Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:21

Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.



Dat jij een goeroe bent hadden we al vastgesteld aqua Haha!


Ik vind het jammer dat elke discussie uiteindelijk toch weer uitmondt in een nikszeggend einde met de zin......

Om daar antwoord op te geven zal ik me eerst wat meer moeten verdiepen in de materie.........

Jammer

Als een bokker aan mij op dit forum vraagt, mijn paard doet dit of dat.. dan probeer ik daar toch ook antwoord op te geven zonder me helemaal in een paard/ruiter te verdiepen........

Doe nou eens een gooi, geef je mond een douw en spuug wat informatie uit!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-12-03 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:21

Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.

Wat mij opvalt is dat mijn paarden allemaal geen moeite hebben met de tact in de gangen.

En nogmaals die methode is gebasserd op logica. Zoals je weet is dat niet eenvoudig om dat zomaar even uit te leggen. Vergelijk het met wiskunde.
Dus waar dat grote verschil nu zit kan ik je niet zo 1,2,3 vertellen omdat ik me dan eerst moet gaan verdiepen in de manier waarop jij traint of je methode. Althans om tot een goede objectieve conclusie te komen. Onze methode gaat veel verder en dieper op de materie in dan die dingen die jij hier beschrijft.
Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven, vrees ik.


Hoe is het met je boek?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:22

gijsenkim schreef:
Ik denk ook dat RK hetzelfde principe hanteerd als AH8. Ik heb eenmaal op kawa mogen zitten........ en ik zat op een paard die in alle opzichten in evenwicht was, zowel emotioneel als lichamelijk, ik zat op een paard die het in alle opzichten leuk vond om met me de bak rond te gaan...... ik ben gelukkig in een positie dat ik dat kan herkennen in een paard....... en ik denk dat daarom de verschillen niet groot genoeg zijn, en dat we daarom het revolutionaire er niet in zien......

AH8 rijd gewoon volgens hetzelfde principe als dat je rijd als je heel, veel verschillende paarden voor een hele lange tijd rijd......... In eerste instantie laat je het paard aangeven waar de grenzen liggen voor dat dier. Daarna ga je proberen stukje voor beetje die grenzen te verleggen...... De manier waarop je dat doet maakt niet uit........ de basis is luisteren naar wat het paard je aangeeft en daarnaar handelen. Daar is niet een techniek voor......... daarvoor moet je verschillende technieken gebruiken. Je moet aanvoelen welke techniek voor welk paard geschikt is en voor sommige paarden moet je een mengelmoes gebruiken van technieken.........

maargoed krijg alweer blauwe vingers van het typen


Daar zit dus een verschil als jij het trainen van Kawa goed verwoord.
De methode die wij gebruiken heeft op elk rijpaard een positief effect. De ingang die je gebruikt is dus afhankelijk van de situatie van het paard. De techniek blijft dus gelijk. En een mengelmoesje van technieken gebruiken wij in geen geval.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:24

Aqua8horse schreef:
De ingang die je gebruikt is dus afhankelijk van de situatie van het paard. De techniek blijft dus gelijk.


Welke techniek? Kun je daar nou niets concreets over vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:24

Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.

Wat mij opvalt is dat mijn paarden allemaal geen moeite hebben met de tact in de gangen.

En nogmaals die methode is gebasserd op logica. Zoals je weet is dat niet eenvoudig om dat zomaar even uit te leggen. Vergelijk het met wiskunde.
Dus waar dat grote verschil nu zit kan ik je niet zo 1,2,3 vertellen omdat ik me dan eerst moet gaan verdiepen in de manier waarop jij traint of je methode. Althans om tot een goede objectieve conclusie te komen. Onze methode gaat veel verder en dieper op de materie in dan die dingen die jij hier beschrijft.
Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven, vrees ik.

koeieschijt.
Denk jij dan met wat je zegt, dieper in gaat op het gevraagde?
Zoals ik het lees niet. Want ik kom na een jaar nog steeds niks verder dan dat je zegt dat je probeert er balans in te rijden voor de LL
Meer zeg jij ook niet.
En iets anders doe ik ook al jaren niet.
Want zonder balans kom je nergens en dat weet iedereen!

En hoe weet jij nou wat voor paarden ik opgeknapt heb?
paarden die op veel stallen hebben gestaan, zijn doorde Da onderzocht hoor?
Ook door goede mensen geprobeerd.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:25

gijsenkim"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.



Dat jij een goeroe bent hadden we al vastgesteld aqua Haha!
[/quote]

Dat is prima zo ervaar ik dat zelf niet hoor Haha!

Ik ben maar heel gewoon en helemaal niet bijzonder. Goereoe's hebben vaak iets van magische dingen, die heb ik helaas niet...ik moet het doen met gezond verstand en logica Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:27

Ps ik gebruik geen verschillende technieken, ik doe wat mijn gevoel me ingeeft als ik op een paard zit.
wat tot nu toe enkel heeft geleid tot emotioneel maar ook lichamelijke paarden die in balans zijn.
Dus zowel qua gangen, maar ook kwa denken.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:29

Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim"][quote="Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.



Dat jij een goeroe bent hadden we al vastgesteld aqua Haha!
[/quote]

Ik ben maar heel gewoon en helemaal niet bijzonder.
[/quote]

Dat hadden we ook al vastgesteld Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:29

runningkawa"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.

Wat mij opvalt is dat mijn paarden allemaal geen moeite hebben met de tact in de gangen.

En nogmaals die methode is gebasserd op logica. Zoals je weet is dat niet eenvoudig om dat zomaar even uit te leggen. Vergelijk het met wiskunde.
Dus waar dat grote verschil nu zit kan ik je niet zo 1,2,3 vertellen omdat ik me dan eerst moet gaan verdiepen in de manier waarop jij traint of je methode. Althans om tot een goede objectieve conclusie te komen. Onze methode gaat veel verder en dieper op de materie in dan die dingen die jij hier beschrijft.
Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven, vrees ik.

koeieschijt.
Denk jij dan met wat je zegt, dieper in gaat op het gevraagde?
Zoals ik het lees niet. Want ik kom na een jaar nog steeds niks verder dan dat je zegt dat je probeert er balans in te rijden voor de LL
Meer zeg jij ook niet.
En iets anders doe ik ook al jaren niet.
Want zonder balans kom je nergens en dat weet iedereen!

En hoe weet jij nou wat voor paarden ik opgeknapt heb?
paarden die op veel stallen hebben gestaan, zijn doorde Da onderzocht hoor?
Ook door goede mensen geprobeerd.
[/quote]

Ik begrijp jou doel van de reacties niet. Wil je een soort competitie van wie is de beste?
Daar heb ik geen behoefte aan. Wij gaan inderdaad veel dieper in op de materie. Maar verder vind ik het prima wat jij doet. Het is toch geweldig om paarden op te knappen?

En maak je nou vooral niet zo druk om" iets nieuws" als jij dat nou niet vind is het toch goed. Ik heb daar geen problemen mee.

Uit de ervaring van de mensen en de deskundigen weet ik dat ze het wel als iets nieuws ervaren. Daarom mag ik ook een lezing geven op het grootste int. dierenartsen congres.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:30

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="gijsenkim"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Paarden die slecht zijn opknappen is ook goed werk. Maar paarden waar de DA, klinieken en waar deskundigen en deskundige ervaren instructeurs het niet meer weten en het niet kunnen oplossen en ik wel is wel wat anders.



Dat jij een goeroe bent hadden we al vastgesteld aqua Haha!
[/quote]

Ik ben maar heel gewoon en helemaal niet bijzonder.
[/quote]

Dat hadden we ook al vastgesteld Haha!
[/quote]

Gelukkig, daar ben ik blij om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:31

Nee ik wil geen competitie, die wil jij, want je bent beter dan heel bokt bij elkaar.

Ik wil aangeven dat er niets nieuws is, je hier op bokt niks vernieuwends schrijft voor mij dan, kan niet voor andere spreken.
En dieper in de materie?
Wat dan?
Want ik lees niks diepgaands, al een jaar lang niet.
En daar snak ik nu al zolang naar.

edit:typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-03 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:31

Aqua8horse schreef:
Daarom mag ik ook een lezing geven op het grootste int. dierenartsen congres.


Wanneer, waar, misschien kunnen we een verslagje op bokt krijgen?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:33

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
De ingang die je gebruikt is dus afhankelijk van de situatie van het paard. De techniek blijft dus gelijk.


Welke techniek? Kun je daar nou niets concreets over vertellen?
[/quote]

Nogmaals dat kan ik zo niet 1,2,3 uitleggen. De matarie gaat heel diep de ingang is afhankelijk van de situatie van het paard(en de ruiter)

Concreet dingen zeggen is heel moeilijk zonder paard, zo niet onmogelijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:34

wil ik ook verslag van..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:35

Dan geef eens een voorbeeld van een paard wat jij opgeknapt hebt.
Hoe hij kwam, wat jij gedaan hebt. Diepgaand

Want in je boek zul je dat toch ook moeten doen zonder paard en ruiter.
Dus dat verschil tussen bokt en een boek snap ik dus niet zo.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:35

Aqua8horse schreef:
Concreet dingen zeggen is heel moeilijk zonder paard, zo niet onmogelijk.


Dat snap ik niet, wat komt er in je boek te staan dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:36

Goed kunnen lesgeven heeft toch als basis dat je dingen goed kan verwoorden.......ook op schrift!

Om Kawa bij te staan.......... ik geloof niet dat ik volgens een techniek rij... ik rij niet duits, rij niet ankies, rij niet klassiek........ ik rij kim! En Kim bepaald per minuut hoe de techniek in elkaar steekt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:38

runningkawa schreef:
Nee ik wil geen competitie, die wil jij, want je bent beter dan heel bokt bij elkaar.

Ik wil aangeven dat er niets nieuws is, je hier op bokt niks vernieuwends schrijft voor mij dan, kan niet voor andere spreken.
En dieper in de materie?
Wat dan?
Want ik lees niks diepgaands, al een jaar lang niet.
En daar snak ik nu al zolang naar.

edit:typo's


Nee Kawa, ik wil die helemaal competitie niet en daar ben ik vrij duidelijk over.
Als jij nou aan wil geven dat er niets nieuws is, is dat toch (nogmaals) prima. Dat is toch je goedrecht? Net zoals het mijn recht is om te denken dat het wel wat nieuws is *LOL*

Die materie is niet zo eenvoudig, dat heb ik nu al een paar keer duidelijk geproberen te maken.
En als je daar nu werkelijk zo naar snakt, had je misschien in moeten gaan om het eens vrijblijvend en kosteloos het direkt aan de hand van Kawa te ervaren. Dus je hebt echt de kans gehad om dat waar je zo naar snakt te kunnen krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk een beetje flauw als je nu zo reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:40

Laat jij zomaar iemand aan je paard komen, die je niet kent.
Nou ik niet.
Dan wil ik wel wat meer weten over een methode.
En toen jij dat aanbood, was net in de tijd dat Kawa kreupel was, nee niet door rijden Lachen
En dat heb ik toen ook gezegd, dus ook flauw dat jij dit nu aanhaalt.

maar als die materie niet eenvoudig is, wat zet je dan in je boek?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-03 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:40

Dus de clinic is bij Kawa op stal ???? Aqua, jij zit in zo een uithoek dat het niet voor iedereen mogelijk is om even naar je toe te komen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:42

gijsenkim schreef:
Goed kunnen lesgeven heeft toch als basis dat je dingen goed kan verwoorden.......ook op schrift!

Om Kawa bij te staan.......... ik geloof niet dat ik volgens een techniek rij... ik rij niet duits, rij niet ankies, rij niet klassiek........ ik rij kim! En Kim bepaald per minuut hoe de techniek in elkaar steekt.


Goed lesgeven is inderdaad dingen goed kunnen verwoorden aan de hand van de situatie. Met lesgeven en dingen goed verwoorden, heb ik geen ervaring:D

Van de mensen die ik lesgeef, hoor ik nooit geen klachten. Ze vinden juist dat ik problemen of dingen erg goed kan signaleren, uitleggen en oplossen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:46

runningkawa schreef:
Laat jij zomaar iemand aan je paard komen, die je niet kent.
Nou ik niet.
Dan wil ik wel wat meer weten over een methode.
En toen jij dat aanbood, was net in de tijd dat Kawa kreupel was, nee niet door rijden Lachen
En dat heb ik toen ook gezegd, dus ook flauw dat jij dit nu aanhaalt.

maar als die materie niet eenvoudig is, wat zet je dan in je boek?


Ik kom toch helemaal niet aan je paard? Bovendien ben je er zelf bij.
Dat mocht ook best na de kreupelheid van KAWA.

Met dat boek ben ik bezig, ik heb er alleen op dit moment door de drukte niet zoveel tijd voor. Ik moet daar echt voor gaan zitten omdat het zo ingewikkeld is om het duidelijk op papier te zetten. Je zal het tzt wel lezen, als je het lezen wil tenminste Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:47

gijsenkim schreef:
Dus de clinic is bij Kawa op stal ???? Aqua, jij zit in zo een uithoek dat het niet voor iedereen mogelijk is om even naar je toe te komen


Er is helemaal geen clinic bij Kawa op stal.
Wij zitten inderdaad niet zo bij jullie in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:47

Dat wil ik zeker lezen.
En daar ben ik denk ik niet de enige in Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:48

Na veel ploegen ben ik toch de 9 pagina's doorgekomen Haha! en rest mij te zeggen, dat ik veel losse theorie-en zonder onderbouwing van A8H gehoord heb, zonder dat daar enig concreet voorbeeld uitkwam.

Wat is de juiste methode? Ik ben van mening dat ieder paard een eigen manier heeft waarop hij/zij het best loopt en presteert. Daar moet je als eigenaar op inspringen. Is dat LDR, dan rijdt je LDR en zo niet, dan niet. Niet ieder paard is anatomisch zo gebouwd dat "het knikje" altijd op hetzelfde punt zit.

Ik wacht nog op een naam van het boek, en plaats waar de lezing plaatsvind, want dan wil ik toch wel de volledige achtergrond weten.