Voetballen jullie wel eens met je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
happyjoyce

Berichten: 4492
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:12

Ik voetbal ook wel met Melody. Ik zit ook in een ponyvoetbalteam.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:25

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, het trekt me niet.
Mijn verzorgstertje doet het weleens met Flair, Flair vind het echt super, trapt als een debiel tegen die bal aan Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:34

Jordy vind het geweldig om te doen, hij heeft die bal ook nooit eng gevonden. Ook als hij tegen zijn benen aangeschopt wordt o.i.d. kijkt hij niet van op.
Jordy is wel een 'beuker' hij gaat niet voor een ander paard aan de kant, maar loopt gewoon rechtdoor.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:57

Haha, Supertje, dan moet je eens met Snowdon gaan voetballen, die is van precies hetzelfde type, dat hebben Amanda en ik al meermalen gemerkt...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:01

Rowan doet dat dus ook, die vind dat die bal van hem is en ieder ander zoekt maar uit wat 'ie doet. De enigste keer dat hij het liet afweten stond hij tegenover Lucien (Friese klophengst). Normaal duwt Rowan vanuit de schouder, dus ik gaf de beenhulp, Lucien kwam een pas dichterbij, en Rowan kroop mooi weg! "Uhh, nee, laat hem 'm maar hebben hoor!"

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:15

felicity schreef:
Hoe komen jullie dan aan zo'n bal?
(skippybal zonder handvaten ofzo)?

nee, het is zo'n speciale bal

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:16

Onze pony's staan naast een voetbalveldje. Nou wil daar nog wel eens een bal in belanden en dat vinden ze soms best wel interresant ja Haha!

*en ikke dan maar lachen om die kerels die de bal niet durven op te halen Tong uitsteken *

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:22

Ik heb vanmiddag gevoetbald en een paar keer bijna stof gehapt. *LOL*

Susan en ik waren samen in de bak, we hadden net onze pas de deux geoefend, de stalbaas stond te kijken en die zei: 'Zal ik de bal er nog even bij gooien?'. Nou, Retje had het niet meer! Ik heb echt alle hoeken van de bak gezien: als die bal bewoog, dan ging dat koppie schuin omlaag en dan nam hij een noodsprong opzij... Alsof hij dat ding voor het eerst zag, de held. Ach gut

Annabel van Susan gaf er niets om, die liep naar die bal, legde haar hoofd erop alsof ze wilde zeggen 'zo, die is van mij'. En dan durfde Ret er ook wel bij. Ik kreeg hem uiteindelijk zelfs nog zo ver dat hij al stappend de bal via de hele lange zijde naar de andere kant van de bak duwde, en daar had hij ook duidelijk lol in (oortjes erop en steeds harder duwen), maar terug durfde hij ineens niet meer.

Ik begon toen een patroon te ontdekken: als Ret de bal zelf in beweging bracht, dan was er niets aan de hand. Maar gaf Susan, Annabel of de hond die bal een zetje, of raakte ik 'm aan met mijn beugel of hand, dan was het 'eng' en dan moest er flink opzij gesprongen worden. Hetzelfde gebeurde als de bal de kant raakte en terugkaatste, of als-ie uit zichzelf terugrolde. En dat loopt dan SGW. Maar ja, daar bewegen de hindernissen niet. Tong uitsteken

Anyway, bij mijn zusje blijkt hij ook de ene keer wel en de andere keer niet als een dolle te reageren. We hebben de indruk dat hij niet bang is voor de bal zelf, maar de bewegingen gewoon eng vindt (vooral dus als ze niet door hemzelf worden veroorzaakt). En nu zat er ook nog een schittering van de TL-verlichting op. Ik weet wel dat ik nog even flink ga oefenen voordat ik me met een team mede-voetballers in een bak vertoon (en dan trek ik ook een bodyprotector aan! *LOL* ). Ik ben ook van plan om aan de hand en los in de paddock te oefenen.

Commentaar van de stalbaas: 'Je bleef er mooi op zitten, ik had er allang naast gelegen!' *LOL*


[Edit] suffe typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-12-03 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:23

Zou het wel willen weet alleen niet goed hoe...

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:31

Heel leuk verslag Karin, super dat je er ook mee bent begonnen. Gewoon lekker veel gaan oefenen
Femke, je kan het proberen met een skippybal, plak het handvat goed vast, bal in de bak, en dan kijken wat Guus van de bal vindt. En zo rustig aan beginnen, in de topics die Arwenlune in dit topic heeft genoemd, kan je zien hoe zij begonnen is. Maar Amanda heeft er geen problemen mee, dus met de genen zit het wel goed Knipoog

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:34

Hoe komen jullie aan zo'n bal? Wat is een beetje een fatsoenlijke maat voor de bal? (en voor een paard van over de 1.70?)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:36

Maya schreef:
Heel leuk verslag Karin, super dat je er ook mee bent begonnen. Gewoon lekker veel gaan oefenen
Femke, je kan het proberen met een skippybal, plak het handvat goed vast, bal in de bak, en dan kijken wat Guus van de bal vindt. En zo rustig aan beginnen, in de topics die Arwenlune in dit topic heeft genoemd, kan je zien hoe zij begonnen is. Maar Amanda heeft er geen problemen mee, dus met de genen zit het wel goed Knipoog



Ja ik las later pas dat jullie dit rijdend doen Schijnheilig Guus en april konden ook altijd zo leuk spelen met een grote skippy bal Lachen

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:38

Onze bal komt van http://www.elphymed.nl/ - even klikken op 'materialen voor fysiotherapie' en daarna op 'Gymnic'. Wij hebben voor paarden van tussen de 1.50 en 1.60 een bal van 1.20 hoog. Ik weet niet of die ook nog geschikt is voor een paard van > 1.70, het belangrijkste is dat-ie niet tussen de benen door kan schieten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:27

Hmm, ik ben benieuwd hoe het met Karin vergaat en hun bal van 1.20. Ik heb zelf een bal met 95 cm doorsnede. Amanda is 1.37, Snowdon 1.52 Rowan zit er tussen in meen ik. En mijn mening, is dat de bal net iets te klein in sommige situaties.. Dus Apple, jij hebt een beetje heel erg groot paard vergeleken met deze drie en Ret Knipoog Ik denk dat je die bal van 1.20 eens zou moeten kunnen uitproberen, of misschien een maatje groter... Op de site is nog een bal van 1.50 te vinden, ik denk dat ie weer iets groot uitvalt, maar een bal tussen de 1.20 en 1.50 heb ik niet gevonden. Zou je misschien wel kunnen navragen, niet alle producten staan namelijk op de site. Wel is het fijn om zo'n bal met het anti-burst-system te nemen, die schijnen bij beschadiging niet te ontploffen maar langzaam leeg te lopen. Je laat toch wel een van ons weten, of je ermee doorgaat, en hoe het jullie bevalt? Knipoog

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:35

Humm, dan ga ik eerst maar eens de ruimte tussen buik en grond opmeten Haha! .

Om nu met een bal van 1.50 in de auto te zitten lijkt me ook geen strak plan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:50

Haha! Wel eens van een compressor gehoord Daar blaas je die ballen heel erg makkelijk en snel mee op *LOL* Ik heb m via Internet besteld, en m op stal laten opblazen, en later ook wat lucht bijgeblazen. Dat gaat lekker makkelijk Haha!

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:52

Oh gelukkig maar Haha!. Had al hele visioenen, slepend met een enorme bal Haha!.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:04

Erg leuk. Ik doe het thuis niet zo vaak maar bij jullie wel en je ziet echt die pony's helemaal uit hun dak gaan. Vooral die kleine bonte ondeugd Haha!
Ewald vind het ook geweldig, staartje omhoog, snurken en vooral lekker showen, leuk om naar te zien Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:47

Een van mijn ijslanders is helemaal waus van voetballen. Ik heb gewoon een grote skippybal (met handvat) voor het verrrassingseffect. Hij vind het echt geweldig en het is hartstikke goed voor zijn coordinatie!
Een kleine bal vind hij ook leuk, ik zal er binnenkort weer eens wat mee doen, het is zo leuk om te zien dat die paarden zoveel lol kunnen hebben met een simpele voetbal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Loes1996, Sababber, Vagabondo en 16 bezoekers