Wie heeft er weleens een paard ingereden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:14

Toen ik een jaar of 12 was, ik reed toen alweer iets van 6 jaar, vroeg een man mij of ik zijn welsh A (volgens mij zat er ook nog Shet door) wou beleren. Was echt een klein ielig beestje, en ik was (en ben) ook niet bepaald dik.

Ik kreeg toen hulp van mijn buurmeisje, die zelf ook al wat pony's had ingereden, en die man zelf hielp ook.
Uiteindelijk had ik twee keer gegaloppeerd ofzo en toen werd hij verkocht. Je kon stappen, draven, sturen, halthouden, en de galop had ik dus net een paar keer gedaan.

Later verzorgde ik een boel shetjes, daar was er eentje van die alles en iedereen die op haar rug klom er met dezelfde gang weer afbokte.
Uiteindelijk heb ik die Shet zover gekregen dat ze mensen op haar rug toeliet. En op een gegeven moment kon ik ook los met haar rijden. Als ik dat in het begin deed zette ze het op een rennen en bokte het hele weiland door. Daarna is mijn zusje met haar verder gegaan, en die gallopeerde uiteindelijk zonder zadel rustig het hele weiland door, en die Shet had de grootste lol.


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:52

Een aantal, weet niet precies meer hoeveel, maar welke ik nog als de dag van gisteren weet zijn de 2 meest eigenwijze fjorden die ik ken ! Haha!
Heb er ook de meeste lol aan gehad om die in te rijden

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 10:43

ik heb er 3 ingereden, allemaal OK dan!

Joe!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:24

Ik ben op dit moment bezig met mijn verzorgpony in te rijden. Waarom ik? Omdat ze niemand anders heeft die het wil doen. Het is een angsthaas en mij vertrouwt ie nu. Ik heb veel geleerd over inrijden bij Irma Voorn. Die doet alles op een rustige vertrouwde manier, en dat doe ik nu dus ook. Ik heb ooit een manege-pony en paard geleerd. Ze waren al zadelmak en hadden al iemand op hun rug gehad, moesten alleen nog het een en ander leren.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:32

Ik heb mijn eigen Amanda ingereden. Voor het eerst naar buiten, voor het eerst een hoofdstel in etc. Heel leerzaam allemaal...
Ook heb ik wel meer ponies ingereden bij ons op stal.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:13

ik heb pas mijn eigen 3 jarige ingereden.
ik heb 2 jaar bij een handelstal gereden en daar maakte ik per week ongeveer 2 tot 4 pony's zadelmak en ruiterklaar.
waarom? omdat ik niet bang was/ben om te vallen en omdat ik ervoor betaald kreeg, was toen namelijk mijn werk.

groetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AnniekSolana, AVdB96, Inney, lovelucydan, paardje2013, Rex_Rolfo, TurboDi, W1ckedWitch en 105 bezoekers