googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-billboard'); });

Sommige...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 14:19

mensen leren het nooit. Jullie weten denk ik wel, dat ik paarden rijd voor andere mensen. Ze hebben een paar paarden, maar eigenlijk geen verstand van paarden. Pas was een van de friezen uitgegleden op de spekgladde betonnen vloer van het gangpad. Er liggen wel matten op, maar ze hadden niet naar mijn advies geluisterd om deze vast te leggen, of een ruwe vloer storten. Nee, dit is makkelijker, en beter schoon te houden. Dat paard gleed dus uit, en kon niet meer lopen. De dierenarts dacht dat er een zenuw afgebroken was, maar na een spuit prednison verdween er kennelijk een zwelling die de zenuw beknelde, en kon hij weer lopen. Ongelooflijk volgens de dierenarts, want met die symptomen die het paard had, is het bijna altijd afgelopen.

Nu is de eigenaar afgelopen zondag met de twee paarden voor de kar gaan rijden, samen met zijn dochter (12 jr). Thuisgekomen is zijn dochter naar binnen gegaan, en heeft hij nog een paar rondjes door de bak gereden. Daarna stapte hij van de koets. Eeen van de paarden (de ex-kreupele) schuurde tegen het andere paard, en bleef met zijn hoofdstel haken. Hoofdstel af. Die man probeerde de paarden nog tegen te houden, toen gingen ze er vandoor, springt hij achter op de kar!!!! Uiteindelijk is hij er wel afgesprongen, zijn de paarden over de weg gerend, over een sloot gesprongen (met kar en al), dwars door struiken enz enz, en uiteindelijk ging het ene paard links van een boom langs, de andere rechts. Toen kwamen ze ten val en dus tot stilstand. Het resultaat? GEEN SCHRAMMETJE. Ze hebben dus weer geluk gehad, maar een keer moet dit toch echt fout gaan lijkt me. Ieder mens ziet overal gevaren, houdt altijd zijn paard vast, kijkt goed uit en zo, en zij doen steeds van dit soort idiote dingen. Ohw… ik kan me er zo kwaad om maken. Op zich zijn ze wel goed voor hun dieren hoor, maar pas als het kalf verdronken is, dempt men de put. Ik houd mijn hart vast!

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:23

het geluk is met de domme zeggen ze wel eens. Dat zal hier dan wel op slaan Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:45

pfffff gek he? en als ons iets gebeurd terwijl we alles doen om het te voorkomen hebben ze alles open liggen...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:47

jeetje wat een domme mensen. Wel fijn dat er niets gebeurd maar vaak moet er iets gebeuren voordat mensen ervan leren.

Toch hoop ik dat er niets gebeurd en ze toch wijzer worden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is...
[IM] Julius...alweer 15 jaar geleden

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 15:26

't Is echt niet te geloven dat het bij zulke mensen altijd goed gaat.... En wij zitten altijd te truttebollen en megavoorzichtig te doen, en dan gaat het veel vaker mis... Rare wereld.... Sonja.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 00:30

ja echt een rare wereld.........sommige mensen kopen en paard of pony voor hun kind terwijl ze er de ballen verstand van hebben en het paard wordt nooit ziek ofzo,en die van ons krijgen de meest rare verkoudheden terwijl we er alles aan doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 10:43

tja, deze keer is er niets gebeurt, maar je zal er gereden hebben met je auto en geen tijd meer hebben om te remmen? Ik moet toch even niet aan de gevolgen denken.
Hoewel ik er geen voorstander van ben zou een verplicht koetsiersbewijs dit soort mensen wel van de straat houden.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 10:55

En dat juist ook door dit zulk dingen de eigenaar vaak bang wordt van het paard, er niets mee doet (terwijl het paard er niets aan kon doen), laat versloffen in de wei, totdat de eigenaar tot de conclusie komt dat ie hem maar beter weg kan doen. Dan heb je een Fries (waar tegenwoordig best geld voor wordt gevraagd), die een slechte ervaring in het tuig meeheeft gemaakt...

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 13:28

Toch vind ik een koetsiersbewijs niets zeggen... Als je je bewijs gehaald hebt, nou ja, zoals het kopje al zei, sommige mensen leren het nooit. Met of zonder bewijs

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-01 15:22

Haha, inderdaad! Het koetsiersbewijs zegt niets!! Die man heeft hem voor het enkel en het tweespan. Daarmee houd je ze dus inderdaad niet van de straat. Friezen zijn inderdaad duur. Deze twee hebben allebei als 2.5 jarige bij Folmer gestaan voor de hengstenkeuring, en waren inderdaad niet goedkoop. De ene is nu Ster geworden en M dressuur, en dus 35000 (??) waard, de andere is nog niet naar de keuring geweest. Hij zal niet bang van ze worden, maar de volgende keer beter uitkijken is er ook niet bij! Misschien wel met dit, maar dan gaat er wel weer iets anders mis.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie