Waar hebben jullie je paard voor gekocht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:39

eigenlijk voor recreatie..

maar het dressuren bevalt me ook zeer goed...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:40

Eigenlijk ook voor recreatie, en stiekum voor de fokkerij en leuk voor de show (Arabierenshow)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:26

mmh eigenaresse heeft Noor aangekocht als paardje voor de kar, aangezien haar andere paardje ook ouder wordt (ze houden er tochten en feestjes mee etc)....en ook heeft ze dr wel voor de fokkerij. Ook iets wat met dr andere merrie niet lukte....

M'n kwpn bijrijdpaardje is aangekocht volgens mij voor de sport, al wordt hij nu toch geregeld meer recreatie gereden (niet echt een doorpakker)...maar ze heeft al wel een startkaart.....nu nog zien of dat wel wat wordt Verward

Zelf ben ik eentje die ook gaat voor de dressuur. Mennen wil ik nog leren en kunnen aanleren en verder trekt de fokkerij me wel.

Charaz

Berichten: 24299
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:51

Ik had genoeg van alle wedstrijden en de oliebol erom heen (ben nogal een stress kip) dus heb ik een Haflinger gekocht, wou lekker recreatie rijden. Maar goed ga binnen kort weer starten

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:07

Ik heb Naomi 4 maanden geleden gekocht met het idee om haar binnen het jaar weer door te verkopen. Het was meer een soort tussenstop. Ik was al bijna een jaar op zoek naar een leuk jong paard, maar dat was helaas een beetje de soep ingelopen door steeds ( 2 x ) de verkeerde te kopen. Naomi was ondertussen gaan bijrijden omdat haar eigenaresse te weing tijd had. Die is er uiteindelijk helemaal mee gestopt, dus van het een kwam het ander. Met Naomi zal de nadruk liggen op het uitbrengen op wedstrijden, in het springen. De dressuur is ze wat minder in, dus dat zal wel op een wat lager pitje blijven staan. Ondertussen ben ik wel aardig aan haar verknocht geraakt, maar het is wl de bedoeling dat ze nog verkocht gaat worden en dat ik dan een jong dressuurpaard kan kopen, waar ik wat verder mee kan komen.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:11

gewoon omdat ik het leuk vond, buitenrijden, dressuurtrainen, en gewoon lekker troelen met haar.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:24

gewoon voor het recreatie rijden maar ook een beetje voor wedstrijden

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:01

voor het plezier, dus...

en maybe, als je talent hebt, dat je dan nog verder kan komen met je paaard

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:59

Ik heb mn shetje gekocht omdat ie anders naar de slager ging. Ik wou m eigenlijk weer wegdoen (alsk een goed tehuis had gevonden) maar ik vind m zooo lief dat ik m toch maar zelf hou. Als hij 3 is gaat hij voor een karretje en hij gaat ook beleerd worden onder het zadel, maar ik ga er zelf niet meer op rijden hoor Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:02

Voornamelijk omdat ik plezier met hem wil hebben, en omdat ik hem al zes jaar ken en we de laatste twee jaar erg naar elkaar toe gegroeid zijn. Lachen

Mijn gebruiksdoel met hem is trouwens endurancerijden, maar mocht dat op een gegeven moment niet meer mogelijk zijn, dan zijn er vast nog wel andere dingen waar we onze energie in kwijt kunnen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:10

Waarom?
Hierom:
Afbeelding

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:13

Okkie1 schreef:
Prestatie, dressuur. Ik doe het omdat ik er lol aan heb dus denk dat een paard altijd voor de "lol" is.

ik ook Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 03:38

Ik heb mijn paard gekocht omdat ik met hem de 'klik' had toen ik hem voor het eerst reed tijdens het kijken-voor-het-kopen Lachen

Mijn doel was: dressuur, beetje springen, buitenrijden, lol maken.

Waar kom ik nu op uit? Dressuur (af en toe wat wedstrijdjes), poging tot springen (vind het zelf nog erg eng Haha!), buitenrijden, veel lol maken en van het voorjaar de endurance uitproberen Haha!

Dus tot nu toe klopt alles redelijk Haha!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 08:59

Givar was voorbestemd voor de slacht:hij kon het manegewerk dus niet meer aan. Via via heb ik hem toen alsnog kunen kopen toen bleek dat hij niet naar de slacht maar naar de handelaar was. Boos!
Hij heeft eerst een tijdje vakantie gehad, leker bijkomen op het land etc. Toen ik op mijn huidige stal terrecht kwam ben ik hem ook weer gaan rijden. Hij is wel door diverse artsen (regulier en homeopatisch) behandeld. De meesten verklaarden het feit dat hij naar de slacht was totaal voor gek. Hij mankeerde dus helemaal niets. Wel heeft hij wat aangepast beslag gekregen. Hij heeft namelijk een heel steile hoefstand en een korte koot, met dit beslag 'rolt' hij wat makkelijker.
We rijden dus heel fanatiek op hem, dressuur springen (af en toe) maar voornamelijk lekkere buitenritten.
Hij is inmiddels zo sterk geworden dat hij de eerst komende tijd niet vanzelf stuk zal gaan. Ik denk er dan ook serieus over om endurance met hem te starten, waarschijnlijk komend voorjaar: als we dan toch een paspoort moeten hebben, dan ook maar direct een startkaart. Haha! Moet ik alleen wel eerst weer de papieren opvragen bij het Kwpn, de oude eigenaar wil ze namelijk niet aan mij afgeven. Boos!
Mijn paard is dus van slachtpaard gepromoveerd naar serieus recreatiepaard, in nu dus ook bijna wedstrijdpaard. Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:44

Ik had nooit gedacht dat ik een eigen pony zou krijgen. Heb begon ogeveer 5 jaar geleden. Samen met een vriendin kregen we verzorgdpony's. Vooral buitenritjes en een beetje rondrijden, maar niet serieus dressuur of iets dergelijks. Op een gegeven moment kocht de eigenaresse van mijn verzorgpony's een nieuwe pony die ik ging inrijden. Dat beviel zo goed dat hij mijn verzorgpony werd en daarna mijn huurpony. Na 3 jaar verzorgen/huren is hij sinds maart 2003 mijn eigen pony.
Ondertussen heb ik wel elke week lees (als het weer meezit), en rij ik voornamelijk dressuur. Ik ben niet zo heel fanatiek en vind buiten rijden dan ook het leukst. Verder doe ik ook een beetje aan vrijheidsdressuur en ben ik ook bezig met 'natural horsemanship' (of hoe je het ook wilt noemen). Ik werk graag met hem in de roundpen. Met dressuur ga ik geen wedstrijden rijden. Lex is namelijk niet zo groot (1.20m) en dan wordt het toch wat moeilijker. Nee, Lex hou ik gewoon voor de recreatie. Als ik later te groot wordt, dan zet ik hem voor het karretje. Maar wegdoen, nee, Lex blijft voor altijd bij mij Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:54

Plezier, liefde, de klik en... dressuur.
Zonder dressuur kan ik niet, maar ook niet zonder die andere drie!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:22

Marijke had mijn pake gekocht voor een gezelschap paardje voor het oude paard van mijn pake. als dat paard dood zou gaan zou marijke ook weer weggaan. maar dat oude paard bleef nog lang leven. toen marijke 3 was is mijn zus haar gaan beleren (bodien op bokt) en nu is ze 12 en nog niet weg! (gaat ook niet meer weg!!) dat oude paard is nu ondertussen wel dood.

shetlander
Berichten: 88
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:46

ik heb mijn liefen shetlander omdat ik hem voor mijn en zijn lol hem
niet hard werken
gewoon wandelen poetsen en verzorgen daarvoor

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:22

Ik heb Destiny gekocht,omdat toen ik dr zag vloog dr gewoon een vonk over.
Ik MOEST dr hebben!!!
En toen had ik dr alleen nog maar geaaid *LOL*
Ze was nog niet ingereden maar kon wel leuk lopen.
Nu is ze precies 1jaar en 1dag van mij,en is ze ingereden en wel.
Ik ga deze maand ook officieel starten,en de dressuur gaat super,ze kan een fijn sprongetje maken en ook buiten is het een heerlijk paard.

Roduque hebben we gekocht omdat hij verwaardeloosd werd en ik dr wel een leuke pony in zag,en mijn zusje een pony wou.
Hij was bestemd als recreatie ponytje maar hij kan veel meer dan dat!!
Hij kan met zijn 1.25 /1.30 een goede sprong maken,en zou als mijn zusje zou gaan starten ook met prijzen naar huis komen.
Hij is veeeel moeilijker dan we dachten,maar hij kan ook veeeel meer dan we dachten!