Brandweer heeft mijn pony uit sloot moeten redden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Brandweer heeft mijn pony uit sloot moeten redden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:01

Wat er net toch allemaal gebeurd is, ik zit nu nog helemaal na te trillen achter mijn pc van de schrik en van de kou.

Ik werd rond een uur of 1 gebeld. Mijn pony's liepen los in het Rondeel (stukje bos achter mijn wei) en 1 was in de sloot gevallen. De brandweer was bezig haar er uit te krijgen maar dat lukte niet.

Ik dus als een gek in de auto gesprongen en door een enorme hagel- en sneeuwbui daar heen gereden. Niet eens aan gedacht dat het wel eens glad zou kunnen zijn.

Daar aangekomen auto neergepoot en in sprint over het bospad (200m) daarheen en daar lag Femke dus tot haar nek in de sloot en kon er niet meer uit.
De brandweer had inmiddels slangen om haar heen gedaan en stonden met 6 man keihard te werken om haar eruit te krijgen, ze lag toen al geruime tijd in de sloot. Ze hadden inmiddels de kraanwagen gebeld en die zou komen om te takelen.
Om dat ik op dat moment toch niets kon doen, ben ik keihard teruggerend en met de auto naar stal gegaan om heel veel dekens en halster te halen en de DA te bellen.
Daarna met alle zooi weer keihard teruggerend en toen kwam ik een mevrouw tegen die vertelde dat ze haar er inmiddels uit hadden.
Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als dat korte moment.
Inmiddels stond Femke op stal dus snel dekens erop en naar de pensionstal gelopen een paar 100 meter verder. Daar staan mijn andere pony's namelijk en daar is warm water.
Op advies van de DA helemaal afgespoten met warm water, stinken tot en met natuurlijk door de modder en daarna onder stro en 3 dekens op stal gezet. Emmer warme slobber gemaakt en met een flinke pluk stro stond Fem daarna bij te komen.

De brandweerauto was trouwens met het wegrijden ook nog vastgelopen in de modder en moest er met de kraanwagen uitgetrokken worden. Was die toch niet helemaal voor niets gekomen Haha!

Straks ga ik weer terug naar stal om dekens te verwisselen en te kijken hoe het met Femke is.
Zo op het eerste gezicht lijkt het allemaal goed afgelopen te zijn, maar de eerste 2 dagen zijn nu cruciaal. Ze heeft toch vrij lang in het koude water gelegen en is volkomen uitgeput.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:03

Zo dat is schrikken zeg. Gelukkig is ze eruit gehaald.
Weet je al wie de brandweer heeft gebeld?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:04

Gatsie, dat ze in de zomer een verkoelend bad zoeken is niet leuk, maar dit is he_le_maal niet leuk.

Ik hoop maar dat ze er niks aan overhoudt!
(en dat jij geen rekening krijgt?)

Sterkte

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:08

jeetje daschrikken wel gelukkig dat de brandweer was gebeld. sterkte ermee

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:23

jeetje zeg dat is wel echt schrikken!
gelukkig maar dat ze haar er uit hebben gekregen!wat moet je toen opgelucht zijn geweest!!

nu maar hopen dat ze snel weer helemaal opknapt!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:26

jeetje Irene, dat is echt schrikken, foei
Goed dat het zo afgelopen is, maar hoe heeft het kunnen gebeuren, hoe kwamen je pony's daar Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:28

Kan me goed voorstellen dat je je helmaal rot schrok, ik zou echt een hartverzakking hebben gekregen.
Ik duim voor je dat ze er goed doorheen komt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:29

kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent. Ik hoop met je mee dat het goed komt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:29

Blij toe dat ze er op tijd bij waren.
Ik hoop dat ze er niets aan overhoudt...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:35

He bah, ik vind het altijd een van de naarste dingen die kunnen gebeuren....geef r maar een dikke knuf

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:38

jeetje Irene, das schrikken zeg......

Ik duim mee dat ze er goed doorheen komt en er niets aan over houdt!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:42

Dikke schrik zeg..
Wat zal jij je lam geschrokken zijn toen je gebeld werd!
Hoop mee dat Femke er niets aan overhoudt en dat ze er goed af komt..

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:59

Jemig, dat is schrikken!!! Ik hoop dat Femke er weer helemaal boven op komt!! Heel veel sterkte en houd je ons op de hoogte?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:06

Top dat iemand het gezien en de brandweer gewaarschuwd heeft!
Aan een ander scenario wil je toch niet eens denken?

Ach gut

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:12

Jee is dat effe schrikken zeg, ik hoop dat ze er niets aan over houdt.
Verwen haar maar lekker wat zal jij geschrokken zijn, en Femke ook!! Ach gut

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:24

Jemig, zeg, dan schrik je helemaal kapot als je zoiets hoort. Ik duim voor je dat ze er met de schrik van af komt. Je houdt ons op de hoogte, hè? Ach gut

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:29

Wat erg Scheve mond ik hoop dat Femke de komende dagen goed doorkomt, sterkte ermee Ach gut

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:52

Jeetje, van zo'n telefoontje schrik je toch wel even ja Scheve mond

Hopelijk houdt ze er niks aan over, sterkte en geef haar maar een dikke knuffel Lachen

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:00

Dat is schrikken zeg!

Hopelijk houdt ze er, behalve de schrik, niets aan over!
Ik ben ook altijd huiverig voor die sloot als ik in het Rondeel rijd, ben dan bang dat Fedde opzij springt (doet hij regelmatig) en in de sloot belandt. Het zijn echt van die steile kanten daar.

Ook wel toevallig dat jouw pony's nu ook losliepen, net als die van Janus pasgeleden. Was het hek geforceerd?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:04

Zo, wat een verhaal!
Ik zou me helemaal doodschrikken als ik dat zou horen!
Gelukkig is het allemaal goedgekomen!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:07

Jeetje dat is schrikkem zeg.
Hopenlijk houd ze er niks aan over.
Sterkte en geef haar maar een hele dikke knuffel, dat heeft ze vast wel verdient

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:07

gabyfedde schreef:
Dat is schrikken zeg!

Hopelijk houdt ze er, behalve de schrik, niets aan over!
Ik ben ook altijd huiverig voor die sloot als ik in het Rondeel rijd, ben dan bang dat Fedde opzij springt (doet hij regelmatig) en in de sloot belandt. Het zijn echt van die steile kanten daar.

Ook wel toevallig dat jouw pony's nu ook losliepen, net als die van Janus pasgeleden. Was het hek geforceerd?



het lijkt er inderdaad op dat het hek omgetrokken is. Zoals het erbij ligt is het volgens mij onmogelijk dat de pony's dat zelf gedaan hebben.
Ik heb de anderen nu maar op stal gezet en dan laat ik ze overdag in de wei. Ben er niet blij mee maar het moet maar even.
Wel heb ik direct geregeld dat er begin januari een heel nieuw hek geplaatst wordt en dan hoop ik dat ze weer gewoon dag en nacht buiten kunnen blijven. Uiteraard kunnen ze dan wel de stal inlopen als ze willen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:08

Dat is idd ff schrikken zeg. Hopelijk komt ze die 2 dagen ook goed door...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:10

irene"]
[quote="gabyfedde schreef:
Dat is schrikken zeg!

Hopelijk houdt ze er, behalve de schrik, niets aan over!
Ik ben ook altijd huiverig voor die sloot als ik in het Rondeel rijd, ben dan bang dat Fedde opzij springt (doet hij regelmatig) en in de sloot belandt. Het zijn echt van die steile kanten daar.

Ook wel toevallig dat jouw pony's nu ook losliepen, net als die van Janus pasgeleden. Was het hek geforceerd?



het lijkt er inderdaad op dat het hek omgetrokken is. Zoals het erbij ligt is het volgens mij onmogelijk dat de pony's dat zelf gedaan hebben.
Ik heb de anderen nu maar op stal gezet en dan laat ik ze overdag in de wei. Ben er niet blij mee maar het moet maar even.
Wel heb ik direct geregeld dat er begin januari een heel nieuw hek geplaatst wordt en dan hoop ik dat ze weer gewoon dag en nacht buiten kunnen blijven. Uiteraard kunnen ze dan wel de stal inlopen als ze willen.
[/quote]

Hè bah zeg...
Ik durf dus nu met goed fatsoen onze paarden niet meer alleen buiten te laten. Ben dan bang dat ik ze dan uit de Lange Dreef of van de dijk moet vissen (in het mooiste geval zouden ze recht oversteken en bij jullie het land op gaan).

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:20

Dat meen je niet! Dat zou helemaal erg zijn zeg...Dit is al zo schrikken en dan eventueel vandalisme, dat zou heel erg op mijn gemoedstoestand werken Boos!