Discussie: Geld is Macht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-07 23:16

Hallo Bokkers,

Ik heb een discussie gevonden voor mijn betoog. Het moest een goede discussie zijn waar mensen voor of tegen zijn. Dus:

Discussie: Geld is Macht?

Zijn jullie het daar mee eens of juist niet? En waarom niet? Noem tegen en/of voorargumenten. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Groetjes,
Saskia

Vince PB (v.Jazz) - Z1 + 3 - NEDERLANDS KAMPIOEN KLASSE M1 met VINCE
Elastico (v. Johnson) - L1 + 11 - Winnaar KWPN Jonge Paardencompetitie 2013 met beoordeling Carl Hester :D
www.hippoinvision.nl


LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:43

Voor.

Tegenwoordig ben je niets wanneer je geen geld hebt. Van kleins af aan leer je dat je geld nodig hebt om iets te kunnen hebben. Wanneer je wat groter wordt moet je natuurlijk het grootste speelgoed mee naar school kunnen nemen en, tijdens het puberen worden die dure merkkleren wel erg aantrekkelijk. Als je dan met een dood gewoon merkloos truitje aankomt zetten vinden ze je wel raar. Mensen vergeten vaak dat het niet het geld is dat je zo anders maakt, maar je zelfverzekerheid!

----------O----------
°♥° Kleine kleine konijnen! ♥°

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:44

Voor.

Geld is inderdaad macht, zonder geld heb je geen paard, kan je geen goede lesgever betalen laat staan de stalling van je eigen paard. En qua gewoon dagelijks. Mensen zeggen dat geld niet gelukkig maakt, maar wat je nog ongelukkiger maakt is elke maand zorgen over of je de rekeningen wel kan betalen.

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:46

Voor.

De paardensport vind ik daar wel een erg goed voorbeeld van hoor. Sowieso de topsport wel. Kijk maar naar internationale wedstrijden, je hebt geld nodig om startplaatsen te kopen, en anders een grote (lees;veel geld) sponsor om startplaatsen voor je te kopen.

Do you have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometimes in your life...
Winston Churchill

tientess

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:46

ik kan helaas niet zeggen of ik voor of tegen ben.this van allebij een beetje. Mensen met geld hebben meer te vertellen (meestal).Als er iemand in de winkel staat die meer geld te besteden heeft dan iemand die veel minder geld te besteden heeft loopt die verkoper sneller naar die rijkere persoon (denk ik).Tuurlijk heb je geld nodig en tegenwoordig heb je best een goed salaris nodig om best ruim te kunnen leven.Ik vind dat dat erg veranderd is door die rot euro.maar goed. Eigenlijk vind ik pas echt dat je macht heb als je wat te besteden heb,maar vooral dat je goede ideeen hebt.Met geld kom je wel een heel eind,maar iemand die een goed verhaal heeft en goede iedeen komt denk verder dan iemand die alleen maar geld heeft en stom staat de praten en die niets uitvoert...wat zovaak gebeurd. Als je goede iedeen hebt willen mensen toch wel in je investeren.En ik vind het wel belachenlijk wat allang zo is in de wereld , dat als je geen merk dingen draagt dat je minder bent. Khoop een beetje dat jullie begrijpen wat ik bedoel Tong uitsteken .Vind het moeilijk om uit te leggen wat ik precies bedoel hahah.

gr j
Laatst bijgewerkt door tientess op 02-02-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:57

Voor

Mensen die geen geld hebben moeten bijna alijd naar de pijpen dansen van de gene boven hem die wel geld heeft. Je bent afhankelijk wanneer je geen geld hebt. Je zet je 110% in voor je baas omdat je het niet verooloven kan om het kwijt te raken. Dot kan je baan zijn, maar ook je verzorgpaard. Zo heb ik het in iedergeval een tijd gevoelt.

tientess

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:13

hey saskia kwilde je nog even succes wensen met je betoog. het is een ptittige en interessante discussie.hier kunnen we nog wat van leren van elkaars iedeen..toch? Knipoog

gr j

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:11

mee eens. met geld kan opeens alles.

als ik geld had was ik nu waarschijnlijk 1 van de betere ruiters. dat omdat ik een toppaard had kunnen kopen, elke dag priveles had kunnen nemen etc. etc.

maar ik ben nu ook heel gelukkig, ook al heb ik niet veel macht met mijn 400 euro per maand voor mijn bijbaantje Haha!

I remember searching for the perfect words

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:14

Voor.

Het zou niet zo moeten zijn maar het is wel zo.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-07 15:37

tientess schreef:
hey saskia kwilde je nog even succes wensen met je betoog. het is een ptittige en interessante discussie.hier kunnen we nog wat van leren van elkaars iedeen..toch? Knipoog

gr j


Dankjewel Knipoog
Het enige nadeel is dat ik pas van te voren van het PW te horen krijg dat ik een betoog moet schrijven van dat ik voor of tegen ben Clown

maaitjuh schreef:
Voor.

Het zou niet zo moeten zijn maar het is wel zo.


Heb je eventueel argumenten waarom je voor bent? Lachen

Vince PB (v.Jazz) - Z1 + 3 - NEDERLANDS KAMPIOEN KLASSE M1 met VINCE
Elastico (v. Johnson) - L1 + 11 - Winnaar KWPN Jonge Paardencompetitie 2013 met beoordeling Carl Hester :D
www.hippoinvision.nl

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:03

voor,

Met geld kun je veel. Je kunt er spullen van kopen, een huis etc. Als je geen geld heb, heb je gewoon niks.( ik kan me nou niet echt voorstellen dat je gelukkig bent als je onder een brug woont) Kijk ook maar eens naar alle sterren, zolas Paris Hilton. Veel geld hebben, en daardoor populair zijn. IK kan me geen ster voorstellen die arm is. wat Karoliefje_ ook al zegt, geld maakt op zich wel gelukkig. Je voelt je pas ellendig als je op straat staat zonder een huis, eten e.d. En daarbij: als je veel geld hebt, hoef je je nergens druk over te maken. Je hoeft niet hard te werken en alles maar te pikken van je baas en het bedrijf, om toch aan je centjes te komen.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-07 20:22

_lies_ schreef:
voor,

Met geld kun je veel. Je kunt er spullen van kopen, een huis etc. Als je geen geld heb, heb je gewoon niks.( ik kan me nou niet echt voorstellen dat je gelukkig bent als je onder een brug woont) Kijk ook maar eens naar alle sterren, zolas Paris Hilton. Veel geld hebben, en daardoor populair zijn. IK kan me geen ster voorstellen die arm is. wat Karoliefje_ ook al zegt, geld maakt op zich wel gelukkig. Je voelt je pas ellendig als je op straat staat zonder een huis, eten e.d. En daarbij: als je veel geld hebt, hoef je je nergens druk over te maken. Je hoeft niet hard te werken en alles maar te pikken van je baas en het bedrijf, om toch aan je centjes te komen.


Wat grappig is dat mijn vader en ik ook Paris Hilton ook als voorbeeld hadden. Zei heeft ook als een jonge meid heel erg veel geld, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze heel gelukkig is. We kunnen helaas niet in haar bolletje kijken.

Het is meestal zo dat een persoon/familie (erg) veel geld in zijn bezit heeft en niet gelukkig is. Dat hoor je de laatste tijd vaker, en met dat argument ben ik het wel mee eens.

Vince PB (v.Jazz) - Z1 + 3 - NEDERLANDS KAMPIOEN KLASSE M1 met VINCE
Elastico (v. Johnson) - L1 + 11 - Winnaar KWPN Jonge Paardencompetitie 2013 met beoordeling Carl Hester :D
www.hippoinvision.nl

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:28

Voor,

Met geld is nu eenmaal veel te koop.
Een mooi huis , Grote Auto, Goed paard, Goede instructie, kortom je hebt meer mogelijkheden.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Discussie: Geld is Macht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:03

Huiswerktopics zijn niet toegestaan.
Slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doubtless, Larislaatje, Luna_Rose, Varekaj en 134 bezoekers