minder voeren?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

minder voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:01

Aangezien ik nu even helemaal niks mag met mijn hand werkt Polly lang niet zoveel als normaal. Normaal gesproken loopt ze minimaal 2 keer per week aan de fiets (voornamelijk draven en galopperen) de overige dagen longeer ik haar vaak naast dat haar verzorgers met haar lopen.
Ik kan nu niks met haar doen, behalve dan losgooien en ik wil vanavond voorzichtig proberen te longeren.
Is het dan verstandig haar minder te voeren?? Ze krijgt nu 's morgens 2 handen granenmengsel (van havens) en 's avonds 2 flinke handen ponybrok met daarnaast wortels en hooi.
Ze heeft flink energie, ze mag wel elke avond los in de bak (en die energie rent ze er dan wel uit)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:05

Dat doe ik meestal wel. Als ik langere tijd niets kan doen met de paarden, zet ik ze half terug in het voer. Paarden krijgen dan toch hun vitaminen en sporenelementen binnen, maar niet te veel energie.

Toos paardloos

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:09

Idd, ik heb toen ook als advies gekregen als je wat minder met je paard/pony doet om dan minder voer te geven.
Ze krijgen anders als je het zelfde blijft voeren te veel aan energie binnen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:37

Ja hoor, je kan best wat minder voeren. Het blijft een shet, die groeien over het algemeen toch van niets.
Dennis werkt nu 4 dagen in de week matig hard(met z'n verzorgmeisje+leskindje, voornamelijk stappen en draven, ong 1 uur) en krijgt niets er bij. 1 plak hooi per dag samen met Mike(jaarling dartmoor) en staat op een kaal weiland.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:53

ik denk dat dat idd het beest is! maar ik zou niet overdrijven!

fjordjes are the best!!!! blijf hopen!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:44

altijd je voer halveren als je paard niets doet,en wat meer hooi voeren dan normaal,anders heb je kans op maandagziekte,hoefbevangenheid,lastig paardje door te veel energie en hij kan nog te dik worden ook!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:35

casanova schreef:
altijd je voer halveren als je paard niets doet,en wat meer hooi voeren dan normaal,anders heb je kans op maandagziekte,hoefbevangenheid,lastig paardje door te veel energie en hij kan nog te dik worden ook!

wat weer meer kans geeft op beenproblemen, ik zou dus ook zijn voer halveren

Z1+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers