Hoe moet je nou gaan STRAFFEN?????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:38

FunkyMirko schreef:
hallo pennybitch,
ik neem jullie commentaar wel aan hoor,
ben zelf van plan om hem ergens op training te doen, als het niet lukt met hulp. En niet iedereen moet zo negatief reageren vind'k nou wel, zo erg is ie nu ook weer niet. Er zijn wel ergere paarden op de wereld.
En tamary, het zadel past wel, het is gewoon omdat ie haast geen schoft heeft dat ie wat verschuift, bij een paard komt dit niet vaak voor, maar bij een pony dus wel.


Nou sorry, maar ik vind dat je nogal je eigen mening door blijft drijven. Je vraagt in het topic om hulp, maar op iedereen die een welgemeend goed advies geeft, reageer je zo van "ja maar....." en ik denk dat dat niet de juiste instelling is.

Het lijkt er bijna op of je je schaamt voor het probleem (ja maar, ik kan heus wel zadelen hoor) terwijl dat helemaal niet nodig is! Ik loop nog dagelijks tegen dingen aan en ik heb dan nooit geen schaamte om anderen om advies te vragen.

Iedereen bedoelt het hier gewoon goed, denk daar eens aan.

Verder uiteraard veel succes met je paardje.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:33

FunkyMirko schreef:
het zadel past wel, het is gewoon omdat ie haast geen schoft heeft dat ie wat verschuift, bij een paard komt dit niet vaak voor, maar bij een pony dus wel.


als het zadel schuift dan past het niet , ongeacht of het nu een pony of een paard is, ook voor pony's zijn er genoeg zadels met verschillende pasvormen
die van mij heeft een onmogelijke rug(pony) maar ik heb na lang zoeken een zadel gevonden wat past

voor de rest, bij het eten, gewoon zijn eten geven en hem daarna met rust laten (ook bij de plaats waar hij eet weggaan) dan zal hij waarschijnlijk ook minder nijdig doen

als ie trapt of dreigt te trappen gelijk corrigeren, trappen mag niet , klaar geef maar een knal

en als het je niet lukt vraag hulp, je kunt hem wel ergens in training zetten, maar hij moet jou als leider zien en dat kun je alleen zelf bereiken, maar je kunt dan wel begeleiding gebruiken, want dominantie problemen kunnen aardig ingewikkelt zijn en onveilig en dan is goede hulp en begeleiding erg fijn