een ongeluk.... ik sta te trillen op m'n benen!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 13:29

Hi Barb,
Je hebt het super gedaan hoor!! Wij hadden laatst ook zoiets op de stal. De zoon van onze boer wilde de Mähdrescher (Ik weet niet hoe zo´n ding in het nederlands heet Boos!, je weet wel, zo´n heel hoog ding om mais mee van het land te halen) uit de schuur halen, maar omdat dat ding de hele zomer had stilgestaan, had ´ie een beetje problemen met de versnellingen. In plaats van achteruit, reed dat ding vooruit en kwam hij met z´n hoofd onder de balken klem te zitten.
Het was werkelijk stom toeval dat we allemaal op de stal waren om die tijd. De zadelmaker was er om bij 2 paarden een nieuw zadel aan te meten, de hoefsmit was er enz. Onze boer zag het voor z´n ogen gebeuren en heeft naar ons om hulp geroepen. Mijn vriendin, die verpleegster is en de smit waren er als eerste bij. Mijn andere vriendin belde meteen de ambulance en ik ben met z´n zus meteen naar de weg gerend om de ambulance op te vangen (´t is lastig om van de weg af bij de stal te komen). De ambulance was er binnen 10 min. De andere mannen hebben intussen geprobeerd om de Mähdrescher zo van z´n plaats te krijgen, dat ze Christian konden bevrijden, want doordat z´n nek afgeklemt was, kreeg hij geen lucht meer. De arts van de ambulance liet ook de trauma-helicopter komen, dus moesten binnen een paar min. alle paarden uit de wei gehaald worden. God-zei-dank is het nog goed afgelopen; Christian leeft en heeft geen hersenbeschadiging opgelopen Lachen ! Hij kan alleen slecht spreken (het is nu 8 weken geleden) en het is nog maar de vraag of dat nog goed komt. Mijn vriendin, die in het ziekenhuis toch wel wat gewend is, storte daarna ook helemaal in. Wij hadden natuurlijk elkaar nog, met wie we het hele verhaal eindeloos konden doorspreken. Ik denk dat het ook goed is als je nog met die andere man die erbij was, praat; hij weet tenslotte precies waar je het over hebt! Misschien heeft hij ook wel behoefte om met JOU te praten ?!
En echt... ook al heb je misschien niet "daadwerkelijk" mee aangepakt, ik weet zeker dat het feit dat je er gewoon voor haar was, en haar steeds weer aangesproken hebt, een heel verschil gemaakt heeft, je hebt haar min-of-meer toch weer in het hier-en-nu terug gepraat!!!!
Wens je in ieder geval veel sterkte! Groetjes, Sterre

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 14:17

Wat een verhalen zeg allemaal... brrr Verdrietig

En Barb, je hebt het hartstikke goed gedaan, veel mensen zouden zo bang zijn dat ze weg zouden lopen van zoiets. Jij hebt actie ondernomen en was er voor dat meisje. Nu maar hopen dat het allemaal nog goed komt...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:32

Wat erg zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je dit even kwijt wilde. Ik hoop dat het goed gaat met dat meisje.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 22:54

Nou ik heb het weekend overleefd en gelukkig geen nachtmerries gehad!! Vanmiddag werd ik weer gebeld door de politie, nu weer door een agent die er die ochtend ook bij was. Hij was ontzetten vriendelijk en ook hij wilde even weten hoe het met me ging. Ik heb hem verteld dat ik graag wilde weten hoe het met haar ging, in de hoop dat hij misschien iets wist en dat los kon laten. Jammer genoeg wist hij dus net zoveel als ik. Maar hij wilde me het telefoonnummer van haar ouders geven. Ik vond/vind dat best wel moeilijk want ik vind het toch eng om hun te bellen. Dus vandaar dat hij het eerst ging proberen om aan hun te vragen of ik contact met hun op mocht nemen. Maar jammer genoeg namen ze de telefoon niet op. Nu heeft hij me toch het nummer gegeven omdat hij morgen nachtdienst heeft. Ik heb om 19.00 uur proberen te bellen maar ze waren nog steeds niet thuis. Ik probeer het morgenochtend wel!!! Voel me toch zenuwachtig als ik bel!! Als ze maar niet gaan huilen, want ik ben bang dat ik net zo hard mee huil!!! Trouwens vanmiddag kwam ik weer bij m'n paardjes vandaan en toen was er weer een ongeluk gebeurd bij de kruising Medemblik/Enkhuizen. Dit keer was het een motorrijder. Ik ben blij dat ik daar 5 min. later was, als ik 5 min. eerder was dan was ik er weer als eerste bij geweest. Het lijkt wel of ik het aantrek op dit moment ofzo!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 11:14

Hi Barb,
Alles okay met je? Heb je al wat meer gehoord hoe het met het meisje gaat??
Groetjes, Sterre