde papieren als onze ruin.
De merrie was 5 maanden toen ze kwam en al een flinke meid. De friezen stonden bij elkaar in het land. Op een gegeven moment wilde we haar toch even meten. Ze was op de kop af precies 1 1/2 jaar oud. Ze was al 1.58 en onze ruin is en blijft 1.63. Toen kwam de zomer en we konden van veraf niet zien wie wie was. We besloten om de merrie te verkopen, want dat zou nooit een mooi span worden.

We hebben geloof ik 300 telefoontjes en mails gehad.
Vraag 1 van 99% van de potenciele koper:
HOEVEEL STERREN ZITTEN ER IN DE MERRIE LIJN?????
Ik: 2, moeder is stamboek en daar achter zit 2 x ster
OH, DAN HOEF IK NIET TE KOMEN KIJKEN
Ik: Hoezo????
NOU, DAN IS HET GEEN ECHTE FRIES
Ik: Nou het is een 100% echte fries hoor
NEE HOOR, ER MOET MINIMAAL 3 STERREN IN DE MOEDERLIJN ZITTEN, DAT IS MIJ TENMINSTE VERTELD

75% van de "kopers" hadden het alleen maar over die zeer belangrijke sterren Verward . Ik kreeg er wat van. Op laatst was ik het zo zat dat ik bij de volgend heb gezegt:

De merrie heeft 2 STERREN in de merrielijn EN JIJ KRIJGT DE DERDE ER GRATIS OP JE OOG ERBIJ Stoom uit je oren Boos! tuuutuuuutuuuuuut

Ook nog 1:
Weer over de ster.
Ik: Wat heeft u liever, een mooi gezond paard, dat goed kan lopen, met een mooie kap erop en 2 sterren in de merrielijn of liever een lelijk paard met een ramshoofd en 4 kromme benen, maar wel met 3 sterren in de merrie lijn.
Dan heb ik toch liever het paard met de 3 sterren in de merrie lijn. Verward

We hebben ons lidmaatschap van het FPS opgezegt.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:46

Dus jullie zagen sterretjes Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:06

Ik heb zelf wel een keer iets heel doms gedaan.

We hadden er een stel te koop, en die liepen allemaal nog op het land tussen de tweejarigen en jaarlingen. Een van die merries was echt flink aan de maat.

Dus ik had geadverteerd enkele 3 en 4 jarige te koop. Dus er kwam een meisje op, die zocht een bruine merrie van rond de 1.65. Dus ik met haar het land in en de merrie aangewezen, das een driejarige........meisje er helemaal gek van.

Kwam dezelfde middag nog terug met haar vader, dus ik vraag aan die boer, haal dat papier effe op. Kunnen die mensen dat bekijken. Komt ie na een kwartier terug.......ik kan nergens dat papier vinden, heb jij dat toevallig ergens.........hmm nee Verward Dus ik nog even in wat bakken gekeken ( ja het ligt altijd overal) vervolgens lopen vloeken en tieren dat ie die papieren eens bij elkaar moest houden. Die mensen zaten gelukkig braaf aan een bakkie koffie Haha!

Komt hij terug......ik heb van 8 tweejarigen en van 6 driejarigen het papier. Ik kijken...............was ie pas twee Bloos Bloos Schijnheilig

Oeps sorry vergist.....krijg je he met dik 40 van die beesten.
Maar ik voelde mij zooo banketstaaf tegenover dat meisje!