Toch erger kreupel dan we dachten?? ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Toch erger kreupel dan we dachten?? ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 21:06

Mn pony was al een tijdje niet zo goed.
Het begon eigenlijk zo'n 2,5 week geleden... Falcon begon een beetje vreemd te doen in de trailer als we rechtsom de bocht maakte. Hij gooide zich helemaal tegen de wand aan om zn achter been te ontlasten.
Er bleek een wond te zitten en zn been was flink beurs van het meppen tegen de wand aan. Falcon heeft lekker 2 weken vakantie gehad omdat ie door die wond kreupel liep.
Na 2 weken heb ik hem weer rustig opgepakt met rijden en het ging super! niet kreupel mee.. zn been was weer van normaal formaat...
Dus ik dacht: laat ik maar weer naar les gaan! het gaat zo goed!
Mn vader en ik zetten Falcon de trailer in en mn vader rijdt een heel klein stukje naar voren... een hoop kabaal uit de trailer: Ja hoor mn pony smeet zich weer tegen de wand en niet te weinig ook! we reden maar een heel klein stukje! Verward
Ik ben maar even gaan kijken en hij stond weer gewoon normaal. Mn vader rijd nog een stukje naar voren en mn paardje wordt weer helemaal gek! dus stoppen...
Ik mn pony een heel klein stukje op zn pijnlijke been geduwd om te kijken hoe die daarop reageerde! Nou de heil barste los Huilen dat deed dus verschrikkelijke pijn!
Ik heb even de eigenaren van stal er naar laten kijken hoe Falcon reageerde. We hebben hem uitgeladen en gelongeerd op een parkeer plaats van een station 20 meter verder. Even gekeken hoe die eigenlijk liep op harde ondergrond, want op zachte onder grond was ie gewoon normaal. Linksom: heel erg kreupel... hij moest dus op de pijnlijke been komen. Rechtsom: verschrikkelijk kreupel...
Hij loopt dus op alle 2 zijn achter benen beroerd...
We gaan er een goede dierenarts naar laten kijken want dit is niet goed! een pony die op 2 benen kreupel loopt
Wat moet ik hier nu mee? Verdrietig Ik vrees het ergste...... Huilen

gr.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:42

Nou, sterkte! Ik hoop voor jou dat het meevalt. Mijn pony liep al een tijd niet helemaal lekker voor hij kreupel werd, en toen bleek dat hij al behoorlijk vergevorderde spat had. Het verbaasde ons dat hij niet eerder echt kreupel was geworden....
Gelukkig loopt hij nu zelf beter dan voorheen (buiten ongetraindheid om)
Ik hoop dat jou pony ook weer zo opknapt... Houd je ons op de hoogte?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:54

Pff.. valt niet mee. Sterkte Ach gut

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:01

heel veel sterkte! ik hoop dat ie genezen kan worden en dat ie zeker niet moet worden verkocht of nog erger laten inslapen!
nogmaals sterkte!

xxx natal

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:01

joyce B schreef:
Nou, sterkte! Ik hoop voor jou dat het meevalt. Mijn pony liep al een tijd niet helemaal lekker voor hij kreupel werd, en toen bleek dat hij al behoorlijk vergevorderde spat had. Het verbaasde ons dat hij niet eerder echt kreupel was geworden....
Gelukkig loopt hij nu zelf beter dan voorheen (buiten ongetraindheid om)
Ik hoop dat jou pony ook weer zo opknapt... Houd je ons op de hoogte?


Ja dat zal ik doen Lachen Morgen gaan we kijken hoe die dan loopt op de verharde weg! Want soms kan ie wel een klein beetje zeuren Bloos
Wat houd spat eigenlijk in? kan je dat zien?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 15:07

he bah... Hij liep vandaag niet veel beter dan gister! nu was hij zelfs op de grote cirkel kreupel Verdrietig

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:21

spat is een vegroeiing in het spronggewricht. Het is een soort van artrose. Je hebt artrose waarbij stukjes bot verdwijnen, bij spat kan dit ook gebeuren, maar groeit er ook extra bot aan. Dit is een ontstekingsreactie.
Behandeling gebeurt dan ook in het algemeen met ontstekingsremmer, en als het bot goed is vastgegroeid en in de rustfase zit, hoeft het paard er geen pijn aan te hebben. Wel kan het zijn dat er een bewegingsbelemmering in het spronggewricht overblijft.

Die ontsteking doet pijn en meestal zijn ze daar kreupel op.
Mijn pony had twee keer een kuur nodig en loopt nu gelukkig al weer een kleine twee maanden goed. Hij is ongeveer 3,5 maand kreupel geweest. En loopt ondertussen voor mijn gevoel zelfs wat beter dan voor hij kreupel werd.

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:28

Jeetje meis dat is niet niks Ach gut
Laten we het best hopen..... Sterkte!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:48

Jeetje heel veel paarden lijken nu wel kreupel te worden, op de manege al een paar en het paard van mijn moeder werd ook uit het niets kreupel en blijkt dat ie een spierscheuring heeft, we zijn toen naar bokhorst geweest en hij heeft daar toen fysio gekregen iets van 5 weken lang maar dat hielp niets, nu dus afwachten tot eind februari, dan heeft hij 3 maanden op rust gestaan, en dan kijken wat we nog kunnen doen en of hij ooit weer goed kan lopen...

hopen dat het met jou pony goed komt, heel veel sterkte!! Ach gut

............

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 19:35

Hij gaat nu weer 2 weken met vakantie ( dan heeft ie dus ruim een maand vakantie gehad) en dan zien we verder. Misschien dat we er nog een vee arts naar laten kijken maar ja kweenie of die er veel aan kan doen.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 16:38

Toch maar besloten de dierenarts er eerder bij te halen! gister liep ie echt niet goed op zn achter benen!
Dus vandaag de dieren arts er bij! en wat denk je?
Hij loopt achter niet meer kreupel maar loopt verschrikkelijk beroerd op zn voor been! volgende week dinsdag gaat ie naar de clinic voor verder onderzoek...

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:08

Nou meid, dat is niet zo mooi. Veel sterkte voor jou en Falcon!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:17

das ook nie leuk, maar k hoop dat ut allemaal nog goed komt!!!!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:47

Dat klinkt niet goed. sterkte

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:55

INkie schreef:
Wat moet ik hier nu mee? Verdrietig Ik vrees het ergste...... Huilen

gr.


Even rustig afwachten wat de dierenarts zegt. Mijn paard is vorig jaar zo kreupel geweest dat ze letterlijk op drie benen liep. Zomaar ineens. Niks te zien of te voelen. Ook niet op foto's, echo's en kijkoperatie.
Toch is ze er eigenlijk weer helemaal bovenop gekomen.
Ik bedoel maar, je weet het soms niet. Wacht het af. Veel sterkte en ik zal voor je duimen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 34 bezoekers