Op avontuur met de SuperPaarden van Jurga

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Op avontuur met de SuperPaarden van Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 15:13

Ilona had mij gevraagd vandaag haar paarden te doen. Ze wilde graag een weekendje met Roy samen (bij zijn ouders) zijn.
Nou daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk, dat vind ik hartstikke leuk.
Juist omdat ik nog steeds niks te verzorgen heb, en omdat ik het heel goed met Ilona en haar paarden kan vinden.
Daar komt bij dat het met de auto nog geen 10 minuten is. OK dan!

Jammer alleen dat het weer niet echt meewerkte maar ach kan gebeuren he.

Eerst heb ik Mondro even lekker gepoetst. Wat een knuffel zeg, net Omar . Ik twijfelde nog steeds of ik nou ging rijden of longeren. Iloon maakt het niet uit.
Ze schreef op het briefje voor mij 'Mondro zal wel niet al te gek zijn want ik heb nog gereden'. Nou ok, ik besloot te gaan rijden.

Hele slimme keus Lachen dat paard. Ik had 'm al een aantal keer bij Ilona zien lopen, de goedheid zelve.
Maar nee, Jan de Wind was ook aanwezig en Mondro maakte zich daar heel erg druk om Rock-on, dudes!
Vooral het plastic van de voerhoop van de buren was reden om 'm te peren. Maar nee, paard hier blijven, dat was dus een dribbel draf/stap.
Hij was lekker voorwaarts vandaag en ook nog wel aardig aan het been.
Verder ging het prima. In de galop een flinke vreugdebok, maar dat mocht de pret niet drukken.
Aan het einde kwam mondro er heel fijn aan en toen ben ik na een half uurtje maar gaan stappen.

Ik zal morgen wel flinke spierpijn hebben, want ik heb vanaf juni niet meer 'echt' gereden.

Toen Jurga eens van haar deken ontdaan en een borstel erover heen gehaald. Ik had haar maar een aan het halster gezet want ze was niet zo gedient dat ik een mestplek onder haar buik wegpoetste Verward Haha! .
Opgezadeld en een buitenritje gaan maken.
Ilona had gezegd dat ik de genummerde ruiterroute kon nemen. Dus ok, ik dat gedaan (ondertussen regende het nog steeds).
Jur was goed voorwaarts en luisterde prima. Ze was zeker niet kort achter, ik vond haar lekker 'los' lopen. Af en toe een drafje en af en toe stappen. Tot ik bij nr 38 kwam en nr 39 wel zag maar nog al apart, ik volg die nr 39 maar kom op een kruising waar een man met een grote rugzak en paraplu staat en da's toch echt een groot spook volgens Jurga *LOL*
Maar nergens paaltje 40 te vinden, dus de andere kant maar uitgereden, even op een lang recht zandpad een flinke galop getrokken, Jurga gaf een flinke vreugdebok Bloos! Maar na zo'n 800 meter ongeveer zag ik eidnelijk weer een paaltje, nr 41. Nr 39 was dus omgedraait en nr. 40 was weg Maar ok, ik de route weer opgepakt.
Nog een spook tegengekomen in de vorm van een kerstboom met een standje met oranje zeil. Maar alles ging ok.
Toen kwam ik bij het begin van de route (halverwege ingestapt). nr 1 2 en 3 ging allemaal prima tot ik wel erg lang rechtdoor zat op een asfaltweg en in de verte zag ik een bord met bebouwde kom lunteren, maw volgens mij gaat dit niet goed.
Ondertussen kwam er nog een klein trekkertje aan met een grote (wapperende) huif erachter waar Jur dus erg van onder de indruk was.
Maar ook dat hebben we overleefd. Ik omgekeerd en nr. 4 zoeken. Op een gegeen moment duikt Jur een pad in, ik dacht ja we kunnen wel even kijken of ik hier ene paaltje met nr 4 kan vinden. Jur vond dat wel prima, het was een lang recht pad en we namen even een galopje.
En wist je dat jur kan springen Scheve mond Ik nu wel. Er lag een plas maar die vond ze te diep ofzo dus ze neemte een megajump van 3 meter ver ongeveer waar ik niet op berekend was, gelukkig zat ik wel in de verlichte zit dus ging het allemaal prima. en Ja we kwamen nog een paaltje tegen ook!! Cool nr 6 was het. Nr 4 en 5 waren dus ook weg Boos! . Toen waren we zo weer thuis.
Allebei lekker verregend maar wel lekker voldaan.
Jurga was fit zat.

Toen alle paarden gemest en Wencke en Voice (wat 'n reus!!) gepoetst.
En nu zit ik lekker thuis op te warmen Lachen en te hopen dat mijn spierpijn mee gaat vallen.

Iloon, als je nog eens een weekend weg wil, ik vind dat niet erg hoor Schijnheilig
Tnx!

:evaw:


Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:38

haha leuk hoor en suc6 voor morgen met je spierpijn

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:50

Zo zeg, jij bent een 'tough one' in de regen!! Weet je hoe hard het regent hier in Veenendaal? Haha!
Gaaf, wat een avontuur zeg. Ben blij dat je romp er nog goed op zit. Ik zie mezelf niet op twee paarden een actieavontuur beleven. Ik had laatst weer drie uur achter elkaar gereden tijdens een gezamenlijke training.. mijn kont! Echt pijnlijk.
Jurga die niet zo gediend is van een mestplek onder haar buik die verwijderd wordt... dat zegt toch wel veel over de manier van verzorgen van Ilona... Knipoog grapje Ilona. Nee, ik heb al gemerkt dat Jurga best wel een paard met gebruiksaanwijzing kan zijn. En Mondro, was dat die zwarte of dat paard dat bij Jurga in de wei loopt? Hoe dan ook, ze zijn beide behoorlijk enorm.
Maar wel leuk zeg, dat je ze dit weekend mocht verzorgen! Alleen had Ilona net een mooie dag uitgekozen om weg te zijn. Rijden in de regen is niet echt gezellig..

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:54

Wat een mazzel dat Jurga de weg wist, voor hetzelfde geld had je er nu nog gereden, SuperJurga OK dan!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:35

Ja wat een durf zo in de regen te rijden het begon op een gegeven moment keihard! te plenzen! Wel eeg leuk dat je nu inmiddels weer hebt gereden! En dat 2 keer achtereen.
Erg leuk verslag! OK dan!

(nou maar stiekum hopen dat siep en iloon vaker dit soort uitjes maken hihi)

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:41

Fijn he die regen. Wel lekker, zo weer even wat te rijden. Ik hop dat de spierpijn meevalt. Had laatst na een butienrit en een zalige galop de volgende dag ook spierpijn bij mijn buikspieren. Niet fijn.
Bevalt het je daar?

Fiesta, freiberger, what else?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:50

Leuk zeg zo helpen jullie elkaar echt fijn!iedereen gelukkig Lachen
En dan nu mijn vraag: heb je ook foto´s?????? Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 18:51

Die regen, ach je voelt pas dat je nat bent als je afstapt Haha!
Viel me nog mee, mijn t shirt, sokken en onderbroek waren nog droog Haha!

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 18:53

Nope geen foto's. Verdrietig
Ik was alleen en had geen goede digicam.
En een digicam in de regen is ook niet zo fijn

:evaw:

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:07

heej wat leuk sjim dat je de paarden van iloon mocht doen.

Ik ben vandaag maar met paab gaan wandelen want de bak was zo nat bij ons...

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:14

En daar ben ik ook weer! Ik heb me slapgelachen om je verslag. Nimondro heeft gister hartstikke lekker gelopen, wel iets zeuren om dat plastic, maar niet veel. Dat 'ie vandaag zelfs een bok gaf joh, had hij bij mij nog niet gedaan! *LOL*
En die Jurga, dat ze vastgezet moest worden met poetsen, wat een monster kan ze toch zijn. Roy roept achter me al: "dat doet ze normaal nooooit!" Tong uitsteken. En dat ze ging springen zeg haha, meestal gaat ze gewoon heel scheef langs een plas, gekke muts. Echt een gebruiksaanwijzing inderdaad. Flos en Punk vonden het poetsbeurtje wel lekker zeker? Lovers
Fijn dat alles goed is gegaan, op wat keren de route kwijt zijn na dan. Dat stelletje topknollen van me had ik al op het hart gedrukt dat ze zich moesten gedragen, maar als de kat van huis is... Knipoog

Ik heb hier een leuk dagje achter de rug. We zijn in Eindhoven wezen shoppen en leuk geslaagd. (Ook al waren we van plan te gaan 'kijken'.) Schijnheilig Ik zei ook al dat je het niet trof met het weer, fijn dat dat geen belemmering was om de paarden rond te sturen. Hoop dat je geen spierpijn hebt morgen. Sorrie dat ik de foon niet opnam, die lag aan de lader.... Clown *blond*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:14

Leuk dat je weer eens gereden hebt!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vandaag helemaal niet op gezeten heb.
Maar wel naar mijn zin gehad hoor.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:28

Wat dapper van je om met dit weer naar buiten te gaan
Maarja je bent dan wel weer lekker fris en de omgeving is daar super.
Ik had Ilindra op de trailer gezet en was naar de rijvereniging gereden om lekker binnen te rijden, bleek er een wedstrijd te zijn en kon ik weer naar huis Scheve mond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:19

Wat leuk joh dat je vandaag een hele stal paarden tot je beschikking had, heerlijk om lekker je gang te gaan en te genieten van de paarden.
Vind het best lef hebben eigenlijk om zomaar 2 paarden uit de stal te halen om te gaan rijden, helemaal in de regen naar buiten Haha!
En als je na het verslag van Mondro al denkt dat je spierpijn zou krijgen, dan zal Jurga dat wel zeker stellen denk ik Haha!
Maar hartstikke leuk voor je

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:26

Leuk verslag! Best lef eigenlijk, met een vreemd paard een vreemde omgeving induiken Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:31

Heel erg leuk verslag om te lezen Lachen Het klinkt of je het enorm naar je zin hebt gehad, en ik vind zeker dat je lef had, om op vreemde paarden met dit weer te gaan rijden. Goed van jou

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 21:50

Wat een leuke reacties Cool

mbt lefhebben, valt wel mee hoor. Een jaar of twee geleden, toen bokt net bestond heb ik samen met Iloon aleens een ritje op Jurga gemaakt over de hei (toen was het koud maar droog kan ik me herinneren).
Ik heb tijdje terug Jurga gelongeerd en ik kom af en toe bij Iloon over de vloer dus ik heb iig de inhoudsopgave van de gebruiksaanwijzing wel een beetje in mijn hoofd Haha!

Mondro had ik nog niet opgezeten maar wel al gevlochten e.d.

Echt kennen deed ik ze niet maar toch was ik niet helemaal 'out of the blue'.

Spierpijn kan ik al bevestigen, traplopen gaat al enigszins moeilijk (ik heb altijd zo snel en best erg last van spierpijn Boos! ) Ben benieuwd of ik morgen nog normaal kan lopen.

mbt tot het weer: sja dat heb je niet voor het zeggen en als ik beloof de paarden te doen, dan doe ik dat Lachen

De omgeving is wel redelijk vreemd ja, ik wist dus toen ik die nummers niet kon vinden echt niet waar ik heen moest. Scheve mond

Toen had ik je dus ook gebeld iloon, of jij misschien zou weten waar paaltje nr. 4 stond. Bloos
Je moeder vond al dat ik redelijk lang weg was: Ja dat kon kloppen ja (ik heb ook redelijk veel gestapt).

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:29

Aaaaah hee zeg, mijn SuperJurga is superbraaf, als je die nog niet durft te vertrouwen kun je net zo goed stoppen met paardrijden Tong uitsteken. Ik weet wat ik zeg als ik andere mensen op mijn paarden laat hoor Lachen, ik laat nooit geen dingen doen als ik er niet 100% zeker van ben dat het goedgaat.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:10

Vandaag weer zelf de paarden gedaan, toch ook wel weer fijn.... *zegt zij die een dagje weg is geweest Gaaaap* Mondro heb ik nog even gereden tussen de buien door en die liep best fijn.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charat, Coalizione, ComscoreBot, Dries1990, Eliana, hooi, Kimberly520, kimmetje26, laura_estee, Lestria, Nanaatjee, nienmoon, Tientjeblij, Timmie06, Yontheke, YvonneV en 104 bezoekers