Jongerentrektocht bij Stal t Reelaer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:57

De bonte avond is zeker weten leuk!!!Ik vind het ook altijd zo leuk dat de leiding net zo gek meedoet Haha! !!Leuk dat je Verona hebt gekocht!Iedereen was echt helemaal gek op Milano als ik er was(was vechten wie er een trektocht op mocht maken Lachen ) ...FF ernstig off topic hoor...maar toen ik er was toen wou een vriendin van mij een paard kopen daar.Een super grote vos(ja echt SUPER groot)...hij was stukken groter dan Heros maar hij was wel super lief(ben ff zn naam kwijt ..balen) weet iemand of hij verkocht is..ben wel benieuwd eigenlijk Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:06

ruitje schreef:
De bonte avond is zeker weten leuk!!!Ik vind het ook altijd zo leuk dat de leiding net zo gek meedoet Haha! !!Leuk dat je Verona hebt gekocht!Iedereen was echt helemaal gek op Milano als ik er was(was vechten wie er een trektocht op mocht maken Lachen ) ...FF ernstig off topic hoor...maar toen ik er was toen wou een vriendin van mij een paard kopen daar.Een super grote vos(ja echt SUPER groot)...hij was stukken groter dan Heros maar hij was wel super lief(ben ff zn naam kwijt ..balen) weet iemand of hij verkocht is..ben wel benieuwd eigenlijk Tong uitsteken


Bedoel je Erik?

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:12

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
en?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:47

Ik ga er zit jaar ook waarschijnlijk naar toe!
Thirza ken ik van de manege en we fietsen met nog een paar altijd naar de manege en zij is daar ook elk jaar leiding.
Ze zegt dat het er erg leuk is en dat ik ook moet komen als zij leiding is.
Heb al veel foto's van vorige jaar gezien en dat zach er al heel leuk uit!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:20

ja erik is verkocjt jh

en heidilover? Bedoel je thirza uit zeeland?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:20

ow haha ja dus, want jij komt uit dezelfde plaats! Nou mssn kom je dan ook wel bij mij, want ik ga met thirz begeleiden!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:14

lijkt me echt super gaaf daar Haha! zo te horen hebben ze daar ook lekkere pittige paardjes Haha!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:35

Marinke schreef:
Ik ben eigenlijk wel overtuigd

Maar.....mijn moeder zei al dat ze vond dat ik beter een jaartje ermee kan wachten......
Blijkt dus dat ze bang is dat ik er afval tijdens rengalop of gewoon tijdens die trektocht.....
Ze vind 5 uur rijden op een dag ook veel omdat ik het niet gewend ben.
Kortom ze is een beetje bezorgd Knipoog

Daarom deze vraag: valt er wel eens iemand af tijdens de trektocht? Vaak?


Ja tuurlijk valt er wel eens iemand af, maar meestal niet tijdens de rengalop! Als er iemand afvalt is dat meer tijdens een gewoon galopje haha heel raar! Maar goed, bij ons in de groep is er tijdens de trektocht nooit iemand afgevallen, wel in de bak tijdens de ponyspelletjes/ponyvoetbal..

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:17

SuperSmurf schreef:
ow haha ja dus, want jij komt uit dezelfde plaats! Nou mssn kom je dan ook wel bij mij, want ik ga met thirz begeleiden!


Leuk! Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:33

sinESappel"]
[quote="Marinke schreef:
Ik ben eigenlijk wel overtuigd

Maar.....mijn moeder zei al dat ze vond dat ik beter een jaartje ermee kan wachten......
Blijkt dus dat ze bang is dat ik er afval tijdens rengalop of gewoon tijdens die trektocht.....
Ze vind 5 uur rijden op een dag ook veel omdat ik het niet gewend ben.
Kortom ze is een beetje bezorgd Knipoog

Daarom deze vraag: valt er wel eens iemand af tijdens de trektocht? Vaak?


Ja tuurlijk valt er wel eens iemand af, maar meestal niet tijdens de rengalop! Als er iemand afvalt is dat meer tijdens een gewoon galopje haha heel raar! Maar goed, bij ons in de groep is er tijdens de trektocht nooit iemand afgevallen, wel in de bak tijdens de ponyspelletjes/ponyvoetbal..
[/quote]

niet om je bang te maken of zo hoor, maar er vallen idd wel eens mensen tijdens de trektocht af. Mensen die achter takken blijven hangen of zo Haha! (de klassieke film val!! )

Maar het is wel fijn als je zelf niet bang bent, want tijdens de tocht heb je sprongetjes, ravijnen, soort van cross baan, etc. Ik heb 1 tocht begeleidt waar iedereen (behalve 3 mensen) alles eng vond, geen rengalop wilde doen, de ''speelkwartieren'niet durfden etc.. Dat is voor ons niet leuk, maar ook niet voor de mensen die WEL willen. Wij hebben t dan zo opgelost dat 1 van de leiding de groep die wel mee wil, begeleidt tijdens dat speelkwartier, maar leuk is het zeker niet..
Ik vind wel dat als je dat allemaal niet durft, je niet mee moet gaat op zo'n trektocht. Je moet minstens een rengalop durven, want deze komen er wel hoor!!

En verder WEET hoe je rijdt, bedenk of je het paard wat in de bak zo leuk en moeilijk is, na 2 dagen tocht OOK nog leuk vind. Want 1 ding willen we niet en dat is zeuren over de paarden. Ze doen allemaal hun best, rijden 3 dagen met een ruiter op hun rug en dat voor 7 weken lang! Bedenk heel goed of je een paard wel aan kunt als je hem in de bak zo leuk vind omdat het niet zo'n makkelij paard is..
Hebben namelijk 1 meisje gehad dat perse op een paard wilde, wat ze later niet aan bleek te kunnen.. Meisje hele rit sacho, wij als leiding gaan er niet op, omdat we betrouwbare paarden voorop moeten hebben en geen van alle andere meiden durfden op dat paard.. OP een gegeven moment hebben we dus WEL geruild met iemand uit de groep. (meisje reed de hele tijd achter ons en het enige wat wij deden, was haar paard vast houden, zodat het niet uit de groep zou breken) Volgend meisje ook huilen, sacho etc.. Geen leuke rit dus.. En dat allemaal omdat zij zonodig een paard mee wilde dat ze niet aan kon..

Je bent in principe vrij om te kiezen van paard, mits wij denken dat de commbi goed is en er niet toevallig nog iemand is die mee wil OF het betreffende paard een maatje heeft dat in de andere groep zit.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:00

Ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand van t paard afwouw...toen mocht ze op het paard van de leidster...dat was echt n gaaf paard...n bruine en als je draf zei dan ging ie draven enzo...dus dat was wel makkelijk maar tis inderdaad stom als je 'zeikers' in je groep heb izzet wel balen ja!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:40

hmmz.. geloof niet dat t zo onwijs bijzonder is dat je paard gaat draven op dan commando.. Mijn paard doet dat ook, wel handig tijdens longeren e.d. Anders moet ik er steeds opspringen om de hulpen te geven en zo Haha!

Maar het is idd heel vervelend.. weet je ook wie dat paard was dan?

enne: afwouw?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 12:23

Haha, ik kies eerder een te makkelijke pony als een te moeilijke hoor Knipoog
Tijdens zo'n trektocht moet je toch lekker kunnen genieten zonder dat je de hele tijd bang moet zijn dat je eraf wordt gegooit of dat je pony aan de kletter gaat Knipoog

Ik denk dat ik wel gewoon met de groep mee durf te doen. Eerste keer rengalop, ja dat zal wel ff spannend zijn hoor, maar dat was de eerste keer galop ook Knipoog en als dat eenmaal geweest is durf ik het vast wel gewoon vaker hoor!
Hoog springen, tja dat weet ik niet
Maar gewoon een sprongetje is wel leuk, ligt bij mij ook heel erg aan de pony waarop ik rijd, als die vaak weigert dan durf ik minder dan als ik op een pony rijd die het leuk vind en niet zo snel zal weigeren!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:17

hoog springen? Wie heeft je verteld dat we hoog springen? hooguit 60 cm en vaak dat al niet eens! Dys dat valt wel mee hoor!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 14:54

SuperSmurf schreef:
hoog springen? Wie heeft je verteld dat we hoog springen? hooguit 60 cm en vaak dat al niet eens! Dys dat valt wel mee hoor!


Ooh, dus dat zit wel goed Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:03

haha ja hoor, dat valt nogal mee

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:54

Dit las ik in een ander topic op bokt (het grote ponykamptopic, of zoiets)

Citaat:
TREKTOCHT: stal het releaar is echt niet leuk, de trektocht is grotendeels langs de weg, en de eerste dagen blijf je toch ergens op een manege. een vriendin van mij is geweest, en die vertelde mij dat er alleenmaar van die tuthola's komen die je buitensluten zodra je niet met de mode meeloopt. ik heb ook nog aan andere mensen wat gevraagd daarover (want ik zou een trektocht heel leuk vinden, met leuke mensen ) en die zeiden dat er altijd wel een poedersuiker sfeertje was als je er niet bij hoorde. de paarden waren wel leuk pittig.


Is dit waar wat diegene zegt, of hebben jullie daar niks van gemerkt? Want over het algemeen ben ik niet zo'n fan van die 'modetrutjes' om het zo maar te zeggen Haha!

Ik heb nog een ander kamp op het oog: http://www.ponykampnoordeinde.nl/
Misschien dit jaar daar heen, volgend jaar reelaer Haha!
Of dit jaar naar t reelaer.....hmm ben er nog niet helemaal uit Knipoog

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:10

idd marinke modetrutjes benk ook niet fan van Tong uitsteken

het lijkt me ook niks voor die mensuh als ze ff vies zijn gaan ze dalijk lopen zeiken..
toch denk ik dat het wel per kampweek verschillend zal wezen welke kinderen er zijn... ik wil er bijna zeker weten heen met nog een meisje Tong uitsteken Haha! *LOL* OK dan! Pling

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:29

ach wel nee jongen, niks van waar.. Tuurlijk krijg je groepjes, tuurlijk kan niet iedereen het goed met elkaar vinden, maar ik heb niks gemerkt van ruzies door modetutjes, zoals jullie ze noemen.. Iedreen die daar komt is toch in 1 ding geintresseerd? Nou ja o.a. natuurlijk Haha!

En ja langs de weg. Ja daar kom je wel ja. JE zal toch langs de weg moeten om ergens te komen, maar dat lijkt me logisch.
EN ja.. je hebt wel eens van die mensen met een eigen pony.. En tsja.. die zijn nou eenmaal .. uhm.. 'anders"... Maar op welk kamp heb je dat niet???

Ik heb t gewoon ervaren als een ontzetten leuk kamp (ook al was ik begeleider) en wij zijn er voor om mensen die buiten de groep vallen, tóch een groepje te laten vinden. Lukt dat niet in de groep waar ze in zitten, dan kijken we of we kunne ruilen met iemand uit de andere groep...

Maar ik zou me echt niet druk maken om t feit dat je er niet bij zou horen. Het zijn (bijna) allemaal leuke meiden (en af en toe een jongen) die allemaal geintresseerd zijn in paarden en gewoon een leuke tijd willen hebben..

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 20:33

Ah mooi, dat dacht ik al wel hoor Lachen
Ik heb namelijk heeeel veel positiefs gehoord, en dan maar 1 negatief iets.....

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:38

Ik wil er ook heel graag heen.
Ik heb alleen nog een paar vraagjes:
1. hoelang rijd je per dag daar op de manege
2. hoelang rijd je per dag met de trektocht

En dan nog 1 vraagje. Mijn vriendin en ik hebben genoeg rij ervaring. We hebben ook allebei een eigen pony. En we zijn niet heel snel bang. Maar we zouden wel graag een rustige pony willen die gewoon braaf is. Kan dat??

Want met het kamp vorig jaar waar ik heen was waren er niet genoeg paarden en moest ik op een paard waar niemand op durfde, zelfs de leiding niet. Toen heb ik dus wel gewoon er op gereden enz. Maar ik heb toch echt liever een braaf paardje. Want ik kom er voor me lol en niet voor het africhten van een paard Tong uitsteken En ik wil gewoon een keer echt leuke ontspanne ritten zonder dat je pony vervelend doet (zoals mijn eigen pony vaak).

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:43

nou sweety pony's, het lijkt me stig dat ze je op een paard zouden zetten waar de leiding niet op zou durven. je behoort namelijk op elk paard te kunnen rijden, wil je zo'n tocht begeleiden. En daarbij kan het uiteraard wel eens voorkomen dat een paard simpelweg niet geschikt is als begeleidingspaard. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we om de 10 meter stil staan omdat t voorste paard niet verder wil of simpelweg niet betrouwbaar genoeg is.

Ik zou trouwens wel gewoon eens naar de site van reelaer gaan.. www.reelaer.nl
Daar kun je alles wel vinden wat je zoekt.
En hoe lagr je irjdt per dag? Geen flauw idee.. Hangt van de dag af en van het weer.. Het spreekt voor zich dat de paarden niet de hele dag rondjes lopen in de bak of spelletjes doen.. Afhankelijk van het weer ook dus. Als het een dag bloedje heeft is blijven de paarden staan. Dat zou ook paardonviendelijk zijn om ze dan wel te laten lopen. Dan gaan we zwemmen of iets dergelijks..

En ja.. op zich kan je wel op een rustige pony alleen wil t wel eens voorkomen dat in 1 week ineens iedereen op de allerbraafste pony;s wil, maar dit kan uiteraard niet. En daarbij.. elke pony is braaf buiten, de een misschien sneller dan de ander, maar ze zijn allemaal braaf.

Maar waarom gaan jullie dan niet op je eigen pony's?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:46

Toen k er was zaten we met die trektocht af n toe te lang op t paard. Kwamen we daar op n manege, mochten we rijden als we stallen uit gingen mesten, tss kon nog amper zitten. Haha!

Maar gewoon met de dagen zat je zon 3 uur minstens op je paard, en de trektochten zon 5/9 uur. Lang genoeg zou k toch denken.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:06

Nou het was echt zo hoor op dat kamp waar ik vorig jaar was. Ze hadden geen andere paarden/ pony's meer. Was trouwens allemaal heel slecht geregeld. We reden een uur a 2 uur per dag en de rest van de dag moesten we ons zelf vermaken en dan deden we 's avonds een spelletje.

En nee okee ik snap dat het geen wilde paarden zijn. Ik rijd zelf 7 jaar en mijn vriendin 3 jaar. En ik wil best op een snellere pony maar op de eekwal (waar ik dus was) zat ik op een paar dat in draf geen rondje normaal draafde zonder te steigeren/bokken. Nou daar had ik geen zin in.

En we gaan niet op onze eigen pony's omdat ik mijn pony dus zelf heb ingereden maar ze nog niet goed naar al mijn hulpen luistert en in het bos gewoon heel veel eng vind en bijna nergens langs durft. In het bos hier staat ze ook heel vaak in ene stil voor een takje dat ze eng vind Tong uitsteken En dat lijkt me ook niet leuk voor de rest van de groep als we niks kunnen doordat me pony nergens langs gaat...... Maar verder is het wel een heel lief paardje hoor. Alleen ik denk niet dat ze dat al kan.
En Marina gaat niet op haar eigen pony omdat ze nog nooit heeft buitengereden met haar pony en ze is bang dat ie dan heel wild word ofzo. En het lijkt ons gewoon gaaf een week op een andere pony te rijden. Weer eens wat anders!!!

Verder lijkt dit kamp me echt heel gaaf. En ik denk idd dat je gelijk hebt SuperSmurf. Ik moet me niet zo aanstellen . Ik was eigenlijk gewoon een beetje bang ( Bloos! ) dat ik weer op zo'n paard kwam te zitten en weer niet kon genieten van de ritten die we maakte......

maar ik denk dat we dit kamp gaan doen. Want we zochten naar een kamp waar veel gereden word en na 7 jaar rijden moet dit toch kunnen??? Het lijkt me echt helemaal te gek om zoveel met paarden om te gaan!!!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:30

Supersmurf hoeveel jongens doen er ongeveer per jaar zo'n trektocht?
Voor welke leeftijdscategorie is het en zijn het over het algemeen oudere meiden die zoiets doen?