Wij hebben een super-Welsh Cob!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 20:13

Mijn broertje is vandaag voor het eerste op wedstrijd geweest met Lucky Jim, onze 'Panic-cob'!
In de B-dressuur natuurlijk.

Op de parkeerplaats moesten m'n vader en ik ehm opzadelen, eelke was harstikke zenuwachtig en wou dat niet overbrengen oid.
Dat deed ie natuurlijk alsnog toen hij opsteeg Haha!
Maargoed. Naar het inrijterrein was best een eind lopen, en hij vond alles eng. Ik moest hem de hele weg vasthouden en hij kroop zowat in m'n broekzak. Als ik hem losliet durfde hij niet verder.
Dribbelen, kijken, moeilijk doen.....ik had zoiets van 'oh oh, als dit maar goed gaat....' maar aangekomen op het terrein zat hij nog steeds bovenop de pony.
Toen was het eigenlijk direct over, het bange gedrag.

De ring waar de eerste proef in was was wat modderig (gek hè, met dit weer - over het algemeen was de bodem btw super, op de brink in Annen), dus eelke koos ervoor om de binnenhoefslag te pakken. had ik persoonlijk niet gedaan, het ziet er dan toch minder afgewerkt uit. maargoed, hij sjouwde best lekker, helemaal in vergelijking met de rest!
De tweede proef ging nog veel beter, hij had echt een mooi beeld, de pony was netjes aan de hulpen en mooi in aanleuning. Dat zie je echt niet veel in de B, tenminste hier niet!
De stukjes middendraf in deze proef waren echt super, zag er echt goed uit.
aan afwerking schortte het hier en daar nog wat, maar ach, het kan de eerste keer ook niet perfect zijn!
Van de punten schrokken we uiteindelijk een beetje, de eerste proef 159, netjes, meteen een winstpunt hadden we niet verwacht!
De tweede proef...171, asociaal gewoon.......dat doe ik hem niet na!

Nou, volgende week start hij weer, ik ben benieuwd of we dan de volgende keer L1 gaan..... Party!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:11

Waaauw! Go Eelke!! Echt goed zeg, dat biedt perspectieven Party!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:21

Wauw, wat gaaf! Doet me denken aan mijn eerste wedstrijd 3 weken geleden!!! Party!! Party!! Party!! Echt super netjes hoor!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 22:39

Hee, wat gaaf zeg! Eerste wedstrijd en dan al meteen 3 winstpunten! Had je broertje er na afloop toch wel een goed gevoel over? Want dat is natuurlijk ook heel belangrijk, vooral als je van tevoren zo gespannen bent... Maar een goed begin is het halve werk, ga zo door!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 09:30

Wow!!! Wat goed!! Dat is niet niks, belooft wat bij de volgende wedstrijden! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 09:47

Poe, 171! bij de eerste proef nog wel Haha! Dat beloofd wat Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 10:15

Hij zei al, 'nu heb ik eigenlijk een probleem.' 'hoezo?' vroeg ik. 'Nou, ik kan volgende week natuurlijk nooit zo hoog rijden als nu...'
Ik moest er wel om lachen!

Mensen, als je een leuke wedstrijdpony wilt, koop een Welsh Cob....hij valt op tussen de andere pony's (we werden meerdere malen aangesproken van 'wat is dat voor één?'), hij heeft een hele mooie natuurlijke zelfhouding, je hoeft alleen de teugels vast te houden en te sturen, dan ziet het er al mooi uit voor B-niveau.....

Straks gaat hij mij voorbij! Clown

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 13:04

jaaa koop een welsh cob. Goede reclame zeg.

Fijn dat het zo goed ging. Ik hoop dat het met mijn welsh cobje ook zo goed gaat in de toekomst

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:12

goed joh! ghardstikke leuk meteen 3 wp nee de volgende keer red ie dat vast niet maar dat hoeft toch niet anders gaat ie veel te hard *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:33

Het wordt inderdaad moeilijk om dat volgende keer te halen waarschijnlijk (misschien ook wel niet) maar een keer minder punten is ook wel goed om te zorgen dat je niet naast je schoenen gaat lopen. Erg goed voor het karakter Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:07

Goed gedaan zeg!

Grappig: gisteren was ik even bij de ponyclub aan het kijken naar een wedstrijd en zei ik tegen Christa, die er ook even was, dat alle pony's een beetje van hetzelfde type waren en dat ik de stevigere typjes een beetje miste, Welscob e.d.!

Dus ga door met reclame maken! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chantal_bel, Furst, Knuffeldier, lina1998, MyWishMax, Petra_O, SemrushBot, siloux, sterregoud, vera_pino, Veraaaaah en 144 bezoekers