eindelijk de tolt gevonden!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

eindelijk de tolt gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:22

Ik weet niet of dit het goede plekje is voor dit topic, maar ik moet het toch ff kwijt want ik ben zo blij!!! Haha! Pling
Vandaag had ik nog snel ff op star gereden voordat het al te donker werd (rijden is wel een groot woord, ik ben maar gewoon op de deken gesprongen en naar buiten gegaan met mijn zielige lampje Knipoog ).
Het ging heel lekker relaxed, maar de tolt wou nog niet echt lukken. Ik zit al een tijdje weer te rommelen met de tolt, eerst ging het net ff wat beter maar toen ineens was het weer weg... Scheve mond
Het was steeds draf-tolt, telgang-tolt of stap-tolt (best knap opzich Knipoog ) maar een echt zuiver tempo konden we niet echt vinden... Tot vandaag!!
Ik haalde haar terug net voordat ze in draf ging en toen ineens spande ze haar rugspieren, ging de kont eronder en zaten we in supergoede tolt!!! Echt geweldig, de 1e keer dat het zo goed voelt!! Zonder zadel rijden helpt dus wel, dan kan ik het beter voelen en kan zijn haar schouders en rug extra goed gebruiken, ik ben echt zo trots op mijn paardje!!! Lovers
En het voelde meteen zo anders dan de andere toltvarianten van haar, echt supergaaf!!!
Dus star, je bent geweldig!!! Lovers Haha!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:27

Wat goed! Lachen

Lekker he, tölten!
Als ik het zo hoor zit het zadel haar in de weg en kan ze inderdaad makkelijker tölten zonder zadel. Drukt het misschien teveel op haar schouders? Die moeten vrij zijn om te kunnen tolten en met een veelzijdigheidszadel hebben ze vaak niet genoeg schoudervrijheid!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:35

Wind schreef:
Wat goed! Lachen

Lekker he, tölten!
Als ik het zo hoor zit het zadel haar in de weg en kan ze inderdaad makkelijker tölten zonder zadel. Drukt het misschien teveel op haar schouders? Die moeten vrij zijn om te kunnen tolten en met een veelzijdigheidszadel hebben ze vaak niet genoeg schoudervrijheid!


Ze heeft een westernzadeltje op wat op het 1e gezicht super past, maar ik denk idd dat dat ze haar rug en schouders niet goed genoeg kan gebruiken met zadel (star is een draver en heeft al een vrij gevoelige rug). Ze is ook absoluut geen natuurtolter en dit is dus echt de 1e keer dat ik ECHT met haar getolt heb!! Lovers
Als ik zonder zadel rijd kan ik haar echt haar rug voelen gebruiken, met zadel heb ik het idee dat ze dat veel minder kan/doet. Al gaat de telgang wel super met zadel (zonder ga ik iets minder hard Knipoog ). Verward
Ik ben ook van plan om volgend jaar een barefoot voor haar te kopen, ik heb er 1 uitgetest en daar tolte ze toen zo mee weg! Maar ik ben allang blij dat star KAN tolten want ze had het dus nooit eerder echt zo zuiver gedaan! Haha! OK dan!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:01

Wat gaaf zeg!! Waar blijven de foto's Lachen ...!

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:24

GAAF! gewoon blijven oefenen!

xxx natal

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:36

Hey wat leuk om te horen! Na al dat trainen en oefenen! Echt super dat je er nou een zuivere tolt uit kan rijden. Zonder zadel is inderdaad veel makkelijker. Je hebt dan meer contact met haar rug en dat is juist heel belangerijk om er een goede tolt uit te rijden. En wanneer komen de foto's? Schijnheilig Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:46

Wat goed van der! Geweldig gevoel he, tolten? Ik heb het een keer mogen doen.
Misschien is een echt IJslanderzadel een idee? Wel duur... das minder... Maar dat is speciaal gemaakt hiervoor.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 19:47

Jessie88 schreef:
Hey wat leuk om te horen! Na al dat trainen en oefenen! Echt super dat je er nou een zuivere tolt uit kan rijden. Zonder zadel is inderdaad veel makkelijker. Je hebt dan meer contact met haar rug en dat is juist heel belangerijk om er een goede tolt uit te rijden. En wanneer komen de foto's? Schijnheilig Knipoog


Als ik een keer overdag ga rijden zal ik proberen foto's te (laten Knipoog ) maken. Wil zelf ook al heel lang een mooie telgangfoto of een toltfoto natuurlijk en heb nu ook een paardenvoetbal da's misschien ook wel leuk voor een fotootje Haha! Dus hopelijk heel binnenkort!!
Jammer dat het al bijna de hele dag regent, ik wou nog wel een keer tolten vandaag!! Schijnheilig Clown