Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:50

Aqua8horse schreef:
En ik ben met je eens dat ik het ook vreselijk vind om naar te kijken. Voor mijn gevoel is het wel iets wat op onnodige dierenkwelling lijkt, want ook ik word er beroerd van.


Laat je je nu niet teveel door je gevoel leiden dan. Omdat jij het "vreselijk" vindt deugt het voor geen enkel paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:51

Stoom uit je oren

Zo voel ik mij op dit moment, dat er mensen zijn die beweren dat paarden in een vast systeem passen. Dat er mensen zijn die vinden dat een paard zich moet aanpassen aan het systeem.

Dat noem ik nou dierenmishandeling!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:52

Er is denk ik een verschil tussen vreselijk vinden en vreselijk zijn. Het LDR waarbij het paard echt met de kin op zijn borst moet lopen vind ik gewoon ronduit zielig. Blijft inderdaad een mening natuurlijk. MAar ik kan me niet voorstellen dat een paard hierbij roept 'baas, kom nog een keer want ik vind het zo fijn'.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:55

Fasel schreef:
Maar het systeem kan wel helemaal niet bij het paard passen. Geldt ook voor scholen. In dat geval zoek je een ander systeem om te trainen.


Het systeem waarin wij trainen past op elk paard en heeft op elk paard een positieve uitwerking Haha! (het is nogmaals ons eigen systeem en niet dat van Dhr. Rutten voor alle duidelijkheid)

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:56

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
En ik ben met je eens dat ik het ook vreselijk vind om naar te kijken. Voor mijn gevoel is het wel iets wat op onnodige dierenkwelling lijkt, want ook ik word er beroerd van.


Laat je je nu niet teveel door je gevoel leiden dan. Omdat jij het "vreselijk" vindt deugt het voor geen enkel paard?
[/quote]

Nee Samsam totaal niet, het is allemaal logisch te verklaren als je de logica eenmaal goed begrijpt. Dat heeft dus helemaal niets met gevoel te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:56

Aqua8horse"]
[quote="Fasel schreef:
Maar het systeem kan wel helemaal niet bij het paard passen. Geldt ook voor scholen. In dat geval zoek je een ander systeem om te trainen.


Het systeem waarin wij trainen past op elk paard en heeft op elk paard een positieve uitwerking Haha! (het is nogmaals ons eigen systeem en niet dat van Dhr. Rutten voor alle duidelijkheid)
[/quote]


Geloof ik niet!

Er is altijd een paard waar dat systeem niet bij past. Ligt geheel aan op wat voor nivo je traint natuurlijk. Een systeem om alle paarden een b proefje te laten lopen dat geloof ik wel. Maar op hoger nivo.....

Maar hoeveel heb je er getraind? En heb je weleens les?

Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:57

En als mensen een paard verkopen dat niet bij hun eigen "systeem" past dan is het volgens jullie ook niet goed. Op die manier kun je het nooit goeddoen natuurlijk.

aqua: ik denk dat het belangrijkste verschil in de hele discussie steeds is dat jij geen TOPsport nastreeft. Zolang jij op die manier dus appels en peren met elkaar blijft vergelijken kom je nooit een steek verder.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:59

Pipo schreef:
Geloof ik niet!

Er is altijd een paard waar dat systeem niet bij past. Ligt geheel aan op wat voor nivo je traint natuurlijk. Een systeem om alle paarden een b proefje te laten lopen dat geloof ik wel. Maar op hoger nivo.....

Maar hoeveel heb je er getraind? En heb je weleens les?

Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.


Je haalt de woorden uit mijn mond! OK dan!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:59

Fasel schreef:
Er is denk ik een verschil tussen vreselijk vinden en vreselijk zijn. Het LDR waarbij het paard echt met de kin op zijn borst moet lopen vind ik gewoon ronduit zielig. Blijft inderdaad een mening natuurlijk. MAar ik kan me niet voorstellen dat een paard hierbij roept 'baas, kom nog een keer want ik vind het zo fijn'.


Nee, paarden die op GP niveau getraint worden zullen dat geen van allen fluitend doen aangezien dat gewoon topsport is en alle paarden zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dus ook al train je bovenin en zonder hulpteugels dan nog roept het paard niet 'baas, kom nog een keer want ik vind het zo fijn'

Ik kan me ook niet voorstellen dat al die ruiters/amazones die dag in dag uit met deze paarden trainen dit doen met tegenstribbelende, ongelukkige paarden. Dit werkt niet fijn en lever~t al helemaal geen resultaten op!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:59

Pipo schreef:
-:(-

Zo voel ik mij op dit moment, dat er mensen zijn die beweren dat paarden in een vast systeem passen. Dat er mensen zijn die vinden dat een paard zich moet aanpassen aan het systeem.

Dat noem ik nou dierenmishandeling!!


Paarden vinden het uitermate plezierig om getraind te worden in dit systeem omdat de bewegingen van het paard zijn en blijven. Er is wederzijds respect dus sprake van dierenmishandeling is in deze specifieke manier van trainen zeer zeker niet aan de orde!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:00

Pipo schreef:
Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.
of ons beeld van aqua is niet goed, waarbij foto's van resultaten misschien op zijn plaats zijn. *hint*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:02

Aqua8horse schreef:

Paarden vinden het uitermate plezierig om getraind te worden in dit systeem omdat de bewegingen van het paard zijn en blijven. Er is wederzijds respect dus sprake van dierenmishandeling is in deze specifieke manier van trainen zeer zeker niet aan de orde!


Paarden vinden het ook uitermate plezierig om de hele dag met de kop aan de grond in de wei te staan. En lopen ook graag een bosritje.........das ook trainen.

Dus welk nivo trainen praten we over?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:03

Pipo"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Fasel schreef:
Maar het systeem kan wel helemaal niet bij het paard passen. Geldt ook voor scholen. In dat geval zoek je een ander systeem om te trainen.


Het systeem waarin wij trainen past op elk paard en heeft op elk paard een positieve uitwerking Haha! (het is nogmaals ons eigen systeem en niet dat van Dhr. Rutten voor alle duidelijkheid)
[/quote]


Geloof ik niet!

Er is altijd een paard waar dat systeem niet bij past. Ligt geheel aan op wat voor nivo je traint natuurlijk. Een systeem om alle paarden een b proefje te laten lopen dat geloof ik wel. Maar op hoger nivo.....

Maar hoeveel heb je er getraind? En heb je weleens les?

Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.
[/quote]

Het is jammer dat je zo'n gevoel krijgt over mijn zelfbeeld.

Ons systeem past werkelijk op elk rijpaard!!! Daarom is het misschien
revolutionair Het is gewoon waar!

Ik heb er al heel veel getraind en ik heb ook wel les.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:04

Pipo"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Paarden vinden het uitermate plezierig om getraind te worden in dit systeem omdat de bewegingen van het paard zijn en blijven. Er is wederzijds respect dus sprake van dierenmishandeling is in deze specifieke manier van trainen zeer zeker niet aan de orde!


Paarden vinden het ook uitermate plezierig om de hele dag met de kop aan de grond in de wei te staan. En lopen ook graag een bosritje.........das ook trainen.

Dus welk nivo trainen praten we over?
[/quote]

Het systeem waar ik het over heb, is toepasbaar op elk niveau!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:05

Je ontwijkt de vragen!!
Welk niveau rij je zelf?
En welk niveau ruiters past jou systeem toe dan?

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:05

Aqua8horse schreef:
en ik heb ook wel les.


Van wie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:06

Zeg krijgen jullie Goeroe's per post bericht dat je op Bokt.nl je methodes gratis aan de man kan brengen of zo?

Het stroomt vol met al die idioten!

En waarom Aqauhorse.........zie we ( ik houd het makkelijk voor je) mensen die op jou manier trainen niet bijv in het Z meedraaien........?????


( er zijn zelfs mensen die door de pipo manier daargekomen zijn dus Haha!:D:D:D)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:06

saluut schreef:
Welk niveau rij je zelf?
En welk niveau ruiters past jou systeem toe dan?
ben ik ook naar geinteresseerd. misschien tijd voor spijkers met koppen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:06

SuperPepeijn"]
[quote="Pipo schreef:
Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.
of ons beeld van aqua is niet goed, waarbij foto's van resultaten misschien op zijn plaats zijn. *hint*
[/quote]

Ik zeg helemaal niet dat het beeld wat jullie hebben niet goed is, wel vind ik dat jullie iemand met iets nieuws niet objectief kunnen/ willen bekijken, hoe confronterend dat ook kan zijn.
Dat wat ik zeg, kan iedereen namelijk voordeel van hebben.
Dus als ik wedstrijden zou gaan rijden, help ik dus eigenlijk de concurrentie Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:07

Pipo schreef:
( er zijn zelfs mensen die door de pipo manier daargekomen zijn dus Haha!:D:D:D)
de "pipo-manier" ?? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:08

Aqua8horse"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Pipo schreef:
Krijg sterk het gevoel dat je zelfbeeld niet geheel correct is namelijk.
of ons beeld van aqua is niet goed, waarbij foto's van resultaten misschien op zijn plaats zijn. *hint*
[/quote]

Ik zeg helemaal niet dat het beeld wat jullie hebben niet goed is, wel vind ik dat jullie iemand met iets nieuws niet objectief kunnen/ willen bekijken, hoe confronterend dat ook kan zijn.
Dat wat ik zeg, kan iedereen namelijk voordeel van hebben.
Dus als ik wedstrijden zou gaan rijden, help ik dus eigenlijk de concurrentie Lachen
[/quote]


Aqua ik lees al een hele tijd mee op de topics die je start, en heb nog nooit gereageerd. Nu denk ik een redelijk beeld gekregen te hebben na al je postings dus zeg niet dat ik niet objectief ben.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:08

Aqua8horse schreef:

Het systeem waar ik het over heb, is toepasbaar op elk niveau!


Op elk paard, op elk niveau, hoe kan een zo algemene/basis/oppervlakkige methode nou het beste in een paard naar boven brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:08

Je lu.lt er weer omheen aqua...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:09

saluut schreef:
Je ontwijkt de vragen!!
Welk niveau rij je zelf?
En welk niveau ruiters past jou systeem toe dan?


Ik rijd op hoog klassiek niveau. Ik rijd geen wedstrijden en heb daar ook niet direct behoefte aan.
Het systeem is voor alle ruiters geschikt. Ik train jong en oud, wedstrijd en niet wedstrijd van B t/m Z2 en hoger als dat moet.

Het systeem is werkelijk op alle niveaus toepasbaar met goed resultaat.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:11

Aqua, je loopt hier nu telkens te vertellen over je systeem, maar je vertelt er maar zo weinig over dat ik er gewoon niet wijs uit kan worden. Kun je misschien ietwat meer vertellen over je systeem? Heb je eigenlijk geen website waar het hoe en waarom goed uitgelegd wordt? Creil ligt niet om de hoek namelijk dus even langskomen is ook niet heel erg makkelijk..... Wat voor paarden heb je zoal getrained die nu op Grand Prix-nivo lopen? En welke ruiters heb je zoal onder begeleiding?