Dik 200 ml, nat, plakkerig en rood...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Dik 200 ml, nat, plakkerig en rood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 23:35

... wondvocht werd er vandaag uit de achterknie van mijn merrie getrokken. Dat is 2 witte platic bekertjes. Dat is veel!

Vandaag kreeg mijn paard een grote beurt van de DA Haha! Cool Haha!

Van de zomer kreeg mijn merrie heel ongelukkig het hek van de wei op haar knieschijf en kreeg een fikse 'blauwe' plek (die je niet zag natuurlijk Haha! ) op de knieschijf, die vol liep met wondvocht. Na twee keer de plek te behandelen door de DA was het enkele maanden weg. Nu kwam die gekke vochtbuidel weer terug en was ze weer een kangeroetje met de buidel op de verkeerde plek. Ze had er geen pijn van en ook geen last, maar zo'n klotsende knie hoort toch niet. Dus vandaag de DA er maar weer bij, altijd handig die familiebezoekjes van een DA: het is mijn schoonzus. Ze heeft de knie met een spuit leeggetrokken en er kwam ruim 200 ml wondvocht uit. De knie leek toen wel een beetje op een vacuumverpakt pakje: plat en een beetje gekreukeld.

Omdat we toch bezig waren hebben we ook maar even de tanden nagekeken en enkele pepernootbultjes onder het zadel ingespoten. De mijne is weer APK-klaar. OK dan!

Hebben jullie paatden ook wel eens zo'n APK-beurt?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:03

Mmmm mijn neef wilde DA worden, ikke blij natuurlijk OK dan! Maar tot mijn grote verbazing besloot hij maar bij de politie te gaan. Die studie is wat korter dan van een DA. Verdrietig

Is wel makkelijk een familie lid die DA is.
Wel pech zeg zo'n klotsknie. Ik hoop dat de klots nu weg blijft.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 00:27

hihihi ik ook, dat geeft van die gekke geluidjes waarvan je steeds naar de wc moet (niet in het echt natuurlijk, maar het idee is wel leuk)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:21

hahahaha APK gekeurd, dat is een goede, nou fijn dat die van jouw weer een jaartje verder kan hahaahahha *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:25

ieh gatver de kriebels lopen al over mnijn rug als ik dat zo lees van het wondvocht.

Die van mij krijgen nooit APK de veearts komt om te enten en de hoefsmid komt elke 8 weken en 1 keer per jaar de tandarts.
Gelukkig hebben ze ook nooit een apk oid nodig gehad

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 22:05

Nou moet ik ook wel zeggen dat mijn paard erg makkelijk vocht vasthoudt op plekken waar dat eigenlijk niet nodig is... Ik vroeg dat na bij mijn DA en dat is zoiets als bij mensen. De een krijgt van een knijpje al een mega blauwe plek en de ander heeft bij een mokerslag nog geen kleurverandering...

Ik was ook wel heel verbaasd dat er nog zoveel vocht uit kwam Nimber, maar volgens de DA was het geen record voor het Gueness Book. Dus ik heb de telefoon maar weer op de haak gehangen. Haha! Knipoog Cool

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:27

Tja ik ben nu dus weer even Blond
enkele pepernootbultjes onder het zadel ingespoten???

wat is dat??