Raak mijn paard aan de straatstenen niet kwijt ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Raak mijn paard aan de straatstenen niet kwijt ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:35

Zoals sommigen wel weten ben ik al een poos bezig Maffick te verkopen.
Dit wil niet echt lukken.
Particulier wel wat reacties gehad, maar het meeste wil allemaal een superbraaf Z-dressuurpaard wat op een pinkje in de krul loopt en dan het liefst voor weinig geld ( want ik krijg maar 500 euro in het jaar blablabla )

Helaas heb ik dus niet zo'n uniek supergeweldig braaf en makkelijk paard.

Om het maar een keer ronduit te zeggen: Maffick is soms een vreselijke rotzak Scheve mond

Hij kan enorm bokken, vervelend doen, de bink uithangen etc. Chaggerijnig doen, jennen, boos doen is hij ook een ster in...
Trailer laden is nog steeds een crime met hem.
Hij is niet supermooi, heeft een beetje een lang hoofd, dikke neus.
Rare lange benen die niet altijd mee willen lopen.

Maar ook kan hij vreselijk lief en knuffelig zijn, humor hebben en met een beetje vaste hand en wat lef is hij fijn te rijden.
Buiten is het een kanonproof paard, niets boeit hem.
Hij geniet als je lekker met hem galoppeert in de 'vrijheid'
Hij kan uren stilstaan om gepoetst te worden.
Met een beetje goede wil en geduld heb je echt een heel leuk recreatiepaard aan hem...

Maar dat laatste ziet niemand, iedereen ziet alleen maar dat het een kreng,klojo, rotbeest etc is
'Hij kan alleen maar gemeen doen'
'Wat een rotzak'
'Wat loopt hij belabberd'
'Wat moet je met zo'n paard'
'Wat een lelijk beest'
'Je had dat ding nooit moeten aanschaffen'
'Hij is maar goed voor 1 ding, de hamburgers'
etc etc

Ik heb een aantal handelaren gebeld en zelfs die willen hem niet, "Nee mevrouw ik heb er geen plaats voor, ik heb nog wel een plaatsje over voor een superbraaf dressuurpaard..."

Ja meneer en dat heb ik dus niet, ik heb een moeilijk pokkebeest, nou goed ? Boos! ( dat laatste zei ik niet maar dacht ik wel )

Ze roepen dat het aanbod vreselijk hoog is, maar de vraag is laag, de enige vraag die er is is naar mooie,lieve,rustige, toplopende paarden...
Iedereen wil allemaal Bonfiretjes... Scheve mond

1 kerel wou hem wel hebben, "ik koop dat moeilijke beest ongezien van je, voor de slachtprijs"

Ja en dat laatste pas ik dus voor.
Het draait mij niet om het geld, maar om Muis, maar de manier waarop het ging doe ik het niet.

Ik ben echt een beetje wanhopig aan het worden nou, er is toch wel íemand die net zoals ik door dat robuuste heen kijkt ? En wel alles met hem kan, die wel dikke vrienden met hem wordt ?
Of ben ik nou de enige op aarde die niet zoveel geeft om een wat ruiger paard?

Ik zit er even helemaal doorheen, Huilen arme Maffick staat maar een beetje te niksen, hij komt helemaal niet meer tot zijn recht.
Iedereen kraakt hem af, nou voelt hij daar niks van, maar het doet je echt wel pijn als iedereen je grote bruine vriend afzeikt, ik voel dat wel.
Ik ben nou eenmaal gek op dat paard, wil eengoed tehuis voor hem zoeken, maar de mensen zien alleen maar een groot eng rottige pokkepaard... Scheve mond Huilen


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:39

Ik denk dat de meeste mensen als ze een paard zien alleen maar uit gaan van hun eerste indruk. Eigenlijk moet je een paard een paar keer mee maken, dan zie je al veel meer wat voor een beestje het is. Maar veel sterkte dan maar met het verkopen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:40

Ja het is echt die eerste indruk, en Maffick is niet zo'n ster in goede eerste indrukken achter laten.
Ik heb ook al een maand proef op hem staan , juist omdat hij een paard is waar je even doorheen moet leren kijken, en dat gaat niet in 1 of 2 weekjes...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:41

jeetje,meis wat een verhaal!
de reden dat ie word afgezeken is gewoon omdat mensen er nog minder voor willen betalen denk ik!
de markt is idd superslecht,ik weet er alles van !!!
kan ie een beetje springen? anders zou je m een tijdje door een (niet profesionele) springruiter kunnen laten rijden ,als mensen op concours een paard zien verkoopt dat veel en veel beter als een paard dat thuis maar staat te nixen (bij wijze van)
ik weet verder ook geen oplossing maar wens je heel veel sterkte !

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:45

Nou dr moet toch wel iemand zijn die hem wil hebben. Lachen
Hoe lang heb je hem al te koop staan?
Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd maar moet je hem een beetje meer aanprijzen, zo van

Het is een heel leuk recratie paard, buiten 100 procent verkeersmak, maar soms wil die uitproberen.

Maar als ie echt van die trekjes heeft is het n iet eerlijk, ook voor het paard niet, om hem zo te verkopen, maar kleine dingetjes zou ik toch wel achterhouden. Zoals je over hem schrijft krijg je hem niet verkocht nee, Haha! maar waarschijnlijk heb je het nu een beetje gehad.
misschien moet je hem op proef eens meegeven zodat de mensen erdoorheen kunnen kijken edit sorry dat had je zelf al gezegd

Ik zou toch proberen briefjes enz op te blijven hangen, op manege (misschien zoekt daar iemand een eigen paard), supermarkt, krant, de vonst, en op internet natuurlijk. Ach gut
Hij vind echt wel een leuk baasje hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:53

Ik heb even in je profiel gekeken maar ik vindt het best een mooi paard hoor! Vraag je er teveel voor mss?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:01

Ik ben al meer dan de helft in prijs verlaagd, van de zomer was hij natuurlijk ook nog meer waard, hij zag er beter uit en was volledig doorgereden.

Ik heb hem al sinds juni echt te koop staan op sites en kranten, en voor die tijd al van mond op mond zeg maar.

Zoals ik hem nu beschrijf, beschrijf ik hem in de advertentie natuurlijk niet.
Daar staat kort de belangrijke info : Pittig paard, niet voor beginners...

Maar als ze me vragen hoe hij is vertel ik gewoon eerlijk dat hij niet een van de makkelijksten is. Ik kan er wel omheen gaan draaien en dingen weglaten, maar dat komt toch wel uit, en dan komen ze hem weer terugbrengen.
Ik teleurgesteld, kopers teleurgesteld, paard wordt weer heen en weer gesleurd. Niet echt prima.

Ik weet niet wat jullie voor dit paard zouden geven, maar laat ik zeggen dat ik onder de 2000 euro zit nu, zonder toebehoren...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:04

Wie heb je allemaal al gebeld?

Verder heb ik dezelfde suggestie als Crossmonster, dat was ook mijn eerste ingeving

Wat voor bloed zit er ook alweer achter? Het is een NRPS-er toch Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:06

wat is er dan zo mis met hem want vind hem echt leuk in je profiel

Just Beleve and HOPE

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:07

Wie ik heb gebeld ? Heel wat paardenboeren, de een beter dan de andere.

En ja, hij is NRPS er van Romantico

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:08

ik heb ong. hetzelfde probleem terwijl mijn zeoliet dus wel super braaf is maar die vind iedereen weer te oud en naar mijn gevoel vraag ik er ook absoluut niet te veel voor....
moeten we dan 12 december samen naar de paardenmarkt in goor?????

ONDERSCHRIFTLOOS

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:08

mesastamp schreef:
wat is er dan zo mis met hem want vind hem echt leuk in je profiel


Op het eerste zicht is het ook een leuk paardje hoor, en ik ben ook helemaal gek van hem.

Alleen heeft hij nou niet echt een super exterieur en karakter dus, en dat is het probleem.
Met zadel en hoofdstel lijkt het nog wat, maar zonder halster/hoofdstel/zadel, ziet hij er al weer heel anders uit...

Mij boeit exterieur niet zo veel, maar veel mensen dus wel.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:09

Wat zit er aan moeders kant achter Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:09

ik heb het gewoon niet zo met zeoliet, di estaan niet zo hoog aangeschreve dat is denk ik het probleem met zeolieten had er zelf ook 1

Just Beleve and HOPE

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:11

alja schreef:
moeten we dan 12 december samen naar de paardenmarkt in goor?????



Prima, als jij me komt halen en Maffick op de trailer weet te helpen Knipoog Haha!

Hoe oud is jouw paardje dan als ik vragen mag ?

Zowiezo word alles boven de 10 tegenwoordig oud genoemd...ook zoiets, men wil allemaal een paard dat niet ouder is dan 5, goed loopt, er mooi uit ziet, braaf is en niets kost... Scheve mond
Nou je mag mij een plaats vertellen waar je die paarden kan vinden

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:12

ik heb pas een 9 jarige merrie gekocht die erg goed is:D:P en super leuk is maar je moety de goed emense treffe en nu is het de tijd gewoon niet dat is gewoon zo heel jammer maar helaas ernstig waar

Just Beleve and HOPE

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:14

Moeders vader is Lagos

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:21

Maar het via springen aanpakken is dus geen optie? Lagos is toch springbloed?! Lachen

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:22

die van mij is 11

ONDERSCHRIFTLOOS

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:23

Nope, Maffick kan niet springen, hij denkt dat hij het kan, vind het ook wel leuk, maar kijkt niet goed, neemt achterbenen niet mee, knalt er dwars doorheen en heeft geen respect voor het hout

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:32

En als je daalt in je prijs?

Ik vind het overgens gek dat niemand zich aangesproken voelt tot je paard, op elke potje past toch een deksel?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:36

op welke site`s heb je hem al allemaal aangeboden???

ONDERSCHRIFTLOOS

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:37

Wij hadden een superfijne d-pony te koop van 7. Z-springen, L2-dressuur en L-springen en helemaal niet te duur...
Daar konden we al niet afraken Bloos

Ik zal mijn oren voor je openhouden Sanex
(en paard van alja lijkt me erg geschikt voor die mensen waar ik het gister over had, maar ik heb nog niets van ze gehoord Zullen ook wel niet 24/7 online zijn Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:39

ik zal ook eens mijn oren open houden wat was je vraagprijs....

Just Beleve and HOPE

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:45

Je bent niet de enige op dit moment. Op Bokt heb ik zo al twee topics langs zien komen van mensen die hun paard maar niet verkocht lijken te krijgen. Bij ons op stal zijn ook twee mensen die hun paard aan de straatstenen niet kwijt lijken te raken.
Blijkbaar is dit niet de meest geschikte tijd om paarden te verkopen Scheve mond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, Ginny135, GrapeshotBot, Luna_Rose, SusanH, tienus63 en 117 bezoekers