Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:48

Ik denk dat mensen niet beginnen uit te wijden over jouw methode omdat ze denken dat het niet kan, maar omdat ze meer duidelijkheid willen over wat die methode nu precies is.

Bij methodes als LDR of het Duitse systeem is duidelijk hoe de paarden getraind worden. Er zijn foto's van. Boeken. Film. Er is met deze methodes resultaat behaald bij wedstrijden. Op die manier is het voor mensen mogelijk om zich een oordeel over een methode te vormen. De pluspunten en de mindere punten eruit te halen. En eventueel instructie te zoeken die aansluit bij een methode.

Over het A8H systeem heerst op dit moment grote onduidelijkheid. Geen boeken, foto's, film etcetera. Het wordt dan wel erg moeilijk om er een mening over te vormen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:50

gijsenkim schreef:
Je bent niet echt een goede missionaris Aqua......... misschien is je methode wel geweldig goed......... maar je overtuigingskracht en in dit geval ook je ondernemerszin is gewoonweg bedroevend, das best jammer want je bereikt hier een hoop mensen en als jij die mensen mee kan krijgen dan zit je bedrijf in ieder geval goed


Wat doe ik dan zo verkeerd in jouw ogen?
Ik krijg denk ik meer mensen mee dan jij verwacht, die reageren namelijk via PB.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:51

Aqua8horse schreef:
Ik geef mijn menig over het LDR systeem. Betekent dat je als je het niet met iest eens bent dat je meteen het andere onderuit haalt?
Bij mij werkt dat in ieder geval niet zo!!!.


Op het moment dat je het dierenmishandeling noemt en wetenschappelijk bewezen slecht is voor de paarden en pijnlijk.

Dat is geen mening meer!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:52

Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim schreef:
Je bent niet echt een goede missionaris Aqua......... misschien is je methode wel geweldig goed......... maar je overtuigingskracht en in dit geval ook je ondernemerszin is gewoonweg bedroevend, das best jammer want je bereikt hier een hoop mensen en als jij die mensen mee kan krijgen dan zit je bedrijf in ieder geval goed


Wat doe ik dan zo verkeerd in jouw ogen?
Ik krijg denk ik meer mensen mee dan jij verwacht, die reageren namelijk via PB.
[/quote]

je geeft geen duidelijke praktische onderbouwing en je laat geen resultaten zien!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:54

Apple schreef:
Ik denk dat mensen niet beginnen uit te wijden over jouw methode omdat ze denken dat het niet kan, maar omdat ze meer duidelijkheid willen over wat die methode nu precies is.

Bij methodes als LDR of het Duitse systeem is duidelijk hoe de paarden getraind worden. Er zijn foto's van. Boeken. Film. Er is met deze methodes resultaat behaald bij wedstrijden. Op die manier is het voor mensen mogelijk om zich een oordeel over een methode te vormen. De pluspunten en de mindere punten eruit te halen. En eventueel instructie te zoeken die aansluit bij een methode.

Over het A8H systeem heerst op dit moment grote onduidelijkheid. Geen boeken, foto's, film etcetera. Het wordt dan wel erg moeilijk om er een mening over te vormen.


Weet je Apple ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb er al heel veel over gezegd en geschreven. Er zijn overigens denk ik meer mensen die het wel begrijpen dan niet hier op bokt. En met een boek zijn wij bezig. Maar doordat we het erg druk hebben op dit moment, veel mensen hebben problemen met hun paarden, laat dat op zich wachten. Ik heb ook al duidelijk aangegeven waarom het LDR systeem niet geweldig is.

En de vragen die ze stellen zijn vaag en niet gericht. Alleen maar vragen over fot's en filmpjes terwijl je het om het goed te begrijpen eerst gezien moet hebben en ervaren moet hebben. Foto's dragen niets bij filmpjes misschien als je er utleg bij kan geven.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 24-12-03 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:54

Nou, dat ik na een jaar vol gezever nog niks wijzer ben dat dat er een aH8 methode is........ weet nog steeds niet wat die inhoud, geen foto´s, geen film, geen boek....... geen naslagwerk helemaal niks.......... Op vragen krijg ik vage antwoorden waar ik alsnog niks mee kan of die zo normaal zijn dat ze niet revolutionair genoemd kunnen worden....... Ik wil best wel geloven in een nieuwe methode alleen al mijn inspanningen ten spijt weet ik nog niet wat die methode is. Helaas neig ik nu eerder naar gebakken lucht dan revolutionair........ En ik heb er echt mijn best voor gedaan hoor

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:56

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Ik geef mijn menig over het LDR systeem. Betekent dat je als je het niet met iest eens bent dat je meteen het andere onderuit haalt?
Bij mij werkt dat in ieder geval niet zo!!!.


Op het moment dat je het dierenmishandeling noemt en wetenschappelijk bewezen slecht is voor de paarden en pijnlijk.

Dat is geen mening meer!
[/quote]

Onnodige kwelling is wat anders als dierenmishandeling. Maar ook dat vind ik een mening. Een wetenschappelijk onderzoek is een bewijs.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:59

gijsenkim schreef:
Nou, dat ik na een jaar vol gezever nog niks wijzer ben dat dat er een aH8 methode is........ weet nog steeds niet wat die inhoud, geen foto´s, geen film, geen boek....... geen naslagwerk helemaal niks.......... Op vragen krijg ik vage antwoorden waar ik alsnog niks mee kan of die zo normaal zijn dat ze niet revolutionair genoemd kunnen worden....... Ik wil best wel geloven in een nieuwe methode alleen al mijn inspanningen ten spijt weet ik nog niet wat die methode is. Helaas neig ik nu eerder naar gebakken lucht dan revolutionair........ En ik heb er echt mijn best voor gedaan hoor


Stel dan eens gerichte vragen. En er heeft ook iets gestaan wat geplaatst is door Botervlieg. Toch zijn er ook bokkers die net zoveel gelezen en gezien hebben als jij, die het wel begrijpen. Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:01

DE GROETEN zeg, ik heb je hele casusse voorgelegd, ik heb zo ontzettend veel vragen gesteld en zijn voor mij wazig zonder inhoud of oplossing beantwoord.. Ik heb hele gerichte vragen gesteld.......

Dat stuk dat bv geplaatst heeft klopt..... maar daar heb ik niks revolutionair nieuws bij kunnen ontdekken.......

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:02

Aqua8horse schreef:
Stel dan eens gerichte vragen. Knipoog


Wat is het verschil tussen de A8H methode en het Duitse systeem?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:02

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="gijsenkim schreef:
Je bent niet echt een goede missionaris Aqua......... misschien is je methode wel geweldig goed......... maar je overtuigingskracht en in dit geval ook je ondernemerszin is gewoonweg bedroevend, das best jammer want je bereikt hier een hoop mensen en als jij die mensen mee kan krijgen dan zit je bedrijf in ieder geval goed


Wat doe ik dan zo verkeerd in jouw ogen?
Ik krijg denk ik meer mensen mee dan jij verwacht, die reageren namelijk via PB.
[/quote]

je geeft geen duidelijke praktische onderbouwing en je laat geen resultaten zien!
[/quote]

Resultaten zijn er genoeg en ik kan alles ook onderbouwen. En dat heb ik al meerdere malen gedaan.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:04

gijsenkim schreef:
DE GROETEN zeg, ik heb je hele casusse voorgelegd, ik heb zo ontzettend veel vragen gesteld en zijn voor mij wazig zonder inhoud of oplossing beantwoord.. Ik heb hele gerichte vragen gesteld.......

Dat stuk dat bv geplaatst heeft klopt..... maar daar heb ik niks revolutionair nieuws bij kunnen ontdekken.......


Als dat nou niet revolutionair zou zijn waarom kan ik er dan problemen bij paarden mee oplossen die andere deskundige instructeurs en dierenartsen niet kunnen oplossen?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:04

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Stel dan eens gerichte vragen. Knipoog


Wat is het verschil tussen de A8H methode en het Duitse systeem?
[/quote]

Eerst balans en dan beweging

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:04

Ben ik dan ook revolutionair.......... omdat ik problemen van mijn leerlingen oplos

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:05

Aqua8horse schreef:
Resultaten zijn er genoeg en ik kan alles ook onderbouwen. En dat heb ik al meerdere malen gedaan.


Met resultaten bedoel ik wedstijduitslagen op nationaal niveau en niet paarden/pony's die weer in de manegeles meehobbelen!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:06

Dat ligt eraan of ze al bij heel veel andere deskundige instructeurs zijn geweest of de dierenarts het ook niet weet.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:06

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse schreef:
Stel dan eens gerichte vragen. Knipoog


Wat is het verschil tussen de A8H methode en het Duitse systeem?
[/quote]

Eerst balans en dan beweging
[/quote]

Hoe krijg je die balans?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:07

dus jij bent eigenlijk een soort goeroe

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:09

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Resultaten zijn er genoeg en ik kan alles ook onderbouwen. En dat heb ik al meerdere malen gedaan.


Met resultaten bedoel ik wedstijduitslagen op nationaal niveau en niet paarden/pony's die weer in de manegeles meehobbelen!
[/quote]

Hoe kom je nou weer bij paarden en pony's die in manegelessen mee hobbelen? Verward Wij hebben helemaal geen manege en in maneges geef ik geen les.

Ik hoef mij ten opzichte van jullie niet te bewijzen en dat wil ik ook niet. Je staat open voor iets nieuws of je staat er niet open voor. Ik heb resultaten genoeg en dat is voor mij belangrijk. Zolang ik dat heb, doe ik het goed.

Die resulaten die jullie willen zien komen er vanzelf maar dat heeft tijd nodig, dat is al eerder gezegd.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:10

Aqua8horse schreef:
Een wetenschappelijk onderzoek is een bewijs.
daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. als er werkelijk wetenschappelijk bewijs is, dan moet daar rekening mee gehouden worden. wat wel belangrijk is is de vraag of die mensen tot dezelfde conclusies kunnen met de factoren bij LRD-training hier in NL.

verder is dan ook onderzoek nodig naar de methode van aqua, omdat die net zo goed dieronvriendelijk kan zijn.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 24-12-03 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:10

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Stel dan eens gerichte vragen. Knipoog


Wat is het verschil tussen de A8H methode en het Duitse systeem?
[/quote]

Eerst balans en dan beweging
[/quote]

Hoe krijg je die balans?
[/quote]

??

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:11

gijsenkim schreef:
dus jij bent eigenlijk een soort goeroe


Nee, hoor ik ben maar heel gewoon en heel nuchter en ik sta met 2 benen op de grond.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:12

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="joyce B schreef:
De paarden van nu zijn heel anders van bouw en kunnen dus ook op andere manieren getraind worden."
Als topruiters een paard krijgen, wat niet bij ze past, of niet goed reageert op hun manier van trainen, kunnen de ruiters twee dingen doen...
1: hun methode aanpassen aan het paard...
2: het paard verkopen...
Beide gebeurt... Als Anky niet uit de voeten kan met een paard, dan blijft dat paard echt niet!!!
Wat blijft op stal? De paarden waarmee het klikt...
Ook zijn de paarden vaak van een andere kwaliteit dan de paarden die de huis- tuin- en keuken hollander op stal heeft staan...
Grote kans dat wij dus ons huis-tuin- en keuken paard op een manier willen trainen die Anky (om een naam te noemen) niet eens zou aanraden aan ons (of eerder aan zou raden een ander paard te kopen)


Hier ben ik het volmondig mee eens!
[/quote]

Ik ben het er niet mee eens. Ons systeem werkt op elk paard en elk probleem(mits niet medisch) kan rijtechnisch worden opgelost. Ongeacht het paard.

Dat het moet klikken met en paard is heel wat anders, maar wel erg belangrijk.
[/quote]

Ik beweer niet dat jou systeem niet werkt op elk paard... Ik beweer dat de paarden van nu anders zijn dan de paarden van vroeger. Dat men vroeger een bepaalde manier van trainen had, die bij elk paard resultaten bracht, en men nu door veranderde bouw en bewegingen meer keus heeft in wijze van trainen bij die modernere paarden met vluggere/makkelijkere bewegingen.
Of dit medisch wel of niet verantwoord zou kunnen zijn, dat bespreek ik later in het stukje... Dat staat namelijk los van de resultaten die je kunt behalen in de sport...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:13

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Stel dan eens gerichte vragen. Knipoog


Wat is het verschil tussen de A8H methode en het Duitse systeem?
[/quote]

Eerst balans en dan beweging
[/quote]

Hoe krijg je die balans?
[/quote]

Door het dier te leren dragen en daarbij de bewegingen van het paard te laten komen en te laten zijn.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:14

SuperPepeijn"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Een wetenschappelijk onderzoek is een bewijs.
daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. als er werkelijk wetenschappelijk bewijs is, dan moet daar rekening mee gehouden worden. wat wel belangrijk is is de vraag of die mensen tot dezelfde conclusies kunnen met de factoren bij LRD-training hier in NL.

verder is dan ook onderzoek nodig naar de methode van aqua, omdat die net zo goed dieronvriendelijk kan zijn.
[/quote]

Geen probleem, dat mag. Prof. Weiler staat er volledig achter en vindt die methode een aanvulling op zijn wetenschappelijk onderzoek.