Het 'project' is Hafodyrynys Taz.
Taz is 10 jaar oud. Als ik dacht 2,5 jarige uit GB gekomen naar Belgie en daar tot 2 maanden geleden als dekhengst dienst gedaan.
Nu is hij gecastreerd om aan zijn 2de carriere als gebruikspony te beginnen.
Taz heeft een flink karakter en de eerste trainers in GB hebben hem niet helemaal op de juiste manier behandeld. Daardoor is hij wantrouwend en reageert hij erg snel agressief.
Als hengst werd hij natuurlijk ook nog gedreven door ontzettend veel hormonen, wat dit gedrag nog erger maakte. Hierdoor stond Taz alleen en was hij niet geschikt om te rijden of mennen (er zijn wel pogingen gedaan hem te beleren, maar het was het niet waard).
De vorige eigenaar was erg lief voor Taz; en het was daar verder geen probleem dat hij alleen als show en dekhengst gebruikt werd.
Totdat er een andere nr 1 dekhengst in gebruik werd genomen en Taz niet meer zoveel kon doen. Hij is zich gaan vervelen en de eigenaren hebben besloten dat het beter is voor Taz om geen hengst meer te zijn en als gebruikspony verder te gaan. Echter heeft ie dan nog wel een flinke omscholing voor de boeg.
Zo heb ik hem over genomen

Taz als hengst:

Half november is Taz verhuist naar mij. Hij was toen ik dacht 2 maanden gecastreerd. Voor de wagen was hij al redelijk ver qua beleren, verder nog niets.
De eerste dag

Ik ga voor mezelf proberen elke mijlpaal bij te houden.