Rijden op straat..

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Flutterby

Rijden op straat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 20:56

.. was vandaag een regelrechte ramp. Aangezien ik al sinds zaterdag niet meer op m'n meissie had gereden had ik alvast een sprongetje opgezet van allemaal takken, en dan een stuk hoger dan ze gewend was. Het begon al bij opstappen, tis altijd een draaikont. Maar nu ging ze gewoon opeens galopperen. Afijn, mams geroepen. Ik erop, en rijden maar. Rechtsom begonnen; al steigerend naar de andere kant. vervolgens een halve pirouette voor het sprongetje, haar beroemde split ( beentjes in de lucht, foto's daarvan komen binnekort ) en dan al bokkend en wel weer de andere kant op. Verder was ze in zon poedersuiker dat ze met opzet heel erg slecht liep, hoofd echt tot half in mijn neus en heel erg op de voorhand. Na een tijdje had ik haar dan eindelijk losgereden en pakte een galopje.. begint ze prompt weer heel er te bokken en mij proberen te happen. Naja, maf beest. Daarna heb ik nog een paard keer het sprongetje gepakt, waar ze 2 keer weigerde en ook zon knoeprd van een bok maakte dat ik er half af lag. vervolgens ging madam ervandoor in rengalop. Normaal ga ik dus in rengalop beetje voorover hangen, maja. Dat kon nu dus niet, omdat ze dan meteen voelt dat ze kan gaan bokken en ik er dan aflig. Dius ik in de beugels staan en heel erg stijf rechtop. Ze flipte echt totaal, we hebben nog bijna 3 bomen omver geholpen en ik had totaal geen gevoel meer in mijn handen. Ik weet niet waar dit gedrag opeens vandaan komt hoor; t ging juist zo lekker de laatste tijd. En nu heeft ze opeens weer keuren. Zou het aan het weer liggen ofzo ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:58

geloof mij het is het weer... de (winter-)kolder in hun kop zeg maar. Het is een terugkerend ritueel bij mijn merrie. Elke winter weer. Even negeren maar wel op zijn tijd aanpakken dan is het weer over...

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 20:59

k hoop het, anders is het strax weer zoals ik een half jaar geleden ben begonnen Scheve mond

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:08

Zou het niet iets anders kunnen zijn? Misschien heeft ze wel ergens last van. Okay, sommige paarden worden inderdaad wat opstandig van weer (wind en kou), maar als een paard naar je probeert te happen en zo vreselijk tekeer gaat, zou ik de oorzaak ergens anders zoeken dan dat ze een pesthuneur heeft...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie