Bijten blaffende honden echt niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Bijten blaffende honden echt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 15:39

Ik heb het een beetje gehad met enge honden Boos!

Omdat de regen onze bak en zelfs de wonderbak van de hoefsmid (waar we mogen rijden Cool ) teveel werd, moest ik van de week op zoek naar een veiliger onderkomen om te rijden. Dan ga ik normaal naar het menterrein (een stukje rijden maar dan heb je ook wat), een terrein van 40 bij 80 ofzo (om te mennen dus Clown ). Maar, daarachter ligt een kamp (met kampvolk dus Clown ) én... kamphonden.
Maakt allemaal niet uit, als die enge rottweilers of wat het ook voor mag stellen niet los rondliepen.

Nou was ik daar al eens eerder aan het rijden en toen kwamen er 2 van die rotjoekels met grof geweld al blaffend/grommend aangerend. Ik dacht shiit en nou, maar ik zag ze te laat om er nog aan te ontkomen dus ik dacht nouja, dan doen we maar of we een witte grote grasspriet zijn en ik zette hem stil en we veroerden ons niet (ja ik wist het ook niet, bij beren en dinosaurussen werkt het wel).
Misschien was het omdat Vaan's hart door mijn hart heen klopte en dat nog op 3 meter afstand te horen was (ja ik (we?) zijn nog nooit zo bang geweest (ja misschien onbegrijpelijk maar er hingen nog net geen ingewanden uit de mond van die rottweilers van eerder verslonden slachtoffers)), maar die beesten gigen om ons heen staan en begonnen als een gek te blaffen en te doen. Ik weet niet meer hoe (ff geleden), maar toen zijn we heel onderdanig weggestapt.

Nou van de week dus, waren we daar weer aan het rijden en ja hoor ik zag in de verste verte zo'n rotjoekel kijken. Deze draaide echter om Verward. Mooi dacht ik, ik was namelijk pas net begonnen. Kwam deze eikel even later in een noodvaart terug met z'n maat(je?). En net op het moment dat ik tegen Vaan zei: kom jongen, misschien moeten we maar eens gaan (JA ik praat tegen mn paard Bloos ) zag hij die beesten waar hij ook een trauma aan overgehouden had en zette hij me er toch de sokken in! Echt het leek wel of het poortje van de renbaan juist opende. Maar goed ik had daar in dit geval geen bezwaar tegen en liet hem gaan, ik had ook geen zin in een volgende ontmoeting. Die honden echter wel en ze gingen als twee gekken achter ons aan. Nou, daar gingen we dan langs de straat af en het ging zo ontzettend hard hij was gewoon op hol Clown . Allemaal wandelaars waren naast die weg aan het joggen en zaten zo te kijken Bloos! -> ik vond het eigenlijk wel grappig omdat Vaan toch sneller is dan die honden, hetgeen die honden na een poos ook doorkregen en afhaakten. Dat maakte Vaan niet meer zoveel uit dus die stuurde ik maar op een boom af maar omdat we zo hard gingen kon hij niet ineens stoppen en sjeesde hij er half langs, toen heb ik hem maar omgetrokken.
Enniewee, mijn vraag is: Wát als Vaan nou niet sneller was dan die honden...? Scheve mond (voor de hondenkenners, ik weet namelijk niet precies wat ze met ons van plan waren)
Ik durf daar echt niet meer te rijden, na onze eerste aanvaring zat ik ook al elke minuut heel geniepig om me heen te kijken en vaan ziet ook de hele tijd spoken daar Ach gut Maar ik moet toch blijven rijden in deze tijd van het jaar anders krijg ik achterstand op mijn concurrenten Knipoog Haha! .
Ohja, als jullie antwoorden: het paard is toch altijd sterker want die kan ze gewoon een klap verkopen... ja dat kan wel, maar dan heb ik dalijk het kamp in m'n nek omdat er iets met die hond is Scheve mond


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:50

Ik weet niet wat ze zouden hebben gedaan maar wat ik wel weet! een meije d'r paard was op hol geslagen en dat paard rende zohard en zag die boom blijkbaar niet en vlamde er gewoon tegen, dat meisje had geen controle meer en was nog voor het paard tegen de boom croste van het paard gevallen, resultaat: meisje ok, paard dood Verdrietig oppassen dus, je paard stopt niet voor een boom.

0

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:15

Nee weet ik ik stuur hem er op het laatste moment ook langs, maar dat remt dan iig al een beetje Lachen

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:18

Eng zeg, vooral als het van die rotweilers zijn!!

Het stomme is alleen: honden reageren juist op hard wegrennen! Op de een of andere manier wakker je daarmee hun jachtinstinct aan. Dus als je daar de volgende keer rijdt zou ik als die honden eraan komen óf stil gaan staan óf in een kalm tempo doorstappen. Wel een vervelende onderbreking voor als je aan het rijden bent, maar dat is altijd nog beter dan opgegeten worden.. Haha!

Nog een ideetje : kun je niet aan die mensen vragen of ze hun honden bij zich houden als jij aan het rijden bent? Of zijn ze niet van het soort waarmee je kan praten... Lachen Die heb je natuurlijk ook...

Lachen

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:18

Ah oké
mja, voor de rest kan ik j eniet helpen,
wij hebben honden achter ons aan gehad en zijn gewoon ff gestopt, waren zo van die huskies, daarna springen ze nog eens voor ons maar onze paarden zijn niet op hol geslagen en het baasje heeft de hondjes braaf teruggeroepen.

0

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:34

Miko schreef:
Eng zeg, vooral als het van die rotweilers zijn!!

Het stomme is alleen: honden reageren juist op hard wegrennen! Op de een of andere manier wakker je daarmee hun jachtinstinct aan. Dus als je daar de volgende keer rijdt zou ik als die honden eraan komen óf stil gaan staan óf in een kalm tempo doorstappen. Wel een vervelende onderbreking voor als je aan het rijden bent, maar dat is altijd nog beter dan opgegeten worden.. Haha!

Nog een ideetje : kun je niet aan die mensen vragen of ze hun honden bij zich houden als jij aan het rijden bent? Of zijn ze niet van het soort waarmee je kan praten... Lachen Die heb je natuurlijk ook...


ja dat weet ik maar wij doen beiden toch liever ontsnappen dan 'omsingeld zijn' Haha!. Ja en ik weet niet precies van wie die honden zijn...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131987
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:36

Oh jakkes, het lijkt me echt heel eng.....
'k Ben ook geen wereldwonder als het om grote enge honden gaat
Ik ben bang dat ze de eerstvolgende keer weer achter je aan gaan, zeker nu ze het kat en muisspel een keer met je gespeeld hebben (hey, daar zijn ze weer Knipoog ).

Mijn advies: even langsgaan bij de eigenaren.
Ook al zijn het "kampers", vaak valt er beter mee te praten dan je op het eerste gezicht zou denken.
Gewoon rustig, vriendelijk en zelfverzekerd te werk gaan; daar bereik je over het algemeen het meest mee.
Niet met een grote groep gaan, dat werkt alleen maar averechts.
Probeer een telefoonnummer los te punniken van de eigenaar, en vraag of je hem even mag bellen voordat je gaat rijden zodat hij z'n honden even vast kan houden.
Grote kans dat het je gaat lukken, laat je in elk geval niet afschrikken (niet door de hond, maar zeker niet door de eigenaar Knipoog ).
Veel succes !

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:27

Miko schreef:
Eng zeg, vooral als het van die rotweilers zijn!!

Dit is vooral vooroordeel, althans meestal. Rottweilers zijn vaak lieve, vriendelijke honden. Alleen als ze je wat aandoen gaat het echt fout, daarom hoor je er meer over. Jack Russels bijvoorbeeld zijn veel feller, en bijten veel meer.

Maar kamphonden heb ik het meestal ook niet zo op. Dus ik begrijp jou reactie wel. Zelf is mijn pony 1x gebeten door een hond in zijn staart, daar heeft hij het nu niet meer op.
Mijn eigen honden blaffen ook tegen paarden, maar gaan er niet zomaar achteraan, en ze pakken al helemaal niet. Maar zou idd even bellen of doen. Want dit is toch niet prettig. Rijden er meer mensen? Hebben die er ook last van.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:29

Vind het behoorlijk asociaal, honden hoor je bij je te houden. Door die honden zouden er best ongelukken kunnen gebeuren, als je zo'n mutspaard hebt als ik die bang is van honden.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:56

als dit daar steeds gebeurt vind ik dat gewoon doodsgevaarlijk (niet onmiddellijk omwille van het bijten, maar omwille van de reaktie van je paard) en zou ik dat op de gemeente melden.
mensen in een kamp: ok
maar mensen in huizen worden toch ook verondersteld hun honden onder kontrole te houden??!

en trouwens: reken maar als ze reageren zoals je beschrijft dat ze het paard met plezier in hakken of staart zouden bijten, rottweiler of iets anders, maakt niet uit. nou ben ik toevallig gek met honden, en heb er ook 5 grote, maar de realiteit is gewoon dat een hond (zéker als het er meerdere tegelijk zijn) op dat ogenblik gewoon met verstand op nul in 'jachttrance' zit, en dat is heus niet om een likje te geven!!

dóódsgevaarlijk zo'n situatie!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:39

ingeo schreef:
als dit daar steeds gebeurt vind ik dat gewoon doodsgevaarlijk (niet onmiddellijk omwille van het bijten, maar omwille van de reaktie van je paard) en zou ik dat op de gemeente melden.
mensen in een kamp: ok
maar mensen in huizen worden toch ook verondersteld hun honden onder kontrole te houden??!

en trouwens: reken maar als ze reageren zoals je beschrijft dat ze het paard met plezier in hakken of staart zouden bijten, rottweiler of iets anders, maakt niet uit. nou ben ik toevallig gek met honden, en heb er ook 5 grote, maar de realiteit is gewoon dat een hond (zéker als het er meerdere tegelijk zijn) op dat ogenblik gewoon met verstand op nul in 'jachttrance' zit, en dat is heus niet om een likje te geven!!

dóódsgevaarlijk zo'n situatie!



valt wel een beetje mee vind ik... okay ik vind dan ook niet snel een hond eng... over het algemeen moet je absoluut NIET je paard weg laten draven dit is uitlokken van dit soort gedrag bij honden...
ook de meeste (lees: niet alle maar de MEESTE) honden die los lopen luisteren ook naar vreemden als jij bijvoorbeeld heel bewust en nadrukkelijk zegt ZIT en BLIJF luisteren ze ook wel... dit probeer ik altijd eerst ...voordat ik het bij de gemeente ga melden vind ik ook dat je wel eens met de eigenaar van die honden kan gaan praten toch ?! dat jij daar last van hebt en of ze het hek niet dicht kunnen houden ... de meeste eigenaars zijn wel voor rede vatbaar en hebben het vaak niet door dat hun honden zo`n overlast bezorgen bij jou ....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:02

Levensgevaarlijk, wat jij nu beschrijft... Scheve mond Zoals al eerder gezegd, iedere hondeneigenaar hoort zijn beesten onder controle te (kunnen) houden. Ik vraag me trouwens af of de menners die gebruik maken van die bak die honden ook al eens aan de paarden hadden hangen? Jullie kunnen dan misschien collectief aangifte doen.

Ik heb eens in een (western)boek gelezen hoe je met dit soort honden om kunt gaan, mocht je er eentje tegenkomen:
De hond is gewend dat zijn slachtoffer het op een lopen zet en hij er eerst lekker een poosje achteraan kan jagen, voordat hij het vangt en opeet. Een slachtoffer dat zich naar hem toe draait, kan hij even niet verwerken. De tip was dus ook, om je paard direct met zijn gezicht naar de hond toe te draaien. Wanneer de hond om je paard heen probeert te lopen om bij de achterkant te komen, gewoon meedraaien. Het mooiste is nog, als je je paard twee passen achterwaarts kunt laten doen, om hem vervolgens ineens vooruit te laten springen, naar de hond toe. Haal dit grapje een paar keer achter elkaar uit, en de meeste honden krijgen door dat er aan deze prooi geen eer te behalen is en haken af. Niks aan, zo'n paard dat er niet vandoor gaat maar bijdehand gaat lopen doen... Haha!

Ik reed een keer in de manege van de rijvereniging, toen er een Herder vanuit het niets hard blaffend de bak in kwam, recht op ons af. Ik draaide direct het paard naar de hond toe en draafde er hard naartoe (galop was nog beter geweest volgens mij, maar zoveel ruimte had ik niet Knipoog ). Hond draaide zich om en liep meteen de bak weer uit... Dus het werkt wel!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:15

mmm als vaan niet sneller was had ie denk ik een paar flinken wonden Boos!
Stomme honden zeg. Ik snap niet dat die mensen ze niet vast houden of wat dan ook
Wat zouden die honden doen als ze daar komen mennen ??

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 23:37

Citaat:
Mijn advies: even langsgaan bij de eigenaren.
Probeer een telefoonnummer los te punniken van de eigenaar, en vraag of je hem even mag bellen voordat je gaat rijden zodat hij z'n honden even vast kan houden.

Dat durf ik echt niet Rolleyes Ben echt een enorme schijterd. En ik durf ook niet steeds te bellen van hee, hou je hond ff binnen haha Scheve mond (ja dan doe je het jezelf aan, ja weet ik)

Citaat:
Jack Russels bijvoorbeeld zijn veel feller, en bijten veel meer.
Das inderdaad zo, als die toch eens 5 keer zo groot waren Scheve mond

Citaat:
als dit daar steeds gebeurt vind ik dat gewoon doodsgevaarlijk (niet onmiddellijk omwille van het bijten, maar omwille van de reaktie van je paard)
Nouja ik kan hem wel de baas hoor, hij vertrekt niet zonder mijn toestemming.. doorgaans Haha!

Citaat:
okay ik vind dan ook niet snel een hond eng... over het algemeen moet je absoluut NIET je paard weg laten draven dit is uitlokken van dit soort gedrag bij honden...

Weet ik.. maar ik ben ontzettend bang geworden van zo'n honden nadat onze 2 mechelse herders me aanvielen en op de grond hadden gegooid en mn jas aan flarden beten en ik geluk had dat pap thuis was en kwam kijken omdat hij gegrom hoorde. ->Nee we hadden ze niet vals gemaakt, ze waren als pup opgegroeid op een waakterrein zonder veel menselijke contacten, de rest van het nest is naar een puppyvoertester gegaan omdat er verder geen kopers waren. Of ja kopers, ze waren gratis. (Dom van ons ook achteraf.) Maar het probleem met mij is dus: Ik ben gewoon bang (geworden) voor zo'n honden. Nouja het was niet mijn bedoeling om ruige verhalen op te hangen, maar moest het toch even zeggen, ik ga er gewoon liever van tussen, en vaan ook.

Citaat:
Het mooiste is nog, als je je paard twee passen achterwaarts kunt laten doen, om hem vervolgens ineens vooruit te laten springen, naar de hond toe.
Ook dit zal best goed werken als we niet veranderden in een homp trillend steen Scheve mond

Citaat:
Ik vraag me trouwens af of de menners die gebruik maken van die bak die honden ook al eens aan de paarden hadden hangen? Jullie kunnen dan misschien collectief aangifte doen.
Ja, maar niet zo vaak als ik denk ik (K rijd daar graag omdat vaan het leuk vindt op zo'n groot veld) Maar ik vraag me ook wel af of die dat nooit gehad hebben.. Aangifte doe ik liever niet omdat het dus kamp is.. (ons pap vindt het al niks dat ik daar überhaupt ga rijden (wat een vooroordelen he Lachen )

Ik denk dus dat er niks anders op zit dan een andere plek zoeken... Optie 1 is het pony/paardenclubterrein van het dorp naast ons (weer een eindje verder rijden, maarja) Ik zit alleen niet bij die club. Mag je daar dan rijden?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:00

he bah wat eng. Boos!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 02:11

ja die honden kun je *meestal* ook niet vertrouwen
kan je niet es kijken van wie die beesten zijn en zorgen dat ze aangelijnd blijven ofzo ? lekker irritant en levensgevaarlijk zeg..
gelukkig had je paardje het door en rende ie weg Haha!

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, anne7, Arjette15, GrapeshotBot, pillow, Rubio, Vagabondo en 133 bezoekers