lekkere bosrit eindigd in een middag ziekenhuis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

lekkere bosrit eindigd in een middag ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 09:13

zoals de tittel al zegt: ik had gister heerlijk gereden in het bos.
ik was in mijn eentje gegaan omdat ik dat wel vaker deed.vrijdag had ik ook een klein rondje bos gedaan en dat ging ook lekker.ik reed gister een groot rondje en was net op de terug weg helemaal aan de andere kant van het amsterdamse bos.er is daar een lang ruiterpad waar je lekker kan galopperen.ik zag aan het einde van het pad een man en een vrouw lopen met hond die losliep.en liepen wel meerdere mensen maar die zie ik wel vaker in het bos.ik sprong aan in galop en ze ging best hard.toen ik bijna aan het einde was wou ik haar terug nemen maar opeens rende die hond achter ons aan. Boos!

ze gaf een behoorlijke bok naar dat beest maar bleef blafend en grommend achter ons aan gaan en ging zelfs onder mijn paard door,en dat in volle galop. ik kon haar namelijk niet terug nemen want ze was zo geschrokken.ik probeerde haar hoofd nog omhoog te houden maar het was al te laat.ze trapte/bokte nog een paar x en daar lag ik op het ruiterpad....... Huilen te gillen van de pijn.ik was op mijn rug geklapt en kreeg bijna geen adem meer.en mijn been deed ook erge pijn.ik had namelijk mijn westernzadel erop liggen en was met mijn been langs de knop gegaan....au...au...au... Verdrietig

er kwamen nogal wat mensen naar mij toe en belde 112.ik ben gelukkig niet op mijn hoofd geklapt en ben ook de hele tijd bij bewust zijn geweest.
ik zag mijn paard nog in de verte in galop ervan door gaan.daar maakte ik mij het meeste zorgen om.na nog geen 10 min. kwam de ambulance.
ik heb de hele middag in het VU gelegen en wat een k*tzooi is het daar zeg.ik moest op een houtenplank liggen terwijl ik doodging van de pijn in mijn rug,ik had een kraag om terwijl ik geen last had van mijn nek.maar nu wel door die kraag.ik was voor 12 uur gevallen en had toen nog niks gegeten.ik werd dus erg beroerd dat ik daar lag.pas om half 5 mocht ik wat eten en drinken.voor die tijd hadden ze overal foto''s gemaakt en die bleken goed te zijn.ik was gewoon hard gevallen en het was meer de schrik.ik had ook geen gevoel meer in mijn armen alles was slap omdat ik nog niets had gegeten en gedronken.ik moest ook nog plassen op een Po maar dat gaat lekker makkelijk als je niks hebt gedronken.uit eindelijk hadden ze mijn urine gechekt en had ik daar wel wat rode bloedplaatjes zitten maar niet genoeg om te zeggen dat mijn nieren waren beschadigt.
tijd om naar huis te gaan dus. *LOL*
ik had in het ziekenhuis 1 broodje gegeten en een paar slokjes sinas.ik werd steeds beroerder en onderweg naar huis had ik mijn vriend zijn auto onder gekots. Bloos! wou moest langs de weg gaan staan want dat ging niet goed.mijn vriend heeft het snel opgeruimd.dat is echte liefde he... Ach gut ik voelde mij daarna al wat beter.

mijn paard is trouwens door de boswachter gevangen en naar de dichts bijzijnde manege gebracht waar mensen van mijn stal haar hebben opgehaald met de trailer.ze had gelukkig niks maar was zo geschrokken.dat toen mijn vriend kwam kijken hoe het was ze meteen achter in de stal bleef staan,zovan.....ik was het niet. Schijnheilig arme knollie.als die hond er niet was geweest was er vast niks gebeurd.ze is altijd zo braaf.maargoed het is opzich goed afgelopen en zodra ik weer kan rijden ga ik zeker weer naar het bos.maar ik pas nu toch beter op voor die honden die loslopen.deze week gaan een vriendin van mij mijn paard lekker rijden dus dat is ook opgelost.

sorry voor het lange verhaal maar dat was mijn avontuur.ik ben er namelijk nog nooit in het bos of buiten afgevallen.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:21

Mij is altijd geleerd dat je in stap wandelaars, fietsers, andere ruiters,... benaderd en kruist of voorbijsteekt.
En sowieso in de buurt van wandelaars met honden, ze-ker als die honden loslopen, ga ik meteen stappen tot ik een eindje verder ben, ipv te draven, laat staan galopperen. Blijkbaar ben je die hond in galop gepasseerd (anders was hij niet achter je aan gekomen, maar eerst op jullie af gekomen) en ben jij dus ook in fout, kan me voorstellen dat zo'n hond dat wel spannend vindt. Die mensen hadden hun hond moeten bij zich roepen en eventueel even aan de lijn nemen en hebben daar ook een fout gemaakt, maar heb jij ze wel de kans gegeven?

Enfin, van harte beterschap, en sterkte met de spierpijn die je waarschijnlijk wel zal hebben. Is met je paardje alles ok?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 09:29

zoals je hebt kunnen lezen is alles ok met mijn paard.en zoals jij misschien niet weet is het amsterdamse bos 1 en al ruiterpad,voetpad en fietspad.het ruiterpad lag in het midden en daar tussen bomen en meters daarnaast het voetpad.er zijn bepaalde plekken waar je hond los mag.en daar dus niet!!! als hondeneigenaar weet je vast wel of je hond goed luisterd of niet.ik laat mijn hond daar nooit loslopen omdat dit soort ongelukken niet mee wil maken met mijn hondje.er zijn in al die jaren wel vaker honden achter paarden aan gegaan in het bos maar vaak worden die honden netjes terug geroepen.of je nou in stap of galop bent.en ik rijd al 10 jaar paard en weet heus de regel wel van andere paarden passeren in stap.maar mensen passeren die aan de andere kant op een voetpad lopen niet.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:32

Ik dacht dat je dit topic gisteren geplaatst had, het is altijd mogelijk dat een paard een hoop spierpijn heeft na zo'n ren.

verder: jouw feestje Lips are sealed

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 09:34

nee ik ben vandaag nog niet geweest nee.als je goed had gelezen had je niet meteen zo hoeven te reageren he Blond

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:39

Gelukkig heb je er niets aan over gehouden, het had veel erger kunnen aflopen.

Maar wanneer ik een hond los zie lopen ga ik zeker weten in stap over of blijf ik stappen, je hebt in zo'n geval te maken met twee dieren die allebei anders kunnen reageren dan dat jij verwacht. Tuurlijk is het ook de schuld van de hondeneigenaar, maar als jij as blijven stappen was de uitdaging voor de hond minder groot geweest en had je aan de mensen kunnen vragen of ze voortaan hun hond willen vast houden wanneer zo'n situatie zich voordoet.

Dat het er een lang ruiterpad is waar je kunt galoperen hoeft niet meteen te zeggen dat je het recht hebt om te gaan galoperen!
Laatst bijgewerkt door Siempie op 11-01-04 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:40

verder via pb gereageerd, zal even mijn bericht herhalen als ik de datum wel goed gelezen had:
mezelf schreef:
Mij is altijd geleerd dat je in stap wandelaars, fietsers, andere ruiters,... benaderd en kruist of voorbijsteekt.
En sowieso in de buurt van wandelaars met honden, ze-ker als die honden loslopen, ga ik meteen stappen tot ik een eindje verder ben, ipv te draven, laat staan galopperen. Blijkbaar ben je die hond in galop gepasseerd (anders was hij niet achter je aan gekomen, maar eerst op jullie af gekomen) en ben jij dus ook in fout, kan me voorstellen dat zo'n hond dat wel spannend vindt. Die mensen hadden hun hond moeten bij zich roepen en eventueel even aan de lijn nemen en hebben daar ook een fout gemaakt, maar heb jij ze wel de kans gegeven?

Enfin, van harte beterschap, en sterkte met de spierpijn die je waarschijnlijk wel zal hebben.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:10

dan denk ik dat als jij in het amsterdamse bos zou gaan rijden je alleen maar zal stappen er lopen namelijk door het hele bos mensen met honden.los en aan de lijn.en ik heb deze topic niet geopend omdat ik wil laten zien dat die mensen fout zijn maar om te vertellen wat mij gebeurd is.dat is kennelijk niet duidelijk dus leentje laat mij aub met rust.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:25

ja bedankt.dat hoop ik ook.maarja het had er toch een keer van moeten komen he na al die jaren dat ik haar heb.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:25

Erg jammer dat je het niet wil horen , maar Leentje heeft toch echt gelijk.

Als die mensen daar hun hond los laten lopen , en dat mag niet ,
dan zijn zij fout. Dat staat buiten discussie.

Maar als jij aan komt rijden en je ziet mensen met een loslopende hond , dan is DAT de situatie waar je op dat moment mee te maken hebt , en is het jouw verantwoordelijkheid ten opzichte van je paard om daar goed mee om te gaan.

Als er vlakbij een hond losloopt en je hebt enig inzicht in dieren , dan kun je er donder op zeggen dat als jij in galop langsstuift , je die hond ontzettend uitlokt om achter je aan te komen. Je bent zelf gewoon totaal verkeerd geweest , en helemaal verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Sorry.

Ik kom ook wel eens in zo'n soort situatie , eindelijk een stukje waar ik een galopje kan pakken. Maar als er dan een hond vlakbij losloopt dan gaat het feest toch echt niet door , hoe hard ik er ook van baal.

Het is erg jammer dat je er af gevallen bent en dat die mensen die hond niet vast hadden , maar je hebt die hond gewoon uitgelokt en dat had je aan kunnen zien komen. Sorry , 't is niet anders Lachen

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:34

achja als mijn paard was geschrokken van een takje en ze had gebokt hadden jullie ook vast ander comentaar gehad.dat ik niet alleen had moeten gaan ofzo.jaren geleden toen ik nog een pony had reed ik op samen met een vriendin op een groot grasveld en we waren ook in galop.er kwam toen een hond aangerent die wij niet hadden gezien hij ging ook tussen die pony zijn benen door en ze gingen met z''n twee over de kop.mijn vriend had een tand door haar lip en wat blauwe plekken.dus wie zijn schuld was het dan??
ik heb zelf ook honden en die moeten in de buurt van paarden altijd aan de lijn.omdat ze er achteraan gaan.ook in STAP. ik kom al jaren in het bos en dit is de eerste x dat dit gebeurd.maargoed
ik ga er verder niet op in dat had ik al uit gelegd.ik weet zelf hoe het zit en daar gaat het om.ik ga weer lekker mijn bed in. Slapen

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:35

Citaat:
dan denk ik dat als jij in het amsterdamse bos zou gaan rijden je alleen maar zal stappen er lopen namelijk door het hele bos mensen met honden


en ik het Gooi ishet precies hetzelfde: overal loslopende honden en kinderen en zelfs in de zomers hele families die op het ruiterpad zitten te BBQ-en.......
vooral op mooie dagen met droog weer.

Momenteel maak ik alleen nog stapritjes, maar zelfs dan kan je last hebben van blaffende honden die achter je aan komen, ik blijf tegenwoordig staan tot de hond is aangelijnd of opgehaald.

Vroeger, zo'n 25 jaar geleden, reed ik met een groepje ruiters in het Spanderswoud in Hilversum in galop op een ruiterpad en uit het niets kwam een hond blaffend achter ons aan, ik had de pech een paard met nogal losse achterbenen te hebben. Wij gaan stappen om die hond kwijt te raken, maar mijn paard slaat met 1 gerichte klap die hond dood.

Je wilt niet weten wat dat voor toestand is geworden, politie erbij, naar het bureau nadat we de paarden thuis hebben mogen brengen, alsof ik een crimineel was......uiteindelijk ben ik in het gelijk gesteld, maar mijn paard had wel een hond doodgeslagen.

Ik hoop dat je blauwe plekken snel beter zijn en dat je snel weer door het Amsterdamse bos rijdt, of een ander bos, waar het minder druk is. Je paard kan op de trailer als ik goed lees, dus dan kan je misschien een keer ergens gaan rijden waar minder mensen zijn en je paard daar eens lekker laten galopperen.

Paardrijden in dichtbevolkt gebied vergt nu eenmaal aanpassingen van de ruiter!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:41

Dan zou ik waarschijnlijk de hele tijd lopen stappen ja, als daar overal honden lopen. Ik heb liever safe than sorry.

Het andere verhaal dat je nu vertelt is inderdaad heel andere koek, daar hadden jullie waarschijnlijk geen schuld aan, maar da's ook een totaal andere situatie.

Ik wil je hier echt niet de grond inboren ofzo hoor, dat lijkt me ook vrij duidelijk, maar blijkbaar neem jij het wel zo op. Heel jammer, maar daarvoor ga ik mijn mening niet veranderen, die ik hier trouwens heel netjes en rustig neergezet heb.
De enige die zich hier loopt op te fokken is jij omdat niet iedereen komt aanlopen "ja joh die kl*tehonden die mensen zijn hartstikke gek dat ze dat dier laten loslopen je hebt helemaal gelijk"
Zoals ik via pb ook gezegd heb, is dit een forum en als je iets plaatst kan je altijd verwachten dat er mensen het niet met je eens zijn. Wil je die reacties niet krijgen, dan moet je hier niets plaatsen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:43

dankje smurf. en ja dat had ook kunnen gebeuren.dat mijn paard die hond had doodgetrapd.ik ben namelijk zelf een pup op die manier kwijt geraakt.vandaar dat ik mijn honden liever thuis laat.ik werk ik een dierenartspraktijk en daar zie je ook de meest verschrikkelijke dingen.maarja ik sta vlakbij het bos sinds een jaar omdat ik het zat was steeds met trailer weg te gaan.ik was vorig jaar ook naar het strand geweest en daar had iemand het zelfde probleem als mij gister.alleen zij viel er niet vanaf.als mijn paard niet zo hoog had gebokt was ik ook vast blijven zitten maar misschien had mijn paard die hond dan wel plat getrapd.en risico''s zijn eraltijd he met paard rijden.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:50

hajhaj
beterschap he!

maare, dat van die hond is wel een beetje raar.
Als je daar met je hond aan de lijn MOET lopen.
dan vind ik zelf, dat jij gelijk hebt.
omdat die hond het fout deed, en niet jij.
Die baas zou eigenlijk die hond bij zich hebben moeten houwen.
En mischien dat je hem even niej hebt gezien, of dat je het even vergeten was, dat die hond daar los liep(kan altijd) dan vind ik altijd nog, dat JIJ gelijk hebt. Omdat die hond aan de lijn moest blijven, en niej los.
Okej mischien ging je dan wel snel, maar als er een paar meter tussen een ruiter en een wandel pad in zit, dan zullen de wandelaars geen last van je hebben, dus kan jij lekker door rijden.

maare beterschap. Party!!

doei Lianne

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:52

Risico's zijn er altijd , het is aan jezelf om de risico's zo klein mogelijk te houden.
Feit blijft : je hebt op goed geluk het risico genomen , en je had pech.

Je bent erg eigenwijs en haalt er nu hele andere situaties bij die niks te maken hebben met het zelf er voor kiezen om langs een loslopende hond te galopperen.

Ook al gaat het misschien soms wel goed : het blijft oerstom !

Zelf kom ik ook regelmatig loslopende honden tegen die op je paard
afkomen en maar lopen te etteren , mateloos irritant !

In dat geval is het ECHT de schuld van de honde-eigenaar want ik stap daar alleen maar of sta zelfs stil zodat ze die hond kunnen aanlijnen zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.

En ik rij ook alleen , en ik heb ook een mieperige pony.

Je moet constant de situatie inschatten zoals hij IS ,
hoe onrechtvaardig of fout ook.

Maar als je nu volgende keer weer in dezelfde situatie komt ,
kies je dan weer voor die stevige galop ?

Ik neem aan van wel , want nu wist je ok dat dit kon gebeuren dus wat dat betreft is er niks veranderd ?

Nouja ik hou er wel over op want je bent erg pittig eigenwijs Haha!
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-01-04 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:53

lieve leentje ik heb jou ook al vaak via de PB gestuurd dat ik weet dat het een forum is waar je je menig kan geven....duhh... en dat ik ook had kunnen verwachten dat er mensen zijn die zoals jou reageren.maar ik zei al het gaat er mij niet om wie fout is anders was de titel wel anders geweest.ik zou gewoon graag willen dat je mij met rust laat over de PB want op dit moment heb ik geen zin in rare discusies over jaren lang ervaring en minder lang en wat ik wel en niet had moeten doen.het is nou 1maal gebeurd en dat wou ik delen met jullie.groetjes verder en bedankt voor je medeleven hoor.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:57

luckyzeven"]
lieve leentje ik heb jou ook al vaak via de PB gestuurd dat ik weet dat het een forum is waar je je menig kan geven....duhh... en dat ik ook had kunnen verwachten dat er mensen zijn die zoals jou reageren.maar ik zei al het gaat er mij niet om wie fout is anders was de titel wel anders geweest.
[/quote]

Ja hoor kind, Pmarena zegt dat je eigenwijs bent, maar nu zeg ik toch even dat je liegt dat het gedrukt staat. Ik mag de inhoud van pbtjes niet online zetten, maar ik breng de juiste personen wel even op de hoogte. Wat ben je opeens vriendelijk trouwens Lachen

[quote="luckyzeven schreef:
want op dit moment heb ik geen zin in rare discusies over jaren lang ervaring en minder lang
wie begon daar ook alweer mee? lamaar joh Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:59

ja eigenwijs ben ik zeker als ik verkeerd begrepen word ja.en je zegt wel dat je dan afstapt als een hond zo vervelend doet naar je pony toe.maar wou mijn paard al terug nemen voordat ik langs die mensen zou komen voor de zekerheid.omdat je nooit weet of honden er achteraan gaan of niet.de meeste mensen weten dat er ook paarden zijn in het bos en andere honden.die mensen weten het beste of hun hond dan los of vast kan.en helaas mochten ze in die omgevind niet los omdat er zo''n groot ruiterpad in de buurt was.zoals ik al zei het is gebeurd in stap had ik er ook af kunnen vallen.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:04

De kans dat je er in stap af was gevallen is vele malen kleiner omdat een galopperend paard een leukere uitdaging voor de hond is dan een paard in stap.

Nogmaals de eigenaar van de hond had de hond vast moeten houden maar de keuze is aan JOU geweest om te gaan galopperen.

Ondanks dat het niet jouw bedoeling was om dit soort reacties te krijgen is het alleen maar goed dat dit gebeurd.

Laat dit een les zijn voor jou en voor alle andere ruiters die in galop/draf langs een loslopende hond gaan die ze van te voren al hebben opgemerkt.

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:05

Het is heel vervelend wat er is gebeurd en ook erg pijnlijk. Ik hoop dat je paard er geen schrik aan over heeft gehouden.

Verder graag proberen het netjes te houden. Wie er schuld heeft is even niet aan de orde, het is nu eenmaal gebeurd en daar valt niets meer aan te doen.

Imre

Berichten: 14193
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:05

Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeronderzoek naar in hoeverre hondenbezitters zich houden aan de regels van het hondenbeleid. In de meeste gemeenten moet je hond overal aangelijnd zijn, tenzij staat aangegeven dat het betreffende gebied een losloopgebied is. Er staat dan altijd een bord. Helaas houden erg veel mensen zich niet aan deze regel. Zeker in een recreatiegebied gooien ze hun hond los zodat ie ook eens lekker kan rennen. Dat is natuurlijk niet helemaal onlogisch, maar die regels zijn er niet voor niets... Veel mensen denken hun hond onder appel te hebben, dat dat hier niet zo was blijkt in jouw geval.

Veel sterkte met je rug! Ik heb een half jaar geleden ook zo'n soort smak gemaakt en ben nu eindelijk van mn klachten af nadat ik een tijdje bij een fysiotherapeut/kraker heb gelopen. Tip: ga daar heen! Ik was op mijn onderrug gevallen en had 2 gekneusde wervels. Ik ben pas na 4 maanden naar de fysio gegaan omdat ik dacht dat alles wel goed was, maar kreeg steeds meer klachten. Ik kon nog geen half uurtje rijden en dan alleen in stap. Scheve mond Nu hou ik het weer makkelijk een uur vol als in fanatiek in de bak aan het rijden ben! Lachen Wacht daar dus niet te lang mee. Ook als je twijfelt moet je gewoon even een verwijsbriefje van je huisarts halen. Laat die fysiotherapeut dan beoordelen of hij wat voor je kan doen.
Laatst bijgewerkt door Imre op 11-01-04 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8643
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:05

Typisch het instinct van twee verschillende dieren.
De hond als roofdier.
Het paard als vluchtdier.
Daar kun je weinig aan doen.

heel veel sterkte.

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:09

de enige reden dat ik een lange zweep meeneem op buitenrit is dus dat ik een happerige hond van mijn paard weg kan slaan. Is al in geen jaren gebeurd, maar het is wel eens nodig geweest in het verleden.

(en om enge mannen weg te slaan, maar als je op leeftijd bent, zoals ik, heb je daar geen last meer van)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Elegance_, Googlebot, Loes1996, Misslev, onpaard, Sababber en 16 bezoekers