beginnersfout!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

beginnersfout!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 02:49

Vandaag heb ik Karan weer eens gelongeerd. Nu heb ik al heel veel paarden gelongeerd. En zelfs al heel wat mensen leren longeren.

Regel een is toch wel dat je het touw niet om je vingers moet draaien.

En wat gebeurde er...juist. Dat deed ik dus.

Karan viel naar binnen. Ik dus vlug het touw ingehaald en ja een slag zat om mijn middelvinger.(niet eens bewust)

Op dat moment komt Hans de bak binnen met een kruiwagen. (het hooi ligt ook in de kleine binnenbak)

Je raad het al. Karan vliegt er bokkend vandoor. Waardoor mijn vinger zowat er vanaf getrokken werd.

Gelukkig niet gebeurd. Alleen even geknakt, en dus heb ik een gekneusde middelvinger.

Jeetje wat voel ik me een beginner. Ik heb het ook maar aan niemand verteld. Bloos
Ik weet wel dat dit een wijze les was. (en pijnlijk) Ik doe het nooit meer!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:08

herkenbaar......... standaard zin van mij tegen al onze stagaires.......

Als je zo blijft longeren komt er een dag dat je aan me terugdenkt... Haha!

sommigen hebben hele kluwen om hun handen heen gedraaid.......... en sommige zeggen, ja maar zo moet het op school wel........ zakt mn broek van af....

Maar idd nu weet je weer waarom ook al weer Haha!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:58

gijsenkim schreef:
sommigen hebben hele kluwen om hun handen heen gedraaid.......... en sommige zeggen, ja maar zo moet het op school wel........ zakt mn broek van af....


Is dit niet eenvoudig af te leren door ze een voorbeeld te geven als ze klaar zijn met longeren?
Laat ze dan ook eens het touw weer zo doen als ze tijdens het longeren hebben en dat jij dan het touw aan de kant pakt waar het paard normaal zit en dan een ruk geeft (met uitleg erbij natuurlijk Knipoog ) Dan voelen ze in een 'veilige' omgeving wat er anders kan gebeuren.
Maar vaak is gewone uitleg ook al voldoende Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:03

Ik schets ze een doemscenario voor dat ze het dus echt in iedergeval zolang ze bij ons zijn niet meer doen......... je moet er toch niet aan denken dat dat zo een kind dr hand breekt........... brrr

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:05

Uhm... je hebt het wel op Bokt gezet... staat dat niet gelijk met vertellen aan zeg... 8000 mensen? Lachen

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:05

ach jah! eens moet de eerste keer zijn Tong uitsteken . je hebt nu gewoon geleerd dat je zoiets niet meer moet doen. over dat je je net een beginner voelde. dat had ik ook toen we laatst voor school naar zo'n dinges toe moesten om daar je vervolgopleiding te kiezen. afijn, het was op een andere school, dus wij daar heen. en toen we daar waren voelde ik me net zo'n brugger Scheve mond we wisten echt totaal niet waar we heen moesten enzo. Verward uit eindelijk maar aan een van die meisjes die daar op school zitten gevraagd en die legde ons lachend uit waar we heen moesten Ach gut .

xxx natal

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 15:03

En ik weet het zo goed.

Och kan er nu wel om lachen hoor. Daarom vertel ik het ook maar gewoon.

Mijn vinger is trouwens weer helemaal gewoon. geen last meer van.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:43

Gister dezelfde situatie gehad met een meisje emt haar paard. Dit is een ex-jachtpaard en gister vertrok de jach bij ons op stal. Je kunt je voorstellen wat er gebeurde toen zij het paard wilde longeren en de longe om haar hand had.........

Ik heb haar gelijk naar de spuitplaats gestuurd om haar hand te koelen. Longe van het paard afgehaald en daana lekker laten staan. Meisje geholpen met hand, koud water en een lap. Nu maar hopen dat eht snel weer goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:46

een ongelukje zit in een klein hoekje he...nooit meer doen dus!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:16

ik ken iemand die zo haar middelvinger is verloren, was niet met longeren maar had het touw om de voorbalk van de trailer geslagen, het paard ging achteruit en haar vinger werd er met kracht afgerukt. afgrijselijk

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:54

Balen hoor.....
Zo goed weten dat je het zo niet moet doen, en het dan per ongeluk toch doen.
Het is mij vorig jaar overkomen met het uiteinde van de longeerlijn.
Echt, ik let er altijd op dat er geen stukken lijn "rondslingeren" maar het is me toch gebeurd Bloos!
En natuurlijk ga ik dan zelf in de lus staan waardoor ik mezelf pootje haak.
Schaam, schaam Bloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:31

Datzelfde deed ik eens met een halstertouw. Heeft me een gebroken en 2 zwaar gekneusde vingers opgeleverd... Ik heb mijn lesje dus ook geleerd.

dolfijn

Berichten: 132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:46

het is wel lachen hoor, echt iets voor jouw haha, succes met je vinger en rustig aan deze week doen he. Goed voor je eigen zorgen he.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:48

Ha ha, idd een beginnersfout. Maar ach, we zijn maar mensen, en mensen maken nou eenmaal fouten.
Ik moet eerlijk zeggen dat het er bij mij vanaf begin af aan in is gestamp en het me ook nog nooit is overkomen.
Ik doe meer dingen als: halstertouw vast blijven houden, terwijl paard al de paddock in rent. Doet ook heeeel zeer. Ha ha.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:19

Mijn man liet gisteren gewoon de hengst lopen met het leidtouw er nog aan Boos! Hij heeft het geweten hoor Tong uitsteken

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:39

zo iets is natuurlijk wel de beste les die je kunt krijgen...
gelukkig doet het geen pijn meer

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:41

haha tjah betrap mezelf er ook elke keer weer op dat ik iets ernstigs fout doe en dan maar weer geluk heb dat het goed gaat.
Stalgenootje is alleen ook een keer overkomen, maar die had dus wel dr duim gebroken, dat is dan weer minder!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:27

o meid, ik heb al zoveel paarden gelongeerd en betrap er me ook wel eens op, ik had het 4 maanden terug nog, op de een of ander manier de helft van mijn nagel erf en dat was ff niet zo fijn Scheve mond

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:47

Oh, dan lijkt me zo pijnlijk!!!!
Ik longeer gelukkig nooit, dus kan het ook niet fout doen Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 02:19

lijk me idd erg pijnlijk, ik longeer wil, maar doe dat niet meer, deed het in het begin wel geloof ik, gelukkig is het nooit fout gegaan, maar is er wel op tijd tegen me gezegd dat het absoluut niet zo moet Knipoog dat was geloof ik toen ik een jaar of 10 was, gelukkig gaat het nu goed Haha!