Trailer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:09

nou, ik ben nu al een tijdje bezig met het trailermak maken van mn merrie, ze vindt het hartstikke eng om de trailer in te gaan. ik had vorige maand mn eerste wedstrijd en we hadden helemaal niet met de trailer geoefend, dus we stonden lekker een uur te kloten totdat ze er dus uiteindelijk instond Schijnheilig pfff...maarja, zonder geweld OK dan!
ik de volgende week besloten, laten we maar is ff met de trailer oefenen,
vorige week ging het ik dus voor het eerst doen, het duurde 3 kwartier, en ze stond er dus weer zonder geweld in OK dan!
pff, niet helemaal tevreden, maarja....de volgende week weer geprobeert en weer zonder geweld en met heeeeeel veeel bix gedaan Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken en ze stond er nu na 35 minuten in OK dan! hmz....ik was niet helemaal tevreden, dus ik had het vandaag weer geprobeer en ze stond er nu binnen een kwartiertje in en helemaal zonder slaan, schoppen enz....alleen maar met heeeel veel bix, hooi, en GEDULD!!!!!!!!!!!!!! en ik ben zo trots op dr, en ik hoop dat ze nu wel de trailer in durft Haha! nu ga ik het volgende week weer proberen wat vinden jullie hier nou van??? heb ik het goed gedaan???

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:18

Prachtig!!! mijn paardje stapt er heel snel op (buiten na het ongeluk van vandaag hebik schrik dat hij er niet meer op gaat durven) Volgende week na 5 minuter erop hé Knipoog goed dat je daar veel geduld hebt, ik zag de vorige keer mensen slaan en doen op een paard dat niet op de trailer wou, ze krijgen daar alleen maar meer schrik van! echt goed...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:18

ja tuurlijk heb je het goed gedaan want anders zou ze niet zo voorruit zijn gegaan!
Mijn pony was in het begin ook lastig met laden ( snap er niets van want hij heeft al levens lange trailer ervaringen voornamelijk goede Haha! )
Maar dat deed ik dan wel een beetje flauw maar het lukte wel: Dan kreeg hij geen eten en de andere paarden wel. Dan gingen we oefenen met de trailer en gaf ik hem eten in de trailer! ja na een tijde wist ie dat ie eten kreeg in de trailer dus was ie er een stuk minder bang voor! en nu laad ie nog zonder problemen!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:27

ik denk dat je het wel goed gedaan hebt ja, want anders zou ze het toch helemaal niet doen, het gaat toch vooruit en dat is toch goed.

die van mij hebben ze geleerd, omdat hij zo lastig was met trailer/of vrachtwagen in gaan, met de hengstenketting erin te lopen en dan doet hij echt niks verkeerd en loopt hij er direct op, maar zonder...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:21

Wat je nu doet vind ik super !
Maar wat je gedaan hebt voor je eerste wedstrijd....... nee, da's niet bepaald slim geweest
Een paard dat nog nooit in de trailer heeft gestaan op de eerste wedstrijddag een trailer in proberen te krijgen is imo. erg onnadenkend.
En ook al heb je er de tijd voor genomen, je paard krijgt toch wel wat mee van de spanning.

Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd, daar kun je nu niets meer aan veranderen.
Ik denk dat je op de goede weg bent door regelmatig en rustig te oefenen.
Grote kans dat het binnenkort een fluitje van een cent is.
Heel veel succes !!!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:36

Bij mijn paard hoef ik aleen het touwtje over zijn hals te gooien en ze loop er in, Wij zetten ze al in de trailer van veulen af aan dus bij ons op stal zijn ze het helemaal gewend

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:51

ik vind het erg goed hoe je het gedaan hebt.