Eindelijk zelfstandig door een hekje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 18:00

Mijn bijrijdpaardje is nogal een kluns als we door een hekje moeten. Ze snapt met haar 14 jaar gewoon nog steeds niet dat als ik voorover buk om dat hekje vast te pakken en been geef dat ze dan naar voren moet stappen zodat ik het hekje open kan duwen, ze gaat altijd achteruit, met zo'n blik van 'hier kan ik toch niet door?!?' Maar je geeft been dus ik zal wel achteruit moeten' Op zich heel braaf, wordt dus ook niet boos, maar het is wel frustrerend, je blijft het toch proberen.
Moet dus altijd afstijgen en dan na het hekje weer opstijgen, vrij irritant want er zijn hier nogal wat hekjes. En vooral met nieuwe laarzen is opstijgen echt geen pretje.
Vandaag is het dus eindelijk gelukt! Ze is ontzettend hengstig en ik ging naar buiten samen met haar overbuurman van stal (ruin) en die 2 vinden elkaar altijd al aardig, maar nu werd ze nogal opgewonden en hitsig van die stoere bink. Ze bleef maar gutsen, liters kwamen eruit, heel smerig. Die ruin is gewoon een normaal paard dat de truc met het hek snapt, dus die ging eerst. Gipsy wou er natuurlijk achteraan, maar ja, dat hek zat er tussen, werd ze helemaal nerveus van. Dus ik parkeer haar voor het hek, buk voorover en pak het hek om het open te duwen. Eerste keer ging ze net als altijd achteruit. Volgende poging, ze was inmiddels ontzettend opgefokt. Ik pak het hek en geef haar een porretje met m'n spoor en ze doet zowaar een stap naar voren, ik dus gelijk dat hek zo ver mogelijk openduwen (hing er half naast!), vervolgens ziet die snuggere de opening en ze stapt er zo door! Helemaal geweldig, heb haar de hemel ingeprezen.
Op de terugweg door hetzelfde hek, maar toen moest ik het naar me toen trekken en dat ging nog niet helemaal geweldig, uiteindelijk toch maar afgestapt, maar het begin is er!
Volgende keer zo veel mogelijk hekjes op zoeken en goed oefenen, want het is toch wel ideaal. Hoop dat ze nu in ieder geval de truc snapt, dat het hek open gaat als zij doorloopt.