Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:34

Dankjewel, iets waarvan je weet dat het kan gebeuren maar wat je nooit verwacht, helaas.

Er word inderdaad gekeken of het eventueel door rhino kan zijn, wil dat gewoon graag weten.
Waarschijnlijk heeft de nageboorte te vroeg losgelaten waardoor het veulen tekort zuurstof heeft gehad. Navelstreng zat nog aan het veulen en aan de nageboorte n de navelstreng was te wit zei de dierenarts.

Hum maakt het gelukkig prima, veulen heeft er nog een paar uur bij gelegen en toen hebben we het weggehaald. Vanwege het onderzoeken op rhino moet ze wel op stal blijven en hebben we alles ontsmet. Ook dat ondergaat ze gewoon en blijft rustig, ze was wel uitgescheurd maar dat zag er vandaag al beter uit. Ze word door iedereen dik verwent op stal.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:41

Heftig zeg, Carmuh! Veel sterkte met Hum!

Moniek wat een flink verschil!

Ik rijd ook met een Micklem. Elmo nooit met een ander gereden, ik had er al 1 voor Jip en toen voor Elmo 1 bij gekocht.

Oja, voor een fotoshoot heb ik de ander er een keer in gehad, ik heb nl de multi en vond het voor een fotoshoot niet zo'n mooi gezicht met dat ringetje erop.

Voor Elmo komt er ooit een endurance hoofdstel, maar ik durf nu nog niet zo goed over te stappen, hij heeft de stabiliteit van de neusriem nog wel even nodig heb ik het idee. En die endurance hoofdstellen hebben een heel wijde neusriem, zo wijd als een halster (dat is ook het hele idee, dat je het bit er zo uitklikt en dan aan een halster kunt voorbrengen enzo.

Ik heb ook wel even een spannend weekend voor de boeg. We hebben zondag onze allereerste wedstrijd!
We gaan voor de korte klasse 1 in Ermelo, 21 km.
Vind het heel spannend allemaal, maar we rijden met een stalgenootje samen die ook voor het eerst start en we hebben 2 zeer ervaren stalgenootjes als grooms.
Hebben beiden internationaal gereden, van de ene ben ik zelf regelmatig groom.
Dus heb er op zich wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Als ik alleen maar niks vergeet!

Zoveel spullen nodig, dan was een dressuurproefje bij de manege in het dorp verderop toch makkelijker...

Heb gelukkig tegenwoordig wel m'n eigen trailer, dus ben niet meer afhankelijk van anderen of huren.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:55

Spannend Marije , heel veel succes en plezier natuurlijk +:)+

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:16

Jeetje schrikken Carmuh!
Wat onwijs sneu en verdrietig! Hoop dat jullie er snel achter zijn waarom dit gebeurd is.
sterkte

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:58

Heel veel sterkte Carmuh Y;(

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:35

Ach jeetje Carmen, wat sneu... heel veel sterkte Y;(

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:59

Ik heb een nieuwe vliegendeken besteld voor Hudson.. 1 van Rambo met een softshell rug .
Er zit een waterdichte rug op en je kunt daar een 100 gr liner in doen die erbij geleverd wordt, in mijn ogen een ideale deken voor nu :)

Ik heb hem vandaag binnen gekregen hij is echt heel mooi , ben heel benieuwd hoe hij blijft .

Afbeelding

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:25

spannende deken. Ben benieuwd naar je ervaringen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:01

Ik heb hem opgedaan gisteren , hij lag heel mooi en ziet er stevig uit ( maar dat mag ook wel voor dat geld :') ) op de 2e foto zie je een stukje van de liner , die liner valt precies onder het softshell gedeelte.

Afbeelding

Afbeelding

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:37

pol013 oh super! Bedankt voor de tip. Ga eens kijken. Over in het in doen van hoofdstel dat is hier herkenbaar. Paard wil graag zelf zijn bit inhappen, zelfde met halster overigens ik hou het voor en hij doet zelf zijn hoofd erin.

Carmuh vreselijk, wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte met het verlies.

Marije_jiplover hoe is je wedstrijd gegaan?

Hele mooie deken moniek. Ben benieuwd hoe hij bevalt.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:37

Klinkt als een bijzondere deken, Moniek!

Mijn wedstrijd gisteren ging hartstikke goed.
Elmo heeft z'n ogen uitgekeken. Zovaak is hij nog niet meegeweest naar ander terrein.
En op zo'n endurance wedstrijd is er heel veel te bekijken. Heel veel trailers en paarden, wapperende vlaggen, veel mensen, etc.
Normaal gesproken heeft hij thuis in rust een hartslag van rond de 32. Nu op de voorkeuring was zijn hartslag 50! Maar dat is onder de 60, en voor de rest was alles ook helemaal ok, dus we mochten van start.
Tijdens het warmrijden viel er weer veel te zien, oa kwamen er twee klasse 2 ruiters in een eindsprint over de finish, recht op het losrijterrein af, dat was wel even héél gek. Maar hij bleef redelijk rustig en ik heb m maar even tegen ons stal- en rijmaatje aangeplakt om tot rust te komen.
Niet veel daarna mochten wij starten en toen we het terrein af waren en het bospad opdraafden, ontspande hij. Net of hij dacht "oh, we gaan gewoon een bosrit maken, zeg dat dan!"
Lekker gereden samen met de fjord van mijn stalgenootje. Op het groompunt was hij op zich heel braaf met water over hem heen gieten om te koelen. Alleen hij ging heel hard schudden met zijn hals er daardoor schudde hij alle omstanders nat (en met name mijn groom...) met zijn lange vlechten.

Na het koelen liep hij meteen weer een stukje fitter weg, dus dat was helemaal fijn.
Op de finish viel er ook weer veel te zien. Flink wat koelwater erover heen en met een hartslag van precies 60 waren we goed!

Toen even lekker verzorgen en een hapje gras en dan door naar de nakeuring, waar hij een keurige kaart had, alles een A, en de hartslag was tot rust gekomen op 44.
Top pony.

Rest van de middag heeftie heerlijk in een paddockje op het gras staan grazen samen met de fjord en hij kwam s avonds weer fit en vrolijk de trailer af.

Helemaal super dus!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:09

Dat klinkt als een enorm gave ervaring rijker Marije , en wat een topper dat hij het allemaal zo braaf doet +:)+

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:58

Wat leuk Marije dat hij het zo goed deed! Dat is maar weer mooi in the pocket.
Mooie deken Monique!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:45

Thanks meiden!

Moniek...Wat een mooie deken is dat, bevalt hij tot nu toe?

Marije....Wat een gave ervaring! Super dat het allemaal zo goed is verlopen!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:59

Marije super dat je topper het zo goed heeft gedaan. Lijkt me echt een gave ervaring!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:21

Carmuh, ja hij bevalt super .. ben er heel blij mee :D

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:55

Marije: dat klinkt als een hele ervaring. Stoer hoor, En helemaal fijn als alles dan wel precies op zijn plek valt.

Ik neem mijn guppie komend weekend ook mee naar een SGW. Alleen om een rondje over het terrein te lopen. Die gaat ook zijn ogen uitkijken. Mijn routinier weet precies wat er waar van hem verwacht wordt. En staat dus op zijn dooie gemak tot hij aan het werk moet. Dat gaat bij deze wel anders zijn.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:49

Vanmorgen les gehad .. klein stukje film van de draf .. hij is wel een ijzer kwijt links voor ;) smorgens met spelen in de paddock.

https://youtu.be/OuFqLL_SLg8

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:12

Ziet er echt heel fijn uit Moniek

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:35

Polo....Hoe ging het op het SGW terrein?

Moniek...Hij gaat echt fijn joh, zag hem al op Facebook voorbij komen.

Ik heb vandaag hum weer voor het eerst even aan de longe gehad, vond ze erg lekker maar de conditie is echt 0,0 haha dat word weer opbouwen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:58

Hij heeft zich top gedragen vandaag. Netjes met de trailer en wel flink onder de indruk op het terrein. Gillen, snurken en de straat er op. Liep als een springveer naast me. Maar wel gelijk ho als ik ho vroeg.
Maar ook uiteindelijk kalmeren en gras vreten.
En op de terugweg zo floep trailer in ( is hij heel meuterig mee normaal). Hij zal wel gedacht hebben: snel naar huis.
Veel gekker dan een sgw terrein ga je het niet krijgen dus dat geeft goede hoop.

Lekker dat je hum weer kunt gaan opbouwen!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:50

Het is ook heel wat zon sgw terrein, knap dat hij zo netjes op jou bleef reageren Pol.. hahaha hij wilde vast snel naar zn bed na die indrukken .

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:59

Polo....Dat klinkt toch als een fijne maar vermoeiende eerste ervaring.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:21

Dit was precies goed. Maar ik met er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik er nu al gelijk een hele wedstrijd mee had moeten rijden. Een dressuur proefje had nog wel gekunnen maar ik denk dat hij voor het springparcours de pijp al wel leeg gehad had.
Nog genoeg werk te doen voor onze eerste oefencross in juli.

Ga hem nu de komende weken om de week meenemen naar een andere springles. Dat hij ook weer op meer andere terreinen komt.
En wat dressuur wedstrijden opzoeken. De startkaart stel ik nog zo lang mogelijk uit. Zie mezelf ook nog niet met een springzadel op dressuurwedstrijd gaan.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:29

Echt te grappig dit ... krijg net mail van de KNHS dat Hudson en ik mee mogen doen aan de WK selecties hahahaha , gelijk maar opgegeven voor 12 mei in Kootwijk _O-
Afbeelding
Afbeelding