Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 10:58

Ja, wij hebben weer een nieuw paard erbij .

Een 2 jarige friese merrie, ze wordt 8/8/2005 pas echt 2. Dus nu nog een jaarling .

Ze had als veulen een 3e premie, maar was toen pas een paar weekjes oud (zie geboortedatum), dus daar zijn we heel blij mee natuurlijk!
Ze is zeer luxe gebouwd met lange benen, mooi klein attent hoofdje (foto's zijn onderweg) en ze heeft enorme bewegingen. Zelfs de dierenarts was onder de indruk tijdens de keuring.
Ze heeft nu een stokmaat van ongeveer 1,50. Ze is nu enorm aan het groeien en is goed overbouwd.
Maandag was de klinisch gekeurd voor de verzekering. Alles was helemaal goed. Ook heeft hij haar gekeurd voor eventueel fokmerrie later.
Ze heeft een mooi papier, vader is abe346 en haar moeder is stermerrie.

Wij zijn weer helemaal happy met ons nieuwe paard .

Nu nog een mooie goeie KWPNer vinden en we zijn klaar met onze stal. Dan mogen de veulentjes langszaam komen. .

branco
Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:04

Wat leuk zeg dat jullie er een fries bij hebben!
Ben benieuwd naar de foto´s, want ze klinkt veelbelovend zeg...
wat voor paarden hebben jullie nog meer?



en nog even geheel off-topic:
ik heb een tijd geleden een adv.op marktplaats gezien, waarin iemand in de buurt van lelystad aanbood om friezen te huren voor les en/of bosrit.
weet jij daar heel toevallig iets van? (ik dacht misschien ken je die pers. toevallig, want kan de adv.niet meer vinden )

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 11:27

In de buurt van lelystad? geen idee eigenlijk! Ik ken wel wat mensen met friezen, maar zou niet weten welk ze verhuren eigenlijk?

We hebben nog een fries. Een stamboekruin. Tot zijn derde hengst gebleven dus zeer gespierd met een enorme hals. Heel mooi beest om te zien. Met hem rij ik dressuur onder het zadel en voor de wagen. Volgend jaar starten we misschien met wedstrijden. Hij is 4 jaar.

We hebben nog 2 fjordenruinen. Waarvan er 1 vorig jaar kampioen bij de fjordenruinen is geworden met een 1ste premie. Hij is voorlopig model en moet ook nog een proef doen om model te worden. De andere ruin gaat dit jaar voor het eerst naar de keuring, waarschijnlijk ergens in september. Ze zijn beiden 6 jaar.

Een fjordenmerrie. Die ieder jaar op de keuring een eerste premie haalt en al tijden voorlopig model is. We moeten haar nog de trekproef laten doen en dan is ze modelmerrie. We nemen haar dit jaar nog eens mee naar de keuring, altijd leuk om een 1ste premie te halen . Misschien wordt ze dit jaar nog gedekt, anders volgend jaar. Ze is nu 12 jaar.

Dan nog 3 haflingerruinen. Ze zijn 4 jaar, 12 jaar en 13 jaar.

De fjorden en haflingers lopen allen voor de wagen (huifwagen), zowel in enkel als in dubbelspan. Enkele kunnen ook onder het zadel maar ik ben de enige die dat kan bij ons dus dat gebeurd zelden.

We hadden een KWPN sportpaard waarmee ik L1 dressuur reed binnen een paar maanden. Helaas is die overleden door een gebroken heup. Maar we zijn weer langszaam op zoek naar een nieuw sportpaard. voorlopig heb ik mijn handen vol aan de fries, die het ook zeer goed doet. En natuurlijk hebben we nu Jikke, onze nieuwe friese merrie.

Paardenboel bij ons he

branco
Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:15

Zo dat klinkt heel gaaf allemaal. Je zult het er ook wel onwijs druk mee hebben dan...

leuk ook dat je zoveel verschillende rassen hebt.
ik wil zelf volgend jaar een paard gaan kopen en krijg het komende jaar (vanaf morgen ) een paard te leen van iemand hier op bokt.

zelf vind ik ook friezen helemaal geweldig,maar haflingers zijn ook leuk vind ik. wat een luxe om ze gewoon allebei te hebben!
leuk hoor, heel veel plezier met al je leuke paarden.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:48

Dank je wel .

Druk valt wel mee, we zijn met de hele familie. Iedereen draagt zijn steentje bij. En zo vaak worden ze niet gereden hoor. Ieder paard gemiddeld 2x per week voor de wagen.
Alleen de fries gaat om de dag onder het zadel en voor de wagen en heeft wat meer training. Het is een hobby van ons, alleen met de fries gaan we wedstrijden rijden met de tijd. En de fjorden en haflingers hebben hun werk in het natuurpark waar ze mensen in een huifwagen rondrijden.

Leuk dat je een verzorgpaard krijgt en uiteindelijk een eigen paard!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Onze nieuwe fries is goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:53

Wat grappig Branco, het paard dat jij een jaar te leen krijgt staat op een boerderij naast die van ons .

Als je hem gaat ophalen, zwaai dan even naar ons