Opfrisdagje Kaderpersoneel Ermelo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Opfrisdagje Kaderpersoneel Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 16:29

Afgelopen maandag was ik in Ermeo voor een dagje Dressuur en springles. De dressuur werd door Johan Haminga gegeven en de springles door de coach van de pony NL ruiters. (man met hele dunnen benen)
De dressuur was weer erg interresant. Kort samengevat: Eerst naar voren rijden en aan het been maken, dan komt de rest vanzelf. Ik sta daar zelf helemaal achter. Het laatste paardje waar les aan werd gegeven was een soort tuiger, niet mijn smaak, maar lopen dat ie deed, de sterren van de hemel, op 2 teugels, voorwaarts, door de NEK!!! (dus niet verbogen in de 3e halswervel) Vandaag was ik zelf aan het rijden en er reden nog wat anderen. Dan zie ik iemand rijden en dan vind ik gewoon zielig voor het paard. Iedere pas de wielen erin, handen lekker breed en trekken. En maar overgangen maken van halt naar galop en van galop naar stap. Het paard loopt dus niet, ik vind het zo dom om dan al wel Z oefeningen te oefenen terwijl het paard niet voor het been is en naar beneden getrokken wordt. Ik zeg er niets van want dan heb ik het weer gedaan, en deze persoon luistert daar al helemaal bniet naar. Het hoofd is naar beneden dus het paard loopt goed.
Wie is er ookl naar Ermelo geweest en wat vond je ervan?

janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:58

mijn zus is er ook geweest en was zeer te spreken over johan hamminga, maar vond Rob ehrens wat minder.
dat tuigpaard waar je het over had, was dat een bont paard, mijn zus had het over een lelijk bont paard maar dat wel zeer correct liep.

hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 19:16

Was inderdaad een soort bonte, ik dacht zelf meer een tuiger, je weet wel, hoge witte benen en een brede witte bles, vond hem zelf niet zo mooi, maar lopen dat ie deed!!!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:34

Ik ben ook geweest en ook ik vond Johan HAmminga het goed doen.
Het springen vond ik ook wel leuk maar aangezien ik zelf helemaal niet thuis ben daarin kan ik ook niet echt zeggen of ik dat deel nou zo goed vond, leuk vond ik het wel! Die 'bonte tuiger'was trouwens een vos met veel wit van Democraat.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:42

Whahaha die *tuiger*bonte*vos* wordt wel elke keer anders genoemd Haha! ik vind het een schimmel shetlander wahahha *LOL* Haha! *LOL*