Mable op rust

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Mable op rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 12:05

Aangezien Mable wel heel erg last heeft van haar blote voeten heb ik haar op rust gezet.
Ze mag lekker buiten spelen en vertroeteld worden verder niets. Gisteren lag ze zelfs in haar box terwijl er mensen op stal waren dat doet ze anders nooit.
Gisteren was ze gewoon sjaggi en wilde liever niet lopen echt heel sneu Ach gut
Dus maar begonnen met teren en de hoefsmid gebeld. We kijken het nog aan tot na het weekend. Als het dan niet opgeknapt is dan gaan er nog voor de kerst ijzers onder. Want dan ga ik op vakantie en ik wil haar wel netjes achter laten bij mijn verzorgsters anders maak ik me de hele tijd zorgen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:12

In een natte paddock buiten zetten wil wel eens helpen.
als wij de afwas op de hand doen, groeien onze nagels ook langer...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:01

Niet teveel zorgen over maken hoor!! Ze kan het echt wel hebben, het is gewoon een kwestie van wennen voor Mabel.
Stel je maar gewoon voor dat jij altijd met schoenen loopt en dan ineens op blote voeten, dat valt ook voor ons niet mee.
Als je haar graag zonder ijzers wilt hebben, laat haar dan gewoon eventjes een week of twee/drie wennen. Bij mijn paard heeft het een maand geduurt voordat ie normaal liep (maar dat had ik al in je andere topic gereageerd).
En inderdaad in een natte paddock wil heel goed helpen soms.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:22

Wel sneu is dat hoor als ze last van hun hoefjes hebben, maar als ze ff doorbijt is ze dadelijk lekker gewend!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:23

Tsja, ik zou gewoon ijzers onder zetten, ze is niet anders gewend, ik zou het niet snel veranderen. Ik heb het ook geprobeerd met Kasje, maar dat ging niet denderend, die staat dus ook weer op ijzers. (Was ongeveer 1,5 jr terug)

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 14:10

Mable heeft nu een jaar ijzers, daarvoor heeft ze nooit ijzers gehad dus ze kan het wel.
Maar ik kijk het geen 3 weken aan want volgende week ga ik op vakantie en dan moet het goed zijn of ijzers anders zit het me niet lekker.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:29

Op blote voeten is het allerbeste wat je je paard kan geven. Hoefijzers doe je onder als het echt niet anders op te lossen is, hoefijzers zijn dus geen doel, maar een noodoplossing.

Geef je Mabel gewoon nog even de tijd om weer eelt op haar zooltjes te krijgen, en dan kan je de hele rest van de (misschien wel gladde) winter door zonder hoefijzers. Ik zou zelf er geen ijzers weer onder slaan tot het zomer-wedstrijden-seizoen. Ook als ze niet helemaal fijn loopt voor je weggaat op vakantie.... maar dat ben ik dan...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 14:56

Hmm denk je?Marloes zei het ook al Lachen
Waarschijnlijk geef ik haar wel wat meer tijd ik start toch voorlopig niet je hebt helemaal gelijk.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:00

inderdaad! ik ga helemaal met Dees mee Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:22

Ik zou het ook nog even aan kijken hoor. Het is voor het paard natuurlijk wennen. En daarnaast kan het zijn dat het ze wat kort gekapt zijn, zodat het extra gevoelig is.
Komt vast goed!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 17:39

Ze zijn best kort inderdaad Lachen
komt goed daar ben ik nu ook van overtuigd dankzij jullie bokkers!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 15:37

Even een update:
ze loopt weer Lachen nog niet helemaal zo ruim als ze was maar in elk geval is ze niet meer kreupel. JOEPIE nu kan ik met een gerust hart p vakantie

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:39

Fijne vakantie dan!
Lekker zonder je zorgen te maken om mabel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, Astrid_Brann, Googlebot, kionasuppie, Riviera87, Wijzig123 en 143 bezoekers