voor het eerst gesprongen op een paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

voor het eerst gesprongen op een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 00:07

(ja ik ben actief vandaag op bokt, tsja, vakantie he)
ik had om 6 uur les en ik ging rijden in de buitenbak aangezien de binnenbak al klaar was gemaakt voor de kerstmarkt voor morgen(dus kraampjes etc.) er stond nog een hindernisje dus ging ik ook maar een sprong wagen. ik ben absoluut geen springheld en durfde ook nooit met een paard te springen, alleen met een pony(liefst klein, ben altijd al fan van klein geweest). maar nu kwam het er toch op aan(nu doe ik net alsof nipper 1.90 hoog is, hij is rond de 1.60 Haha!). ik vond het eerst echt doodeng, dus eerst over balkjes draven(na ongeveer een half uur dressuur), na een aantal keer daaroverheen gegaan kwam het er op aan, springen over een kruisje van in het midden ongeveer 20 cm(hoog Haha!), ik had echt helemaal kriebels in mn buik, nip draaft er vrolijk overheen met wat hogere passen Tong uitsteken na een poosje ging hij dan op zn hoogst(het was een cavaleti dus hij kon niet hoger), 50 cm(mijn record is 60 ), nip ging er weer vrolijk over heen in draf, vond het dus al een stuk minder eng, op de andere hand ging hij ineens een paar passen voor de sprong in galop en sprong hij er zo over, ik schrok me wild! Haha! nou ja, toen ging het nog een paar keer goed en moest ik ook perse in galop(springen in die gang vind ik het allerengst, waarom weet ik eigelijk niet eens Verward) toen werden er gewoon twee balkjes achter elkaar gelegt dus het was niet hoog/breed, maar goed, al een hele stap voor me! na dat het een keer goed ging ging hij ineens in middengalop erop af en hield ik hem ff niet, ik weer bang, nou ja, heb het toch nog twee keer gedaan, toen was het weer genoeg geweest, omdat hij het super leuk vind en gewoon té sterk werd. dus toen weer even dressuur en daarna uitstappen.
ben dus weer een ervaring rijker en vond het toch wel een hele stap van mijzelf(laatste keer dat we gingen springen op een paard was op ponykamp en durfde ik dus niet).

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:23

nou toch goed dat je een sprongetje gemaakt hebt ! succes er mee verder