avondrit

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bayaatje

avondrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 15:04

hoi,
ik heb dinsdagavond weer iets meegemaakt dat ik nooit meer vergeet.
we hadden afgesproken om een avondrit te gaan maken. ze zouden ons tegen 6 uur komen halen en dan zouden we onze paarden daar zadelen en vertrekken. we vertrokken tegen half 7. ik reed met mijn fjord ,mijn vriend met onze arabo-fries en dan was er nog iemand met een andalusiër bij. het was prachtig in het bos. alles was bevroren en het was volle maan dus het bos was heel goed verlicht je zag elk bevrozen druppeltje aan de bomen hangen. we reden bruggetjes over weiden door steile hellingen en heuvels en heel veel bevrozen riviertjes.baya was superbraaf en reageerde bij het minste. ik heb zelfs complimentjes gehad hoe ruim mijn fjordje wel niet loopt en hoe voorbeeldig ze wel niet luisterde. alles was perfect.maar dat bleef niet zo. toen we een anderhalf uurtje gereden hadden gingen we de paardjes laten rusten en zelf even opwarmen. we kwamen aan bij een manege waar veel ruiters die buiteritten maken hun paard even komen stallen en zelf iets gaan drinken. we zetten ons paard in een stand. mooi teugels omhoog dat ze nergens konden blijven achterhangen balk toe dat ze er niet uit konden en dan zijn we nog even blijven kijken dat ze rustig bleven. mijn fjordje was direct rustig en stond wat te snoezelen ,maar onze arabo-fries bleef wat onrustig.toen ze eindelijk ook kalm was gingen we ons vlug even opwarmen. toen mijn vriend een 2 minuutjes later even ging kijken merkte hij op dat onze arabo-fries weg was en baya was op haar knieën onder een balk gekropen en zat in een heel smal gangetje vast. mijn vriend met een paar mensen die in de cafe zaten meegereden met de auto en ik samen met de ander mee te paard gaan zoeken. baya wou zo rap mogelijk terug bij haar vriendinnetje zijn en vertrok in een heel snelle draf, maar goed dat ik haar nog een beetje kon inhouden anders was ze in rengalop de weg opgelopen. een vijftal minuutjes later hoorde we dat iemand haar gezien had op de grote baan wij nog ongeruster. en op plaatsen waar de grond meeviel wij gegaloppeerd. baya die anders maar ritjes doet van één uur die voornamelijk uit stap bestaan bleek onvermoeid. ze bleef die snelle draf al 3 kwartier volhouden de andalusiër die dagelijks zo'n grote ritten doet kon niet meer en toen zijn we terug in stap overgegaan. na zo'n klein uurtje vol zenuwen gezocht te hebben kregen we eindelijk boodschap dat ze gevonden was. ze was gewoon naar ons vertrekpunt gegaloppeerd zonder enige aarzeling. ik vind het wel raar , want ze was nog nooit voordien op die plaats geweest en in die bossen. paarden hebben wel een goed richtingsgevoel. ze had niets alleen de teugels waren gebroken, maar dat is het minste.en het weerziens was heel ontroerend. ik ben in ieder geval wel heel trots op mijn fjordje. want ze heeft nu echt wel bewezen dat ze het kan en nu ik dat weet aarzel ik niet meer om met haar te gaan trainen.in ieder geval alles is goed afgelopen.
groetjes

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:57

Zooo.. je moet wel heel erg geschrokken zijn. Wat een avontuur. Gelukkig ja dat alles goed is afgelopen!!

» Never give up on the things that make you smile..
» Nomen non est omen! Bonje (Dries x Tetse)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie