paarden komen om in brand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djur
Berichten: 80
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:42

brrr moet er niet aan denken

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:18

las net in de krant dat het de paarden waren van een bekende menruiter. Dat is nog het ergste alle paarden waren dus van 1 persoon, kan je nagaan al je dieren in 1 keer weg!!
Gadver, er stond ook in de krant: de paarden hebben nog een tijd in de stallen staan te schoppen, maar we konden er niet bij komen!

Je zou het maar horen hoe je paard daar in paniek de dood te gemoet treedt, dat lijkt me nog het ergste, er op tijd bij zijn, maar dan als nog niets kunnen doen voor je beestje
kreeg tranen in m'n ogen toen ik het las....

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:37

Getver, wat erg.
Is hier op stal ook een keer gebeurt, alles in de fik. Het woonhuis is compleet afgebrand, de stallen stonden gedeeltelijk nog overeind, maar echt alles stond in fik. Gelukkig hebben ze hier alle paarden nog uit de stallen kunnen jagen, en op wat paarden met schroeiplekken na is alles er goed vanaf gekomen.
Wel is er hier in de buurt door een stel etters (die ze gelukkig gepakt hebben) een schuur met koeien erin in brand gestoken, alle koeien omgekomen. Gewoon voor de lol......

Goldylocks73

Berichten: 6
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:53

Daar zouden ze eigelijk het zelfde mee moeten doen! In een schuurtje stoppen en in de fik steken, kunnen ze zien hoe leuk het is.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:15

Jeetje, wat erg.
Lijkt me 1 van de ergste dingen die een mens kan meemaken.
Je dieren horen schoppen in hun stallen en je weet dat ze niet meer gered kunnen worden.
Ben altijd zo bang dat het mij ook zal gebeuren (bij ons op stal rookt iedereen binnen in de stallen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar in je 1tje en als enige niet-roker heb ik weinig te zeggen).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:42

Ik vind het vreselijk wat er met deze paarden gebeurd is, en vind het ook heel erg voor Ton, ik weet dat zijn paarden zijn lust en zijn leven waren. Ik ken deze paarden van de wedstrijden, het tweespan was mijn grote concurrent een paar jaar geleden. Dit is een levenswerk wat je niet meer makkelijk terug krijgt, paarden zoals hij die had zijn onvervangbaar.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:01

echt heel erg, arme beesten Verdrietig

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:27

Dit is toch je ergste nachtmerrie!!!!!!!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:05

De oorzaak was kortsluitnig, die mensen hadden daar voor een alarm als dat gebeurde en die ging toe ook af. Zoiets is mij verteld.

Echt verschrikkelijk Huilen

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:58

Vréselijk! Kan zo meejanken......

Ik heb nog niemand "horen" zeggen dat je een brandalarm in je stal moet zetten (heb ik ook). Dit was verplicht van de verzekering (de stalverzekering niet de paardenverzekering)
Tevens kijkt de brandweer ieder jaar de putten na, om te kijken of ze goed functioneren. Maar waarschijnlijk was de deksel dan ook vastgevroren.

Ik heb ook gelezen dat paarden moeilijk uit de stal te halen zijn bij brand. Ze vluchten vaak in de stal. Dus misschien was het redden zowieso moeilijk geweest (hopelijk geeft dit een beetje troost)